Rozdělovač
Moderátor: Moderátoři
Rozdělovač
Palec v rozdělovači se mi při stojícím motoru hýbe sem tam, asi 1cm po obvodě. Může to mít vliv na předstih? (předpokládám že je to špatný stav) Co se s tím dá dělat?
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10570
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Palec by se měl pohybovat pouze směrem doprava, tedy po směru otáčení rozdělovače. Ten pohyb by ovšem neměl být volně, neboť je třeba překonat sílu regulačních pružinek odstředivé regulace předstihu. Pokud se pohyb desky děje skutečně podezřele volně, bude patrně závada v systému odstředivé regulace (vypadlá či prasklá nebo dokonce chybějící pružinka regulátoru a podobně........). Po uvolnění palce se musí deska samovolně vrátit úplně vlevo, tedy na počátek pásma regulace.
Máš-li s tím nějaký problém nebo se Ti něco nezdá, ozvi se mi, dáme to dokopy. Nejlépe bude, máš-li možnost, abys mi poslal fotku z digitálu, potřeboval bych vidět na systém odstředivé regulace, tedy je třeba vyfotit desku shora po demontáži palce. Desek je totiž několik druhů, stejně tak i několik druhů regulací s různými grafy, proto abych byl schopen Ti poradit, musím to vidět. Nedoporučuji Ti "amatérský" zásah - pokud tomu nerozumíš, nesahej do toho bez předchozí konzultace, víc poděláš než opravíš. Systém odstředivé regulace předstihu má totiž stěžejní vliv na spotřebu paliva, pružnost a výkon motoru a zrychlení, v neposlední řadě i na startovatelnost (je to pořádná věda).
Máš-li s tím nějaký problém nebo se Ti něco nezdá, ozvi se mi, dáme to dokopy. Nejlépe bude, máš-li možnost, abys mi poslal fotku z digitálu, potřeboval bych vidět na systém odstředivé regulace, tedy je třeba vyfotit desku shora po demontáži palce. Desek je totiž několik druhů, stejně tak i několik druhů regulací s různými grafy, proto abych byl schopen Ti poradit, musím to vidět. Nedoporučuji Ti "amatérský" zásah - pokud tomu nerozumíš, nesahej do toho bez předchozí konzultace, víc poděláš než opravíš. Systém odstředivé regulace předstihu má totiž stěžejní vliv na spotřebu paliva, pružnost a výkon motoru a zrychlení, v neposlední řadě i na startovatelnost (je to pořádná věda).
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10570
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Včera jsem po sejmutí palce zjistil, že mám na závažíčkách dvě rozdílné pružinky (dal to tam někdo předemnou). Jedna má asi 10 závitů a zabírá plynule po celé délce regulace. Druhá má jen 4 závity, ze začátku nezabírá vůbec a klade poměrně velký odpor ke konci regulace (je tužší). Zajímalo by mě, která z nich je originál a potom, dají se doufám bežně koupit?? Myslím že to má i negativní vliv na můj věčně rozladěný volnoběh.
-
- Příspěvky: 2129
- Registrován: pon lis 01, 2004 19:47
- Bydliště: Brno-Vyškov
- Kontaktovat uživatele:
Pokud vim tak ty pruzinky sou rozdilny, je to tak origos...A ta vule je tez normalPool píše:Včera jsem po sejmutí palce zjistil, že mám na závažíčkách dvě rozdílné pružinky (dal to tam někdo předemnou). Jedna má asi 10 závitů a zabírá plynule po celé délce regulace. Druhá má jen 4 závity, ze začátku nezabírá vůbec a klade poměrně velký odpor ke konci regulace (je tužší). Zajímalo by mě, která z nich je originál a potom, dají se doufám bežně koupit?? Myslím že to má i negativní vliv na můj věčně rozladěný volnoběh.
Ne ne, u novějších rozdělovačů (osazovaly se někde od roku 1974 - 76, znáš Rusáky a jejich přesnost údajů) je regulace předstihu již dvoustupňová a tudíž pružinky jsou nastavené a osazené správně.
Asi takhle: při malých otáčkách cca do 2000 - 2200 rpm je potřeba předstih malinko zvýšit, aby motor jel jak má (je to dáno nehomogenností a špatným mísením směsi - prostě je tam malý průvan), a proto pracuje jen jedna pružinka, která otočné desce neklade takový odpor a předstih může vystřelit rychleji. Zpravidla je tato "první" pružinka slabší, má více závitů a je uložena na čepech tzv. "přesně" - to znamená, že nemá ani vůli v okách ani předpětí. Druhá pružinka začne pracovat až od otáček 2000 - 2500 rpm, kdy je předstih zhruba již ve 2/3 celkového pásma regulace, tedy asi 20* (+ základní předstih), proto je uložena s vůlí. Od tohoto okamžiku je nárůst předstihu méně strmý, pozvolnější, protože otočnou desku brzdí již obě pružinky. Maximum předstihu je cca 30* při 4500 - 4800 rpm (jak který rozdělovač a jeho výrobce).
Nastavení pružinek je tedy zřejmě naprosto správné, nedoporučil jsem Ti na to sahat právě z těchto důvodů.
Asi takhle: při malých otáčkách cca do 2000 - 2200 rpm je potřeba předstih malinko zvýšit, aby motor jel jak má (je to dáno nehomogenností a špatným mísením směsi - prostě je tam malý průvan), a proto pracuje jen jedna pružinka, která otočné desce neklade takový odpor a předstih může vystřelit rychleji. Zpravidla je tato "první" pružinka slabší, má více závitů a je uložena na čepech tzv. "přesně" - to znamená, že nemá ani vůli v okách ani předpětí. Druhá pružinka začne pracovat až od otáček 2000 - 2500 rpm, kdy je předstih zhruba již ve 2/3 celkového pásma regulace, tedy asi 20* (+ základní předstih), proto je uložena s vůlí. Od tohoto okamžiku je nárůst předstihu méně strmý, pozvolnější, protože otočnou desku brzdí již obě pružinky. Maximum předstihu je cca 30* při 4500 - 4800 rpm (jak který rozdělovač a jeho výrobce).
Nastavení pružinek je tedy zřejmě naprosto správné, nedoporučil jsem Ti na to sahat právě z těchto důvodů.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)