![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Moderátor: Moderátoři
I já mohu přidat zkušenost s tímto motorem. Uváděná výdrž platí pouze při svědomité údržbě, tzn pravidelných výměnách oleje a filtru a seřizování ventilů (nemá hydroštely). Pokud se údržba zanedbá, dojde k neuvěřitelnému opotřebení vačkového hřídele, zvýšení hlučnosti motoru a jistě i jeho parametrů. Dále je nutno nespoléhat se na kontrolní žárovku tlaku oleje, vyzkoušel jsem po koupi, žárovka nezasvítí, v motoru chybí litr oleje a má zvuk jak Diesel. Nebyl jsem na takvé věci z LADY zvyklý a motoru, popisovanému jako držák věřil a to byla veliká chyba, i když fatální opotřebení měl motor jistě už od předchozího majitele, já s nízkou hladinou oleje ujel asi 50km... Asi 4 měsíce (1500km) po první výměně oleje jsem nechal vyměnit gufera ventilů a garážník se divil, co je v tom za černý mazutový olej, jestli jsem ho vůbec kdy měnil. Tomu že by olej měl v motoru vydržet medový více než 100km jak jsem byl zvyklý ze Š130L a z LADY jsem nemohl uvěřit, nicméně s dalšími výměnami se to potvrdilo, motor už byl později relativně čistý, medový vydržel cca 3 000km. Relativně, protože při seřizování ventilů jsem demontoval ostřikovací trubičku (opravdu se vrcholky vačky nemažou vnitřními kanálky,ale jsou ostřikovány zvenčí). A na vstupním kanále do trubičky byly úsady karbonu.Marek píše: Jinak pokud můžu lehce podiskutovat nad tímto motorem, musím říci, že ačkoli jeho výkonové hodnoty nejsou právě oslnivé, jedná se o motor všeobecně považovaný za "držák". Je pravdou, že sto koní na dva litry pod čtvercem jsou opravdu "nic moc" hodnota, ale celé se to odvíjí od skutečnosti, že tento motor má stupeň komprese pouze 8,5:1, což je opravdu nízká hodnota. Proto ani jeho výkonové parametry nemohou být kdovíjak vysoké (jsou srovnatelné s motory o kubatuře 1600 v současnosti). Nicméně právě relativně nízká hodnota kompresního poměru dává motoru neuvěřitelnou bitelnost a nesmrtelnost. Není tajemstvím, že motory N4B bez jediného problému ujedou i půl milionu kilometrů, což na motor konstrukce sedmdesátých let je opravdu na pováženou.....!!! Kdo koupí, rozhodně neprohloupí (tedy pokud se motoru týče).
No že by byli v čištění preciznější než bývám já a věnovali mu minimálně 5-8 hodin, nevím nevím. Protože takhle to vypucovat opravdu není záležitost na 2 hodiny. Museli vytepovat koberce, v kufru není na podlahovém jediná šmouha. Ale proč to nechali upatlané u hlavových opěrek zadních sedadel v místě kde se hrana opěráku otírá o sedák při skládání vpřed to je divné, kdyby to bylo takhle pěkné jen od čištění, tak vyčistí i tohle, docela viditelné místo. Uvidím časem, třeba objevím ještě nějaké další indicie.Kopr píše:Teepee, Krasavec slintám závistí (můj favorit leč v naftě) a k tomu proč je jak ze salónu , to je jasné vždy teda vetšinou v solidních bazarech než se vozidlo postaví na plochu se důkladně vyčistí (asi dvacet čištění pro bazar mám za sebou plus nesčetně pro soukromé osoby
)
Neboj, hodně jsem na Tebe vzpomínal, když jsem přemýšlel, kdo by eventuelně se mnou jel jako "mechanik a zkušenější". Jen jsem nebyl schopen vzpomenout, jaký máš motor.Brandy píše:Ahoj Teepe, gratuluju ke koupi. Určitě budeš spokojen. S P406 (sice sedan a starší model před faceliftem) jezdím kolem 25 tis. km ročně a nemůžu si ho vynachválit.
Na opotřebené vačky vlastně Ford dojel. To byl totiž jeho fatální problém v 80. letech, kdy zejména Escorty a Fiesty se tímto způsobem "likvidovaly" v neuvěřitelném množství. Trpěly na to paradoxně i motory CVH v Escortech čtvrté řady, ačkoli mají hydraulická zdvihátka. Samozřejmým důsledkem této poruchy je ztráta kompresních tlaků a nesrovnatelně horší plnění válců díky nedostatečnému otvírání ventilů při sání.Teepee píše:Pokud se údržba zanedbá, dojde k neuvěřitelnému opotřebení vačkového hřídele, zvýšení hlučnosti motoru a jistě i jeho parametrů.
Motor mám ten samý - benzín, 1761ccm, 81kW. Kdybys něco potřeboval, neváhej se ozvat. I když s různými opravami až tak moc zkušeností nemám - zatím nebyly potřeba (ťuk, ťukTeepee píše:Neboj, hodně jsem na Tebe vzpomínal, když jsem přemýšlel, kdo by eventuelně se mnou jel jako "mechanik a zkušenější". Jen jsem nebyl schopen vzpomenout, jaký máš motor
Puhi, díky a neboj, snažil jsem se nenechat nic náhodě a nebýt těchto recenzí, nebo kdyby byly negativní:Puhi píše:Takže keď ho už máš tak ti želám s tým autom len to najlepšie a nech tých opráv bude čím meneja hlavne veľa km bez ťukesov. Akurát sa podľa mňa nahrešíš ak to budeš servisovať, brat ma renault megane 2002ku a je to doslova humus. Ale nechcem ťa strašiť
Důvod asi žádný není, i když abych pravdu řekl, u fiatů se originálních náplní držím. Ale v každém případě, pokud váháš mezi prvně uvedenými, tak bych Ti asi doporučil Fridex G48, protože ač u Daihatsu a Lady používám Fridex G Plus, který považuji z našich náplní za absolutní špičku, myslím si, že ho neseženeš "u každé benzínky", já pro něj vždy musím jezdit do Mostu, kde ale stojí zase jen lehce přes stovku litr, ten druhý je, myslím, lépe dostupný.Teepee píše:Fridex G48 nebo Fridex G PLUS?
Návod k obsluze uvádí PROCOR TM 108/GLYSANTIN G33 nebo REVKOGEL 2000 (předpokládám že jde o Francouzské kapaliny plněné ve výrobě, jejich specifikace mi nejsou známy, nenašel jsem)
Odstín kapaliny v autě zatím nezjištěn, předpokládám nažloutlá až zrzavá.![]()
Sice by by bylo krásné, chodit si pro všechno k autorizovanému prodejci Peugeot (Total nebo Esso), ale chci náplně, které koupím u každé benzínky.
Nebo unikl mi nějaký důvod proč se držet originálních náplní?
http://www.velvana.cz/_download/Fridex% ... 8_2008.pdf uvádí Fridex G PLUSWolf píše:Důvod asi žádný není, i když abych pravdu řekl, u fiatů se originálních náplní držím. Ale v každém případě, pokud váháš mezi prvně uvedenými, tak bych Ti asi doporučil Fridex G48, protože ač u Daihatsu a Lady používám Fridex G Plus, který považuji z našich náplní za absolutní špičku, myslím si, že ho neseženeš "u každé benzínky", já pro něj vždy musím jezdit do Mostu, kde ale stojí zase jen lehce přes stovku litr, ten druhý je, myslím, lépe dostupný.