Fabia tdi
Moderátor: Moderátoři
Fabia tdi
Jestli to správně chápu tak tu na LADAfóru diskutujete i o autech jiných značek? Tedy taky přispěji svoji troškou do mlýna, nedávno jsem zakoupil fábii z roku 2003, žluté barvy, s motorem 1,9tdi 96kw 6-ti kvalt. Docela zajímavé vozítko, ale ten interiér se mi příliš nelíbí. Navíc má holka už dost najeto 120 000km na fábii mi již přijde hodně... tedy myslím že je již na jen na 70% životnosti.
/////////////////////////////////////////////
LADA 21061 1986
/////////////////////////////////////////////
->> karoserie originál
->> motor překvapení
(bude to stát za to a bude to lada)
LADA 21061 1986
/////////////////////////////////////////////
->> karoserie originál
->> motor překvapení
(bude to stát za to a bude to lada)
Do názvu tématu jsi měl dát FABIA VRS, bylo by to přesnější. Fabia TDi se označuje běžný motor s výkonem 74kW.
120.000 km je pro koncernový motor fáze těsně po záběhu - tyhle motory běžně točí i milion .
Je to příjemné svezení - znám motory ASZ opravdu důvěrně, a to nejen jako mechanik, leč i jako řidič v několika různých modelech koncernu VW. Když si představíte, že tenhle motor slušně cvičí i se Superbem a dokonce i se Sharanem (což jsou auta o půl tuny těžší), je vám jistě jasné, co to asi dělá s Fabií. Ale je to motor Pumpe-Düse, takže potenciální zdroj problémů.
Doporučení školeného specialisty: Bacha na olej (je třeba používat speciální oleje, doporučuji specifikaci VW 507.00) a na vzduchový filtr, jinak to celkem jde (v rámci možností).
120.000 km je pro koncernový motor fáze těsně po záběhu - tyhle motory běžně točí i milion .
Je to příjemné svezení - znám motory ASZ opravdu důvěrně, a to nejen jako mechanik, leč i jako řidič v několika různých modelech koncernu VW. Když si představíte, že tenhle motor slušně cvičí i se Superbem a dokonce i se Sharanem (což jsou auta o půl tuny těžší), je vám jistě jasné, co to asi dělá s Fabií. Ale je to motor Pumpe-Düse, takže potenciální zdroj problémů.
Doporučení školeného specialisty: Bacha na olej (je třeba používat speciální oleje, doporučuji specifikaci VW 507.00) a na vzduchový filtr, jinak to celkem jde (v rámci možností).
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
to souhlasím, akorát já tam to RS nepsal schválně, podle mě se dopustili chyby na výrobní lince, popřípadě v managementu označení modelů. Protože označení rally sport přeci třeba u forda znamená něco jiného než zde. Ford focus RS je 6s 0-100 to je jiná dimenze než moje škodovka...ale co já to koupil na ježdění do kauflandu na nákupy s rodinou...Marek píše:Do názvu tématu jsi měl dát FABIA VRS, bylo by to přesnější. Fabia TDi se označuje běžný motor s výkonem 74kW.
120.000 km je pro koncernový motor fáze těsně po záběhu - tyhle motory běžně točí i milion .
Je to příjemné svezení - znám motory ASZ opravdu důvěrně, a to nejen jako mechanik, leč i jako řidič v několika různých modelech koncernu VW. Když si představíte, že tenhle motor slušně cvičí i se Superbem a dokonce i se Sharanem (což jsou auta o půl tuny těžší), je vám jistě jasné, co to asi dělá s Fabií. Ale je to motor Pumpe-Düse, takže potenciální zdroj problémů.
Doporučení školeného specialisty: Bacha na olej (je třeba používat speciální oleje, doporučuji specifikaci VW 507.00) a na vzduchový filtr, jinak to celkem jde (v rámci možností).
/////////////////////////////////////////////
LADA 21061 1986
/////////////////////////////////////////////
->> karoserie originál
->> motor překvapení
(bude to stát za to a bude to lada)
LADA 21061 1986
/////////////////////////////////////////////
->> karoserie originál
->> motor překvapení
(bude to stát za to a bude to lada)
To ne, protože to máme do kauflandu 12,5km nejsem přímo z Olomouce a víš jak HTP se neuveze....Marek píše:Na nákupy s rodinou stačí i HTP.
/////////////////////////////////////////////
LADA 21061 1986
/////////////////////////////////////////////
->> karoserie originál
->> motor překvapení
(bude to stát za to a bude to lada)
LADA 21061 1986
/////////////////////////////////////////////
->> karoserie originál
->> motor překvapení
(bude to stát za to a bude to lada)
To bylo spíš podáno jako vtip. Jsem zásadním odpůrcem tříválců od VW, a to jak benzinových tak i naftových. Jejich nepříliš kultivovaný chod a ukrutná spotřeba mi nic neříkají.
Mám rád pěkné svezení a myslím, že jediný motor ve Fabii, který mi to může nabídnout, je právě TDi (jak RS 96kW tak i její menší sestřička 74kW jedou moc hezky, přestože mám radši rotačky).
Mám rád pěkné svezení a myslím, že jediný motor ve Fabii, který mi to může nabídnout, je právě TDi (jak RS 96kW tak i její menší sestřička 74kW jedou moc hezky, přestože mám radši rotačky).
To si určitě nemyslím. Fabia má ve své třídě nejlepší podvozky (viz testy nezávislých automobilových kritiků) a motorizace RS 96kW navíc úplně jinou přední nápravu a obří brzdy s průměrem kotouče 290 mm (které znemožňují osadit menší než patnáctky kola), takže povoz s takovým strojem je trochu něco jiného než jste zvyklí z běžných verzí Fabií. Kdo to nezkusil, ten neví, o čem mluvím.zelvotron píše:Jsem sem chtěl původně napsat, že jakejkoliv jinej motor do fábie než je HTP 40, je zbytečnost.....
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
No jako vozítko do města je fabie jistě dostačující, nicméně absolvovat s tím cestu Praha Brno mi přijde jako utopie... jsem přeci jen již postarší ročník a moje záda nejsou ze železa. Navíc jsem přeci jen zvyklý na pružné vozy jímž tato fábie rozhodně není. Nějaký čas jsme měli jako rodinný vůz právě již zmíněný ford focus RS. Tento vůz byl poměrně pohodlný a hlavně měl dostačující výkon. Disponoval výkonem 158 kW právě už při 5500 ot/min. Nejraději jsem na něm měl jeho pružnost neboť jeho zrychlení na stovku bylo za 6,7 s. Sice to byl již starší ročník (2003), ale provozu pořád stačil...fábie s tím má malinko problém, ale jak jsem psal na nákupy dostačuje. Bohužel jsem jej půjčil synovi a ten se postaral o jeho vyřazení z vozového parku jeho totální likvidaci. Ovšem dokázal mi, že naše stodola v klidu zvládne rozšíření o další vjezd. Zaparkoval totiž automobil na své místo, dokonce poměrně přesně, s tím rozdílem, že já jej vždy parkoval otevřenými vraty, zatímto syn to vzal skrz cihelnou zeď (naštěstí výplňové zdivo 150)....nezabil jsem ho.
/////////////////////////////////////////////
LADA 21061 1986
/////////////////////////////////////////////
->> karoserie originál
->> motor překvapení
(bude to stát za to a bude to lada)
LADA 21061 1986
/////////////////////////////////////////////
->> karoserie originál
->> motor překvapení
(bude to stát za to a bude to lada)
Nejde až o takovou legendu, v německu jich je spoustu, ty vozy se totiž dostaly do sériové produkce GM pro americký trh, zatímco zde se uchytily spíše oranžová ST.. Ano v cestě stála manželka, jinak by to bylo doma asi vážnější, než jen zničené ovládání od televize, jenž jsem v návalu vzteku rozmáčkl...Malda píše:Tak pokud ti syn zrusil legendarniho Focuse RS, tak to chtelo asi hodne usili ho nezabit
/////////////////////////////////////////////
LADA 21061 1986
/////////////////////////////////////////////
->> karoserie originál
->> motor překvapení
(bude to stát za to a bude to lada)
LADA 21061 1986
/////////////////////////////////////////////
->> karoserie originál
->> motor překvapení
(bude to stát za to a bude to lada)
Původně jsem to nechtěl komentovat, ale mám podobný názor.....Pája píše:Aha, pán žije trochu v jiný dimenzi...Rokie píše:jeho zrychlení na stovku bylo za 6,7 s. Sice to byl již starší ročník (2003), ale provozu pořád stačil...fábie s tím má malinko problém
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Jen aby bylo jasno, jednalo se o tenhle kousek ... ? To ST170-ka je proti tomu orezavatko Tech RS se melo vyrobit 4500ks. A co se tyce aut s prednim pohonem, tak to se obavam, ze legenda je, uvidime co novejRokie píše:Nejde až o takovou legendu, v německu jich je spoustu, ty vozy se totiž dostaly do sériové produkce GM pro americký trh, zatímco zde se uchytily spíše oranžová ST.. Ano v cestě stála manželka, jinak by to bylo doma asi vážnější, než jen zničené ovládání od televize, jenž jsem v návalu vzteku rozmáčkl...
mimochodem, tak pekny auto a je tak zbastleny tou cernou maskou a hroznejma poklicema a ty blinkry, no skoda mluvit. fuj
Calling name Bastl One
Calling name Bastl One