LPG / vlhko

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
Patrac
Příspěvky: 3740
Registrován: stř srp 04, 2004 12:15
Bydliště: Brno - King field
Kontaktovat uživatele:

LPG / vlhko

Příspěvek od Patrac »

Řeším zapeklitou situaci. Kdo zná ví jaké jsem si užil problémy s montáží LPG do automobilu. Po delší době spokojeného provozu jsem si opět začal "užívat".
Jde o jednoduchý problém. Auto na LPG jezdí bez jediného problému už asi dva roky po té, co jsem si polovinu systému musel poupravovat. výměna směšovače, předělání vody, nastavení rozdrbané klapky, předělávka nezavřených fastonů a pod. viz: http://www.patrac.cz/auto/sen/sen.htm
2007- březen
teď mám ale" nestálou závadu" a netuším kde by mohl být problém.
Auto má na LPG najeto cca 27 000. seřízení provádím vždy po cca půl roce za pomocí PC diagnostiky. Spotřeba se pohybuje okolo 9,8L při městském provozu a kolem 8L při mimoměstském. Vše funguje k naprosté spokojenosti do chvíle než zaprší. Stačí v noci přeháňka a ráno auto na LPG nejede.
Startování probíhá vždy na benzin protože tento systém (Bingo M) neumožňuje start na LPG. Motor normálně naskočí. Při přidání plynu dojde k automatickému přepnutí na LG ( při cca 1800ot) v tu chvíli motor okamžitě zdechne. Prostě nedostává LPG. Myslel jsem si že neotevírá jeden z ventilů jenže zadní na nádrži je slyšet jak fyzicky klapne a přední jsem testoval rukou po přidání a přepnutí je cítit jak v něm taktéž cvakne a cívka přesune jádro. tedy do systému pustí LPG. nemáte tušení kde by dál mohla být chyba? myslel jsem že je problém v kostře že prostě vlhkost někde zahlodá a auto nemá pak mínus jenže oba ventily šťávu dostávají. Když auto stojí zaparkované odpoledne normálně naskočí (za předpokladu že přes den neleje tedy není vlhko) Když jedu na benzín a zkouším přepnout na LPG auto zdechne. Přepnout dovolí až po delší době - kdy se motor ohřeje a asi se vypaří vlhkost. Zalepené membrány vyřazuji protože v zimě to normálně funguje chlad na to nemá vliv pouze vlhkost. jediná další elektronika tam je elektromotor který otevírá klapku LPG a pak vlastní řídíci jednotka která je umístěna na podběhu v plastové krabičce Pojistky obě ( silová i pojistka paměti) jsou v pořádku. navíc kostru jsem vyloučil protože to by nefungovaly ventily. Díky nestálosti závady se dost špatně dělá diagnostika problému protože ne každý den je vlhko a když už pak vlhko je tak do odpoledne je to skoro vždy v pořádku. :?
Lada Niva M:1/8,5
Kia Cee´d SW 12.12.2011- ???
21044 - ice dream rising 1.11.2006-19.12.2011
2107 - red storm rising 1.5.2003-1.11.2006
Marek
Příspěvky: 5336
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvek od Marek »

Systém LPG je nesmírně náchylný na zapalování. Může být klidně poškozen jeden kabel ke svíčce, což na benzin vůbec nepoznáš, ale na plyn to prostě nepojede, protože díky vlhkosti nashromážděné pod kapotou díky dešti dojde ke svodu nebo tak znatelné ztrátě náboje, že to nehoří. Rozhodně nehledej v systému LPG, ale v zapalování.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Odpovědět

Zpět na „Hnací soustava“