2105 Ponor

Moderátor: Moderátoři

Uživatelský avatar
Teepee
Příspěvky: 4307
Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
Bydliště: Praha západ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Teepee »

peet2101 píše:Ovšem bude bod kdy tlak vody přetlačí tlak výfuku.
... a proleze zadním tlumičem výfuku, pak přestoupá koleno nad nápravou, pak proleze středním tlumičem výfuku a vystoupá až k "parohům" kde směle proleze až do hlavy válců a počká na moment, kdy se otevře rozžhavený ventil, aby hupsla do válce ve chvíli kdy píst tlačí ventilem ven horké výfukové plyny?
Nebrodil jsem nikdy tolik, že by hladina vody přesáhla hlavu válců, ale myslím si, že i kdyby se hladina vody dostala nad úroveň sběrného výfukového potrubí, tak do spalovacích prostorů během chodu motoru se prostě nedostane.
Majo, co ty na to jako praktik?
Taky se dá jiště spočítat, jaký objem plynů za časovou jednotku skrz výfuk prochází (objem válců a otáčky), ale vyšlo mi hoodně div(n)é číslo.
Naposledy upravil(a) Teepee dne úte kvě 19, 2009 06:59, celkem upraveno 1 x.
Bílý LADA a okřídlená spol.
Uživatelský avatar
JmJ
Příspěvky: 6577
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Příspěvek od JmJ »

Saša píše:
Cory píše:bezkontaktu to hadam az tak nevadi
Nejde o kladívka , ale o víčko , to nesmí navlhnout !
Ono i navhlout do jiste miry muze, ale musi byt ciste. Pokud je na nem spina a nedej boze jeste solne mapy ze zimy, tak staci malo a vicko vodi a je to v haji.

Podobne cela VN soustava. Proto se 2x do roka vyplati kabely, vicko rozdelovace a civku ocistit :-)
VAZ 2104 1.3 1989
Uživatelský avatar
tarquin
Příspěvky: 73
Registrován: stř dub 11, 2007 09:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od tarquin »

pak vám řeknu jak sem dopad :)
Nulašestka
Příspěvky: 1296
Registrován: úte led 31, 2006 20:53
Bydliště: Kocourkov a Hulvátov

Příspěvek od Nulašestka »

Myslíte, že tihle mají vodotěsnej alternátor? :)
Uživatelský avatar
dmatej
Příspěvky: 2847
Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
Bydliště: Přehýšov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od dmatej »

Voda má celkem mizernou vodivost - proti kovům. Proto si myslím, že alternátor přežije. Na druhou stranu v rozdělovači lítá jiskra za jiskrou, vlhkým vzduchem, začne to probíjet a je zle. Svíčky jsou opět s kabelem spojený pevně, ale je tam vysoký napětí, takže stačí když jsou mizerný dráty a najde se svod.

Tu pecku, kdy jsem si ve tmě v garáži šáhnul přímo na kabely ke svíčkám, nikdy nezapomenu. Kabely jsem vzápětí koupil nový, ale sáhnout se na ně od tý doby za provozu bojím. Párkrát jsem si už omylem štrejchnul a nic se nestalo, což je trochu uklidňující, ale věřte tomu :D

Jinak podlahu Laděně po vyvaření vylaminuju, bude z ní takovej člun :D
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
Uživatelský avatar
Luděk Ondrůch
Příspěvky: 1511
Registrován: pon srp 01, 2005 12:59
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Luděk Ondrůch »

Alternátor to přežije v pohodě (vlastní zkušenost) akorát pokud bys jezdil bahnem, tak je potřeba potom vystříkat vodou aby v něm nezůstal bordel.
VAZ 1117
peet2101
Příspěvky: 1096
Registrován: čtv lis 20, 2008 20:47
Bydliště: Záříčí CZ

Příspěvek od peet2101 »

Teepee, nee myslím že se ti bude držet ve tlumiči a pomalu se hlodat cestu ven. Netvrdím že se tam voda nedostane i normálně, ale odpařit množství který by se tam dostalo při brodění by trvalo asi trochu dýl než normálně.
Low and Slow
Teoretik
BA3 2101 *1978
BA3 21011 *1977
East side custom shop za zahradou
__________________________________
Uživatelský avatar
Teepee
Příspěvky: 4307
Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
Bydliště: Praha západ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Teepee »

dmatej píše:Tu pecku, kdy jsem si ve tmě v garáži šáhnul přímo na kabely ke svíčkám, nikdy nezapomenu. Kabely jsem vzápětí koupil nový, ale sáhnout se na ně od tý doby za provozu bojím. Párkrát jsem si už omylem štrejchnul a nic se nestalo, což je trochu uklidňující, ale věřte tomu :D
No já od jisté doby koncovky svíček za chodu motoru beru jedině přes hadr...
peet2101 píše:Teepee, nee myslím že se ti bude držet ve tlumiči a pomalu se hlodat cestu ven. Netvrdím že se tam voda nedostane i normálně, ale odpařit množství který by se tam dostalo při brodění by trvalo asi trochu dýl než normálně.
Když jsem kdysi sundal výfuk u Hnědého LADY, tak v posledním tlumiči šplouchalo odhadem tak litr dva. Možná s tím předchozí majitel brodil, ale spíš to byl kondenzát z krátkých jízd. Měl jsem v úmyslu v tlumiči dole provrtat odtokovou dírku, (2mm), ale nějak na to nedošlo a výfuk jezdí možná i s tou vodou dodnes (3 roky), nešla za boha vylejt ven.
Myslím že většina případné nateklé vody z výfuku vychrchle ven a zbytek se prostě odpaří průvanem. Však zkuste někdo spočítat, kolik vzduchu proteče výfukem za minutu při 2500ot/min. A jestli se brodí často a opravdu se tam voda přes tlak plynů natlačí a bytostně tam vadí, tak odtokové dírky.
A i kdyby tam zůstávala, je to jen výfuk, kus plechu, který pokud se s autem jezdí, prostě shnije, i když nebrodíš. A když už se brodí nad výfuk, víc by mi vadila voda v dutinách a ložiskách, v diferenciálu a tak, ve výfuku až na posledním místě.
Protože s autem nebrodím a už vůbec to nepředpokládám u Bílé Fifinky tak nevím, nateče tam vůbec? Já myslím že ne.
Bílý LADA a okřídlená spol.
Uživatelský avatar
Saša
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvek od Saša »

Voda se do výfuku za jízdy při brodění nedostane . Ve výfuku může bejt vody hodně a to opravdu jen z kondenzace vlivem velmi krátkých jízd (hlavně v zimně) . Ve městě je často vidět jak z výfuků aut při rozjezdu teče voda . I velké množství vody se ale při delší jízdě bezezbytku vypaří . Proces odpařování z výfuku je velmi rychlý .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Uživatelský avatar
Teepee
Příspěvky: 4307
Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
Bydliště: Praha západ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Teepee »

Bílý LADA a okřídlená spol.
Majo
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Majo »

s tou brodivostou u nivy to treba brat s rezervou, kedze pounuli sanie o dobrych 10cm nizsie.......
ale da sa tym ohanat pri pripadnej reklamacii poskodenych casti - vyrobca udava nieco co nesedi :mrgreen:
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Uživatelský avatar
Teepee
Příspěvky: 4307
Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
Bydliště: Praha západ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Teepee »

Už jsem si vzpoměl, kde jsem viděl nějakou úpravu kolem altíku: http://vik2.unas.cz/_private/altik.htm
Bílý LADA a okřídlená spol.
Majo
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Majo »

altik u nivy ma original zvysene sani, akurat vik ho vyhnal vyssie.
Osobne si myslim, ze je to dobre iba k tomu aby ked sa tam voda dostane(a ona sa tam dostane, je to obycajny altik s pridanou trubicou vzadu - na spojoch do neho rozhodne tecie), tak tam ostane dlhsie. Nova Niva ma altik otvoreny viac nez akykolvek osobak, prave kvoli tomu aby voda rychlo vytiekla....
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Odpovědět

Zpět na „Diskuse k modelové řadě“