Oprava plechových částí auta
Moderátor: Moderátoři
- Patrac
- Příspěvky: 3740
- Registrován: stř srp 04, 2004 12:15
- Bydliště: Brno - King field
- Kontaktovat uživatele:
Oprava plechových částí auta
Takže jsem se dal do plánované rekonstrukce, která by měla být ukončena někdy příští rok snad v létě novým kabátem na autě.Vše bude probíhat podle toho jak budou penízky. berte to jako návod pro ty, kteří na něco takového sbírají morál a nebo prostě neví od kde začít.
Takže díl první oprava podlah:
čtvrtek 13.10.2005 jsem se do toho pustil. Postupně jsem nejdříve demontoval všechny sedadla následně pak plastové součástky a jako poslední pak následovalo vjmutí koberce a jeho podkladních vrstev. Po dním jsem objevil plech natřený něčím co by se dlao přirovnat k napůl rozteklému asfaltu. Naštěstí nebylo velké teplo a tak za přispění širokého šroubováku a dřevěné paličky jsem odstranil prakticky veškerý asfalt z podlah.Dále jsem navštívil Karla aby provedl odbornou rekognoskaci terénu, a zjistil odborný rozsah poškození.
pátek 14.10.2005 dodělal jsem očištění podlah a demontoval plastové podběhy z předních blatníků. Podařilo se i bez demontáže předních kol i když duralové shrnovací nýty se odvrtávaly pěkně debilně. Dále jsem si zajel do práce pro peníze a nechal naohýbat patřičné části z plechu tl 1,2mm a 2mm. následovala návštěva prodejny koberců, a výběr nové podlahové krytiny která je osazena na gumové podložce.protože jsem měl chvíli čas dal jsem se do montáže centrálního zamykání od Automanie a uspěšně osadil celou levou část vozu. K mému překvapení byla na první pokus funkční.
sobota 15.10.2005 nasadil jsem sedadlo a vydal se na cestu. zaparkoval auto natáhli patřičné kabely a za zvuku flexky se dali do práce. podařilo se vykucaht větší část zasažené podlahy a postupně jsme ji nahrazovali novými plechy. Zároveň s ní jsme předělali i úchyt sedadla řidiče, který byl z poloviny prasklý. i kdž vše šlo v podstatě bezproblémově nahradili jsme starý příčník resp. zbytky toho co z něj zbylo novým z 2mm plechu přebrousili některé sváry a při té příležitosti jsme zavařili i otvory po okrasných lištách v levém prahu podotýkám že zde jde o provizorní řešení, neboť prahy a zbytek bude vyměněno asi na jaře před lakováním. bylo něco po šesté hodině večerní, když jsem osedlal Rudého Barona a vydal na cestu domů. Zjistil jsem že jsem si prvaděpodobně zmrvil reproduktory nevím jestli je na vině svařečka či něco jiného. Mám po náladě.
neděle 16.10.2005 stejně jako předchozí den jsem se vadal na cestu a vše se opakovalo, akorát že na druhé straně auta. Podlaha zde byla zasažena podstatně méně než strana řidiče.Naproti tomu prahy jsou na tom o dost hůře je to divné protože právě tato strana by měla být více při stání chráněna od projíždějících aut. zavařili jsme i díru v blatníku. Opět provizorně a to z důvodu přežití zimy. tentokrá jsme byli hotoví o dost dřív takže jsem se vydal na cestu a doma ještě alespoň podlahy okartáčoval a natřel základovou barvou.
pondělí 17.10.2005 Už je všední den, brzo je tma a dělá se pěkně zkurv..ně no jasně je taky pěkná kláda. no nic jen jsem stihl okartáčovat vnitřní plochy natřít je základem a spodní opravenou část natřít penetračním nátěrem penetral Alp. je to taková podkladní vrstva pro Body 930, který hodlám aplikovat ve dvou až třech vrstvách na spodní část podvozku.mmj jsem získal naději že repro soustava možná nebude úplně v prdeli. napadlo do ní jen smetí z broušení takže zkusím provést demontáž vysátí a vyčištění a pak se uvidí. Doufám že to bude funkční jinak se asi zhoupnu.
Takže díl první oprava podlah:
čtvrtek 13.10.2005 jsem se do toho pustil. Postupně jsem nejdříve demontoval všechny sedadla následně pak plastové součástky a jako poslední pak následovalo vjmutí koberce a jeho podkladních vrstev. Po dním jsem objevil plech natřený něčím co by se dlao přirovnat k napůl rozteklému asfaltu. Naštěstí nebylo velké teplo a tak za přispění širokého šroubováku a dřevěné paličky jsem odstranil prakticky veškerý asfalt z podlah.Dále jsem navštívil Karla aby provedl odbornou rekognoskaci terénu, a zjistil odborný rozsah poškození.
pátek 14.10.2005 dodělal jsem očištění podlah a demontoval plastové podběhy z předních blatníků. Podařilo se i bez demontáže předních kol i když duralové shrnovací nýty se odvrtávaly pěkně debilně. Dále jsem si zajel do práce pro peníze a nechal naohýbat patřičné části z plechu tl 1,2mm a 2mm. následovala návštěva prodejny koberců, a výběr nové podlahové krytiny která je osazena na gumové podložce.protože jsem měl chvíli čas dal jsem se do montáže centrálního zamykání od Automanie a uspěšně osadil celou levou část vozu. K mému překvapení byla na první pokus funkční.
sobota 15.10.2005 nasadil jsem sedadlo a vydal se na cestu. zaparkoval auto natáhli patřičné kabely a za zvuku flexky se dali do práce. podařilo se vykucaht větší část zasažené podlahy a postupně jsme ji nahrazovali novými plechy. Zároveň s ní jsme předělali i úchyt sedadla řidiče, který byl z poloviny prasklý. i kdž vše šlo v podstatě bezproblémově nahradili jsme starý příčník resp. zbytky toho co z něj zbylo novým z 2mm plechu přebrousili některé sváry a při té příležitosti jsme zavařili i otvory po okrasných lištách v levém prahu podotýkám že zde jde o provizorní řešení, neboť prahy a zbytek bude vyměněno asi na jaře před lakováním. bylo něco po šesté hodině večerní, když jsem osedlal Rudého Barona a vydal na cestu domů. Zjistil jsem že jsem si prvaděpodobně zmrvil reproduktory nevím jestli je na vině svařečka či něco jiného. Mám po náladě.
neděle 16.10.2005 stejně jako předchozí den jsem se vadal na cestu a vše se opakovalo, akorát že na druhé straně auta. Podlaha zde byla zasažena podstatně méně než strana řidiče.Naproti tomu prahy jsou na tom o dost hůře je to divné protože právě tato strana by měla být více při stání chráněna od projíždějících aut. zavařili jsme i díru v blatníku. Opět provizorně a to z důvodu přežití zimy. tentokrá jsme byli hotoví o dost dřív takže jsem se vydal na cestu a doma ještě alespoň podlahy okartáčoval a natřel základovou barvou.
pondělí 17.10.2005 Už je všední den, brzo je tma a dělá se pěkně zkurv..ně no jasně je taky pěkná kláda. no nic jen jsem stihl okartáčovat vnitřní plochy natřít je základem a spodní opravenou část natřít penetračním nátěrem penetral Alp. je to taková podkladní vrstva pro Body 930, který hodlám aplikovat ve dvou až třech vrstvách na spodní část podvozku.mmj jsem získal naději že repro soustava možná nebude úplně v prdeli. napadlo do ní jen smetí z broušení takže zkusím provést demontáž vysátí a vyčištění a pak se uvidí. Doufám že to bude funkční jinak se asi zhoupnu.
Lada Niva M:1/8,5
Kia Cee´d SW 12.12.2011- ???
21044 - ice dream rising 1.11.2006-19.12.2011
2107 - red storm rising 1.5.2003-1.11.2006
Kia Cee´d SW 12.12.2011- ???
21044 - ice dream rising 1.11.2006-19.12.2011
2107 - red storm rising 1.5.2003-1.11.2006
-
- Příspěvky: 2585
- Registrován: ned zář 25, 2005 21:38
- Bydliště: Olomoucity-Brnotown
- Kontaktovat uživatele:
Re: Oprava plechových částí auta
no tak to jsem zvědavej na jarní Bechyni... na tu prohlídku opravených vozů.. protože aj já se chystám na kompletní geberálku kastle (tet před zimou trochu provizorně - znalci vědí.. ), a na jeře to budu vše vařit.. mám v plánu v plánu nějakej new podvozek a trošku spodek auta(prahy, atak.. ) takže to bude docela na míru.. no ještě se uvidí jak to dopadne.... Jo mimochodem jakou plánuješ barvu??... a ještě jedna věc.. vym že elektrika je na tenky plechy asi moc, ale bodovat by se teoreticky dalo, nebo né??....Pátrač píše:Takže jsem se dal do plánované rekonstrukce....
JO prosim co je to za barvu?... to čím plánuješ natřít spodek auta.. jako značka ,k čeu je to dobrý a tak...
- Patrac
- Příspěvky: 3740
- Registrován: stř srp 04, 2004 12:15
- Bydliště: Brno - King field
- Kontaktovat uživatele:
Můžu tě uklidnit že já to do jara nebudu mít hotový. Nechci to odfláknout a za 7 měsíců se to všechno nedá zvládnout.Když přez zimu dám do kupy akorát dveře a haupny a nachystám je na lak, budu rád.K těm nátěrům. Dole je základovka pak penetrační nátěr Penetral alp. používá se pro ošetření betonových a jiných povrchů kvůli přilnavosti asfaltu a na to dávám dva bitumenové nátěry plastickým nátěrem Body 930. což je ale napsáno i vejš. Zevnitř základová barva a barva auta, pak asi nějaká tepelná a hluková izolace a nový koberec ktarý ma na spodní části gumu takže nepropouští vlhkost.
Lada Niva M:1/8,5
Kia Cee´d SW 12.12.2011- ???
21044 - ice dream rising 1.11.2006-19.12.2011
2107 - red storm rising 1.5.2003-1.11.2006
Kia Cee´d SW 12.12.2011- ???
21044 - ice dream rising 1.11.2006-19.12.2011
2107 - red storm rising 1.5.2003-1.11.2006
- Teepee
- Příspěvky: 4317
- Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
- Bydliště: Praha západ
- Kontaktovat uživatele:
Je absolutní blbina, protože pod takový koberec když zateče, tak to nemá šanci vyschnout. Podle mého je lepší na zimu si dát do auta nějaké rohožky nebo nejlíp gumové vaničky, ale podlaha ať dejchá.Pátrač píše:nový koberec ktarý ma na spodní části gumu takže nepropouští vlhkost.
I když se to nezdá, do auta s oblibou zatéká, kolem dveří, oken a dveřmi. Moc bych na to, že nezatéká nespoléhal, zatím co jsem měl auta, vždycky do každého teklo a když byl na podlaze gumový koberec, pod ním bylo peklo, humus, hniloba, sajrajt, uf, radši nevzpomínat, už jsem to všechno shnilé a rozmáčené z Modrého LADY vyházel...
Bílý LADA a okřídlená spol.
- Patrac
- Příspěvky: 3740
- Registrován: stř srp 04, 2004 12:15
- Bydliště: Brno - King field
- Kontaktovat uživatele:
no já mám podlahu zevnitř naprosto O.K. a je původní a koberec má pod sebou nepropustnou vrstvu. takže nevím nevím.možná do 01 zatéká ale já i při největším slejváku mám uvnitř sucho..Teepee píše:Je absolutní blbina, protože pod takový koberec když zateče, tak to nemá šanci vyschnout. Podle mého je lepší na zimu si dát do auta nějaké rohožky nebo nejlíp gumové vaničky, ale podlaha ať dejchá.Pátrač píše:nový koberec ktarý ma na spodní části gumu takže nepropouští vlhkost.
I když se to nezdá, do auta s oblibou zatéká, kolem dveří, oken a dveřmi. Moc bych na to, že nezatéká nespoléhal, zatím co jsem měl auta, vždycky do každého teklo a když byl na podlaze gumový koberec, pod ním bylo peklo, humus, hniloba, sajrajt, uf, radši nevzpomínat, už jsem to všechno shnilé a rozmáčené z Modrého LADY vyházel...
Lada Niva M:1/8,5
Kia Cee´d SW 12.12.2011- ???
21044 - ice dream rising 1.11.2006-19.12.2011
2107 - red storm rising 1.5.2003-1.11.2006
Kia Cee´d SW 12.12.2011- ???
21044 - ice dream rising 1.11.2006-19.12.2011
2107 - red storm rising 1.5.2003-1.11.2006
- Teepee
- Příspěvky: 4317
- Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
- Bydliště: Praha západ
- Kontaktovat uživatele:
Pátrači, je to na Tobě, já mám tuhle zkušenost. Hlídej si pak těsnění dveří u prahu, zpravidla tam bys viděl, že je voda i v drážce těsnění, ze které přetéká rovnou pod lišty a koberečky a koná tam dílo zkázy. A protože je tam krytina s gumou, podlaha vypadá suchá.Pátrač píše: no já mám podlahu zevnitř naprosto O.K. a je původní a koberec má pod sebou nepropustnou vrstvu. takže nevím nevím.
Třeba jsem měl a mám na netěsná auta smůlu, nic víc.
Bílý LADA a okřídlená spol.
- VaSek
- Příspěvky: 227
- Registrován: pát čer 04, 2004 11:53
- Bydliště: Dvůr Králové
- Kontaktovat uživatele:
Ja jsem si nechal poslat naterovy system od http://www.industrycoats.cz/index.html
Reaktivni zaklad VIN20-00 se redi kys. fosforecnou ktera vyzere zbyvajici rez a nafosfatuje povrch. Pokladam to za nejlepsi antikorozni ochranu, zdali to opravdu funguje ukaze cas. Posilaji na dobirku.
Citace z poradny:
Dotaz:
Dobrý den, měl bych dotaz ohledně nátěru na rezavou spodní část auta ? Slyšel jsem o doporučení barev od Vás. Děkuji za radu
Odpověď:
Vazeny pane, vrele doporucujeme aplikovat nater reaktivni barvou VIN 20-00 a na ni dalsi vrstvu netuzicim polyuretanem ACP 10-00. Tento naterovy system je primo urceny pro natery rucne cistenych zkorodovanych podkladu. Teoreticky by stacila i aplikace pouze ACP 10-00, protoze puvodne pro povrchvou rucne cistenych zkorodovanych podkladu byla urcena jen tato barva. Jedna seo jednoslozkovy polyuretanovy zaklad - plnic ( brousitelny ), ktery vytvrzuje ( situje ) vlivem vzdusne vlhkosti. barva se nedoporucuje aplikovat na primem slunecnim zareni na nater a pokud nelze jinak tak cca po 60 - 120 minutach sedoporcuje nater lehce prestriknout rozprasovacem vody, aby se na povrchu nateru vytvorili mikrokapicky a tyto se nechaji fyzicky zaschnout. Barva ma vynikajici barierovou odolnost a velmi vysokou prilnavost. Je preaplikovatelna jakoukoliv barvou.
Reaktivni zaklad VIN20-00 se redi kys. fosforecnou ktera vyzere zbyvajici rez a nafosfatuje povrch. Pokladam to za nejlepsi antikorozni ochranu, zdali to opravdu funguje ukaze cas. Posilaji na dobirku.
Citace z poradny:
Dotaz:
Dobrý den, měl bych dotaz ohledně nátěru na rezavou spodní část auta ? Slyšel jsem o doporučení barev od Vás. Děkuji za radu
Odpověď:
Vazeny pane, vrele doporucujeme aplikovat nater reaktivni barvou VIN 20-00 a na ni dalsi vrstvu netuzicim polyuretanem ACP 10-00. Tento naterovy system je primo urceny pro natery rucne cistenych zkorodovanych podkladu. Teoreticky by stacila i aplikace pouze ACP 10-00, protoze puvodne pro povrchvou rucne cistenych zkorodovanych podkladu byla urcena jen tato barva. Jedna seo jednoslozkovy polyuretanovy zaklad - plnic ( brousitelny ), ktery vytvrzuje ( situje ) vlivem vzdusne vlhkosti. barva se nedoporucuje aplikovat na primem slunecnim zareni na nater a pokud nelze jinak tak cca po 60 - 120 minutach sedoporcuje nater lehce prestriknout rozprasovacem vody, aby se na povrchu nateru vytvorili mikrokapicky a tyto se nechaji fyzicky zaschnout. Barva ma vynikajici barierovou odolnost a velmi vysokou prilnavost. Je preaplikovatelna jakoukoliv barvou.
Naposledy upravil(a) VaSek dne stř říj 19, 2005 09:45, celkem upraveno 1 x.
S pozdravem
VaSek (ex Vaz 2107,ex Fiat Bravo GT, Fiat 124 Spider, Fiat Coupé 2.0 16VT, Subaru Outback 3.0 H6)
VaSek (ex Vaz 2107,ex Fiat Bravo GT, Fiat 124 Spider, Fiat Coupé 2.0 16VT, Subaru Outback 3.0 H6)
- Patrac
- Příspěvky: 3740
- Registrován: stř srp 04, 2004 12:15
- Bydliště: Brno - King field
- Kontaktovat uživatele:
Už jsem se na to taky ptal ale to se dá požít jako ochrana především z venku. zevnitř to podle mne nemá až takový smysl. Pokud máš dobrý těsnění tak není co řešit. no a z venku to zase znamená sundat teda veškerý starý nátěr a to nejlépe při GO podlah.Majo píše:hmmm, to znie zaujimavo to by stalo za zvazenie
Lada Niva M:1/8,5
Kia Cee´d SW 12.12.2011- ???
21044 - ice dream rising 1.11.2006-19.12.2011
2107 - red storm rising 1.5.2003-1.11.2006
Kia Cee´d SW 12.12.2011- ???
21044 - ice dream rising 1.11.2006-19.12.2011
2107 - red storm rising 1.5.2003-1.11.2006
-
- Příspěvky: 296
- Registrován: čtv lis 25, 2004 07:59
- Bydliště: Orlová - opět :))))
- Kontaktovat uživatele:
hele, já se opakuju, ale kys. fosfor. je v odrezovači.... nevím co stojí ta reaktivní základovka, ale asi vyjde levněji, koupit lahev odrezovače za 80.- a základovku za 100.- jen ta aplikace je složitější........ zato je to univerzální, máš to pod synt. základovku, pod gumoasfalt , pod všecko....co stojí ten systém ?
no ja neviem. Ja som na opieskovanu karoseriu pouzival odhrdzovac, nakolko, ta karoseria po opieskovani mierne zacervenala(pieskoval som vodou) a bolo tam napisane, ze je bezoplachovy, no vytvorilo to taky biely povlak, na ktory by zrejme farba dost dobre nechytila. A odstranit ho bol dost problem. Vodou som to umyvat uz nechcel, acetonom to neslo, takze som to musel zobrat flexkou. Dost zabavacka
-
- Příspěvky: 296
- Registrován: čtv lis 25, 2004 07:59
- Bydliště: Orlová - opět :))))
- Kontaktovat uživatele:
loupal ? to praseni pochopim, staci to otrit hadrem, nebo muzes i odmastit, ale loupani nechapu, to by musel byt hruby povlak ne ? to mi udelalo jen jednou, zkousel jsem co to udela s hrubou rzi....sice zcernala, ale po uderu klicem odpadla...... a hlavne, je to nemlich to same jako vyse popsany naterovy system s kys. fosforecnou