Blizzard od EMIho

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
EMI
Příspěvky: 1084
Registrován: pon zář 04, 2006 09:24
Bydliště: JN69PI
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od EMI »

pohon je OK. Motor normálně běží (spíš teda běžel) a točí se rozdělovač i olej. čerpadlo s nim. Dneska sem na motor normálně zajel do dílny. za studena tlak cca 2 atm a po ohřátí stále klesá. Nazval jsem to "syndrom vyšeptanýho motoru" ... zacpanej kanál taky vylujčuju, protože to si myslim že by to sice nemazalo ale tlak by nijak rapidně neklesal. To by muselo bejt zanešena většina kanálů a čerpadlo by šlo prakticky na otevřenej přep. ventil. problem je pokles mazacího tlaku.... sázel jsem na únik při šálách na klice... to se po dnešku taky vyvrátilo
red BA3 21061, 1984, 4q, LPG :finga:

BLIZZARD = iron fist in a velvet glove

osa Klatovy - Plzeň - ....
Uživatelský avatar
Jelen
Příspěvky: 6713
Registrován: stř kvě 17, 2006 13:33
Bydliště: Střední Čechy

Příspěvek od Jelen »

Tak to bude v čerpadle. Olej je moc řídký na něho. Zkus tam nacpat M6A a uvidíš :mrgreen:

Ne vážně, pokud máš čerpadlo z druhého motoru, které mazalo dobře, tak ho tam dej. 2Atm na studeném motoru je dost málo, já mám na studeným motoru přez 4.
Uživatelský avatar
Puhi
Příspěvky: 2727
Registrován: čtv čer 07, 2007 20:48
Bydliště: Michaelsheep

Příspěvek od Puhi »

zrejme kktina, ale nemôžeš mať niečo s tým "prepúšťacím" ventilom či co to je, proste tá guľka a pružinka...? lebo keby sa nejak divne zadrhávala, teoreticky by to cez zaseknutú guličku prepúšťalo za tepla viac oleja :roll: ale toto už je fakt scifi :mrgreen: a je pravda že som ju u lady ešte rozobratú nemal, tak neviem či sa to zasekovať vôbec môže :lol:
Cory
Příspěvky: 11604
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Příspěvek od Cory »

s M6AD mi to ide na 6ku bezne :mrgreen:
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Uživatelský avatar
Jelen
Příspěvky: 6713
Registrován: stř kvě 17, 2006 13:33
Bydliště: Střední Čechy

Příspěvek od Jelen »

Puhi, to s tím přepouštěcím ventilem je to taky možný, olej zřídne a může snáz unikat tlak.

EMI vyměň čerpadlo a uvidíš. Nebo tam nalej vyjetej olej z traktoru a máš to taky :toothy7:
Uživatelský avatar
Puhi
Příspěvky: 2727
Registrován: čtv čer 07, 2007 20:48
Bydliště: Michaelsheep

Příspěvek od Puhi »

Jelen píše:Puhi, to s tím přepouštěcím ventilem je to taky možný, olej zřídne a může snáz unikat tlak.
Ano, teoreticky to aj hej, len či sa to niekomu na tejto planéte aj prihodilo... :mrgreen:
EMI
Příspěvky: 1084
Registrován: pon zář 04, 2006 09:24
Bydliště: JN69PI
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od EMI »

přepoušťák byl taky venku a všechno se jeví vpořádku. ono to čerpadlo je tak jednoduchý a vše na sebe dosedá - tam pomalu ani neni co čim by to utíkalo protože to by muselo téct pořád. pružina je taky OK. Tuhost teda nevim jaká má bejt, ale její odpor se zdá dost velkej (čekal bych menší)
red BA3 21061, 1984, 4q, LPG :finga:

BLIZZARD = iron fist in a velvet glove

osa Klatovy - Plzeň - ....
Cory
Příspěvky: 11604
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Příspěvek od Cory »

Mozno hlupost, ale co filter?
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Uživatelský avatar
Jelen
Příspěvky: 6713
Registrován: stř kvě 17, 2006 13:33
Bydliště: Střední Čechy

Příspěvek od Jelen »

Zkus vyměnit čerpadlo, uvidíš. Filtr, zas uvidíš. Ale 2Atm jsou docela málo, kor na studeném motoru.
EMI
Příspěvky: 1084
Registrován: pon zář 04, 2006 09:24
Bydliště: JN69PI
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od EMI »

Cory, ten jsem měnil hned, protože při montáži motoru jsme původní malinko naklepli a říkal jsem si jestli to neni tim. Takže filtr jsem dával hned taky novej a při vysřoubování koukam a ten plech se zase promáčk tak jak byl :D

no zejtra dam to čerpadlo z původního motoru a uvidí se... teď už to stejně nevyřešíme :P
red BA3 21061, 1984, 4q, LPG :finga:

BLIZZARD = iron fist in a velvet glove

osa Klatovy - Plzeň - ....
Pája
Příspěvky: 991
Registrován: ned čer 06, 2004 19:51
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Pája »

Ten motor si skládal celej? A jestlis kontroloval šály, tak jaký máš vůle na klice?
VAZ 1800kk na prvočinitele
Little Red Riding Hood
Příspěvky: 2585
Registrován: ned zář 25, 2005 21:38
Bydliště: Olomoucity-Brnotown
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Little Red Riding Hood »

Pája, že si u toho jaka ma byt axiální??..
Pája
Příspěvky: 991
Registrován: ned čer 06, 2004 19:51
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Pája »

Nevim, od toho je kniha, nebo chodící encyklopedie, třeba se někdo chytne. Jen se mi marí, že abnormální axialní ložisko je o 0,127mm větší, takže max vůle bude něco kolem 0,160mm a min teda 0,03mm, ale to sem si teď vymyslel a navíc sem ještě ze včera navátej. :?
VAZ 1800kk na prvočinitele
EMI
Příspěvky: 1084
Registrován: pon zář 04, 2006 09:24
Bydliště: JN69PI
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od EMI »

No takže to maže 8) Stačilo vyměnit dvě šály a olejový čerpadlo. Ty dvě (jedna na hlavním a jedna na ojničním ložisku) byly totálně v háji a zbytek OK. Závadou bylo vadné olejové čerpadlo už od výroby (velké vůle mezi zubama) a tim se právě odešly šály (šly pěkně odzačátku a časem by odešla i třetí). Na kliku sem prvně nešahal :oops:

Po zatěžkávací zkoušce i na 95°C vody maže jako víno. Ztatim sem s tim moc nenajel, protože přívaláky tady udělaly hoznou spoušť. Od včerejšího večera do téhle chvíle měl náš sbor SDH cca 20 zásahů, takže na auto nebyl čas. teď jedu do práce, tak snad mi nenechá ve štichu - už by to mělo bejt dobrý :D
red BA3 21061, 1984, 4q, LPG :finga:

BLIZZARD = iron fist in a velvet glove

osa Klatovy - Plzeň - ....
Uživatelský avatar
Jelen
Příspěvky: 6713
Registrován: stř kvě 17, 2006 13:33
Bydliště: Střední Čechy

Příspěvek od Jelen »

Jelen píše:Zkus vyměnit čerpadlo, uvidíš
8-)
Odpovědět

Zpět na „Diskuse k modelové řadě“