Poškubávání motoru při jízdě s lehkou nohou
Moderátor: Moderátoři
Poškubávání motoru při jízdě s lehkou nohou
Na bratránkové 21061 řeším problém s lehkým poškubnutím motoru při jízdě s lehkou nohou.
Kdy se problém objevuje:
- Zařadím jedničku, chci se rozjet s lehkou nohou, jakmile začne brát spojka, lehce přidám plyn, motor se zakuckne a chcípne.
- Jedu s lehkou nohou na plynu, po rovné hladké silnici, škrtící klapka plynu otevřená jen na chlup, prostě pohodová jízda po městě s lehounkou nohou .... motor občas škubne, kuckne.
Při rychlejší jízdě vše šlape jako hodinky. Před týdnem jsem auto chystal na STK (úspěšně-oficiálně), přičemž jsem kompletně seřídil karburátor (přes emise prošel jako prd) a kompletně skontroloval zapalovací soustavu včetně předstihu.
Osobně bych to typl na zapalování. Ovšem víčko rozdělovače zánovní, palec zánovní, svíčky mají tak 6000km, v rozdělovači je akorát mini vůle na táhlu od podtlaku, ovšem při odpojení podtlaku (a jeho zaslepení) se nic nezměnilo. Na destičce s kladívkama vůle znatelná není, kladívka jsou OK. Indukční cívka je origoš r.v. 86, VN kabeláž je rovněž starého data výroby, stav kondenzátoru neznámý.
Co radíte, čím začít?
P.S. Filtry, oleje nové, svíčky se měnily před cca 6000km právě kvůli občasnému poškubnutí - které předtím nebylo tolik znatelné jako teď.
Kdy se problém objevuje:
- Zařadím jedničku, chci se rozjet s lehkou nohou, jakmile začne brát spojka, lehce přidám plyn, motor se zakuckne a chcípne.
- Jedu s lehkou nohou na plynu, po rovné hladké silnici, škrtící klapka plynu otevřená jen na chlup, prostě pohodová jízda po městě s lehounkou nohou .... motor občas škubne, kuckne.
Při rychlejší jízdě vše šlape jako hodinky. Před týdnem jsem auto chystal na STK (úspěšně-oficiálně), přičemž jsem kompletně seřídil karburátor (přes emise prošel jako prd) a kompletně skontroloval zapalovací soustavu včetně předstihu.
Osobně bych to typl na zapalování. Ovšem víčko rozdělovače zánovní, palec zánovní, svíčky mají tak 6000km, v rozdělovači je akorát mini vůle na táhlu od podtlaku, ovšem při odpojení podtlaku (a jeho zaslepení) se nic nezměnilo. Na destičce s kladívkama vůle znatelná není, kladívka jsou OK. Indukční cívka je origoš r.v. 86, VN kabeláž je rovněž starého data výroby, stav kondenzátoru neznámý.
Co radíte, čím začít?
P.S. Filtry, oleje nové, svíčky se měnily před cca 6000km právě kvůli občasnému poškubnutí - které předtím nebylo tolik znatelné jako teď.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Mě to dělaly svíčky original pal z roku 1985 nové , dal jsem zpět championy a je klid ale jezdím na lpg takže nemůžem srovnávat
TŘI SESTRY <III> LADA GANG
LADA 21061 (1.7-5q od Kinga) -1986
MERCEDES BENZ W124 220E -1993
SIMSON S51 -1990
FORD GRANADA ESTATE 2.0 4V-1984
http://fotoalba.cz/Kopr21061
http://kopr21061.rajce.idnes.cz/
LED ZEPPELIN
LADA 21061 (1.7-5q od Kinga) -1986
MERCEDES BENZ W124 220E -1993
SIMSON S51 -1990
FORD GRANADA ESTATE 2.0 4V-1984
http://fotoalba.cz/Kopr21061
http://kopr21061.rajce.idnes.cz/
LED ZEPPELIN
Svíčky jsem právě kvůli tomuto měnil před 6000Km. Ovšem to si to škublo jen občas, jednou za uherskej rok. S narůstajícím věkem auta to škube čím dál víc. Ale je to jen takové cuk - cuk brrrrrmmmmm brrrrrmmmm .... cuk ... brrrrrmmm brrrrrrmmm .... a jen při jízdě s lehkou nohou.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Něco podobného jsem řešil na svojem bývalém červeném. Taky poškubával. Pokaždé, když jsem vyměnil palec a hlavu rozdělovače, tak se s tím nedalo jezdit. Když jsem vrátil staré součástky, přestalo to. Zkoušel jsem to asi třikrát a vždycky to samé.
►Stodolní II◄
Expedice Estonia 2010
Iniciátor všeho zlého! Bacha na mě!
Život je tak rozmanitý. Každej den mě nasere někdo jinej.
Octavia combi 1,9tdi
Vaz 21073 1,7i, r.v. 1998 až 5.3.2012 prodáno
Vaz 21073 1,7i, r.v. 1996 - 19.2.2012 až 20.2.2012 prodáno
Vaz 2107 1,5 AXTEC, LPG r.v.1995 - 3.6.2008 až 3.6.2008
Expedice Estonia 2010
Iniciátor všeho zlého! Bacha na mě!
Život je tak rozmanitý. Každej den mě nasere někdo jinej.
Octavia combi 1,9tdi
Vaz 21073 1,7i, r.v. 1998 až 5.3.2012 prodáno
Vaz 21073 1,7i, r.v. 1996 - 19.2.2012 až 20.2.2012 prodáno
Vaz 2107 1,5 AXTEC, LPG r.v.1995 - 3.6.2008 až 3.6.2008
-
- Příspěvky: 1246
- Registrován: úte čer 01, 2004 11:14
- Bydliště: Kraj Lučanů
- Kontaktovat uživatele:
Já si myslím, že i když není vůle zjevná, je to je klasická zavada buď ložiska základní desky rozdělovače, pokud ji má, anebo vyběhaného uložení hřídele rozdělovače. V každém případě bych odpojil podtlak, pokud na rozdělovači je, a zkušebně nastavil větší odtrh (jenom na zkoušku nízkých otáček, pravděpodobně pak bude vynechávat ve vysokých).
Rozdělovač tam byl dávaný nový cca před 30 000km a žádnou vůli jsem tam opravdu nenašel. Vyběhaných rozdělovačů jsem už viděl hodně a tento vypadá velice zachovale. Pro jistotu na to radši ještě pořádně mrknu a pomalu začnu měnit jednotlivé díly - kondenzátor, indukčka ... Jak jsem psal, po odpojení podtlaku rozdělovače se nic nezměnilo. No, jsem zvědav čím to bude (a hlavně kdy se na to dostanu).
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
-
- Příspěvky: 1110
- Registrován: úte úno 03, 2009 10:26
- Bydliště: Krkonoše
Jak jsme psal, při odpojení hadičky od rozdělovače se nic nezmění.
Přechodovou trysku karbu bych vyloučil, před týdnem a něco jsem v rámci možností karb čistil a seřizoval (ovšem vyndaný a rozebraný do šroubku nebyl).
Ve čtvrtek si snad chvilku najdu, tak se v tom zkusím pošťourat. Ovšem čekají mě mnohem důležitější věci.
Přechodovou trysku karbu bych vyloučil, před týdnem a něco jsem v rámci možností karb čistil a seřizoval (ovšem vyndaný a rozebraný do šroubku nebyl).
Ve čtvrtek si snad chvilku najdu, tak se v tom zkusím pošťourat. Ovšem čekají mě mnohem důležitější věci.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Tak dnes jsem dělal nějaké drobnosti na tomto autě .... proběhla kontrolní jízda (přičemž jsem na zapalování ani nešáhl) ... a hle, nyní je po problému. Takže nyní na to asi se* pes.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
No, sice jsem zatím neměl moc času se v autě pohrabat, ale něco málo jsem již poudělal. Poškubávání motoru se objevuje nepravidelně, takže těžko tuto záhadu odhalit. Už aby byl v kupě PalTest .
Nyní se ovšem k poškubávání přidal ještě jeden problém, přičemž tyto určitě souvisí. Při rozjezdu do 2000ot. motor občas úplně umře. Jak to probíhá: zařadím jedničku, chci se rozjet a jakmile se motor dostane do záběru naprosto umře. Bez jakéhokoli škubnutí, jako kdyby jste vytáhli klíčky ze zapalování. Po otočení startérem motor ihned chytne, takže to bude zapalovací soustava. Jenže kde. Zkoušel jsem odpojit podtlakovou regulaci předstihu - bez změny. Odtsranil jsem malou pecičku na kladívkách - žádná změna. Rovněž přihnutí VN kabelů, očištění hlavy rozdělovače ... nic. Rozdělovač bez vůlí.
Nyní se ovšem k poškubávání přidal ještě jeden problém, přičemž tyto určitě souvisí. Při rozjezdu do 2000ot. motor občas úplně umře. Jak to probíhá: zařadím jedničku, chci se rozjet a jakmile se motor dostane do záběru naprosto umře. Bez jakéhokoli škubnutí, jako kdyby jste vytáhli klíčky ze zapalování. Po otočení startérem motor ihned chytne, takže to bude zapalovací soustava. Jenže kde. Zkoušel jsem odpojit podtlakovou regulaci předstihu - bez změny. Odtsranil jsem malou pecičku na kladívkách - žádná změna. Rovněž přihnutí VN kabelů, očištění hlavy rozdělovače ... nic. Rozdělovač bez vůlí.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Poškubávání při plynulé jízdě s lehkou nohou jsem řešil taky. Machři v servisu dělali všechno možné, dokonce zabrušovali dosedací plochy na karbecu a nic nepomohlo. Nakonec jsem na to přišel sám a to tak, že při štelování volnoběhu šroubem bohatosti to nechcíplo ani tehdy, když jsem ho nadoraz zašrouboval. To byla stopa. Šroub bohatosti šel ven a zjistil jsem, že je na něm vymačkaný o-kroužek. Dal jsem nový a motor dodnes šlape jak hodinky. Nevím jak je to na ozonech, já jsem to řešil na starým karbecu bez podtlaku.
Pokud motor mrtví při vyšší zátěži, podobný problém mě vyděsil asi před 10 lety den před odjezdem do Chorvatska. Projevovalo se to tak, že na jedničku jsem se rozjel, dal jsem za 2, dál jsem zrychloval, a když jsem dal za 3, tak motor zmrtvěl. Protože jsem před dovolenou neměl čas na experimenty, zajel jsem do servisu a tam odhalili závadu, na kterou bych bádáním přišel sám, ale jako první by mě nikdy nenapadla - prostě při čištění karburátoru jsem neutáhl pořádně jehlový ventil v karbecu, ten se povolil, udělal nízkou hladinu v plovákové komoře, takže benzín v ní stačil tak na 1 a 2, ale na 3 už ne.
Přeji mnoho zdaru.
Pokud motor mrtví při vyšší zátěži, podobný problém mě vyděsil asi před 10 lety den před odjezdem do Chorvatska. Projevovalo se to tak, že na jedničku jsem se rozjel, dal jsem za 2, dál jsem zrychloval, a když jsem dal za 3, tak motor zmrtvěl. Protože jsem před dovolenou neměl čas na experimenty, zajel jsem do servisu a tam odhalili závadu, na kterou bych bádáním přišel sám, ale jako první by mě nikdy nenapadla - prostě při čištění karburátoru jsem neutáhl pořádně jehlový ventil v karbecu, ten se povolil, udělal nízkou hladinu v plovákové komoře, takže benzín v ní stačil tak na 1 a 2, ale na 3 už ne.
Přeji mnoho zdaru.