GOLF
Moderátor: Moderátoři
- Honza 21061
- Příspěvky: 1600
- Registrován: úte pro 13, 2005 22:35
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Atexi, vyzývám tě v Trnavě na sprint! Budu muset zchladit motor po páteční delší jízdě, tak si to na trojku na půl plynu dám a dlužím ti porážku z loňska... Tommela taky, i když ten má zatím sériovku a tam by to bylo jasný.
Ale řikám, pijánko pijánko...
Jinak si myslím, že to červ nechtěl moc honit, na tom videu to vypadá jako klasická tatínkovská jízda. On by se i ten Golf dokázal rozhulit, ale proti upravenýmu a odlehčenýmu Žigulu by beztak moc šancí neměl.
Koberce vyčistit půjdou, nejsem profesionál, ale v tomhle oboru je jich dost.
Pája: Přečti si to zpátky, červ jel na sraz očividně přesvědčen, jak tam natrhne gule každýmu Žigulu. Teď má aspoň důvod přemejšlet o chiptuningu.
Ale řikám, pijánko pijánko...
Jinak si myslím, že to červ nechtěl moc honit, na tom videu to vypadá jako klasická tatínkovská jízda. On by se i ten Golf dokázal rozhulit, ale proti upravenýmu a odlehčenýmu Žigulu by beztak moc šancí neměl.
Koberce vyčistit půjdou, nejsem profesionál, ale v tomhle oboru je jich dost.
Pája: Přečti si to zpátky, červ jel na sraz očividně přesvědčen, jak tam natrhne gule každýmu Žigulu. Teď má aspoň důvod přemejšlet o chiptuningu.
Honza
Osa Praha - Brno
Osa Praha - Brno
Konkrétně u tohoto motoru přidá odladění řídicí jednotky pět až osm koní, což skutečně nestojí za řeč. Spíš je možné, že by trochu narostl točivý moment v nižších otáčkách, ale vzhledem ke konstrukci motoru je to málo pravděpodobné. Čili musím dát za pravdu Pájovi, že u tohoto motoru je to o ničem. Bylo by to dost málo muziky za dost hodně peněz. I z tohoto důvodu renomované chiptuningové firmy tyto úpravy nenabízejí. A je to taky proto, že do těchto motorů (a například i do motoru 1,4i/16V 74kW ve Fabii nebo 2,8i/24V V6 u Superbu) je už z výroby nalito téměř maximum, které z toho lze dostat, proto jakákoli úprava může způsobit snížení životnosti už tak dost namáhaného motoru a rovněž zvýšení emisí (což v důsledku znamená porušení předpisů o EU normách).
Když se podíváte třeba na stránky www.cimbu.cz (jedna z nejznámějších firem zabývajících se profesionálními úpravami jednotek), úpravy motorů 1,4i/16V 74kW u Fabie v jejich nabídce nenajdete, a to z důvodů, které jsem tu uvedl. Ani Superba 2,8 V6 neupravují, patrně ze stejného důvodu. A když se podíváte na motor AGN 1,8i/20V 92kW u Octavie I, zjistíte velmi snadno, že změna výkonových parametrů tohoto motoru je velmi malá (a stojí dost peněz). Prostě u víceventilových motorů atmosférického plnění je změna dost malá a málokdo tedy chce investovat prachy do něčeho, co ve finále skoro nepozná.
Oproti tomu u běžných atmosférických motorů dvouventilové technologie jsou mnohdy změny výkonových parametrů dost znatelné. Je to dáno tím, že ve většině případů jsou tyto motory uškrcené z fabriky kvůli spotřebě nebo spíš kvůli ceně vozu a tudíž se tu nabízí dost velký prostor ke změnám. Kupříkladu Felicia 1,3 MPi/50kW či Fabia 1,4i/8V 50kW se po úpravě promění ve slušné dračice, stejně tak třeba motor 1,6i/8V ve Felicii (kde se nad rámec úpravy jednotky ještě mění vačka).
Samozřejmě přeplňované motory nabízejí nejširší pole úprav, a to díky jejich dispozicím. Z výroby jsou díky marketingu úmyslně škrcené na výkonu a od toho se odvíjí cena. Proto třeba z motoru 1,9 TDi/81kW můžete velmi snadnou (a ne drahou) úpravou SW jednotky docílit výkonových parametrů kolem 100kW a 300Nm. Pokud v součinnosti s úpravou SW upravíte i HW, jsou možnosti ještě mnohem větší (ale to už něco stojí). Například já jsem se s motorem TDi 81kW dostal po úpravě turbodmýchadla, vstřikovačů a mezichladiče na 362Nm a 125kW, což vzhledem ke šrotovým cenám dílů vyšlo na pakatel. Turbo, IC, spojkový set a vstřikovače vyšly úhrnem na 10000 Kč, chip mám za cenu měření na brzdě, tedy za 1800 Kč.
Když se podíváte třeba na stránky www.cimbu.cz (jedna z nejznámějších firem zabývajících se profesionálními úpravami jednotek), úpravy motorů 1,4i/16V 74kW u Fabie v jejich nabídce nenajdete, a to z důvodů, které jsem tu uvedl. Ani Superba 2,8 V6 neupravují, patrně ze stejného důvodu. A když se podíváte na motor AGN 1,8i/20V 92kW u Octavie I, zjistíte velmi snadno, že změna výkonových parametrů tohoto motoru je velmi malá (a stojí dost peněz). Prostě u víceventilových motorů atmosférického plnění je změna dost malá a málokdo tedy chce investovat prachy do něčeho, co ve finále skoro nepozná.
Oproti tomu u běžných atmosférických motorů dvouventilové technologie jsou mnohdy změny výkonových parametrů dost znatelné. Je to dáno tím, že ve většině případů jsou tyto motory uškrcené z fabriky kvůli spotřebě nebo spíš kvůli ceně vozu a tudíž se tu nabízí dost velký prostor ke změnám. Kupříkladu Felicia 1,3 MPi/50kW či Fabia 1,4i/8V 50kW se po úpravě promění ve slušné dračice, stejně tak třeba motor 1,6i/8V ve Felicii (kde se nad rámec úpravy jednotky ještě mění vačka).
Samozřejmě přeplňované motory nabízejí nejširší pole úprav, a to díky jejich dispozicím. Z výroby jsou díky marketingu úmyslně škrcené na výkonu a od toho se odvíjí cena. Proto třeba z motoru 1,9 TDi/81kW můžete velmi snadnou (a ne drahou) úpravou SW jednotky docílit výkonových parametrů kolem 100kW a 300Nm. Pokud v součinnosti s úpravou SW upravíte i HW, jsou možnosti ještě mnohem větší (ale to už něco stojí). Například já jsem se s motorem TDi 81kW dostal po úpravě turbodmýchadla, vstřikovačů a mezichladiče na 362Nm a 125kW, což vzhledem ke šrotovým cenám dílů vyšlo na pakatel. Turbo, IC, spojkový set a vstřikovače vyšly úhrnem na 10000 Kč, chip mám za cenu měření na brzdě, tedy za 1800 Kč.
Naposledy upravil(a) Marek dne úte srp 11, 2009 07:57, celkem upraveno 1 x.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
- červ
- Příspěvky: 131
- Registrován: čtv bře 20, 2008 13:35
- Bydliště: Praha 5 Barrandov
- Kontaktovat uživatele:
golf stále v pohodě bez investic najeto zatim od koupě 5500 a v pohodě jen odešel brzdovej spinač za 150 kč jen mam stale špinavej kufr. i s jinym kobercem je to špinavé
Volkswagen Golf R.v.2002 Od května 2009 - a déle moje auto
Daewoo Tico R.v. 1996 Od června 2004 - a déle moje auto
Ford Tranzit R.v 2002 Od února2008 - a déle Rodiné auto
Daewoo Tico R.v. 1996 Od června 2004 - a déle moje auto
Ford Tranzit R.v 2002 Od února2008 - a déle Rodiné auto
- červ
- Příspěvky: 131
- Registrován: čtv bře 20, 2008 13:35
- Bydliště: Praha 5 Barrandov
- Kontaktovat uživatele:
jo bude vybral jsem si dobřePEET píše:jj tak to je dobře, ať pořád slouží a ještě sním ujedeš více km bez nehod
jedu na mimon pojede taky někdo ?
Volkswagen Golf R.v.2002 Od května 2009 - a déle moje auto
Daewoo Tico R.v. 1996 Od června 2004 - a déle moje auto
Ford Tranzit R.v 2002 Od února2008 - a déle Rodiné auto
Daewoo Tico R.v. 1996 Od června 2004 - a déle moje auto
Ford Tranzit R.v 2002 Od února2008 - a déle Rodiné auto
- červ
- Příspěvky: 131
- Registrován: čtv bře 20, 2008 13:35
- Bydliště: Praha 5 Barrandov
- Kontaktovat uživatele:
Tak zatim 10 000 km a bez problému jak tu dost lidí řikalo že to je nejhorší motor vůbec si na něj nemůžu stěžovat a stale bez investic jen benzin .
tětka jsem si nechal dělat folie a jsou suprové .
tětka jsem si nechal dělat folie a jsou suprové .
Volkswagen Golf R.v.2002 Od května 2009 - a déle moje auto
Daewoo Tico R.v. 1996 Od června 2004 - a déle moje auto
Ford Tranzit R.v 2002 Od února2008 - a déle Rodiné auto
Daewoo Tico R.v. 1996 Od června 2004 - a déle moje auto
Ford Tranzit R.v 2002 Od února2008 - a déle Rodiné auto
Nikdo tu netvrdil, že je to špatný motor z hlediska konstrukčního - to je právě naopak. Říkal jsem, že jízdní vlastnosti toho motoru (znamená to průběh točivého momentu) je k ničemu. Navíc ten motor má dostávat 98-oktanové palivo kvůli extrémně vysokému kompresnímu poměru, což je trochu přepych při dnešních cenách. A pokud toto palivo nedostane, má vyšší spotřebu a horší jízdní vlastnosti.
S tímto motorem v GIV jsem něco odjezdil, takže ho znám opravdu dost dobře.
S tímto motorem v GIV jsem něco odjezdil, takže ho znám opravdu dost dobře.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)