Hranatá veteránská popelnice
Moderátor: Moderátoři
-
- Příspěvky: 1296
- Registrován: úte led 31, 2006 20:53
- Bydliště: Kocourkov a Hulvátov
Hranatá veteránská popelnice
A je to tady.
Trochu představím tu svou novou pixlu. Řekl jsem si, že počkám, až to bude mít testaci. No, zatím je to tak 50/50. S autem nebyl při testaci sebemenší problém, no bodejť by jo, když je to všechno v podstatě v původním stavu a věk to splňuje. Ale při vyřčení částky, kterou jsem měl zaplatit za testaci (první) + členství v klubu, jsem se, mírně řečeno, podivil. Vzhledem k tomu, že jsem (podle mě dostupných a asi již neaktuálních informací) předpokládal, že to bude za míň jak polovinu toho, co jsem měl s sebou, nechal jsem tam papíry a štemply se budou řešit až po zaplacení příští týden, ale musím si to napřed rozmyslet, jestli se mi to za těchto podmínek vůbec vyplatí.
No a teď něco málo k autu.
Už jsem na tom udělal dost věcí jak provozního, tak vzhledového charakteru. Auto bylo hodně špinavý, takže jen očista zabrala asi dva a půl dne. Pomalu se s tím učím jezdit a přicházet tomu na chuť. Zatím mám dojem, že pětka si vyloženě libuje ve svižnějším tempu - o točení a podřazování jako by si přímo říkala - no je to nezvyk z 06, ale zvykám si rychle. Motor jde na ty kilometry velmi pěkně, čemuž teda taky dopomohly nový svíčky, očista kontaktů přerušovače, seřízení ventilů a předstihu. Ale bude to chtít novej olej, ačkoli ten co tam je, byl údajně nedávno měněnej, nelíbí se mi to. Chci tam dát ten Shelláckej 15W-40 API SF, ale je v tom motoru poněkud bordel, takže by to chtělo nejdřív něco na výplach, kdyžtak poraďtě, to víte, nechci motoru přivodit infarkt cuckem utrženýho svinstva, co ucpe mazací kanál.
Samozřejmě na tom bude spousta práce, jako na každý starý konzervě - vejfuk je kompletně K.O. (nebyl čas ani díly - to, co mi předvedli jako zadní díl, jsem odmítl koupit a originál zadní díl prej stojí 2000 Kč , takže to vidím na Bosal) , pomocnej čep řízení má vůli (silonový "klobouky" v háji), čepy nic moc, ale ještě je zkusím promazat, bude třeba přesadit volant - je nakřivo, přední světla jsou špinavý, atd., takže spíš píčoviny, abych tak řekl. Hlavně že kastle je, alespoň pro mě, v relativně uspokojivém stavu. Bohužel jsou na tom zatím zimáky 165/80 "13". Je mi líto na nich jezdit, jsou prakticky nový. Nejradši bych to vyměnil za jetý letní 175/70 "13", kdyby se někomu chtělo...
Mimochodem mě překvapilo, co lidí si toho kontejneru dneska všímalo (a to ještě není naleštěnej). Jsem si myslel, že mě spíš vypískají, že mezi těmi ostatními auty nemám co dělat. Ale to bude tím, že většina z nich vůbec neví, co je to za auto. Lady už u nás nejsou k vidění několik let (bez ohledu na typ).
Edit: Speciálně pro pípáka - ventilky už jsou černý, ke krytkám jsem se zatím nedostal.
Trochu představím tu svou novou pixlu. Řekl jsem si, že počkám, až to bude mít testaci. No, zatím je to tak 50/50. S autem nebyl při testaci sebemenší problém, no bodejť by jo, když je to všechno v podstatě v původním stavu a věk to splňuje. Ale při vyřčení částky, kterou jsem měl zaplatit za testaci (první) + členství v klubu, jsem se, mírně řečeno, podivil. Vzhledem k tomu, že jsem (podle mě dostupných a asi již neaktuálních informací) předpokládal, že to bude za míň jak polovinu toho, co jsem měl s sebou, nechal jsem tam papíry a štemply se budou řešit až po zaplacení příští týden, ale musím si to napřed rozmyslet, jestli se mi to za těchto podmínek vůbec vyplatí.
No a teď něco málo k autu.
Už jsem na tom udělal dost věcí jak provozního, tak vzhledového charakteru. Auto bylo hodně špinavý, takže jen očista zabrala asi dva a půl dne. Pomalu se s tím učím jezdit a přicházet tomu na chuť. Zatím mám dojem, že pětka si vyloženě libuje ve svižnějším tempu - o točení a podřazování jako by si přímo říkala - no je to nezvyk z 06, ale zvykám si rychle. Motor jde na ty kilometry velmi pěkně, čemuž teda taky dopomohly nový svíčky, očista kontaktů přerušovače, seřízení ventilů a předstihu. Ale bude to chtít novej olej, ačkoli ten co tam je, byl údajně nedávno měněnej, nelíbí se mi to. Chci tam dát ten Shelláckej 15W-40 API SF, ale je v tom motoru poněkud bordel, takže by to chtělo nejdřív něco na výplach, kdyžtak poraďtě, to víte, nechci motoru přivodit infarkt cuckem utrženýho svinstva, co ucpe mazací kanál.
Samozřejmě na tom bude spousta práce, jako na každý starý konzervě - vejfuk je kompletně K.O. (nebyl čas ani díly - to, co mi předvedli jako zadní díl, jsem odmítl koupit a originál zadní díl prej stojí 2000 Kč , takže to vidím na Bosal) , pomocnej čep řízení má vůli (silonový "klobouky" v háji), čepy nic moc, ale ještě je zkusím promazat, bude třeba přesadit volant - je nakřivo, přední světla jsou špinavý, atd., takže spíš píčoviny, abych tak řekl. Hlavně že kastle je, alespoň pro mě, v relativně uspokojivém stavu. Bohužel jsou na tom zatím zimáky 165/80 "13". Je mi líto na nich jezdit, jsou prakticky nový. Nejradši bych to vyměnil za jetý letní 175/70 "13", kdyby se někomu chtělo...
Mimochodem mě překvapilo, co lidí si toho kontejneru dneska všímalo (a to ještě není naleštěnej). Jsem si myslel, že mě spíš vypískají, že mezi těmi ostatními auty nemám co dělat. Ale to bude tím, že většina z nich vůbec neví, co je to za auto. Lady už u nás nejsou k vidění několik let (bez ohledu na typ).
Edit: Speciálně pro pípáka - ventilky už jsou černý, ke krytkám jsem se zatím nedostal.
- Jakub Metelka
- Příspěvky: 2305
- Registrován: úte led 15, 2008 18:11
- Bydliště: Brno venkov
- Kontaktovat uživatele:
Nulašestka, gratuluji.Chtěl bych te zeptat jaky je o rok výroby ta moje je rok 1982 tak by me zajimalo jestli u te moji pak bude taky sance atestace
2x VAZ-2101 (1972), 2x VAZ-2101 (1973), VAZ-2101 (1977), VAZ-2102 (1977), 2x VAZ-2106 (1978), VAZ-21053 (1989), VAZ-2107 (1986), VAZ-2121 (2002) Moskvič-408-1 (1972), Škoda-120L (1983), Škoda-105S (1984), Škoda Favorit 136L (1989), Škoda-Felicie (1995,1996), Škoda Felicie kombi (1997), Mercedes -200E (1987), Avia A31 (1987), Škoda 706 RTHP (1973)
-
- Příspěvky: 1296
- Registrován: úte led 31, 2006 20:53
- Bydliště: Kocourkov a Hulvátov
Hranáč? Limit na veterána je 25 let, což těsně splňuji, ale od příštího roku by to mohlo bejt 30 let. Osobně mi to přijde jako blbost, už jen vzhledem k tomu, jak rychle se dneska vozovej park obměňuje. Když dají 30 let, tak kvůli pár tisícům šrotovnýho skončí na šroťáku kdejakej pěknej favorit a podobně a pak už ty auta vůbec nebudou. Takhle se těch zachovalých, byť "jen" čtvrt století starých aut alespoň někdo ujme a mají šanci na přežití. Už se těším, jak budu po roce 2032 jezdit na podobné akce Focusem.Jakub Metelka píše:ta moje je rok 1982
Naposledy upravil(a) Nulašestka dne pát kvě 01, 2009 21:50, celkem upraveno 1 x.
- Jakub Metelka
- Příspěvky: 2305
- Registrován: úte led 15, 2008 18:11
- Bydliště: Brno venkov
- Kontaktovat uživatele:
Nulašestka, jj hranáč jakmile necham vytahnout to LPG du na atestaci
2x VAZ-2101 (1972), 2x VAZ-2101 (1973), VAZ-2101 (1977), VAZ-2102 (1977), 2x VAZ-2106 (1978), VAZ-21053 (1989), VAZ-2107 (1986), VAZ-2121 (2002) Moskvič-408-1 (1972), Škoda-120L (1983), Škoda-105S (1984), Škoda Favorit 136L (1989), Škoda-Felicie (1995,1996), Škoda Felicie kombi (1997), Mercedes -200E (1987), Avia A31 (1987), Škoda 706 RTHP (1973)
-
- Příspěvky: 1296
- Registrován: úte led 31, 2006 20:53
- Bydliště: Kocourkov a Hulvátov
- Jakub Metelka
- Příspěvky: 2305
- Registrován: úte led 15, 2008 18:11
- Bydliště: Brno venkov
- Kontaktovat uživatele:
Oprava tedka jsem se dival do technicaku a rok je to 1989 to jsem si zase spletl s jinym autem
2x VAZ-2101 (1972), 2x VAZ-2101 (1973), VAZ-2101 (1977), VAZ-2102 (1977), 2x VAZ-2106 (1978), VAZ-21053 (1989), VAZ-2107 (1986), VAZ-2121 (2002) Moskvič-408-1 (1972), Škoda-120L (1983), Škoda-105S (1984), Škoda Favorit 136L (1989), Škoda-Felicie (1995,1996), Škoda Felicie kombi (1997), Mercedes -200E (1987), Avia A31 (1987), Škoda 706 RTHP (1973)
- Jakub Metelka
- Příspěvky: 2305
- Registrován: úte led 15, 2008 18:11
- Bydliště: Brno venkov
- Kontaktovat uživatele:
Kewint, se mas ja si jeste budu muset pockat
2x VAZ-2101 (1972), 2x VAZ-2101 (1973), VAZ-2101 (1977), VAZ-2102 (1977), 2x VAZ-2106 (1978), VAZ-21053 (1989), VAZ-2107 (1986), VAZ-2121 (2002) Moskvič-408-1 (1972), Škoda-120L (1983), Škoda-105S (1984), Škoda Favorit 136L (1989), Škoda-Felicie (1995,1996), Škoda Felicie kombi (1997), Mercedes -200E (1987), Avia A31 (1987), Škoda 706 RTHP (1973)
- MartasBrno
- Příspěvky: 4442
- Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
- Bydliště: Brno
Ahoj,
krabice jakoby sjela z linky včera. Moje kulatá nádhera má na první pohled o šrám a pár roků víc. No a ten lesk, to je radost. Za tu prvotní investici do testace to stojí, když to člověk udrží tak má finančně aspoň trochu vypomoženo. Tak hodně radosti a zadostiučinění při ročních přetestacích.
Nulašestka napsal:
Zajímavé, tím spíš, že , cituji: "technická způsobilost byla schválena ministerstvem vnitra ČSR - správou pro dopravu dne 27.12.1983. V roce 1982 se to ani ještě nedováželo.
Tak to čučím, docela pěkný datum
krabice jakoby sjela z linky včera. Moje kulatá nádhera má na první pohled o šrám a pár roků víc. No a ten lesk, to je radost. Za tu prvotní investici do testace to stojí, když to člověk udrží tak má finančně aspoň trochu vypomoženo. Tak hodně radosti a zadostiučinění při ročních přetestacích.
Nulašestka napsal:
Zajímavé, tím spíš, že , cituji: "technická způsobilost byla schválena ministerstvem vnitra ČSR - správou pro dopravu dne 27.12.1983. V roce 1982 se to ani ještě nedováželo.
Tak to čučím, docela pěkný datum
- Jakub Metelka
- Příspěvky: 2305
- Registrován: úte led 15, 2008 18:11
- Bydliště: Brno venkov
- Kontaktovat uživatele:
Musím se přiznat ze pro 2105 mam velkou slabost
2x VAZ-2101 (1972), 2x VAZ-2101 (1973), VAZ-2101 (1977), VAZ-2102 (1977), 2x VAZ-2106 (1978), VAZ-21053 (1989), VAZ-2107 (1986), VAZ-2121 (2002) Moskvič-408-1 (1972), Škoda-120L (1983), Škoda-105S (1984), Škoda Favorit 136L (1989), Škoda-Felicie (1995,1996), Škoda Felicie kombi (1997), Mercedes -200E (1987), Avia A31 (1987), Škoda 706 RTHP (1973)
- Laďuša
- Příspěvky: 12128
- Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
- Bydliště: Klatovy / Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Za prvé přijmi moje uznání pro hranatce, ač pouhopouhá 05, tak vypadá velice schopně, bohužel s tvojema veteránskýma ambicema už to asi lepší nebude
Za druhé
Za druhé
A neni třeba teoreticky možný, že to mohlo projít ňákou změnou a schvalovalo se to znovu? Nemyslim konkrétně, ale obecně, tak mě to teď napadlo... U nulatrojky mam červenec 1973, což teda taky asi odpovídá počátku dovážení...Nulašestka píše:Zajímavé, tím spíš, že , cituji: "technická způsobilost byla schválena ministerstvem vnitra ČSR - správou pro dopravu dne 27.12.1983. V roce 1982 se to ani ještě nedováželo.
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás
-
- Příspěvky: 1296
- Registrován: úte led 31, 2006 20:53
- Bydliště: Kocourkov a Hulvátov
- Jakub Metelka
- Příspěvky: 2305
- Registrován: úte led 15, 2008 18:11
- Bydliště: Brno venkov
- Kontaktovat uživatele:
Laďuša, není v tom trocha závisti
2x VAZ-2101 (1972), 2x VAZ-2101 (1973), VAZ-2101 (1977), VAZ-2102 (1977), 2x VAZ-2106 (1978), VAZ-21053 (1989), VAZ-2107 (1986), VAZ-2121 (2002) Moskvič-408-1 (1972), Škoda-120L (1983), Škoda-105S (1984), Škoda Favorit 136L (1989), Škoda-Felicie (1995,1996), Škoda Felicie kombi (1997), Mercedes -200E (1987), Avia A31 (1987), Škoda 706 RTHP (1973)
- Laďuša
- Příspěvky: 12128
- Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
- Bydliště: Klatovy / Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Nulašestka píše:Nemysli si, že to budu snižovat jen proto, abych ti udělal radost.
Závist? No, jak se to veme..... Dizajnově ani náhodou, stavově jo Ale prostě mě se dostat taková pětka do rukou, tak žádná testace, ale hned druhej den by tam byly sedadla z 2107 a další už bych sháněl budíky z 07 (ty, co nejsou v 03)....Jakub Metelka píše:Laďuša, není v tom trocha závisti
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás