Problem s brzdama na FIATu SEICENTO

Rozpravy o drobných muškách vašich neVAZových miláčků.

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Štěpán

Problem s brzdama na FIATu SEICENTO

Příspěvek od Štěpán »

Ahoj spolubojovníci.

Přítelkyně má na autě problémy z brzdama. Když je auto studený, tak všechno funguje tak, jak má. Po cca 5 km začíná auto čím dál, tím víc přibržďovat do té chvíle, kdy už nechce jet ani na 1-ku. Brzdy jsou v ten moment rozpálene pomalu do červena.Brzdovej pedál nelze sešlápnout, je absolutně tvrdej. Všechny kola jsou zabržděny. Po cca 30 - 45min, když všechno schladne, se dá bez problému zase ujet cca 5km.
System není vybavenej ABS a brzdy jsou zapojeny po uhlopříčce. ( přední pravé + zadní levé kolo. )

Teď babo raď. Nejdřív mě napadalo to, že je přicpana hadička, ale vyvrátilo mi moje tvrzení to, že brzdí všechna kola. Pak mě napadá HBV, ale nechápu, jak by to mohl dokázat? Protože natlakovat celej systém bez toho, aby HBV zůstal v krajní poloze ( pedál max, nahoře ) snad ani nejde.
Nevím, co by to mohlo bejt... :roll:
Naposledy upravil(a) Štěpán dne stř črc 15, 2009 20:05, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Yellow01
Příspěvky: 1862
Registrován: úte kvě 17, 2005 20:14
Bydliště: Třeboň

Příspěvek od Yellow01 »

A co nějakej podtlak/přetlak, co by tlačil do brzd přes posilovač? Není tam třeba nějakej přepouštěcí ventil nebo tak něco?
Uživatelský avatar
JmJ
Příspěvky: 6504
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Příspěvek od JmJ »

a) stane se stejny problem na stojicim aute s bezicim motrem? tedy souvisi problem s tocenim kol?

b) stane se stejny problem pri odpojeni podtlaku k posilovaci? tedy souvisi problem s funkci posilovace?
MFP
wergl I - 2104 - melt down
wergl II - 2104 - rebuild succeded
wergl III - 21113 - sold (Chester's new)
wergl IV - i30 - tout est bleu
Štěpán

Příspěvek od Štěpán »

JmJ - Ani jedno a ani druhé se zatím nezkoušelo. Ty brzdy začali blbnout teprve včera odpoledne. Do té doby bylo všechno v pořádku.

Já nechápu logiku těch brzd. Když mám zabržděna všechna kola a pedál je v maximální horní poloze a už nejde víc stlačit, tak jak se může natlakovat celej hydraulickej systém? Podtlak v posilovači přece nevyvine takovou sílu, abych se z autem vůbec nemohl rozjet. Prostě auto bylo celé zabržděne. Přední kotouče měli až namodralej nádech a na zadních bubnech nešlo vůbec udržet ruku. Při posledních pár metrech jízdy jsem vůbec nemesel používat pedál brzdy. Po vyřazení rychlosti auto samo na pár metrech zastavilo.
Uživatelský avatar
Saša
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvek od Saša »

Evidentně se nevrací kapalina do nádržky . Pokud není vadný přímo HBV může být povolený některý seřizovací šroub v posilovači , nebo pedálu který brání HBV v posunu do jeho výchozí polohy . Dílo "skázy" dovrší ohřátí kapaliny a její rozpínavost .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Wolf
Příspěvky: 1246
Registrován: úte čer 01, 2004 11:14
Bydliště: Kraj Lučanů
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Wolf »

Přesně, jak píše Saša. Buď není žádná vůle mezi pedálem a HBV nebo se HBV nevrací do výchozí polohy z jiného důvodu (rez, nečistoty v krajní poloze). Méně pravděpodobnou závadou může být i ucpaný přepouštěcí ventil nečistotou. V každém případě bych HBV vyhodil a prohlédl.
Majo
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Majo »

presne tento problem mam na nive po vymene brzdoveho posilovaca, skusil by som sa zamerat nan.
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Štěpán

Příspěvek od Štěpán »

Saša píše:Evidentně se nevrací kapalina do nádržky . Pokud není vadný přímo HBV může být povolený některý seřizovací šroub v posilovači , nebo pedálu který brání HBV v posunu do jeho výchozí polohy . Dílo "skázy" dovrší ohřátí kapaliny a její rozpínavost .


Tohle bude asi nejvíc pravděpodobné.
Zítra se na to kouknu...
Jinak dneska jsem se hrabal v levým zadním kole a rozhýbával prasátka. Jedno se vubec nehejbalo a na ruční brzdu to brzdílo líp, než na nožní... :D
Zatím díky za rady... :wink:
Uživatelský avatar
plavec
Příspěvky: 4714
Registrován: ned črc 22, 2007 19:38
Bydliště: Pelhřimov

Příspěvek od plavec »

To se mi jednou nevracely brzdy na předním kole na citroenu.až to drhlo a vydávalo děsnej zvuk.Po asi 8mi kilometrech jsem nemohl ani sáhnout na kolo jak pálilo.
Už si nepamatuju, co to tenkrát bylo ale asi to nebyl HBV protože to dělalo jen to jedno kolo a ne všechny, což není tento případ koukám.
Na prodej přebytečné N.D. na Ladu 111: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... rod%C3%A1m
znamení : KozoHroch :-D
Uživatelský avatar
zelvotron
Příspěvky: 6275
Registrován: čtv lis 23, 2006 10:32
Bydliště: Praha

Příspěvek od zelvotron »

To se ti kousla brzda na kole, to není zase až tak nic zvláštního nebo neobvyklýho...

Já bych diagnostikoval stejně jako JmJ.
21113 >>> 21113 >>> 21113

Komu není rady, tomu není pomoci.
Uživatelský avatar
JmJ
Příspěvky: 6504
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Příspěvek od JmJ »

Nahodou jsem o tomto problemu vykladal technicky zdatnemu kolegovi a ten to hada na to, co tu jiz bylo receni: kapalina nema moznost vracet se do nadobky. teplem se roztahne a je vymalovano.
MFP
wergl I - 2104 - melt down
wergl II - 2104 - rebuild succeded
wergl III - 21113 - sold (Chester's new)
wergl IV - i30 - tout est bleu
Štěpán

Příspěvek od Štěpán »

Tak jsem dneska sundal HBV, rozebral, vyčistil a smontoval. Sundal jsem zadní pravé prasátko a s tím jsem provedl obdobnej úkon. Cele jsem to odvzdušnil metodou " povolej odvzdušňovák a kapalina teče samospádem" Projel jsem se 15m dopředu a 15 dozadu a zdá se, že brzdy jsou dobrý. Teď ještě projet tak 10km a zjistit, zda problem zmizel, či nikoliv.
Každopádně HVB byl docela hodně zasranej něčím černým a dokonce tam byli i kousky toho hnusýho černýho mazlavýho. Brzdovka měla taky barvu ojeteho oleje, takže ta šla na výměnu. Zítra se uvidí, zda jsem uspěl, či nikoliv... :D
Uživatelský avatar
Laďuša
Příspěvky: 12117
Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
Bydliště: Klatovy / Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Laďuša »

Hnusné, černé, mazlavé? Leptají se tě, resp. frajerce, hadičky....
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]

Chatka 12 forever :toothy10: ►Stodolní II◄ :) Estonian-czech crazy night :partyman: Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno ;) Tři sestry <|||> Ladagang 8) °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova

Haben Sie Bratwurst?

:!: keréklampás :!:
Štěpán

Příspěvek od Štěpán »

Tam je trošíčku jinná konstrukce, než na ladě. Je to podebné tomu, co má samara. Nádobka je přímo zacvakla do HBV.
Spíše je to guma, která se ošoupala o stěny HBV a smíchala se starou brzdovkou.

Jinak dneska bylo auto odzkoušeno ( 25km ) a všechno funguje tak, jak má.

Ještě jednou díky za rady... :wink:
Odpovědět

Zpět na „Technické problémy“