prislo mi emailem od Jindřich Šimek <info@legionar.eu>:
Dobrý den. V poslední době mám problém se startováním. Na starou baterku to cvakne a těžko jednou otočí motorem, pak už jen cvaká pastorek.
Dnes jsem koupil novou baterku Topla Energy 55Ah a 480 A, a po namontování startér otočil těžce 3x motorem, ale motor nenaskočil.
Pak už tobylo zase podobné jak u staré baterky. Myslíte že to je ve startéru? Zítra jedu do prodejny, jestli je dobrá baterka.
Děkuji za radu. Šimek Jindřich
starter
Moderátor: Moderátoři
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10589
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Také bych to viděl na nějakou interní záležitost startéru ... je možné ještě zoxidované očko silového kabelu. L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Re: starter
Je-li závada ve starteru nebo vadná (nejspíše nenabitá) baterie zjistíš, když změříš napětí na svorkách baterie při startování. Klesne-li pod 8 V je vadná baterie. V opačném případě je vada ve starteru nebo jeho připojení.JmJ píše: Zítra jedu do prodejny, jestli je dobrá baterka.
Děkuji za radu. Šimek Jindřich
Pohasnou (nebo zhasnou) při startování kontrolky ? Nebo kostra motoru .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
no pokial to pretocilo viac krat nez pri stare bat tak to baterkou nebude a navyse ked kupil novu kostra asi tazko ta pri silnejsie baterke tiez neprepusti viac ked nema kostru toto sa stava ked nedotlaci uhliky alebo su puzdra vydrete rotor krizi nema silu pretocit pri moc vydretom puzdre sa zachytava o stator ale ked uhlik je kratky a pruzina ho nedostatocne pritlaca je to to iste nevladze pretocit a pri tom zoberie kopu el vystavi baterku
Tohle je prvda pouze z části - nezvládá protočit , ale proudu bere míň (nezatěžuje tolik bateriji) . Mezi uhlíkem a kolektorem vzniká nedostatkem přítlaku velký přechodový odpor a tím nemožnost přenést velký proud (výkon) . Tento případ je velmi destruktivní pro startér , protože v místě špatného styku uhlíků vzniká velké teplo a ničí se kolektor .2108 píše:ale ked uhlik je kratky a pruzina ho nedostatocne pritlaca je to to iste nevladze pretocit a pri tom zoberie kopu el vystavi baterku
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!