Motorový olej 20W-40 ,50
Moderátor: Moderátoři
Motorový olej 20W-40 ,50
Co jsi myslíte o tomto oleji? Osobně mě zajímá kvůli životnosti a zachování jeho viskozitních vlastností při vyšší teplotě. Já kterej jezdím jen vlétě nepotřebuju aby učinost byla do - bůhví kolika tento olej je do -15 což já ani nevyužiji,ale je doporučen i do Lada motorů (viz. kniha pro Lady). Můj názor je i ten že dávat 10W- 40 který je dobý spíš v zimě nebo pro výšší učinost motoru,ale i jeho rychlejšímu odchodu. Zajímá mě názor třeba se pletu.
Naposledy upravil(a) Maniac dne úte kvě 12, 2009 05:48, celkem upraveno 1 x.
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10570
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Pročti si pro začátek (pokud jsi tak ještě neučinil):
http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php?t=6058
A pokud jezdíš opravdu jen v létě, neměl by to být problém - tedy použití oleje 20W40 či 50 ... ovšem s odpovídající specifikací, min. SF lépe však vyšší než SH
http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php?t=6058
A pokud jezdíš opravdu jen v létě, neměl by to být problém - tedy použití oleje 20W40 či 50 ... ovšem s odpovídající specifikací, min. SF lépe však vyšší než SH
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Luděk Musil píše:Pročti si pro začátek (pokud jsi tak ještě neučinil):
http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php?t=6058
A pokud jezdíš opravdu jen v létě, neměl by to být problém - tedy použití oleje 20W40 či 50 ... ovšem s odpovídající specifikací, min. SF lépe však vyšší než SH
Díky
když tak to tu smaž, nevšiml sem si toho příspěvku díky (máš ode mě helpa)
Naposledy upravil(a) Maniac dne stř kvě 20, 2009 07:06, celkem upraveno 1 x.
Olej M8AD Mogul Super měl původně (v 70. letech) viskozitu SAE 20W/50 naprosto normálně. Výrobcem LADA byl označován a doporučován jako olej celoroční, tedy Multigrade. Takže teoreticky by měl být schopen pracovat i v zimě celkem spolehlivě ( i když víme, že dnes jsou i jiné možnosti, možná vhodnější).
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Tak protože nejdříve dělám pokusy na jiném autě než je můj žigul tak sem měnil na svém Porsche (můj Fiat 126) olej. Původně tam nalil jeden známej v sertvise olej 10W-40 což způsobilo že po 3000 úzký film oleje ve válci propouštěl spaliny a olej černej jak kámen oproti původní výměně, kde tak extrémní barvu olej 15W-40 něměl a to měl najeto přes 15000. Ovšem ted po nallití 20w-50 je motor tichunký , s výfuku nekouří a můj dojem je že to lípe jede. Toď moje nová zkušenost.
A protože sem hledal tady na fóru (což asi tedy neumím hledat a jediné co jsem našel je PP90) vhodný olej do difiku tak se jen ptám jaký tam se dával s výroby či lepší hustější.
A protože sem hledal tady na fóru (což asi tedy neumím hledat a jediné co jsem našel je PP90) vhodný olej do difiku tak se jen ptám jaký tam se dával s výroby či lepší hustější.
Do diferenciálu je nutné použít olej PP90H, který musí splňovat API GL-5. Je to olej speciálně určený pro hypoidní (mimoběžné) soukolí, které se v diferenciálu nachází. Jedná se o soukolí rozvodovky (talířové kolo x pastorek od kardanu).Maniac píše:A protože sem hledal tady na fóru (což asi tedy neumím hledat a jediné co jsem našel je PP90) vhodný olej do difiku tak se jen ptám jaký tam se dával s výroby či lepší hustější.
Kdyby se použil běžný převodový olej PP90, který splňuje pouze API GL-4, dojde velmi rychle k zničení rozvodovky a celý diferenciál je na vyhození.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
(API GL-5)Sice nevím co to znamená,ale díky budu si to hlídatMarek píše:Do diferenciálu je nutné použít olej PP90H, který musí splňovat API GL-5. Je to olej speciálně určený pro hypoidní (mimoběžné) soukolí, které se v diferenciálu nachází. Jedná se o soukolí rozvodovky (talířové kolo x pastorek od kardanu).
Kdyby se použil běžný převodový olej PP90, který splňuje pouze API GL-4, dojde velmi rychle k zničení rozvodovky a celý diferenciál je na vyhození.
Jedná se o výkonové parametry oleje, jakoby to vypovídá o jeho složení a potažmo o jeho upotřebitelnosti (kam ho použít lze a kam ne). Je to napsané na každé flašce, tak si to hlídej.Maniac píše:(API GL-5)Sice nevím co to znamená,ale díky budu si to hlídatMarek píše:Do diferenciálu je nutné použít olej PP90H, který musí splňovat API GL-5. Je to olej speciálně určený pro hypoidní (mimoběžné) soukolí, které se v diferenciálu nachází. Jedná se o soukolí rozvodovky (talířové kolo x pastorek od kardanu).
Kdyby se použil běžný převodový olej PP90, který splňuje pouze API GL-4, dojde velmi rychle k zničení rozvodovky a celý diferenciál je na vyhození.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10570
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Jsou to články od dvou různých autorů, pojednávající o tomtéž, nebo-li o automobilních olejích.Luděk píše:Pročti si pro začátek (pokud jsi tak ještě neučinil):
http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php?t=6058
Proč mám takový pocit, že jsi ty články o olejích nečetl ? L.Maniac píše: (API GL-5)Sice nevím co to znamená
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Ale četl. ne všeho sem se dočetl , A taky mi šlo o zkušenost ostatníchLuděk Musil píše:Jsou to články od dvou různých autorů, pojednávající o tomtéž, nebo-li o automobilních olejích.Luděk píše:Pročti si pro začátek (pokud jsi tak ještě neučinil):
http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php?t=6058Proč mám takový pocit, že jsi ty články o olejích nečetl ? L.Maniac píše: (API GL-5)Sice nevím co to znamená
-
- Příspěvky: 1246
- Registrován: úte čer 01, 2004 11:14
- Bydliště: Kraj Lučanů
- Kontaktovat uživatele:
...máš ho asi hodně vyběhanej nebo spíše Ti kvalitní olej "vyčistil" odstředivý čistič, pokud jsi tak neučinil při výměně oleje. Já mám dva motory a oba jezdily přes zimu s oleji 10W40 a nebyl s nimi problém. Jinak se ale do Maluchu vseobecně doporučuje olej M7ADSIII, který se sice primárně určen do nafťáků, ale pro svojí teplotní stabilitu při vyšších teplotách v těchto motorech nadmíru vyhovuje.Maniac píše:... tak sem měnil na svém Porsche (můj Fiat 126) olej. Původně tam nalil jeden známej v sertvise olej 10W-40 což způsobilo že po 3000 úzký film oleje ve válci propouštěl spaliny a olej černej jak kámen oproti původní výměně, kde tak extrémní barvu olej 15W-40 něměl a to měl najeto přes 15000. Ovšem ted po nallití 20w-50 je motor tichunký , s výfuku nekouří a můj dojem je že to lípe jede....
20W-50
VAZ 2101, 150tis km
dal som 20W-50 a plná spokojnosť, pravdepodobne kvôli tomu, že je olej hustejší, resp. vytvára hrubší olejový film, motor ide tichšie a môžem tvrdiť že aj lepšie, kopce ktoré som dával na 3ke-4ke teraz vybehnem v pohodičke na 4ke a ešte zrýchľujem - pravdepodobne kvôli lepšiemu utesneniu motora.
- spotrebu nemeriam, takže neviem
- v zime nejazdím
dal som 20W-50 a plná spokojnosť, pravdepodobne kvôli tomu, že je olej hustejší, resp. vytvára hrubší olejový film, motor ide tichšie a môžem tvrdiť že aj lepšie, kopce ktoré som dával na 3ke-4ke teraz vybehnem v pohodičke na 4ke a ešte zrýchľujem - pravdepodobne kvôli lepšiemu utesneniu motora.
- spotrebu nemeriam, takže neviem
- v zime nejazdím
- Atex
- Příspěvky: 1826
- Registrován: sob led 13, 2007 17:22
- Bydliště: Frýdek-Místek
- Kontaktovat uživatele:
hmm tak ja jsem tam naleval Paramo a Trysk, ale pokojeny jsem byl poprve, az jsem tam dal Castrol GT 15W-40, pak 10W-40 a ted Magnatec 10W-40 ... uz nikdy bych tam ty sracky od Parama nenalil ...
Fiat Coupe 16VT+ - T3/4 powered - Simota intake, Big intercooler - Prosport EBC + Defi Boost Gauge - Free 2.5' exhaust - ext. Wastegate, Walbro 255 - Unit managed by lanciahf.eu
Lada 2106, 2006 - 2013 Konec
Bratrstvo Vana Tallinn
Lada 2106, 2006 - 2013 Konec
Bratrstvo Vana Tallinn
-
- Příspěvky: 1246
- Registrován: úte čer 01, 2004 11:14
- Bydliště: Kraj Lučanů
- Kontaktovat uživatele:
No, já bych naše oleje takto nezatracoval, protože pokud vím a mám to potvrzené i tribotechnikem, jsou na dobré úrovni ve srovnání s konkurencí. Sám je sice v současné době nepoužívám, ale to je jenom tím, že u mne jsou auta vášní a jak praví reklama, kde jsou auta vášní, palivem je Shell (a olejem je Mobil ). Castrol používám do převodů, tam je opravdu na výši.