Stabilizátor
Moderátor: Moderátoři
Stabilizátor
Připravil jsem tlumiče, ale vozidlo se stalo příliš tvrdým, testovali jsme pneumatiky good year a přes svoje sice ideální jízdní vlastnosti jsme došli k závěru, že bude nutné stabilizovat zadní nápravu. Pročetl jsem tu topic o stabilizacích... ale napadlo mě, vyřešit stabilizátor fixováním zadních ramen (vlečných) jejím spojením. Tato úprava se sice podařila, ale dochází k vlnění vozů pře přechodu do smyku. Ve výpočtech se mi nepodařilo přijít na to proč se tomu děje, a to i přes to, že mi vzniká obdélník, tedy mělo by to být správně. ? ?
/////////////////////////////////////////////
LADA 21061 1986
/////////////////////////////////////////////
->> karoserie originál
->> motor překvapení
(bude to stát za to a bude to lada)
LADA 21061 1986
/////////////////////////////////////////////
->> karoserie originál
->> motor překvapení
(bude to stát za to a bude to lada)
aky obdlznik ti vznika???
Zaujimali by ma tie vypocty, ked si to vlastne zafixoval.... A netrha sa ti ukotvenie v kasni???
Zaujimali by ma tie vypocty, ked si to vlastne zafixoval.... A netrha sa ti ukotvenie v kasni???
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Specifikace vozidel rally let 80 (závodící vozy vaz 2101) měli pomocně stabilizovanou nápravu, která vycházela z obdélníku, využívali 4 bodů: 2body karoserie a 2body náprava, tedy obdélník.Cory píše:aky obdlznik ti vznika???
/////////////////////////////////////////////
LADA 21061 1986
/////////////////////////////////////////////
->> karoserie originál
->> motor překvapení
(bude to stát za to a bude to lada)
LADA 21061 1986
/////////////////////////////////////////////
->> karoserie originál
->> motor překvapení
(bude to stát za to a bude to lada)
Nu výpočty zveřejním společně s hotovým vozem, ve chvíli kdy budou jednotlivé skupiny odzkoušeny, jsem ochoten domluvit se s vedením ladaklubu o doplnění místní knihovny, zatím mohou být chyby tam, kde by být neměly. Ukotvení je posíleno, problém se jeví v nepružnosti použitého materiálu, nebo někde nevím kdeCory píše:aky obdlznik ti vznika???
Zaujimali by ma tie vypocty, ked si to vlastne zafixoval.... A netrha sa ti ukotvenie v kasni???
/////////////////////////////////////////////
LADA 21061 1986
/////////////////////////////////////////////
->> karoserie originál
->> motor překvapení
(bude to stát za to a bude to lada)
LADA 21061 1986
/////////////////////////////////////////////
->> karoserie originál
->> motor překvapení
(bude to stát za to a bude to lada)
A co na to říká Panghardská tyč? Nebude problém v tom, že při propérování se náprava díky panghardce defakto lehce posouvá do boku, přičemž když zafixuješ "kosti", toto znemožníš?
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
-
- Příspěvky: 2585
- Registrován: ned zář 25, 2005 21:38
- Bydliště: Olomoucity-Brnotown
- Kontaktovat uživatele:
Právě, oni dřív dělali ta auta tak tvrdá, že tuto funkci defacto zničili... takto to nejde a já ty tyče nemohl spojit zcena natvrdo, spojil jsem je způsobem, že jsem na ně dal obímky a na ni po třech silentblocích a ty následně spojil, tedy funguje to dál, ale stabilizační účinek není zcela správný. Tlumiče jsem použil originál s náplní WEITEC (složit je to je pro ramba), a pružiny v zadní části vozu jsou zakázkové stáčené s TUV homologací, není a nebude snížen neboť by došlo k viditelným úpravám z venku vozidla - to je nepřípustné. Stejně tak obutí vozu zůstane na původních ráfcích (ráfky jsou pouze nově pochromované a mají upravenou patu pro bezdušové pneu v originálních rozměrech).Vašátor píše:A co na to říká Panghardská tyč? Nebude problém v tom, že při propérování se náprava díky panghardce defakto lehce posouvá do boku, přičemž když zafixuješ "kosti", toto znemožníš?
V jádru věci, řeším pouze zavlnění vozu při výjezdu ze zatáčky, aniž by došlo k pohnutí volantu.
/////////////////////////////////////////////
LADA 21061 1986
/////////////////////////////////////////////
->> karoserie originál
->> motor překvapení
(bude to stát za to a bude to lada)
LADA 21061 1986
/////////////////////////////////////////////
->> karoserie originál
->> motor překvapení
(bude to stát za to a bude to lada)
-
- Příspěvky: 2585
- Registrován: ned zář 25, 2005 21:38
- Bydliště: Olomoucity-Brnotown
- Kontaktovat uživatele:
Vozidlo má se sériovými jízdními vlastnostmi horší výsledek než se sériovými pneu a upraveným podvozkem - toho jsem koneckonců dosáhl, na testovací silnici se vozidlo zlepšilo až o 9vteřin, protože neztrácí v zatáčkách. O tom, že při použití širších pneu na nižším profilu dosáhne ještě lepších výsledků se nemusí diskutovat, ale to již neni třeba...Little Red Riding Hood píše:Rokie, jestli tam necháš původní papuče 165/80, tak sorry ale nechápu proč se sereš s podvozkem..
/////////////////////////////////////////////
LADA 21061 1986
/////////////////////////////////////////////
->> karoserie originál
->> motor překvapení
(bude to stát za to a bude to lada)
LADA 21061 1986
/////////////////////////////////////////////
->> karoserie originál
->> motor překvapení
(bude to stát za to a bude to lada)
- Atex
- Příspěvky: 1826
- Registrován: sob led 13, 2007 17:22
- Bydliště: Frýdek-Místek
- Kontaktovat uživatele:
Rokie píše:O tom, že při použití širších pneu na nižším profilu dosáhne ještě lepších výsledků se nemusí diskutovat
no to by ses divil
Fiat Coupe 16VT+ - T3/4 powered - Simota intake, Big intercooler - Prosport EBC + Defi Boost Gauge - Free 2.5' exhaust - ext. Wastegate, Walbro 255 - Unit managed by lanciahf.eu
Lada 2106, 2006 - 2013 Konec
Bratrstvo Vana Tallinn
Lada 2106, 2006 - 2013 Konec
Bratrstvo Vana Tallinn
nerozumímAtex píše:Rokie píše:O tom, že při použití širších pneu na nižším profilu dosáhne ještě lepších výsledků se nemusí diskutovat
no to by ses divil
/////////////////////////////////////////////
LADA 21061 1986
/////////////////////////////////////////////
->> karoserie originál
->> motor překvapení
(bude to stát za to a bude to lada)
LADA 21061 1986
/////////////////////////////////////////////
->> karoserie originál
->> motor překvapení
(bude to stát za to a bude to lada)
To nič. Zvyšok fóra rozumie skúsim nájsť tú témuRokie píše:nerozumímAtex píše:Rokie píše:O tom, že při použití širších pneu na nižším profilu dosáhne ještě lepších výsledků se nemusí diskutovat
no to by ses divil
ááá, našiel : http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... neu+mi%E8i
Jak dopadl ten závod? Ve svých 31letech jsem vlastnil 309 GTi 1,9, docela to jelo, ale XS bylo z výroby postavené jako rychlejší v akceleraci jestli si to správně pamatuji. Ale zpět k tématu. Podařiílo se mi během neděle sestavit nový stabilizátor. Vždy po dvou silentblocích na pružinové kulatině o průmerů 18mm (zbytek torzní tyče, právě z té 309) a ono to funguje! Výkresy dodám až se v práci dostanu k CAD systému, aby to mělo hlavu a patu.
/////////////////////////////////////////////
LADA 21061 1986
/////////////////////////////////////////////
->> karoserie originál
->> motor překvapení
(bude to stát za to a bude to lada)
LADA 21061 1986
/////////////////////////////////////////////
->> karoserie originál
->> motor překvapení
(bude to stát za to a bude to lada)
- Lada Rider
- Příspěvky: 1067
- Registrován: pon črc 03, 2006 21:39
- Bydliště: Brno
to sa mi paci z vonku, seriovka aby nik nic nepoznal, o to sa snazim aj ja, az na to znizenie
Tak to jsme na tom stejně , a pak na křižovatce nějakému bezduchému plastovému angličákovi natrhneš pozadí
Tak to jsme na tom stejně , a pak na křižovatce nějakému bezduchému plastovému angličákovi natrhneš pozadí
TŘI SESTRY <III> LADA GANG
LADA 21061 (1.7-5q od Kinga) -1986
MERCEDES BENZ W124 220E -1993
SIMSON S51 -1990
FORD GRANADA ESTATE 2.0 4V-1984
http://fotoalba.cz/Kopr21061
http://kopr21061.rajce.idnes.cz/
LED ZEPPELIN
LADA 21061 (1.7-5q od Kinga) -1986
MERCEDES BENZ W124 220E -1993
SIMSON S51 -1990
FORD GRANADA ESTATE 2.0 4V-1984
http://fotoalba.cz/Kopr21061
http://kopr21061.rajce.idnes.cz/
LED ZEPPELIN