Po zahřátí se motor dusí
Moderátor: Moderátoři
Po zahřátí se motor dusí
Ahojte, žádám o radu. Moje "Laduška" 2108 prošla důkladným čištěním a seřízením karburátoru. Dělal to vyhlášený odborník a tak nepředpokládám, že by můj problém souvisel se špatným seštelováním karbecu! Za studena letí moje autko jako šutr, otáčky na volnoběh jsou okolo 800., motor přede jako kotě, jen co se zahřeje na provozní teplotu, začínají problémy! Jede pořád dobře, ale po zastavení, třeba před přechodem, okamžitě zdechne! S plným plynem pak jde nastartovat. Těsně před tím, než to začalo dělat, jsem asi dvakrát vyjel nádrž nadoraz! Je snad nějaké smítko v trysce, nebo něco takového? Nemá někdo s podobnou závadou zkušenost? Uvítám jakoukoliv radu! Díky a zlomte VAZ!!!
Shotok
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11040
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
Jen hádám, asi to bude blbost. Neodešla ti elektronika ekonomizéru? Zkus odpojit vodič z cívky na karburátoru a na zkoušku jej nahraď vodičem vedeným ze svorky +12V z cívky. Ventil tak bude po zapnutí zapalování pořád otevřený. Ještě by to mohlo někde přicucávat falešný vzduch, ale říkáš, že to měl v rukách znalý člověk. Výše zmíněná rada platí jen za předpokladu, že tam máš obyčejný Solex, jestli máš v motoru hodně hadiček, pokud tam máš těch ventilů na karburátoru víc a po zapnutí zapalování "cvrlikají", tak tam máš Axtec a to je v ... . Nemá to katalyzátor, že ne?
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
[quote="Koko Loko"]Jen hádám, asi to bude blbost. Neodešla ti elektronika ekonomizéru? Zkus odpojit vodič z cívky na karburátoru a na zkoušku jej nahraď vodičem vedeným ze svorky +12V z cívky. Ventil tak bude po zapnutí zapalování pořád otevřený. Ještě by to mohlo někde přicucávat falešný vzduch, ale říkáš, že to měl v rukách znalý člověk. Výše zmíněná rada platí jen za předpokladu, že tam máš obyčejný Solex, jestli máš v motoru hodně hadiček, pokud tam máš těch ventilů na karburátoru víc a po zapnutí zapalování "cvrlikají", tak tam máš Axtec a to je v ... . Nemá to katalyzátor, že ne?[/quote
Mám tam karburátor typu Solex, označení je: 2108-1107010, a je to s ekonomizérem. Dle tvé rady jsem zkusil elektroniku ekonomizéru a ta se zdá být funkční. Dnes jsem jel delší trasu a z kopce mi to střílelo do výfuku. To je taky "novinka"! Podle všeho se zdá, že je chyba v seřízení, ale to se mi nechce připustit! Ten chlapík, co mi to šteloval je vyhlášený odborník, karboše šteluje desítky let! Možná se "i mistr tesař" utnul?! Je pravda, že když viděl tu moji typu karbu, zhrozil se a prohlásil, že tyto "ruské kurvy" nemá vůbec rád!!! V pondělí se za ním stavím a uvidím. Zatím moc dík za pomoc a hojas, Shotok.
Mám tam karburátor typu Solex, označení je: 2108-1107010, a je to s ekonomizérem. Dle tvé rady jsem zkusil elektroniku ekonomizéru a ta se zdá být funkční. Dnes jsem jel delší trasu a z kopce mi to střílelo do výfuku. To je taky "novinka"! Podle všeho se zdá, že je chyba v seřízení, ale to se mi nechce připustit! Ten chlapík, co mi to šteloval je vyhlášený odborník, karboše šteluje desítky let! Možná se "i mistr tesař" utnul?! Je pravda, že když viděl tu moji typu karbu, zhrozil se a prohlásil, že tyto "ruské kurvy" nemá vůbec rád!!! V pondělí se za ním stavím a uvidím. Zatím moc dík za pomoc a hojas, Shotok.
Shotok
Do cca 60-ti stupňů to krásně vrní, nad 60 se snižují otáčky a volnoběh chcípá. Může to být příznak vadné membrány? Dnes mi někdo říkal, že měl podobný problém na "Fáčku". Byla to přidřená klapka termostatu. Za prvé nevím co to je a za druhé nevím, jestli se to dá na "Samičce" najít! Jak jsem již napsal, jsem montér začátečník! Jinak, dík za radu, nahlédnu na tu membránu. Zdarec, Shotok.2108 píše:keby bola zla pumpa tak to by vôbec neslo ale robilo mi to ze normalne auto v pohode islo len na prechodoch alebo ked somzastavil skapalo na karburatoru som vymenil membranu a bolo zasa ok
Shotok
To jako termostatu chladícího okruhu, nebo nějakýho termostatu od automatickýho ovládání sytiče? To první najdeš mezi rozdělovačem a převodovkou a vedou do toho hadice od pumpy a chladiče a možná ještě nějaký tenký a to druhý nevím jestli samara vůbec má, protože má sytič ruční.
A tu palivovou pumpu jsi sundaval z motoru? Jestli jo, dal si pod ní zpátky podložku?
A tu palivovou pumpu jsi sundaval z motoru? Jestli jo, dal si pod ní zpátky podložku?
21113 >>> 21113 >>> 21113
Komu není rady, tomu není pomoci.
Komu není rady, tomu není pomoci.
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11040
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
Strielanie z vyfuku? Skus skontrolovat predstih. Ale ODPOJ hadicku z karburatora do rozdelovaca, pretoze ak je klapka nastavena tak, ze je velmi pootvorena, tak potom je aj predstih posunuty hore. A mozno ho (predstih) mechanik nastavil po nastaveni karbecu a bez odpojenej hadicky a problem je na svete. Ale ak vravis, ze je to skuseny mechanik, tak to by mu malo byt jasne
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Tak jsem konečně odhalil, kde byl problém!!! Byla to ta zpropadená "AC" pumpa!!! Měnil jsem tam membránu a nevšiml si, že je od výroby vadná!!! Membrány jsou stažené mezi dvěma plíšky a jeden z nich byl špatně opracovaný a netěsnil s tím druhým. Kolem té tyčky, která s tou membránou "lomcuje" nahoru a dolů, protékal benzin do motoru. Olej jsem měl plný benzinu! Když tam bylo nadbytek této zvláštní emulze, tlačila se přes gufera ventilů do přívodu ke vzduchovému hrnci a motor sám sebe dusil! Odpojil jsem tu hadici, co vede od hlavy k hrnci a bylo po problému! Teď mě čeká výměna oleje a snad to bude v poho. V každém případě děkuji všem, co se mi snažili poradit a přeji vám, ať vám to dobře táhne!!! Díky, Shotok.
Shotok
tak parada, len upresnim ze AC pumpa je v karburatore a je to ta vec ktora pri stlaceni plynu nastrekuje benzin.....
to naboku motora jak do toho idu dve 8micky hadice je palivove cerpadlo
to naboku motora jak do toho idu dve 8micky hadice je palivove cerpadlo
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4