Stabilizátor

Moderátor: Moderátoři

Rokie
Příspěvky: 30
Registrován: pát čer 05, 2009 18:33
Bydliště: Olomouc

Stabilizátor

Příspěvek od Rokie »

Připravil jsem tlumiče, ale vozidlo se stalo příliš tvrdým, testovali jsme pneumatiky good year a přes svoje sice ideální jízdní vlastnosti jsme došli k závěru, že bude nutné stabilizovat zadní nápravu. Pročetl jsem tu topic o stabilizacích... ale napadlo mě, vyřešit stabilizátor fixováním zadních ramen (vlečných) jejím spojením. Tato úprava se sice podařila, ale dochází k vlnění vozů pře přechodu do smyku. Ve výpočtech se mi nepodařilo přijít na to proč se tomu děje, a to i přes to, že mi vzniká obdélník, tedy mělo by to být správně. ? ?
/////////////////////////////////////////////
LADA 21061 1986
/////////////////////////////////////////////
->> karoserie originál
->> motor překvapení
(bude to stát za to a bude to lada)
Cory
Příspěvky: 11605
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Příspěvek od Cory »

aky obdlznik ti vznika???

Zaujimali by ma tie vypocty, ked si to vlastne zafixoval.... A netrha sa ti ukotvenie v kasni???
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Rokie
Příspěvky: 30
Registrován: pát čer 05, 2009 18:33
Bydliště: Olomouc

Příspěvek od Rokie »

Cory píše:aky obdlznik ti vznika???
Specifikace vozidel rally let 80 (závodící vozy vaz 2101) měli pomocně stabilizovanou nápravu, která vycházela z obdélníku, využívali 4 bodů: 2body karoserie a 2body náprava, tedy obdélník.
/////////////////////////////////////////////
LADA 21061 1986
/////////////////////////////////////////////
->> karoserie originál
->> motor překvapení
(bude to stát za to a bude to lada)
Rokie
Příspěvky: 30
Registrován: pát čer 05, 2009 18:33
Bydliště: Olomouc

Příspěvek od Rokie »

Cory píše:aky obdlznik ti vznika???

Zaujimali by ma tie vypocty, ked si to vlastne zafixoval.... A netrha sa ti ukotvenie v kasni???
Nu výpočty zveřejním společně s hotovým vozem, ve chvíli kdy budou jednotlivé skupiny odzkoušeny, jsem ochoten domluvit se s vedením ladaklubu o doplnění místní knihovny, zatím mohou být chyby tam, kde by být neměly. Ukotvení je posíleno, problém se jeví v nepružnosti použitého materiálu, nebo někde nevím kde :cry:
/////////////////////////////////////////////
LADA 21061 1986
/////////////////////////////////////////////
->> karoserie originál
->> motor překvapení
(bude to stát za to a bude to lada)
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9394
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vašátor »

A co na to říká Panghardská tyč? Nebude problém v tom, že při propérování se náprava díky panghardce defakto lehce posouvá do boku, přičemž když zafixuješ "kosti", toto znemožníš?
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Little Red Riding Hood
Příspěvky: 2585
Registrován: ned zář 25, 2005 21:38
Bydliště: Olomoucity-Brnotown
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Little Red Riding Hood »

Rokie, samozřejmě.. musíš propojit ty kosti, ale něčím pružným.. ne je napevno spojit... jestli jsi to tak udělal, tak jestli ti to auto uskakuje tak tlumiče nejsou tak dobre jak sis myslel.. co maš za pružiny, za tlumiče, jake kola, jak je to nizke.. respektivě prdel oproti předku?...
Rokie
Příspěvky: 30
Registrován: pát čer 05, 2009 18:33
Bydliště: Olomouc

Příspěvek od Rokie »

Vašátor píše:A co na to říká Panghardská tyč? Nebude problém v tom, že při propérování se náprava díky panghardce defakto lehce posouvá do boku, přičemž když zafixuješ "kosti", toto znemožníš?
Právě, oni dřív dělali ta auta tak tvrdá, že tuto funkci defacto zničili... takto to nejde a já ty tyče nemohl spojit zcena natvrdo, spojil jsem je způsobem, že jsem na ně dal obímky a na ni po třech silentblocích a ty následně spojil, tedy funguje to dál, ale stabilizační účinek není zcela správný. Tlumiče jsem použil originál s náplní WEITEC (složit je to je pro ramba), a pružiny v zadní části vozu jsou zakázkové stáčené s TUV homologací, není a nebude snížen neboť by došlo k viditelným úpravám z venku vozidla - to je nepřípustné. Stejně tak obutí vozu zůstane na původních ráfcích (ráfky jsou pouze nově pochromované a mají upravenou patu pro bezdušové pneu v originálních rozměrech).

V jádru věci, řeším pouze zavlnění vozu při výjezdu ze zatáčky, aniž by došlo k pohnutí volantu.
/////////////////////////////////////////////
LADA 21061 1986
/////////////////////////////////////////////
->> karoserie originál
->> motor překvapení
(bude to stát za to a bude to lada)
Little Red Riding Hood
Příspěvky: 2585
Registrován: ned zář 25, 2005 21:38
Bydliště: Olomoucity-Brnotown
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Little Red Riding Hood »

Rokie, jestli tam necháš původní papuče 165/80, tak sorry ale nechápu proč se sereš s podvozkem.. :mrgreen:
Rokie
Příspěvky: 30
Registrován: pát čer 05, 2009 18:33
Bydliště: Olomouc

Příspěvek od Rokie »

Little Red Riding Hood píše:Rokie, jestli tam necháš původní papuče 165/80, tak sorry ale nechápu proč se sereš s podvozkem.. :mrgreen:
Vozidlo má se sériovými jízdními vlastnostmi horší výsledek než se sériovými pneu a upraveným podvozkem - toho jsem koneckonců dosáhl, na testovací silnici se vozidlo zlepšilo až o 9vteřin, protože neztrácí v zatáčkách. O tom, že při použití širších pneu na nižším profilu dosáhne ještě lepších výsledků se nemusí diskutovat, ale to již neni třeba...
/////////////////////////////////////////////
LADA 21061 1986
/////////////////////////////////////////////
->> karoserie originál
->> motor překvapení
(bude to stát za to a bude to lada)
Uživatelský avatar
Atex
Příspěvky: 1826
Registrován: sob led 13, 2007 17:22
Bydliště: Frýdek-Místek
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Atex »

Rokie píše:O tom, že při použití širších pneu na nižším profilu dosáhne ještě lepších výsledků se nemusí diskutovat

no to by ses divil :-D :lol: :lol:
Fiat Coupe 16VT+ - T3/4 powered - Simota intake, Big intercooler - Prosport EBC + Defi Boost Gauge - Free 2.5' exhaust - ext. Wastegate, Walbro 255 - Unit managed by lanciahf.eu

Lada 2106, 2006 - 2013 Konec

Bratrstvo Vana Tallinn
Rokie
Příspěvky: 30
Registrován: pát čer 05, 2009 18:33
Bydliště: Olomouc

Příspěvek od Rokie »

Atex píše:
Rokie píše:O tom, že při použití širších pneu na nižším profilu dosáhne ještě lepších výsledků se nemusí diskutovat

no to by ses divil :-D :lol: :lol:
nerozumím :?:
/////////////////////////////////////////////
LADA 21061 1986
/////////////////////////////////////////////
->> karoserie originál
->> motor překvapení
(bude to stát za to a bude to lada)
Uživatelský avatar
Puhi
Příspěvky: 2727
Registrován: čtv čer 07, 2007 20:48
Bydliště: Michaelsheep

Příspěvek od Puhi »

Rokie píše:
Atex píše:
Rokie píše:O tom, že při použití širších pneu na nižším profilu dosáhne ještě lepších výsledků se nemusí diskutovat

no to by ses divil :-D :lol: :lol:
nerozumím :?:
To nič. Zvyšok fóra rozumie :lol: skúsim nájsť tú tému :P


ááá, našiel :mrgreen: : http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... neu+mi%E8i
Rokie
Příspěvky: 30
Registrován: pát čer 05, 2009 18:33
Bydliště: Olomouc

Příspěvek od Rokie »

Jak dopadl ten závod? Ve svých 31letech jsem vlastnil 309 GTi 1,9, docela to jelo, ale XS bylo z výroby postavené jako rychlejší v akceleraci jestli si to správně pamatuji. Ale zpět k tématu. Podařiílo se mi během neděle sestavit nový stabilizátor. Vždy po dvou silentblocích na pružinové kulatině o průmerů 18mm (zbytek torzní tyče, právě z té 309) a ono to funguje! Výkresy dodám až se v práci dostanu k CAD systému, aby to mělo hlavu a patu.
/////////////////////////////////////////////
LADA 21061 1986
/////////////////////////////////////////////
->> karoserie originál
->> motor překvapení
(bude to stát za to a bude to lada)
Uživatelský avatar
Lada Rider
Příspěvky: 1067
Registrován: pon črc 03, 2006 21:39
Bydliště: Brno

Příspěvek od Lada Rider »

Rokie píše:není a nebude snížen neboť by došlo k viditelným úpravám z venku vozidla - to je nepřípustné
to sa mi paci z vonku, seriovka aby nik nic nepoznal, o to sa snazim aj ja, az na to znizenie :lol: 8)
СЕКТОР ГАЗА парты
Uživatelský avatar
Kopr
Příspěvky: 2953
Registrován: úte bře 28, 2006 21:16
Bydliště: Družec,Frýdek-Místek

Příspěvek od Kopr »

to sa mi paci z vonku, seriovka aby nik nic nepoznal, o to sa snazim aj ja, az na to znizenie :D


Tak to jsme na tom stejně , a pak na křižovatce nějakému bezduchému plastovému angličákovi natrhneš pozadí :mrgreen:
TŘI SESTRY <III> LADA GANG
LADA 21061 (1.7-5q od Kinga) -1986
MERCEDES BENZ W124 220E -1993
SIMSON S51 -1990
FORD GRANADA ESTATE 2.0 4V-1984

http://fotoalba.cz/Kopr21061
http://kopr21061.rajce.idnes.cz/
LED ZEPPELIN
Odpovědět

Zpět na „Karoserie a ostatní“