Měřič sytosti paliva?
Moderátor: Moderátoři
ano, ale převodník jako takovej se tu zatim neřešil. s tim zbytkem se omlouvam-nevim proč mi předtim ten obrázek, kde je ten graf a popis, nešel otevřít...
už sem ve starých zásobách doma vyhrabal i lambdu. http://www.cc-autodily.cz/sonda-kyslikova-lsh-25.html podle přiloženýho paragonu ležela 11 let v garáži
už sem ve starých zásobách doma vyhrabal i lambdu. http://www.cc-autodily.cz/sonda-kyslikova-lsh-25.html podle přiloženýho paragonu ležela 11 let v garáži
red BA3 21061, 1984, 4q, LPG
BLIZZARD = iron fist in a velvet glove
osa Klatovy - Plzeň - ....
BLIZZARD = iron fist in a velvet glove
osa Klatovy - Plzeň - ....
Lambdu už mám ve vejfuku a skoušel sem jí měřit. Dá se to i obyč digi voltmetrem. Akorát je to docela na prt. Když se chci dostat na hranici bohatá/chudá, tak musim volnoběh tak uškrtit, až mi motor skoro zdechává. Za jízdy sem to zatim neskoušel, ale vyplívá mi z toho, že pokud se za jízdy dostanu na hranici poměru lambda, tak musim v každym případě směs obohatit. Teď je otázka při jakym režimu jízdy mám lambdu měřit. Předpokládám, že při plnym plynu má bejt směs bohatá a naopak. Takže bych to měl nastavit tak, aby byla ideální směs při rovnoměrný jízdě třeba při mých nejobvyklejších 90km/h?
VAZ 1800kk na prvočinitele
- Atex
- Příspěvky: 1826
- Registrován: sob led 13, 2007 17:22
- Bydliště: Frýdek-Místek
- Kontaktovat uživatele:
No jako nejjednoduzsi je koupit (sehnat) ten budik a sledovat co to dela za jizdy, pri jake zatezi, otackach atd ...
Fiat Coupe 16VT+ - T3/4 powered - Simota intake, Big intercooler - Prosport EBC + Defi Boost Gauge - Free 2.5' exhaust - ext. Wastegate, Walbro 255 - Unit managed by lanciahf.eu
Lada 2106, 2006 - 2013 Konec
Bratrstvo Vana Tallinn
Lada 2106, 2006 - 2013 Konec
Bratrstvo Vana Tallinn
Samozřejmě ale jen do určité doby . Při zrychlování se také proto "odpojuje" signál z Lambdy a ŘJ dávkuje dle tabulky korigované atktuální teplotou (motoru , vzduchu a tlakem) . A až při ustálené rychlosti teprve zapíná uzavřenou smyčku a začíná směs regulovat podle Lambdy . U běžných stříkaček ale pouze systémem chudá-bohatá a to v rychlém sledu .Pája píše:Prej všechny stříkačky sou při plnym plynu bohatý...
U našich 1.7 jde také nastavit přes diagnostiku směšovací poměr (tím i výkon) a zapnout nebo vypnout výkonostní obohacování při zrychlovíní . Jedná se vlastně o poměr střídy chudá - bohatá .
Karbec se Ti odladit "ideálně" nepovede , ale lambda Ti dá jasně najevo zda li je směs v daném režimu ch - bo.
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
- VaSek
- Příspěvky: 227
- Registrován: pát čer 04, 2004 11:53
- Bydliště: Dvůr Králové
- Kontaktovat uživatele:
Závodní motory se ladí tak, že při plné klapce nad 3500 až max rpm má být lambda v rozsahu 0.86 - 0.87 (12.5-12.7 A/F). To znamená dost bohatý, je to kůli tomu aby každá molekula kyslíku našla svůj benzín. No a nějakej benzín pak zůstane na ocet:)Pája píše:No jo, ale já ten budík nemám na koukání, ale na ladění. Potřeboval bych vědět při jakym režimu mám směs ladit. Prej všechny stříkačky sou při plnym plynu bohatý...
Zařízení který potřebuješ (i já ho potřebuju), je širokopásmová lambda - už bylo zmiňováno výše. Innovate
Řídící jednotka zároveň loguje otáčky, takže máš kompletní data s pomocí kterých určíš co je potřeba udělat ze vzdušníkama a tryskama...
S pozdravem
VaSek (ex Vaz 2107,ex Fiat Bravo GT, Fiat 124 Spider, Fiat Coupé 2.0 16VT, Subaru Outback 3.0 H6)
VaSek (ex Vaz 2107,ex Fiat Bravo GT, Fiat 124 Spider, Fiat Coupé 2.0 16VT, Subaru Outback 3.0 H6)
U nové řady resp. u ŘJ Bosch pro Euro 3 a 4 se tato "akcelerační pumpička" řeší mimo ŘJ a to tak, že v tlakovém zásobníku vstřikovacích trysek je redukční ventil, který je řízen podtlakem a při prudkém sešlápnutí "plynu" krátkodobě zvýší tlak v zásobníku a než stihne zareagovat ŘJ přes lambda sondu, směs se obohatí.Pája píše: . Prej všechny stříkačky sou při plnym plynu bohatý...
Pokud toužíte po "širokorozsahové" Lambdě a nechcete investovat tisíce , je rada prostá : Vyrazit na velké vrakoviště a hledat novější vozy s přímým vstřikem paliva (GDI) . Mám dojem že i motory TSFI jí mají . (to se dá zjistit).
Vyhodnocení je pak banalita , Lambda se chová jako proměnný odpor .
Vyhodnocení je pak banalita , Lambda se chová jako proměnný odpor .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
- VaSek
- Příspěvky: 227
- Registrován: pát čer 04, 2004 11:53
- Bydliště: Dvůr Králové
- Kontaktovat uživatele:
JJ O2 s přímým vstříkem a další jí mají, jen to vyhodnocení není tak jednoduchý jak píšeš. Musí tam být zpětnovazební obvod který živí kyslíkovou pumpu. Nejlevnější řešení je asi tento kontroler NAW_OEM za 50+5 USD a vyvrakovat slušnou sondu. Kontroler má výstup 0-5V což odpovídá 9-19 A/F.Saša píše:Pokud toužíte po "širokorozsahové" Lambdě a nechcete investovat tisíce , je rada prostá : Vyrazit na velké vrakoviště a hledat novější vozy s přímým vstřikem paliva (GDI) . Mám dojem že i motory TSFI jí mají . (to se dá zjistit).
Vyhodnocení je pak banalita , Lambda se chová jako proměnný odpor .
S pozdravem
VaSek (ex Vaz 2107,ex Fiat Bravo GT, Fiat 124 Spider, Fiat Coupé 2.0 16VT, Subaru Outback 3.0 H6)
VaSek (ex Vaz 2107,ex Fiat Bravo GT, Fiat 124 Spider, Fiat Coupé 2.0 16VT, Subaru Outback 3.0 H6)
Dnes je doba procesorů a jak sem řek , tak snad za 5 let bude procesor i ve vypínači aby fungoval . Nevím zda li je to dobře nebo né . Tahle technologie mi nějak utekla . Věřím tomu že se vyhldnocení obejde bez něj .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
rovnaka vcicka ako na opel fore, v obvode su len male zmeny:
http://www.zsiguli.hu/index.php?action=cikk&id=100
narychlo zbuchane zo stranky zsiguli.hu(integrac je zospodu):
multimeter aj analogovy voltmeter su nevhodne
skusal som to na autaku fiat uno ktoremu hapruje motor (elektronika)
ma uno sirokopasmovu lambdu? (1.4IE)
vzorovy oscilogram (workshop):
http://www.zsiguli.hu/index.php?action=cikk&id=100
narychlo zbuchane zo stranky zsiguli.hu(integrac je zospodu):
multimeter aj analogovy voltmeter su nevhodne
skusal som to na autaku fiat uno ktoremu hapruje motor (elektronika)
ma uno sirokopasmovu lambdu? (1.4IE)
vzorovy oscilogram (workshop):
moc casto sem nechodim takze ak neodpisujem treba mi napisat na emajl: sikma.skorica@gmail.com
Pokud to není přímý vstřik paliva tak ne . Dvoustavovou sondu poznáš lehce , dle skokové změny napětí (rychle přidat a ubrat plyn) .chleba píše:ma uno sirokopasmovu lambdu? (1.4IE)
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!