vypadavaj kvalty
Moderátor: Moderátoři
- Martin-MTX
- Příspěvky: 481
- Registrován: stř lis 08, 2006 18:32
- Bydliště: Mělník
- Kontaktovat uživatele:
vypadavaj kvalty
Ahoj Džiguláci, jak jistě víte, prohánim svýho žigula po závodních dráhách proto již některé součástky berou za své..
Problém:
vypadává mi trojka, někdy nejde ani zaradit resp. hned se "tlačí ven" pak se to ale najedou změní a stejný efekt se děje u 4ky a trojka je vpořádku.
Momentále opět vypadavá 3
Chtěl bych se zeptat odborníků - vzhledem k tomu, že jsem převodovku ještě nikdy nerozebíral:
1) CO S TIM JE?
2) DÁ SE TO OPRAVIT?
3) CO MAM KOUPIT ABYCH TO OPRAVIL
4) ZVLADNU TO OPRAVIT?
Diky za rady
Problém:
vypadává mi trojka, někdy nejde ani zaradit resp. hned se "tlačí ven" pak se to ale najedou změní a stejný efekt se děje u 4ky a trojka je vpořádku.
Momentále opět vypadavá 3
Chtěl bych se zeptat odborníků - vzhledem k tomu, že jsem převodovku ještě nikdy nerozebíral:
1) CO S TIM JE?
2) DÁ SE TO OPRAVIT?
3) CO MAM KOUPIT ABYCH TO OPRAVIL
4) ZVLADNU TO OPRAVIT?
Diky za rady
LADA 1600MTX Rallye Team
http://ladamtx.cz/
http://ladamtx.cz/
- Kalasnikov
- Příspěvky: 227
- Registrován: pon lis 10, 2008 19:15
- Bydliště: Morávka
- Kontaktovat uživatele:
-
- Příspěvky: 2585
- Registrován: ned zář 25, 2005 21:38
- Bydliště: Olomoucity-Brnotown
- Kontaktovat uživatele:
Martin-R9, koukni na ty pojistne kuličky, když lehneš pod auto, tak z jedne nebo druhe strany ( ) je pasovinka kterou drží 2 M8 šrouby, když to odšroubuješ najdeš myslím 3 pružinky a kuličky, koukni jestli není kulička sjeta a nebo pružinka praskla, popřipadě mužeš pružinky podložit a nebo ze zpátečky dát jsou myslím tvrdší...
když to nebude tim, tak muže byt vydřena vydlička a nebo praskla pružinka sichronu, to už musiš řešit na vytažene špajzce..
když to nebude tim, tak muže byt vydřena vydlička a nebo praskla pružinka sichronu, to už musiš řešit na vytažene špajzce..
- Martin-MTX
- Příspěvky: 481
- Registrován: stř lis 08, 2006 18:32
- Bydliště: Mělník
- Kontaktovat uživatele:
ok tak ja to teda zkusim na aute votevrit a uvidzime, diky paní odborníci
LADA 1600MTX Rallye Team
http://ladamtx.cz/
http://ladamtx.cz/
- Martin-MTX
- Příspěvky: 481
- Registrován: stř lis 08, 2006 18:32
- Bydliště: Mělník
- Kontaktovat uživatele:
klasika 4Q, 2101, ja se do toho pusim, ale jesli na me az to votevru vyskoci hromada pruzinek a kolecek a rozleti se do stran tak !!!
LADA 1600MTX Rallye Team
http://ladamtx.cz/
http://ladamtx.cz/
-
- Příspěvky: 2129
- Registrován: pon lis 01, 2004 19:47
- Bydliště: Brno-Vyškov
- Kontaktovat uživatele:
nahod druhou prevodovku a tuhle v klidu rozdelej, pokud ma neco najeto, bude lepsi se kouknout dovnitr at vis v jake je kondici...
Moudrost nepřichází vždy s věkem. Někdy věk přichází sám.
Starý dům a mladá žena - hojnost práce zaručena.
Práce vyžaduje čím dál větší vzdělání, vzdělání čím dál větší práci.
Starý dům a mladá žena - hojnost práce zaručena.
Práce vyžaduje čím dál větší vzdělání, vzdělání čím dál větší práci.
-
- Příspěvky: 2129
- Registrován: pon lis 01, 2004 19:47
- Bydliště: Brno-Vyškov
- Kontaktovat uživatele:
aha, souvislosti ani moznosti neznam, takze sem nic nerekl noPája píše:Dle příspěvků nevypadá, že disponuje druhou převodovkou Drobku.
Moudrost nepřichází vždy s věkem. Někdy věk přichází sám.
Starý dům a mladá žena - hojnost práce zaručena.
Práce vyžaduje čím dál větší vzdělání, vzdělání čím dál větší práci.
Starý dům a mladá žena - hojnost práce zaručena.
Práce vyžaduje čím dál větší vzdělání, vzdělání čím dál větší práci.
- Martin-MTX
- Příspěvky: 481
- Registrován: stř lis 08, 2006 18:32
- Bydliště: Mělník
- Kontaktovat uživatele:
nebojte chlapi, jeste jednu v zasobe mam ale ja bych rad opravil tuto, protoze krom tohoto drobneho defektu radi krasne,
ja totiz potrebuju aby mi tam sla jednicka i v šesti pětkách
a dvojka tam šla pod plnym knedlíkem a to oboje splňuje
jediny co zlobi je vypadavání 4/3 já sem si řikal že to bude spojeny, takže bych ji rád opravil.
diky za Vase rady, zkusim rozebrat az bude hezky a čásek a dám vedet jak to dopadlo
až budou zase penizky tak koupim Hewlanda, ten by měl něco vydržet ale zatim sériovka postačí. Stejně jsem názoru, že ty 01čkovy a prakticky všechny žiguálcký součástky maj výdrž jak prase. Ta převodovka nebyla nová tj. 20let používaná a já naní ujel celou závodní sezónu 08/09 (cca 10 zavodu) jen menil olej. Takže si zaslouží spíš obdiv, že má jen tenhle problém..
Kolikrát šla přes zuby, nebo sem kopnul dvojku v kilu a šli kola flokem dokud to převodové ústrojí pobralo...
sou to dobry vozy ty Džiguláci mam je rád
čiao
ja totiz potrebuju aby mi tam sla jednicka i v šesti pětkách
a dvojka tam šla pod plnym knedlíkem a to oboje splňuje
jediny co zlobi je vypadavání 4/3 já sem si řikal že to bude spojeny, takže bych ji rád opravil.
diky za Vase rady, zkusim rozebrat az bude hezky a čásek a dám vedet jak to dopadlo
až budou zase penizky tak koupim Hewlanda, ten by měl něco vydržet ale zatim sériovka postačí. Stejně jsem názoru, že ty 01čkovy a prakticky všechny žiguálcký součástky maj výdrž jak prase. Ta převodovka nebyla nová tj. 20let používaná a já naní ujel celou závodní sezónu 08/09 (cca 10 zavodu) jen menil olej. Takže si zaslouží spíš obdiv, že má jen tenhle problém..
Kolikrát šla přes zuby, nebo sem kopnul dvojku v kilu a šli kola flokem dokud to převodové ústrojí pobralo...
sou to dobry vozy ty Džiguláci mam je rád
čiao
LADA 1600MTX Rallye Team
http://ladamtx.cz/
http://ladamtx.cz/
4kvalty vydrží vše . Vypadávání může také spůsobovat velká osová vůle hřídele . Prostě při záběru šikmé ozubení posune hřídel a kvalt vyškubne . To ovšem bez demontáže nelze spravit . Přikláním se ale k chybě na řadícim nebo aretačním mechanismu .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
-
- Příspěvky: 759
- Registrován: ned zář 04, 2005 19:09
- Bydliště: Šurany -SK
- Kontaktovat uživatele:
lenze to by vypadavala iba 4q. A zase neverim ze by mal povolenu tu velku maticu vzadu a zaroven mu praskol pritlacny kruzok za loziskom. Podla mna to bude ohoblovana vidlica popripade aj drazka na syn. spojke. Divne je ale to ze u 4q by tieto veci mali byt ako nove aj po x tisic km.
530i
Chatka 12 4ever
Expedicia Eesti 2010
Chatka 12 4ever
Expedicia Eesti 2010
po delší době s compy mimo provoz se opět hlásím a oživuji toto věčné téma s vypadávajícími kvalty, které vzhledem ke stárnutí vozového parku bude čím dál aktuálnější.
u mého 5Q s najetými 150 t km už od koupě vloni občas vypadla 3 při brždění motorem, nebo přejezdu nerovností. Olej OK, docela i čistý, dalo se normálně jezdit. Ostatní kvalty zcela OK, kupodivu téměř bez většího hučení. minulý týden zcela náhle při rozjedu (klidném) vypadla 1 a při zařazení vypadla znovu a znovu. Po rozjezdu na 2 vypadávala opět i 3, ale častěji. Ostaní kvalty držely jako přibité, včetně 5.
Takže auto mám doma, na 1 se nerozjede, tak převody trápit dál nechci. Pod auto normálně jako jiný už nevlezu, tak jsem si nechal dobrou duší aspoň opět vypustit olej dokud byl teplý. Po usazení je úplně čistý (najel asi 7000 km), žádné obvyklé piliny ukazující na velké opotřebení. Jenom jeden malý úlomek kovu, tak 3x4 mm. Zkouška pilníkem a sekáčem ukazuje na měkčí materiál, určitě nejde o kousek zubu.
Překvapila mne náhlost nově vypadávající 1. Jako by se náhle něco uvolnilo, prasklo, nebo podobně.
Zatím rozebírat nemohu, čekám na pomoc, ale zajímal by mne názor, zda-li už měl někdo stejný problém a co bylo příčinou. Už uklízím stůl na rozebírání až dojde opět dobrá duše na vymontování z auta. Žiguláckou jsem ještě neopravoval.
u mého 5Q s najetými 150 t km už od koupě vloni občas vypadla 3 při brždění motorem, nebo přejezdu nerovností. Olej OK, docela i čistý, dalo se normálně jezdit. Ostatní kvalty zcela OK, kupodivu téměř bez většího hučení. minulý týden zcela náhle při rozjedu (klidném) vypadla 1 a při zařazení vypadla znovu a znovu. Po rozjezdu na 2 vypadávala opět i 3, ale častěji. Ostaní kvalty držely jako přibité, včetně 5.
Takže auto mám doma, na 1 se nerozjede, tak převody trápit dál nechci. Pod auto normálně jako jiný už nevlezu, tak jsem si nechal dobrou duší aspoň opět vypustit olej dokud byl teplý. Po usazení je úplně čistý (najel asi 7000 km), žádné obvyklé piliny ukazující na velké opotřebení. Jenom jeden malý úlomek kovu, tak 3x4 mm. Zkouška pilníkem a sekáčem ukazuje na měkčí materiál, určitě nejde o kousek zubu.
Překvapila mne náhlost nově vypadávající 1. Jako by se náhle něco uvolnilo, prasklo, nebo podobně.
Zatím rozebírat nemohu, čekám na pomoc, ale zajímal by mne názor, zda-li už měl někdo stejný problém a co bylo příčinou. Už uklízím stůl na rozebírání až dojde opět dobrá duše na vymontování z auta. Žiguláckou jsem ještě neopravoval.