Světla pro denní svícení
Moderátor: Moderátoři
Světla pro denní svícení
Uvažuji o světlech pro denní svícení, neměl by jste někdo srozumitelné schema zapojení. Myslím, že když ty světla mají tak malý odběr (cca 8 W), že by mohly být napojené přímo na zapalování a přes relé které by rozeplo při rosvícení parkovaček, ale elegantnější by bylo, kdyby se zapla až po nastartování.
Jednoduché a srozumitelné zapojení denních světel je pomocí tohoto obvodu a jednoho reléhttp://www.spal.cz/modul-pro-automaticke-rozsv ... l?id=13014
Obvod a relé dáš někam k akumulátoru a dráty vyvedeš do nárazníku k denním světlům.
Obvod funguje spolehlivě - několik jsem jich dával většinou do Peugeotů 306 a starých 206.
Obvod a relé dáš někam k akumulátoru a dráty vyvedeš do nárazníku k denním světlům.
Obvod funguje spolehlivě - několik jsem jich dával většinou do Peugeotů 306 a starých 206.
- miroslav.marek
- Příspěvky: 2
- Registrován: pát dub 24, 2009 13:25
- Bydliště: karlovy vary
zdroj, kabely, kontakty, tapicírung, chlazení a předpisy
Potřebuji někde vzít 12V pro denní LED světla. Chtěl bych, aby toto napětí bylo dostupné jen při zapnutém zapalování. Možností je hodně a tak bych rád slyšel i názory jiných. Napadají mě tyto možnosti:
1. napájení ventilátoru
2. objímka na žárovku (u kolena řidiče)
3. napájení vnitřní antény
Osobně si myslim, že verze číslo 2 je napájená vždy, ale nevim to jistě. U zbylých dvou možností bude asi největším problémem najít správný kabel. Jak je to tedy s kabely k ventilátoru (který je napájecí a jsou vůbec přístupné)? Nerad bych něco nenávratně podělal.
Po nalezení vhodného zdroje bych použil vypínač, který jsem si právě koupil (s ikonkou recylkurace - jinou neměli). K čemu jsou na něm 4 kontakty? Spíná/rozpojuje jenom kontakty 9-10. S kontakty 6 a 7 vůbec nic neprovádí?!
Dále bych chtěl provést vodič až k chladiči. Kudy se dostat přes tapicírung do motorového prostoru? Z toho, co jsem zatím viděl, jsem nabyl dojmu, že interiér je 100% izolovaný od motorového prostoru.
Ty LED diody bych chtěl umístit do fuky pod značkou lady. Nebude to příliš omezovat chlazení? Ucpal bych jí tim asi tak polovinu. Ano, o velké díře dole vim. V tý je už ale napnutá síťka, která chazení taky moc nepřidává.
To, že to nemá šanci splňovat předpisy pro umístění denních světel, mi nemusíte připomínat.
[center]Díky za reakce.[/center]
1. napájení ventilátoru
2. objímka na žárovku (u kolena řidiče)
3. napájení vnitřní antény
Osobně si myslim, že verze číslo 2 je napájená vždy, ale nevim to jistě. U zbylých dvou možností bude asi největším problémem najít správný kabel. Jak je to tedy s kabely k ventilátoru (který je napájecí a jsou vůbec přístupné)? Nerad bych něco nenávratně podělal.
Po nalezení vhodného zdroje bych použil vypínač, který jsem si právě koupil (s ikonkou recylkurace - jinou neměli). K čemu jsou na něm 4 kontakty? Spíná/rozpojuje jenom kontakty 9-10. S kontakty 6 a 7 vůbec nic neprovádí?!
Dále bych chtěl provést vodič až k chladiči. Kudy se dostat přes tapicírung do motorového prostoru? Z toho, co jsem zatím viděl, jsem nabyl dojmu, že interiér je 100% izolovaný od motorového prostoru.
Ty LED diody bych chtěl umístit do fuky pod značkou lady. Nebude to příliš omezovat chlazení? Ucpal bych jí tim asi tak polovinu. Ano, o velké díře dole vim. V tý je už ale napnutá síťka, která chazení taky moc nepřidává.
To, že to nemá šanci splňovat předpisy pro umístění denních světel, mi nemusíte připomínat.
[center]Díky za reakce.[/center]
Jsou tam dva kontakty ke spotřebiči a dva pro podsvětlení .Vypínač má v sobě žárovičku.miroslav.marek píše:Po nalezení vhodného zdroje bych použil vypínač, který jsem si právě koupil (s ikonkou recylkurace - jinou neměli). K čemu jsou na něm 4 kontakty?
Nevím jak to má být zapojené, ale mě do tý objímky, nebo zásuvky pro lampu (jak píše výrobce) proud nejde, protože někdo už vyhodil ty dva dráty co k ní vedou.miroslav.marek píše:Osobně si myslim, že verze číslo 2 je napájená vždy, ale nevim to jistě
Do kabeláže větráku chladiče bych nelezl.Přístupná je a je skoro až u chladiče možno ji rozpojit.Vedou tam jen dva dráty.
Této otázce nerozumím. Proč chceš lízt do motorovýho prostoru přes tapec? Zevnitř to nejde.I na radiátor se musí od motoru (ikdyž mi to málokdo věřil)miroslav.marek píše:Kudy se dostat přes tapicírung do motorového prostoru? Z toho, co jsem zatím viděl, jsem nabyl dojmu, že interiér je 100% izolovaný od motorového prostoru.
Ale k tomu zapojení LED, vytáhl bych to od spínačky a mezi ještě vložil pojistku.Napojit to na něco jinýho mi nepřijde zrovna košer. Když bych dávall denní svícení, tak bych volil radši až v nárazníku dole, jak jsou ty velké otvory.Bude to líp vypadat a můžeš dát ty světla víc od sebe.
Na prodej přebytečné N.D. na Ladu 111: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... rod%C3%A1m
znamení : KozoHroch
znamení : KozoHroch
- miroslav.marek
- Příspěvky: 2
- Registrován: pát dub 24, 2009 13:25
- Bydliště: karlovy vary
Jaktože mě ta žárovička nenapadla? Ta je asi z těch mejch pokusů už tuhá. Jsou tam pro ní připravené kabely?
Nemluvím o větráku chladiče, ale o větráku v interiéru (s rychlostmi 0-1-2-3-4).
Chci vést kabel od vypínače až před chladič. Musím tedy z interiéru do motorového prostoru, no ne? Opravdu se přes tapicírung nedostanu?
Ty světla by dole byly opravdu od sebe dál. Asi o 2 centimetry.
Nemluvím o větráku chladiče, ale o větráku v interiéru (s rychlostmi 0-1-2-3-4).
Chci vést kabel od vypínače až před chladič. Musím tedy z interiéru do motorového prostoru, no ne? Opravdu se přes tapicírung nedostanu?
Ty světla by dole byly opravdu od sebe dál. Asi o 2 centimetry.
http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php?t=10043 tady se dočteš více o větráku k topení.
v tom případě táhni kabel od toho tlačítka směrem vlevo, pod volantovou tyč a k pojistkovce.pojistkovku ovetvři a strč ruku až tam nahoru, tam najedš průchodku do motorovýho prostoru.Ten koberec co je jako odhlučnění je přišroubován "ve svislé poloze" stačí křížovým šroubovákem povolit dva nebo tři šroubky a sundat jen tu menší část koberce co je v úrovni expanzní nádobky a nádobky na brzdovou kapalinu.a tam tu průchodku už uvidíš.Na větrák bych to nanapojoval /zbytečná práce/.Buď si vzít to napájení ze spínačky anebo z pojistkovky.miroslav.marek píše:Chci vést kabel od vypínače až před chladič. Musím tedy z interiéru do motorového prostoru, no ne? Opravdu se přes tapicírung nedostanu?
záleží do jakých míst je chceš dát.Ale myslím si že čím dál od sebe tím výraznější jsou a o to taky jde.miroslav.marek píše:Ty světla by dole byly opravdu od sebe dál. Asi o 2 centimetry.
Na prodej přebytečné N.D. na Ladu 111: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... rod%C3%A1m
znamení : KozoHroch
znamení : KozoHroch
pozri na ostatných spínačoch - biela je podsvietenie +12V, čierna je na 211x vždy kostraplavec píše:miroslav.marek napsal:
Po nalezení vhodného zdroje bych použil vypínač, který jsem si právě koupil (s ikonkou recylkurace - jinou neměli). K čemu jsou na něm 4 kontakty?
Jsou tam dva kontakty ke spotřebiči a dva pro podsvětlení .Vypínač má v sobě žárovičku.
Pozor s napájaním - pri LED budú mať síce malý odber (cca 1A - podľa vyhotovenia), no pri tenkých kábloch (a viacerých spotrebičoch na nich)ako napr. pri autorádiu je možné kolísanie napätia. Odporúčam vytiahnuť z poistkovej skrinky stredné relátko pripnuté štipcom zvrchu. Modrý (alebo modrobiely) kábel je +12 (ACC).
Pokiaľ by si chcel, aby Ti to svietilo len pri bežiacom motore, je možné natiahnuť riadiaci signál +12V aj od alternátora, resp. z tejto vetvy.
Keby si mal problém s poklesmi napätia (spínacie RJ denných svetiel majú relátka citlivé už tesne pod 12V), odporúčam riešit usmernovacou diodou a väščím kondíkom, ja som dal myslim 57 mF. (Elektrolyt - pozor na polaritu). Určite však odporúčam 25V (pre istotu kvôli špičkám) a s max. prev. teplotou 85 stupňov Celzia (pod prístrojovkou v lete býva kludne 55+)
Keby si si nevedel rady - napíš a odfotím Ti to.
Správne umiestenie denných LED na Slovensku upravuje vyhláška, vzhľadom na to, že sme všetci v EU, v Česku to bude podobne. Klikni na link:
http://www.tuning.sk/images/news/led_de ... 003-2_.jpg
PS: Ak môžeš, pre lepší prehľad by bolo asi lepšie premenovať tému na Denné LED - zdroj, kabely, kontakty, tapicírung, chlazení a předpisy..
Malo by sa to robiť cez úpravu nadpisu Tvojho prvého príspevku.
Vesta SW Cross 1.6, r.v. 2019 (2022 - na večné časy a nikdy inak)
Priora Combi 1.6 16v, r.v.2009 (2018 - uvidíme, dokedy to so mnou vydrží, momentálne v odpočinku)
EX: 2111.3B 1.5 16V r.v.2003 (2009-2016, R.I.P.)
Оптимист учит английский, пессимист - китайский. Реалист купил автомат Калашникова.
Priora Combi 1.6 16v, r.v.2009 (2018 - uvidíme, dokedy to so mnou vydrží, momentálne v odpočinku)
EX: 2111.3B 1.5 16V r.v.2003 (2009-2016, R.I.P.)
Оптимист учит английский, пессимист - китайский. Реалист купил автомат Калашникова.
Pomerne podrobne sme o tom písali tu:
http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php?t=10884
Návod ako postaviť riadiačku na denné svietenie je tu:
http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... c&start=15
alebo tu:
http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php?t=8841
Celá debata o automatickom spínaní svetiel:
http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... sc&start=0
http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php?t=10884
Návod ako postaviť riadiačku na denné svietenie je tu:
http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... c&start=15
alebo tu:
http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php?t=8841
Celá debata o automatickom spínaní svetiel:
http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... sc&start=0
Vesta SW Cross 1.6, r.v. 2019 (2022 - na večné časy a nikdy inak)
Priora Combi 1.6 16v, r.v.2009 (2018 - uvidíme, dokedy to so mnou vydrží, momentálne v odpočinku)
EX: 2111.3B 1.5 16V r.v.2003 (2009-2016, R.I.P.)
Оптимист учит английский, пессимист - китайский. Реалист купил автомат Калашникова.
Priora Combi 1.6 16v, r.v.2009 (2018 - uvidíme, dokedy to so mnou vydrží, momentálne v odpočinku)
EX: 2111.3B 1.5 16V r.v.2003 (2009-2016, R.I.P.)
Оптимист учит английский, пессимист - китайский. Реалист купил автомат Калашникова.
Pokud nemáš palubní počítač, ale standardní hodiny, tak použij jeho zásuvku, je v něm stálý +, + při zapnutí zapalování a + při rozsvícených obrysovkách a dokonce i kostra
Je tu možná i nějakej návod jak na to, mimochodem chtělo by to sem zase nějakýho drsňáckýho moderátora, další duplicitní téma
Je tu možná i nějakej návod jak na to, mimochodem chtělo by to sem zase nějakýho drsňáckýho moderátora, další duplicitní téma
21113 >>> 21113 >>> 21113
Komu není rady, tomu není pomoci.
Komu není rady, tomu není pomoci.
Pokial viem, tak na Slovensku su denne LED svetla zakazane a musi sa pouzivat normalne osvetlenie vozidla, to znamena obrysove svetla (predna a aj zadne) + stretavacie svetlaDJW píše:Správne umiestenie denných LED na Slovensku upravuje vyhláška
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Práve o tom som písal - tie kábliky sú strašne tenké, určite nie sú stavané na 1-3A (ak zapojíš aj obrysovky) + to na čo boli pôvodne určené, odporúčam radšej natiahnuť nový kábel z poistkovej skrinky. Kostra sa dá vytiahnuť z autozapaľovača, je to cca 10cm.zelvotron píše:standardní hodiny, tak použij jeho zásuvku
Homologizácia podla EHK/OSN č. 48 pod číslem E11 - 00 0003.Cory píše:LED svetla zakazane
Ak majú vylisované odpredu "E" v kruhu, je všetko ok. Pozor, má to len cca 10% na Slovensku ponúkaných denných LED svietidiel.
Nie som si celkom istý, ale mám dojem že pri homolog. dennom osvetlení nie sú nutné zapnuté obrysové svetlá - "parkovačky".
S tou duplicitnou témou úplne súhlasím - myslím že sú dokonca tri.
Naposledy upravil(a) DJW dne sob dub 25, 2009 14:33, celkem upraveno 1 x.
Vesta SW Cross 1.6, r.v. 2019 (2022 - na večné časy a nikdy inak)
Priora Combi 1.6 16v, r.v.2009 (2018 - uvidíme, dokedy to so mnou vydrží, momentálne v odpočinku)
EX: 2111.3B 1.5 16V r.v.2003 (2009-2016, R.I.P.)
Оптимист учит английский, пессимист - китайский. Реалист купил автомат Калашникова.
Priora Combi 1.6 16v, r.v.2009 (2018 - uvidíme, dokedy to so mnou vydrží, momentálne v odpočinku)
EX: 2111.3B 1.5 16V r.v.2003 (2009-2016, R.I.P.)
Оптимист учит английский, пессимист - китайский. Реалист купил автомат Калашникова.
No to je pekne, ze su hologizovane, ale vyhlaska jasne stanovuje, ze sa maju pouzivat obrysove svetla+stretavacky. To znamena, ze ak si namontujes a rozsvietis tieto LEDsvetla a nerozsvietis obrysovky a stretavacky, tak dostanes pokutuDJW píše:Nie som si celkom istý, ale mám dojem že pri homolog. dennom osvetlení nie sú nutné zapnuté obrysové svetlá - "parkovačky".
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Veď som písal že nie som celkom istý.. Skúsim preveriť na DI.
Vesta SW Cross 1.6, r.v. 2019 (2022 - na večné časy a nikdy inak)
Priora Combi 1.6 16v, r.v.2009 (2018 - uvidíme, dokedy to so mnou vydrží, momentálne v odpočinku)
EX: 2111.3B 1.5 16V r.v.2003 (2009-2016, R.I.P.)
Оптимист учит английский, пессимист - китайский. Реалист купил автомат Калашникова.
Priora Combi 1.6 16v, r.v.2009 (2018 - uvidíme, dokedy to so mnou vydrží, momentálne v odpočinku)
EX: 2111.3B 1.5 16V r.v.2003 (2009-2016, R.I.P.)
Оптимист учит английский, пессимист - китайский. Реалист купил автомат Калашникова.
Vyprovokovali ste ma ku štúdiu zákonov
Predchádzajúca vyhláška nepoznela pojem "denné svetlá" (už som to minulý rok kdesi tu písal.
Nový
Z Á K O N
z 3. decembra 2008
o cestnej premávke a o zmene a doplnení niektorých zákonov
to trocha zmenil.
Tu je príslušný paragraf
###
Osvetlenie vozidla
§ 32
(1) Vozidlo musí mať okrem prípadu uvedeného
v § 34 ods. 4 počas jazdy rozsvietené stretávacie svetlo-
mety alebo im na roveň postavené osvetlenie; to neplatí
pre nemotorové vozidlo, ktoré musí mať rozsvietené
svietidlá počas zníženej viditeľnosti. Za nezníženej vidi-
teľnosti môžu byť na vozidle namiesto stretávacích
svetlometov rozsvietené denné prevádzkové svietidlá,
ak je nimi vozidlo vybavené.
(2) Vodič nesmie použiť diaľkové svetlomety, ak je vo-
zovka dostatočne a súvisle osvetlená alebo ak by mohol
byť oslnený vodič protiidúceho vozidla, vodič vozidla
idúceho pred ním alebo iný účastník cestnej premávky,
strojvedúci vlaku alebo vodič iného dráhového vozidla,
alebo vodič plavidla. Pri zastavení vozidla pred železnič-
ným priecestím vodič nesmie použiť ani stretávacie
svetlomety, ak by nimi mohol oslniť vodiča vozidla
v protismere.
(3) Predné svetlomety do hmly a zadné svietidlá do
hmly vodič smie použiť len za hmly, sneženia alebo za
dažďa.
(4) Vodič smie jazdiť aj s parkovacími alebo obrysový-
mi svietidlami, ak má súčasne rozsvietené stretávacie
svetlomety alebo diaľkové svetlomety, alebo predné
svetlomety do hmly, ak je nimi vozidlo vybavené.
(5) Činná plocha svetlometov a svietidiel nesmie byť
zakrytá alebo nadmerne znečistená s výnimkou svetlo-
metov a svietidiel, ktoré nie sú predpísané.
###
O obrysových popri denných sa tu nepíše.
Kto chce plné znenie zákona:
http://www.zbierka.sk/zz/predpisy/defau ... ocnik=2009
a vykonávacie predpisy
http://www.zbierka.sk/zz/predpisy/defau ... ocnik=2009
(aj keď to tu začalo niečim iným)
Predchádzajúca vyhláška nepoznela pojem "denné svetlá" (už som to minulý rok kdesi tu písal.
Nový
Z Á K O N
z 3. decembra 2008
o cestnej premávke a o zmene a doplnení niektorých zákonov
to trocha zmenil.
Tu je príslušný paragraf
###
Osvetlenie vozidla
§ 32
(1) Vozidlo musí mať okrem prípadu uvedeného
v § 34 ods. 4 počas jazdy rozsvietené stretávacie svetlo-
mety alebo im na roveň postavené osvetlenie; to neplatí
pre nemotorové vozidlo, ktoré musí mať rozsvietené
svietidlá počas zníženej viditeľnosti. Za nezníženej vidi-
teľnosti môžu byť na vozidle namiesto stretávacích
svetlometov rozsvietené denné prevádzkové svietidlá,
ak je nimi vozidlo vybavené.
(2) Vodič nesmie použiť diaľkové svetlomety, ak je vo-
zovka dostatočne a súvisle osvetlená alebo ak by mohol
byť oslnený vodič protiidúceho vozidla, vodič vozidla
idúceho pred ním alebo iný účastník cestnej premávky,
strojvedúci vlaku alebo vodič iného dráhového vozidla,
alebo vodič plavidla. Pri zastavení vozidla pred železnič-
ným priecestím vodič nesmie použiť ani stretávacie
svetlomety, ak by nimi mohol oslniť vodiča vozidla
v protismere.
(3) Predné svetlomety do hmly a zadné svietidlá do
hmly vodič smie použiť len za hmly, sneženia alebo za
dažďa.
(4) Vodič smie jazdiť aj s parkovacími alebo obrysový-
mi svietidlami, ak má súčasne rozsvietené stretávacie
svetlomety alebo diaľkové svetlomety, alebo predné
svetlomety do hmly, ak je nimi vozidlo vybavené.
(5) Činná plocha svetlometov a svietidiel nesmie byť
zakrytá alebo nadmerne znečistená s výnimkou svetlo-
metov a svietidiel, ktoré nie sú predpísané.
###
O obrysových popri denných sa tu nepíše.
Kto chce plné znenie zákona:
http://www.zbierka.sk/zz/predpisy/defau ... ocnik=2009
a vykonávacie predpisy
http://www.zbierka.sk/zz/predpisy/defau ... ocnik=2009
(aj keď to tu začalo niečim iným)