NIVA karburator OZON; podtlaky a jiné
Moderátor: Moderátoři
OZON a podtlakový rozdělovač
Zdarec,
mám "detailní" problém se zapojením OZONu a s podtlakovym rozdělovačem:
Když jsem nivku koupil, byl na motoru podtlakový rozdělovač a kombinace karbeců ze škodovky (EDSR s víkem SEDR). Podtlak z rozdělovače byl zapojený pod klapku (sací potrubí nemá vývod).
Další postup byl ten, že se karbec nahradil za OZON a rozdělovač se tudíž přepojil na mosazný vývod na pravé straně karbecu nad klapkou - motor jel o kus lépe, startoval pořád stejně dobře a při ustálené rychlosti stále stejně cukal, takže pokračuju v laborování:
- když odpojím rozdělovač od karbecu, rozdíl není na volnoběh žádný
- pokud rozdělovač zapojím do sání (na zkrácenou kapiláru pro odtok bena ze sání u uchlastanýho motoru), otáčky motoru se zvýší a motor běží daleko kulturněji ať už zaslepím trubičku karbecu, nebo jí nechám otevřenou (k čomu tam vůbec je???)
jestli tomu správně rozumím, tak karbec i rozdělovač by měly být zapojeny do sacího potrubí - tedy kamkoli pod klapku karbecu... ovšem když se pokusím "vycucnout" vzduch z vývodu karbecu, tak je to jen cítit po benzínu, ale vůbec žádná změna při volnoběhu nenastane.
jak by měl být tedy OZON zapojen v kombinaci s podtlakovým rozdělovačem?
další věc je rozdělovač sám - pamatuje už lepší léta a rozhodně má velkou vůli mezi tyčkou podtlaku a otočnou destičkou - tím se nedá pořádně nastavit odtrh... je to způsobeno vykloktanou tou tyčkou - znamená to i špatné ložisko rozdělovače, nebo stačí sehnat dobrý podtlak?
po odšroubování palce rozdělovače je přístupná odstředivá regulace - jedno závaží má zarážku-doraz (zespodu čepu co je za něj zaháklá pružinka), zatímco to druhý doraz není - je to tak vpořádku???
stojí za to investovat čas a opravy do staršího rozdělovače, nebo budu muset koupit nový? např. samotný podtlak jsem totiž nikde v prodejně ND neviděl...
diky
Net.
mám "detailní" problém se zapojením OZONu a s podtlakovym rozdělovačem:
Když jsem nivku koupil, byl na motoru podtlakový rozdělovač a kombinace karbeců ze škodovky (EDSR s víkem SEDR). Podtlak z rozdělovače byl zapojený pod klapku (sací potrubí nemá vývod).
Další postup byl ten, že se karbec nahradil za OZON a rozdělovač se tudíž přepojil na mosazný vývod na pravé straně karbecu nad klapkou - motor jel o kus lépe, startoval pořád stejně dobře a při ustálené rychlosti stále stejně cukal, takže pokračuju v laborování:
- když odpojím rozdělovač od karbecu, rozdíl není na volnoběh žádný
- pokud rozdělovač zapojím do sání (na zkrácenou kapiláru pro odtok bena ze sání u uchlastanýho motoru), otáčky motoru se zvýší a motor běží daleko kulturněji ať už zaslepím trubičku karbecu, nebo jí nechám otevřenou (k čomu tam vůbec je???)
jestli tomu správně rozumím, tak karbec i rozdělovač by měly být zapojeny do sacího potrubí - tedy kamkoli pod klapku karbecu... ovšem když se pokusím "vycucnout" vzduch z vývodu karbecu, tak je to jen cítit po benzínu, ale vůbec žádná změna při volnoběhu nenastane.
jak by měl být tedy OZON zapojen v kombinaci s podtlakovým rozdělovačem?
další věc je rozdělovač sám - pamatuje už lepší léta a rozhodně má velkou vůli mezi tyčkou podtlaku a otočnou destičkou - tím se nedá pořádně nastavit odtrh... je to způsobeno vykloktanou tou tyčkou - znamená to i špatné ložisko rozdělovače, nebo stačí sehnat dobrý podtlak?
po odšroubování palce rozdělovače je přístupná odstředivá regulace - jedno závaží má zarážku-doraz (zespodu čepu co je za něj zaháklá pružinka), zatímco to druhý doraz není - je to tak vpořádku???
stojí za to investovat čas a opravy do staršího rozdělovače, nebo budu muset koupit nový? např. samotný podtlak jsem totiž nikde v prodejně ND neviděl...
diky
Net.
Optimismus je způsoben nedostatkem informací...
Rozdělovač tedy jeho podtlaková regulace nemůže být napojena do sacího potrubí ! Musí bejt zapojen na zvláštní vývod na karbecu ! Zapojením přímo do sání se funkce podtlakové regulace dokonce otočí .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
takže podtlaková regulace rozdělovače má být napojena na mosaznou trubičku na pravé straně karbecu nad klapkou???
divný věci se tady dějí... bych se byl vsadil, že by měl jít rozdělovač do sání - u škodný je to tak, že se rozdělovač napojuje pod klapku, tedy do místa, kde je největší podtlak... :c)
Net.
divný věci se tady dějí... bych se byl vsadil, že by měl jít rozdělovač do sání - u škodný je to tak, že se rozdělovač napojuje pod klapku, tedy do místa, kde je největší podtlak... :c)
Net.
Optimismus je způsoben nedostatkem informací...
ako pise Sasa, rozdelovac sa zapojuje priamo na karb teda NAD klapku, nie pod nu.
Pokial je rozdelovac vylogany oplati sa zohnat lepsi, je toho vsade plno, alebo kupit novy, to je istota...
To co opisujes s upchatim "odkvapkavaca benzinu" znie ako by si to niekde kde nemalo prisavalo vzduch a ty tomu pomozes aspon zapchatim ten kalibrovanej trubky. Dalsia vec je ci je este kalibrovana lebo uz som videl expertov co ju mali prevrtanu.
U Lady su rozdelovace s podtlakom 2 druhy - rozdiel je v dlzke osky, na 1200 a 1300 je kratka oska, na vysokozdvihy/1.5,1.6,1.7/ dlha oska.
este sa da zohnat bezkontakt co je najlepsie riesenie akurat to vyjde trosku drahsie/idealne na Ukrajine/, tam sa meni potom aj inducka a pribudne elektronicka krabicka.
Pokial je rozdelovac vylogany oplati sa zohnat lepsi, je toho vsade plno, alebo kupit novy, to je istota...
To co opisujes s upchatim "odkvapkavaca benzinu" znie ako by si to niekde kde nemalo prisavalo vzduch a ty tomu pomozes aspon zapchatim ten kalibrovanej trubky. Dalsia vec je ci je este kalibrovana lebo uz som videl expertov co ju mali prevrtanu.
U Lady su rozdelovace s podtlakom 2 druhy - rozdiel je v dlzke osky, na 1200 a 1300 je kratka oska, na vysokozdvihy/1.5,1.6,1.7/ dlha oska.
este sa da zohnat bezkontakt co je najlepsie riesenie akurat to vyjde trosku drahsie/idealne na Ukrajine/, tam sa meni potom aj inducka a pribudne elektronicka krabicka.
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
rozdělovač zapojit nad klapku... to mi hlava nebere, ale když to říkáte, přepojím to tak :c) nemá být v karbecu nějaká membrána nebo tak něco? když do toho fouknu/vysaju vzduch, tak to na žádný odpor nenarazí...
při ucpání/neucpání té provrtané kapiláry se volnoběh vůbec nezmění - asi jsem to blbě napsal - projeví se spíš to, že tam je mírný podtlak a ten nejspíš "vymezí vůle" v podtlaku v rozdělovači.
Net.
při ucpání/neucpání té provrtané kapiláry se volnoběh vůbec nezmění - asi jsem to blbě napsal - projeví se spíš to, že tam je mírný podtlak a ten nejspíš "vymezí vůle" v podtlaku v rozdělovači.
Net.
Optimismus je způsoben nedostatkem informací...
to je tazko ked tam mas mrtvolu rozdelovac... z osobnej skusenosti mozem povedat ze ked je rozdelovac v P... tak je lepsie podtlak k nemu uplne odpojit.
membrana v karbeci neni ten kanal je priepustny...
membrana v karbeci neni ten kanal je priepustny...
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
tak jsem vyměkl a vzhledem k tomu, že na tom rozdělovači bylo mrtvé uplně všechno, tak jsem skočil do obchodu a koupil nový... když mě vskřísili po tom, co jsem zaplatil 920kč, nahodil jsem ho do auta (a seřídil odtrh) a rozdíl je samozřejmě absolutně nesrovnatelný.
předstih je zatím od oka, ale jede to jak drak :c) už "jen" seřídit karbec a budu trhat asfalt :c))
diky za rady porady :c) hlavně mě teda dojímá, že v karbecu je to průchozí kanál - nějak tomu úplně nerozumím... budu muset naštudovat nějaké karbecy v řezu :c)
diky
Net.
předstih je zatím od oka, ale jede to jak drak :c) už "jen" seřídit karbec a budu trhat asfalt :c))
diky za rady porady :c) hlavně mě teda dojímá, že v karbecu je to průchozí kanál - nějak tomu úplně nerozumím... budu muset naštudovat nějaké karbecy v řezu :c)
diky
Net.
Optimismus je způsoben nedostatkem informací...
NIVA karburator OZON; podtlaky a jiné
čav nema niekto schemu na zapojenie karburatoru ozon montovany od 79 roku najlepšie by bolo nejaku fotku . Jedna sa o nivku 1:6.google mi moc nepomohol ani kniha čo mam doma
Re: karburator OZON podtlaky
Ahoj,teď jsem zmatenej,Ozon s podtlakama ( typ 2107 1107010-10 a 2107 1107010-20) by měli být montováný až OD 80tého roku,DO 80tého roku byl 2106 1107010 - Weber bez podtlaků (nepočítám ten malej rovnou do sání),jestli se nepletu...
Pošli radši typ (číslo),pro upřesnění...
Pošli radši typ (číslo),pro upřesnění...
Lada Niva 1.7i 96 - karbec
Subaru Legacy 2.5
Subaru Legacy 2.5
Re: karburator OZON podtlaky
no ja som čital ze sa tie karburatory montovali od jula 1979 ale to je fuk mal by to byt ten novší je tam pneumaticke ovladanie klapky 2 komory a tie ostatne podtlakove veci čo neviem ako nazvať ale nema to ekonomizer je to len v zakladnej výbave. teraz to mam zapojene tak že hadička z rozdelovača je zapojena na mosadznu trubičku hned pri šrobiku množstva zmesi hadička zo sania čo odvadza vypary z klukovky je zapojena na trubičku nad klapkou 1 komory z lava a vývod zo sania pod karburatorom som ucpal
Re: karburator OZON podtlaky
Jasné,máš 2107 čili Ozon,měl jsi pravdu Blbý je že já mám 2106,čili ten starší bez těch serepetiček co zrovna potřebuješ ty,takže foto Ti nepošlu Jen mě zaráží že to není v literatuře,ani já to v nikde nenašel...
Sakra,vůbec jsem Ti vlastně nepomohl
Ale tady je spousta Nivek s Ozonem,někdo znalejší se ozve
Sakra,vůbec jsem Ti vlastně nepomohl
Ale tady je spousta Nivek s Ozonem,někdo znalejší se ozve
Lada Niva 1.7i 96 - karbec
Subaru Legacy 2.5
Subaru Legacy 2.5
Re: karburator OZON podtlaky
nevadi tak jak to mam zapojene to funguje a to my stačí
Re: karburator OZON; podtlaky; Niva
daj foto ako to mas zapojene, pretoze podla toho popisu to poznat tazko, zrejme to mas dobre, pre istotu popisem.
Rozdelovac sa zapaja do spodnej casti karburatora do mosadznej trubicky, proste do tej spodnej priruby(za chodu motora bez pridania je po odpojeni hadicky od karburatora podtlak v trubicke, nie v hadicke). Pobliz je sroub bohatosti zmesi(smeruje sikmo na blatnik, mozno si myslel ten).
Vedla sroubu mnozstva zmesi(ten smeruje na blatnik kolmo) byva v niektorych verziach natrubok(tento nie je mosadzny ale hlinikovy odliatok, sucast toho torpeda v ktorom je sroub) - priprava na ekonomizer, pokial vsak nie je ekonomizer namontovany, musi od neho viest hadicka na sacie potrubie. Po odpojeni hadicky od karbu by mal byt teda podtlak v hadicke a bez nej by to malo zdochnut pretoze to uzavrie volnobezny kanal. Vo verzii bez ekonomizera tam ten natrubok byt nemusi, vtedy je o tuto hadicku menej a sroub mnozstva zmesi je o nieco vacsi.
Vypary z klukovky su zapojene uplne inde, to mas podla popisu dobre.
Rozdelovac sa zapaja do spodnej casti karburatora do mosadznej trubicky, proste do tej spodnej priruby(za chodu motora bez pridania je po odpojeni hadicky od karburatora podtlak v trubicke, nie v hadicke). Pobliz je sroub bohatosti zmesi(smeruje sikmo na blatnik, mozno si myslel ten).
Vedla sroubu mnozstva zmesi(ten smeruje na blatnik kolmo) byva v niektorych verziach natrubok(tento nie je mosadzny ale hlinikovy odliatok, sucast toho torpeda v ktorom je sroub) - priprava na ekonomizer, pokial vsak nie je ekonomizer namontovany, musi od neho viest hadicka na sacie potrubie. Po odpojeni hadicky od karbu by mal byt teda podtlak v hadicke a bez nej by to malo zdochnut pretoze to uzavrie volnobezny kanal. Vo verzii bez ekonomizera tam ten natrubok byt nemusi, vtedy je o tuto hadicku menej a sroub mnozstva zmesi je o nieco vacsi.
Vypary z klukovky su zapojene uplne inde, to mas podla popisu dobre.
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
- Filip Fabo
- Příspěvky: 131
- Registrován: čtv čer 12, 2014 18:27
- Bydliště: Pieštany
zosinchronizovanie karburatoru ozon 2015 1107010
zdravim mam problem s karburatom ozon 2105 mam nivu 1.6 rok vyroby 1991 motor 2106
prva otazka neznizi to nejako vykon ked je karb. z 2105
druha otazka ako mate nactaveny volnobeh a bohatost zmesy karburator je bez toho spinaca na plyne
dakujem
prva otazka neznizi to nejako vykon ked je karb. z 2105
druha otazka ako mate nactaveny volnobeh a bohatost zmesy karburator je bez toho spinaca na plyne
dakujem
Vaz 2121 Taiga
Re: karburator OZON; podtlaky; Niva
Vedie...Majo píše:pokial vsak nie je ekonomizer namontovany, musi od neho viest hadicka na sacie potrubie
Ako zapojit ten ekonomizer?
Ušetrime korunu, nech to stojí milión.
Sme bohatý, že si kupujeme lacné veci...
Jedine Madit M8AD
Sme bohatý, že si kupujeme lacné veci...
Jedine Madit M8AD