Problémy se studeným startem, studený motor zhasíná

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
plavec
Příspěvky: 4715
Registrován: ned črc 22, 2007 19:38
Bydliště: Pelhřimov

Příspěvek od plavec »

Kdybys dovalil na sraz, tak Ti jej taky mohu zapůjčit.
Na prodej přebytečné N.D. na Ladu 111: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... rod%C3%A1m
znamení : KozoHroch :-D
honzat
Příspěvky: 198
Registrován: stř dub 26, 2006 07:49
Bydliště: Tachov

Příspěvek od honzat »

Ještě bych se rád zeptal, kde je čidlo nerovností silnice a k čemu slouží, protože tahle chyba mi vyskakuje spolu ze selháním zapalování, děkuji.
rudo.
Příspěvky: 397
Registrován: pát úno 17, 2006 19:10
Bydliště: Prešov

Příspěvek od rudo. »

Mám Euro 2, takže čidlo nerovností nemám.
RU mi radili aby som skúsil s niekým vymeniť zapaľovací blok, ako najistejšiu verziu jeho preverenia. Nemal som s kým.
Cena ruského zapaľovacieho modulu na UA bola 37 Eur, tu zaňho chceli 200 Eur. Skoro šesťnásobok ceny, toto by som nepredpokladal, myslel som si, že im tu stačia maximálne štvornásobky.
Modul som kúpil a vymenil, jazdím ďalej.
Uživatelský avatar
zelvotron
Příspěvky: 6276
Registrován: čtv lis 23, 2006 10:32
Bydliště: Praha

Příspěvek od zelvotron »

honzat píše:kde je čidlo nerovností silnice
Na levým kornoutu tlumiče, cca 10 cm pod šroubem uchycení nádobky ostřikovačů, taková černá krabička s výrazným nápisem Bosch a vede do ní zásuvka se třemi kontakty.
21113 >>> 21113 >>> 21113

Komu není rady, tomu není pomoci.
Uživatelský avatar
Petr HC
Příspěvky: 2295
Registrován: stř lis 21, 2007 11:27
Bydliště: Hořice

Příspěvek od Petr HC »

honzat píše: ... čidlo nerovností silnice a k čemu slouží....
Slouží k tomu, aby ŘJ rozlišila, zda příčinou "klepání" jsou detonace v motoru nebo nárazy od nerovností vozovky. Přesný algoritmus této činnosti neznám, ale může způsobovat hlášení chyb v zapalování, poněvadž oba snimače ovlivňují předstih.
honzat
Příspěvky: 198
Registrován: stř dub 26, 2006 07:49
Bydliště: Tachov

Příspěvek od honzat »

Takže chyby zapalování a chybný signál od tohodle čidla spolu může souviset?
Uživatelský avatar
Petr HC
Příspěvky: 2295
Registrován: stř lis 21, 2007 11:27
Bydliště: Hořice

Příspěvek od Petr HC »

honzat píše:Takže chyby zapalování a chybný signál od tohodle čidla spolu může souviset?
Může - ale pro potvrzení bych musel mít více údajů i od ostatních čidel, neboť zde vše souvisí se vším. Tuto chybu může způsobit např. uvolněný snimač detonací. Podrobnosti vč. utahovacího momentu jsem zde psal. Může to být i čidlo fáze atd.
P.S. Škoda že auto nemá "nervy". Když si lékaři nevědí rady s diagnozou, mají to alespoň na co svest. I když ....
Dusan
Příspěvky: 3936
Registrován: stř čer 02, 2004 17:29
Bydliště: Kosice-okolie

Příspěvek od Dusan »

malo by to fungovat tak ze ak dostane RJ signal od snimaca nerovností vozovky, ignoruje signal od cidla klepania. Aby nedolo k faloznemu ovplyvneniu ze dochada k klepaniu motora a pritom ide o klepot dlažebnych kociek :D
honzat
Příspěvky: 198
Registrován: stř dub 26, 2006 07:49
Bydliště: Tachov

Příspěvek od honzat »

Tak si myslím, že jsem na to přišel, nechápu, že mě to nenapadlo dřív. Při výměně svíček v loni mi mechanik říkal, že jeden válec pálí zřejmě i olej. Tenkrát jsem tomu nevěnoval pozornost, přišlo mi to na nový motor jako nesmysl. Ale totéž jsme teď měli na firemním autě Fabia 1,4 TDI, po startu vynechával jeden válec a když se to ohřálo běželo to normálně, auto mělo najeto 97 000 km. Jeden válec byl vydřenej a naměl dostatečnej tlak. Fabrika i když bylo po záruce přispěla na opravu 35 000 Kč. Pochybuju,že Lada by něco takového udělala. Příští týden si nechám změřit tlaky ve válcích a uvidím.
tonda
Příspěvky: 70
Registrován: čtv lis 30, 2006 18:14
Bydliště: Klatovy

Příspěvek od tonda »

Podle toho co popisuješ zřejmě někdy sporadicky vynechává jeden válec. Děje se tak zpravidla při přechodu z volnoběhu do akcelerace.
Udělej tedy toto :
1. Nastav vzdálenost na jiskřištích svíček na 0,6 mm, ne více a už vůbec ne na 1,1 mm
2. Prohlédni detailně lupou koncovky kabelů, bude tam někde stopa po jiskření bokem nad svíčkou /nejčastěji to jiskří hned u svíčky do hlavy válců/
3. Pokud získáš 100% jistotu, že kabely jsou v pořádku a nikde nejiskří bokem potom se může hledat dál /cívky zapalování, měření komprese atd./
honzat
Příspěvky: 198
Registrován: stř dub 26, 2006 07:49
Bydliště: Tachov

Příspěvek od honzat »

Už jsem na příští čtvrtek objednanej u servisáka.
rudo.
Příspěvky: 397
Registrován: pát úno 17, 2006 19:10
Bydliště: Prešov

Příspěvek od rudo. »

Dúfam, že si nezoškvaril kat.
Toto je môj najnovší poznatok, po problémoch s riadiacim modulom. Na zlom chode motora som na jazdil (dojazd domov) asi 40km a teraz nie som si istý, či toto zničilo kat., alebo kadečo iné a k tomu ešte aj na ňom najazdených 70 000 km.
Jedno je isté nespálený benzín vo válci vyhodený do kat. ho spečie a môj čiastočne spečený aj bol okrem toho už aj hrkal, tak som ho vybil. Mám Euro 2.
Mimochodom, ak by som si stým nedal sám rady a neišiel v prípade nutnosti na UA, tak som v prdeli. Už je neskoro ľutovať.
Uživatelský avatar
plavec
Příspěvky: 4715
Registrován: ned črc 22, 2007 19:38
Bydliště: Pelhřimov

Příspěvek od plavec »

rudo, já mám taky asi KAT spálenej.Když jsem jezdil s vadnýmm zapalovacímm blokem dost dlouho a pak taky s vadnou váhou vzduchu.Tak nezoufej, nejsi v tom sám. O prázdninách jdu na stk, tak jsem zvědav co řeknou na emisích. Asi to auto někomu šoupnu ať mi tam dojede a bude...
Na prodej přebytečné N.D. na Ladu 111: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... rod%C3%A1m
znamení : KozoHroch :-D
honzat
Příspěvky: 198
Registrován: stř dub 26, 2006 07:49
Bydliště: Tachov

Příspěvek od honzat »

Neznáte náhodou někdo hodnoty, jaké mají být tlaky ve válcích? (1,5, 16v, r.v.2004)
Uživatelský avatar
zelvotron
Příspěvky: 6276
Registrován: čtv lis 23, 2006 10:32
Bydliště: Praha

Příspěvek od zelvotron »

Nešlo by to spočítat z kompresního poměru? Tedy né že bych ho věděl :D ale bude to jednodušší někde dohledat, než přímo ty tlaky. Ale ani bych si s absolutní hodnotou moc nelámal hlavu, důležitý je, aby nebyly mezi válcema velký rozdíly, když bude mít jeden válec výrazně míň, tak to bude jasný. Mimochodem bude to chtít nějakej měřič komprese s dlouhou trubkou...:)
21113 >>> 21113 >>> 21113

Komu není rady, tomu není pomoci.
Odpovědět

Zpět na „Hnací soustava“