Upravy výfuku
Moderátor: Moderátoři
- XavierX
- Příspěvky: 24
- Registrován: úte bře 17, 2009 17:50
- Bydliště: Banská Bystrica, SVK
- Kontaktovat uživatele:
Upravy výfuku
toto som našiel na nete:
Úprava výfuku
Jako reakce na časté dotazy kolem úpravy výfukového potrubí s tlumičem výfuku uvádím zde osvědčenou úpravu
z Maďarských stránek (http://www.celtia.hu/ladaklub) . Její výhoda je v tom, že je již osvědčená přímo na Ladách
a nemusí se proto zdlouhavě experimentovat.
Osvědčené jsou dvě verse:
Jednoduchá úprava:
Spočívá v ponechání kompletního výfukového potrubí kromě zadního tlumiče, který může být nahrazen novým absorbčním tlumičem
podle následujícího obrázku. Tato výměna by měla přidat kolem 5kW.
Složitější úprava:
Při této úpravě je ponecháno pouze litinové sběrné potrubí a přední Y - potrubí, které je ovšem upraveno na větší průměr 50 mm.
To samozřejmě přináší nutnost výměny zbytku potrubí za větší 50 mm. Zadní tlumič je nahrazen novým absorbčním tlumičem podle obrázku.
Tato úprava by měla přidat kolem 10 kW. Koncové potrubí vycházející z tlumiče má být 300 mm dlouhé, jinak není zaručen 100% efekt.
- Skelnou vatu ( kovové špóny ) je nutné pořádně napěchovat, protože jinak by došlo k jejímu vypálení.
- Děrovanou trubku v tlumiči není nutné ručně vyvrtávat, ale můžete si koupit již děrovaný plech, který stočíte a svaříte.
Ušetříte tak mnoho času a vrtáků )
- Pokud se již bude dělat nové výfukové potrubí s tlumičem není na škodu ho udělat rovnou z nerez-oceli.
Ono to tu už možno je na fore no nedarilo sa my to nikde nájsť.
Už dávnejšie som to našiel na nete a mal som to uložene vo Worlde
Zaujimalo by ma či to už niekto z fora skušal, či to naozaj funguje.
Úprava výfuku
Jako reakce na časté dotazy kolem úpravy výfukového potrubí s tlumičem výfuku uvádím zde osvědčenou úpravu
z Maďarských stránek (http://www.celtia.hu/ladaklub) . Její výhoda je v tom, že je již osvědčená přímo na Ladách
a nemusí se proto zdlouhavě experimentovat.
Osvědčené jsou dvě verse:
Jednoduchá úprava:
Spočívá v ponechání kompletního výfukového potrubí kromě zadního tlumiče, který může být nahrazen novým absorbčním tlumičem
podle následujícího obrázku. Tato výměna by měla přidat kolem 5kW.
Složitější úprava:
Při této úpravě je ponecháno pouze litinové sběrné potrubí a přední Y - potrubí, které je ovšem upraveno na větší průměr 50 mm.
To samozřejmě přináší nutnost výměny zbytku potrubí za větší 50 mm. Zadní tlumič je nahrazen novým absorbčním tlumičem podle obrázku.
Tato úprava by měla přidat kolem 10 kW. Koncové potrubí vycházející z tlumiče má být 300 mm dlouhé, jinak není zaručen 100% efekt.
- Skelnou vatu ( kovové špóny ) je nutné pořádně napěchovat, protože jinak by došlo k jejímu vypálení.
- Děrovanou trubku v tlumiči není nutné ručně vyvrtávat, ale můžete si koupit již děrovaný plech, který stočíte a svaříte.
Ušetříte tak mnoho času a vrtáků )
- Pokud se již bude dělat nové výfukové potrubí s tlumičem není na škodu ho udělat rovnou z nerez-oceli.
Ono to tu už možno je na fore no nedarilo sa my to nikde nájsť.
Už dávnejšie som to našiel na nete a mal som to uložene vo Worlde
Zaujimalo by ma či to už niekto z fora skušal, či to naozaj funguje.
Naposledy upravil(a) XavierX dne pon led 18, 2010 22:32, celkem upraveno 1 x.
LADA 2101 r.v.1975, 5q, biely hrabač
LADA 2101 r.v. 1974
FORD Sierra 2,0 EFI DOHC r.v. 1993
IBA Zadohraby
LADA 2101 r.v. 1974
FORD Sierra 2,0 EFI DOHC r.v. 1993
IBA Zadohraby
- ger007
- Příspěvky: 4784
- Registrován: úte kvě 06, 2008 13:38
- Bydliště: NMnV - Brno
- Kontaktovat uživatele:
mno ja by som sa do toho v lete v klude pustil ako hruby to ma byt plech ??? 1,5 mm ?? vyzera to jednoducho
Be better, not second best
if not better, be different
LADA !
1x2104X 16V, 1x 21044, 2 x 1111, 1xB210, 1xJawa550, 1x Toyota Avensis T25
детские игрушки
if not better, be different
LADA !
1x2104X 16V, 1x 21044, 2 x 1111, 1xB210, 1xJawa550, 1x Toyota Avensis T25
детские игрушки
- Lada Rider
- Příspěvky: 1067
- Registrován: pon črc 03, 2006 21:39
- Bydliště: Brno
- ger007
- Příspěvky: 4784
- Registrován: úte kvě 06, 2008 13:38
- Bydliště: NMnV - Brno
- Kontaktovat uživatele:
mno tie vykonove parametre ani mne nesedia
Be better, not second best
if not better, be different
LADA !
1x2104X 16V, 1x 21044, 2 x 1111, 1xB210, 1xJawa550, 1x Toyota Avensis T25
детские игрушки
if not better, be different
LADA !
1x2104X 16V, 1x 21044, 2 x 1111, 1xB210, 1xJawa550, 1x Toyota Avensis T25
детские игрушки
- XavierX
- Příspěvky: 24
- Registrován: úte bře 17, 2009 17:50
- Bydliště: Banská Bystrica, SVK
- Kontaktovat uživatele:
no to s tím výkonom je prehnané, ale presne takto to tam bolo.
A plech, no tak to vnutorne sitko (rurku) asi tak 1,2 - 1,5,
ak by si to robil z nerezoveho tak menej samozrejme, a na obal by stačil 1,2 plech a asi aj menej.
V seriových výfukoch má ta dierkovana rurka okolo 1,2mm, sa my zdá že to bol aj nerez.
Jediny na celom tom výfuku.
Tiež by ma zaujimalo kde sa daju zohnať taketo plechy, dierovane.
Lebo ja som robil vlastný výtvor, z lešenárskej rurky vyvŕtal som do nej cez 500 dierok 5mm,
ruka bolela ako koňa. Tak už by som si radšej zohnal taký plech
Len pre porovnanie, alebo na odvodenie materialu Supersprinty:
prívodná trubka 1,5mm nerez
hliníkom potiahnutý oceľový tlmič (obal) o hrubky 1,5mm
to vnutorne dierkovane potrubie je z 1,2 až 1,5mm nerezu
koncovky su z 1mm nerezu
A plech, no tak to vnutorne sitko (rurku) asi tak 1,2 - 1,5,
ak by si to robil z nerezoveho tak menej samozrejme, a na obal by stačil 1,2 plech a asi aj menej.
V seriových výfukoch má ta dierkovana rurka okolo 1,2mm, sa my zdá že to bol aj nerez.
Jediny na celom tom výfuku.
Tiež by ma zaujimalo kde sa daju zohnať taketo plechy, dierovane.
Lebo ja som robil vlastný výtvor, z lešenárskej rurky vyvŕtal som do nej cez 500 dierok 5mm,
ruka bolela ako koňa. Tak už by som si radšej zohnal taký plech
Len pre porovnanie, alebo na odvodenie materialu Supersprinty:
prívodná trubka 1,5mm nerez
hliníkom potiahnutý oceľový tlmič (obal) o hrubky 1,5mm
to vnutorne dierkovane potrubie je z 1,2 až 1,5mm nerezu
koncovky su z 1mm nerezu
LADA 2101 r.v.1975, 5q, biely hrabač
LADA 2101 r.v. 1974
FORD Sierra 2,0 EFI DOHC r.v. 1993
IBA Zadohraby
LADA 2101 r.v. 1974
FORD Sierra 2,0 EFI DOHC r.v. 1993
IBA Zadohraby
-
- Příspěvky: 2585
- Registrován: ned zář 25, 2005 21:38
- Bydliště: Olomoucity-Brnotown
- Kontaktovat uživatele:
Pozor na typ nerez plecu . Né každý snáší vysoké teploty a vybrace (praská) .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Vibrace voleSaša píše: ...a vybrace...
Ne že by mi to tak vadilo, ale tohle slovo se na všech autíčkářských fórech vyskytuje strašně často a z 90% to lidi napíšou s tvrdým....
Жигули ВАЗ 2103 1.5/55,4 kW белый (сделано в 1974 г.) оу йеах гуд джоб ёлки-палки t.č. odstraněny dva metráky pavučin, vrčí a jezdí kolem bloku
Toyota Corolla LiftBack 1.3/65 kW deep turquoise
Toyota Corolla HB 3D 1.3/55 kW red
Toyota Corolla LiftBack 1.3/65 kW deep turquoise
Toyota Corolla HB 3D 1.3/55 kW red
nebolo by jednoduchsie kupit hotovy vyfuk jak sa trapit s tamtym? viem ze to zrovna najlacnejsie nie je ale podla toho obrazka mi tie vykony velmi realne nepripadaju
Minule mi povedala jedna milá pani,
Maťo mne sa zdá že ty si ani, ani, ani.
Musíš vedieť kde máš miesto, musíš niekam
patriť,
nemôžeš sa takto motať a tárať dve na tri.
Maťo mne sa zdá že ty si ani, ani, ani.
Musíš vedieť kde máš miesto, musíš niekam
patriť,
nemôžeš sa takto motať a tárať dve na tri.
-
- Příspěvky: 94
- Registrován: čtv kvě 22, 2008 17:46
- Bydliště: Košice
- Kontaktovat uživatele:
zdravim Vas! Potreboval by som nejaku jednoduchu upravu vyfuku nieco vyrobit doma....a menit zadny tlmic sa mi nezda rozumne...Chcel by som nieco aby to malo zvuk no zaroven aby to nerevalo ako besne a aby aj vykon bol optimalny....Motor mam 15tku v 2101 hlava znizena o 1,5mm...lestene sacie...ostra vacka 300°....co poviete na to keby som uplne vyrezal stredny diel vyfuku a nahradil ho nejakou rurou?...
ladadriv3r
Pokud se nemýlím tak střední díl je rezonátor a ten podle doktora Marka vyrovnává tlaky př zavírání a otevírání ventilů. Takže by to chtělo v případě nahrazení trubkou aspoň nějakej sportovní rezonátor s větší průchodností.
Low and Slow
Teoretik
BA3 2101 *1978
BA3 21011 *1977
East side custom shop za zahradou
__________________________________
Teoretik
BA3 2101 *1978
BA3 21011 *1977
East side custom shop za zahradou
__________________________________
-
- Příspěvky: 94
- Registrován: čtv kvě 22, 2008 17:46
- Bydliště: Košice
- Kontaktovat uživatele:
-
- Příspěvky: 2585
- Registrován: ned zář 25, 2005 21:38
- Bydliště: Olomoucity-Brnotown
- Kontaktovat uživatele: