další způsoby přeplňování
Moderátor: Moderátoři
další způsoby přeplňování
Na foru se hodně diskutuje o možnosti přeplňování turbem a na ostatní způsoby se tak nějak zapomělo. Já osobně vím o dvou dalších, kompresoru a nos, proto bych se tu pokusil zavést diskuzi o těchto způsobech přeplňování...
na začátek něco co o nich vím já:
-NOS- do sacího potrubí je přiváděn plyn (většinou oxid dusný) který se po zahřátí rozloží na kyslík a dusík. Dusík ochlazuje směs a kyslík pomáhá hoření, aby nedošlo k nasátí příliš chudé směsi vstřikuje se spolu s plynem i benzín (to je tzv. mokrý systém), nebo se plyn vstřikuje před čidlo množství nasávaného vzduchu (tzv. suchý systém používaný v USA) ten je pro použití v ladě dle mého názoru nevhodný.
-Kompresor- Pokud vím jde o turbínu poháněnou řemenem která stlačuje vzduch podobně jako turbo, ale je účinější v nízkých otáčkách a nemá tzv. turboefekt (turbodíru).
na začátek něco co o nich vím já:
-NOS- do sacího potrubí je přiváděn plyn (většinou oxid dusný) který se po zahřátí rozloží na kyslík a dusík. Dusík ochlazuje směs a kyslík pomáhá hoření, aby nedošlo k nasátí příliš chudé směsi vstřikuje se spolu s plynem i benzín (to je tzv. mokrý systém), nebo se plyn vstřikuje před čidlo množství nasávaného vzduchu (tzv. suchý systém používaný v USA) ten je pro použití v ladě dle mého názoru nevhodný.
-Kompresor- Pokud vím jde o turbínu poháněnou řemenem která stlačuje vzduch podobně jako turbo, ale je účinější v nízkých otáčkách a nemá tzv. turboefekt (turbodíru).
Low and Slow
Teoretik
BA3 2101 *1978
BA3 21011 *1977
East side custom shop za zahradou
__________________________________
Teoretik
BA3 2101 *1978
BA3 21011 *1977
East side custom shop za zahradou
__________________________________
No,kompresor by montážně snad takovej problém nebyl,ale zkus ho sehnat.Nejlépe z G60(motor je v tom obdobně seskládanej jako v ladě).Horší je to s množstvím těhle kousků na trhu.Nitro je tak trochu problematická věc.V případě lady už jenom z důvodu nepřítomnosti vstřikování.Díky tomuhle handicapu lze nitro použít v podstatě pouze při plně otevřených klapkách,regulace při přechodových jevech je dost neřešitelná.Druhý problém je množství plynu.LPG bomba na to opravdu nejde použít...a klasický malý lahve vydržej tak cca na 400 m.Sám jsem na funkci nitra zvědavej a teď budu mít k této technologii trochu blíže,i když jen jako fotograf
a to zde: http://www.arachnids-dragster.cz/ .A ten systém se momentálně tak nějak nedaří moc naladit.No snad se to ztihne do tohoto výkendu,kdy je v hoškovicích oficiální testování.
Edti:testování je až 18.4.
a to zde: http://www.arachnids-dragster.cz/ .A ten systém se momentálně tak nějak nedaří moc naladit.No snad se to ztihne do tohoto výkendu,kdy je v hoškovicích oficiální testování.
Edti:testování je až 18.4.
Naposledy upravil(a) dusin dne stř dub 08, 2009 19:21, celkem upraveno 1 x.
2103 - красное октябрь
21061 - экспедиционной машине/էքսպեդիցիոն մեքենա/საექსპედიციო მანქანა
2101 - Lahváček (Echt veterán 1975)
21061 - экспедиционной машине/էքսպեդիցիոն մեքենա/საექსპედიციო მანქანა
2101 - Lahváček (Echt veterán 1975)
no v tv sem nitro naposled viděl v rychle a zběsile.... a myslím že by se to dalo řešit, ale nejspíš by se musela vyřešit dodávka benzínu ke vstřikům nitra... technicky to podle mě nebude o moc složitější než instalace turba (nemyslím to co ti vydrží 10km)
a o kompresorech toho moc nevím sehnat ho asi nebude jednoduchá věc, musel by se použít přetlakovej karb. (nebo dát kompresor pod karb.), co se týče klíňáku v tom bych problem nevyděl musel by se určit podle použité řemenice kterou bys upravil otáčky (a tím tlak) kompresoru
a o kompresorech toho moc nevím sehnat ho asi nebude jednoduchá věc, musel by se použít přetlakovej karb. (nebo dát kompresor pod karb.), co se týče klíňáku v tom bych problem nevyděl musel by se určit podle použité řemenice kterou bys upravil otáčky (a tím tlak) kompresoru
Low and Slow
Teoretik
BA3 2101 *1978
BA3 21011 *1977
East side custom shop za zahradou
__________________________________
Teoretik
BA3 2101 *1978
BA3 21011 *1977
East side custom shop za zahradou
__________________________________
N2O nemuzes vstrikovat dlouhodobe. je to jen na kratkodoby zvyseni vykonu. to bys musel mit sakra jinak stavej motor aby to vydrzel
kompresor G60 neni zas tak slozity sehnat. je to jen o penezich. corrad a golfu G60 se da najit relativne dost. ale nekde jsem se docetl ze pry casteji odchazi. jak to je nevim. ale kazdy G60 co sezenete uz bude met dosti nalitano
remenice a klinak jsou az to posledni cim bych se zabyval. neni problem to vyresit
kompresor G60 neni zas tak slozity sehnat. je to jen o penezich. corrad a golfu G60 se da najit relativne dost. ale nekde jsem se docetl ze pry casteji odchazi. jak to je nevim. ale kazdy G60 co sezenete uz bude met dosti nalitano

E36 330i coupe skoro Alpina, Mauritiusblau Metallic - Crash Packet
Dokud karu nerozdelas, nevis o ni nic
Chatka 12 forever
Buková Drift Challenge Team
Romania team 2009
Dokud karu nerozdelas, nevis o ni nic

Chatka 12 forever
Buková Drift Challenge Team
Romania team 2009
peet2101, Ja by som zase nitro ako problém nevidel, ale na sucho, nejak ako LPG. Toľko nitro. Kompresor čo ja viem tak okrem toho že sa ťažko zháňa a montuje, tak má vyššiu spotrebu čo ja viem preto, že vždy zaťažuje motor (no veď je poháňaný remenicou) a logicky berie už odspodu, takže aj spotreba tam bude vyššia ako u turba. Toľko moje postrehy, možno nie 100%né 

pokud to moje bolavá hlava stíhá ještě chápat tak v tom nevidím až takový problém weber má mech. klapky = plnej plyn = plně otevřený klapky (nitro budeš používat při závodě nebo předjíždění ne když pojedeš po městě na pul plynu)dusin píše:Nitro je tak trochu problematická věc.V případě lady už jenom z důvodu nepřítomnosti vstřikování.Díky tomuhle handicapu lze nitro použít v podstatě pouze při plně otevřených klapkách,regulace při přechodových jevech je dost neřešitelná.Druhý problém je množství plynu.LPG bomba na to opravdu nejde použít...a klasický malý lahve vydržej tak cca na 400 m
co se týče lahve tak 10librová láhev by podle mě postačila (dlouhodobý vstřik by nejspíš nevydrželo těsnění pod hlavou), doma můžeš mít velkou bombu a přepouštěcí ventil na doplňování
Low and Slow
Teoretik
BA3 2101 *1978
BA3 21011 *1977
East side custom shop za zahradou
__________________________________
Teoretik
BA3 2101 *1978
BA3 21011 *1977
East side custom shop za zahradou
__________________________________
tesneni, krouzky a dalsi veci by nevydrzeli. hlavne na starsim motoru. a ono N2O je jaksi drazsi spas nez nejaka vyssi spotreba u kompresoru 

E36 330i coupe skoro Alpina, Mauritiusblau Metallic - Crash Packet
Dokud karu nerozdelas, nevis o ni nic
Chatka 12 forever
Buková Drift Challenge Team
Romania team 2009
Dokud karu nerozdelas, nevis o ni nic

Chatka 12 forever
Buková Drift Challenge Team
Romania team 2009
promiň jestli mi to hlava nějak nebere ale oxid dusný se v motoru rozloží na kyslík a dusík a ani jedno z toho nehoří, proto musíš s plynem vstřikovat i benzín (v kitu NOS jsou vstřiky co namontuješ přímo do sacího potrubý napojíš na ně přes RJ přívod banzínu a plynu(vstřikují se do sání společně)Puhi píše:No ten suchý systém, žiadne miešanie s benzínom, to v našich "mašinách" len ťažko dosiahneš
Low and Slow
Teoretik
BA3 2101 *1978
BA3 21011 *1977
East side custom shop za zahradou
__________________________________
Teoretik
BA3 2101 *1978
BA3 21011 *1977
East side custom shop za zahradou
__________________________________
Ako? Nie nie, Nataša má zatiaľ 15ku motor a po vylágrovaní sa budem obzerať po 17ke a tú ďalej upravovať
Druhá, Tamara, tá ak všetko pôjde dobre bude sa prerábať na coupe, dostane najprv do 15ky turbo, potom možno do 17ky a neskôr ak by som už mal oskúšanú životnosť tých naších motorov by sa uvidelo či vyhodiť toľké prachy za nitro kit 

