Presnosť tachometra
Moderátor: Moderátoři
Presnosť tachometra
Zdravím ctené spoločenstvo
Bol som na dlhšej ceste a mal som požičané GPS (Gde v Pr... Som). A podľa tohoto zariadenia mi ukazuje môj tachometer o 10% viac. Vzhľadom na princíp merania rýchlosti GPS mu verím viac ako Lade. A tá chyba 10% ma dosť prekvapila a vadí mi (Lada 60km/h - GPS 54 km/h, Lada 100km/h - GPS 91km/h, skrátka kontroloval som to od 30 do 140km/h na rovine). Je to možné nejakým "rozumným" spôsobom doštelovať? Lada112, r. v. 2002. Tachometer je kvázidigitálny - snímač impulzov na prevodovke, nejaká elektronika a krokový motor na ktorom je ručička. Takže žiadna pružinka. A ručička nie je posunutá, to by bola chyba o konštantné km/h a okrem toho krokový motor sa vždy po zapnutí mechanicky "vynuluje". Kolesá mám zimné 175/70-13. A dôsledok je asi o 10% zdanlivo nižšia spotreba. Máte s tým nejaké skúsenosti alebo nejaké nápady? Napr. premaľovať stupnicu...
Opravujem kolá, 175/65-14.
Bol som na dlhšej ceste a mal som požičané GPS (Gde v Pr... Som). A podľa tohoto zariadenia mi ukazuje môj tachometer o 10% viac. Vzhľadom na princíp merania rýchlosti GPS mu verím viac ako Lade. A tá chyba 10% ma dosť prekvapila a vadí mi (Lada 60km/h - GPS 54 km/h, Lada 100km/h - GPS 91km/h, skrátka kontroloval som to od 30 do 140km/h na rovine). Je to možné nejakým "rozumným" spôsobom doštelovať? Lada112, r. v. 2002. Tachometer je kvázidigitálny - snímač impulzov na prevodovke, nejaká elektronika a krokový motor na ktorom je ručička. Takže žiadna pružinka. A ručička nie je posunutá, to by bola chyba o konštantné km/h a okrem toho krokový motor sa vždy po zapnutí mechanicky "vynuluje". Kolesá mám zimné 175/70-13. A dôsledok je asi o 10% zdanlivo nižšia spotreba. Máte s tým nejaké skúsenosti alebo nejaké nápady? Napr. premaľovať stupnicu...
Opravujem kolá, 175/65-14.
Naposledy upravil(a) joles dne pát bře 20, 2009 17:57, celkem upraveno 1 x.
Nikekto by mozno vedel prerobit elektroniku, napr. Saša. A ak nie, tak rozobrat budiky, zobraz do ruky fixu a za jazdy znacit
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Tachometry se s touto umnělou nepřesností dělají schválně . Byl jem u výroby tachometru pro Audi .
Jedna věc se mi zdá ale divná i když je možné vše , je to opravdu krokový motor ? bývají tam obyč. voltmetry .
Na spotřebu to vliv nemá - Tachometr (počítadlo) počítá správně . Velký vliv mají pneu není problém 5 i víc km/h , potom nesedí vzdálenost .
Jedna věc se mi zdá ale divná i když je možné vše , je to opravdu krokový motor ? bývají tam obyč. voltmetry .
Na spotřebu to vliv nemá - Tachometr (počítadlo) počítá správně . Velký vliv mají pneu není problém 5 i víc km/h , potom nesedí vzdálenost .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
To já mám na ladě 50 a gps taky 50 (nebo na těch cedulích jak sou na vjezdu do města, jak to ukazuje rychlost.) Ale na ladě když mám 130 tak gps říká asi 122. Ale neřeším to. Pokud je to konstantní odchylka (což u Tebe není) tak to stačí LEHCE posunout ručičku jak píšeš.
Jaké kolesa máš letné? Já mám zimné taky 175/70 R13 a letné 175/65 R14 a poslední dobou se mi spíš zdá že mi to žere teď na konci zimy víc. Už jsem šel i přes 8,5 L plynu bez nákladu.Jediný co vozím v kufru, tak je náhradní kolo poviná výbava a nějaký ty klíče a šroubováky.
Jaké kolesa máš letné? Já mám zimné taky 175/70 R13 a letné 175/65 R14 a poslední dobou se mi spíš zdá že mi to žere teď na konci zimy víc. Už jsem šel i přes 8,5 L plynu bez nákladu.Jediný co vozím v kufru, tak je náhradní kolo poviná výbava a nějaký ty klíče a šroubováky.
Na prodej přebytečné N.D. na Ladu 111: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... rod%C3%A1m
znamení : KozoHroch
znamení : KozoHroch
Ty dokážou neuvěřitelně lhát . Nejsou totiž asi nijak kompenzovány (teplota,vlhkost,tlak) a že bych měl místo převodovky variátor nevěřím , zato digitálnímu otáčkoměru ano .plavec píše:nebo na těch cedulích jak sou na vjezdu do města, jak to ukazuje rychlost.)
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Tyto přístroje (cedule) nepodléhají před uvedením do provozu zkušebnímu měření? Nejsou kalibrovány?Saša píše:Ty dokážou neuvěřitelně lhát . Nejsou totiž asi nijak kompenzovány (teplota,vlhkost,tlak) a že bych měl místo převodovky variátor nevěřím , zato digitálnímu otáčkoměru ano .plavec píše:nebo na těch cedulích jak sou na vjezdu do města, jak to ukazuje rychlost.)
Na prodej přebytečné N.D. na Ladu 111: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... rod%C3%A1m
znamení : KozoHroch
znamení : KozoHroch
Je tam naozaj krokový motor, mal som to ešte za nova rozobraté, lebo mi vypadávala celá palubovka - zhasla a ručičky klesli na nulu, a po servisnom zásahu sa to po mesiaci opakovalo. Mínus pól bol robený kontaktom takého zaisťovacieho zatočeného pliešku, ktorý mal mať kontakt na plošný spoj. Ale bol málo zatočený a nedočiahol na meď plošného spoja. Bolo to treba očistiť a lepšie zatočiť. Keď som zistil, že je tam krokový motor (aj otáčkomer), tiež som sa čudoval. Prvé, čo som urobil, posunul som ručičky niekde do stredu a zapol zapaľovanie. Obe pekne nakrokovali na mechaniký doraz, chvíľu ešte drkotali a boli na nule. Zrejme mali počet krokov na celú výchylku aj s rezervou. Takže posun ručičky nič nezmení.
Kola mám rovnaké letné aj zimné (rozmer) A 10% v priemere kola sa mi zdá už príliš veľa.
Saša: Na starej 2103 bol voltmeter abolo to poznať, že keď som motor vytočil na 4-6tis. otáčok a uvoľnil plyn, tak ručička aj 2x zakmitla. U tohoto otáčkomera ide absolútne bez prekmitu, monotónne.
A s tými cedulami .... nie sú pravidelne ciachované, sú to iba také strašiaky Ako píše Saša - nedôverihodné.Kalibrácii podliehajú policajné.
Asi si zvyknem a budem jazdiť 55/99/140km/h
Kola mám rovnaké letné aj zimné (rozmer) A 10% v priemere kola sa mi zdá už príliš veľa.
Saša: Na starej 2103 bol voltmeter abolo to poznať, že keď som motor vytočil na 4-6tis. otáčok a uvoľnil plyn, tak ručička aj 2x zakmitla. U tohoto otáčkomera ide absolútne bez prekmitu, monotónne.
A s tými cedulami .... nie sú pravidelne ciachované, sú to iba také strašiaky Ako píše Saša - nedôverihodné.Kalibrácii podliehajú policajné.
Asi si zvyknem a budem jazdiť 55/99/140km/h
Krokovej motorek tam asi nebude, to je třeba v lokomotivách, kde krok je 1 km/h a skutečně se tam ručička tachometru pohybuje v krocích podobně jako vteřinová ručička na hodinkách, v Ladě se ručička pohybuje naprosto spojitě.
Ty cedule ukazující rychlost jsou testovaný asi u výrobce a pravidelná kalibrace není povinná narozdíl od radarů se kterými se pomáhá a chrní a to z toho důvodu, že jsou jen informační a neslouží "k výběru peněz"
Ty cedule ukazující rychlost jsou testovaný asi u výrobce a pravidelná kalibrace není povinná narozdíl od radarů se kterými se pomáhá a chrní a to z toho důvodu, že jsou jen informační a neslouží "k výběru peněz"
To bude nejlepší řešení, ta odchylka je naprosto normálníAsi si zvyknem a budem jazdiť 55/99/140km/h
21113 >>> 21113 >>> 21113
Komu není rady, tomu není pomoci.
Komu není rady, tomu není pomoci.
Po zprůměrování hodnot, které jsem naměřil, mohu potvrdit (+/- 1 km/h) údaje rychloměru udávané Jolesem a Radkem MB. U pořítadla km mi vychází chyba cca +4 %, což mi vadí více, poněvadž to zkresluje výpočet spotřeby. Porovnával jsem to podle mapy na zatáčkovitém úseku, takže to nemusí být pravda. Počítadlo by se nejlépe ověřilo na německých dálnicích, kde jsou kilometrovníky skutečně po kilometru. Ale kvůli tomu tam nepojedu. Důležitý údaj, který je nutno uvést, je rozměr pneu, jak uvádí Saša. Já mám 14 inch. Dost pochybuji o tom krokovém motorku pohonu ručky rychloměru, ale rozebrané jsem to neměl.
Neviem, či sú aj nové Lady s V-metrom, ale poznáš to tak, ako som písal, vytočíš motor a uberieš plyn na 0. Motoru klesajú otáčky rýchlejšie ako klesá ručička. V-metrová ručička niekde dolu "narazí", "odrazí sa" a 1-2x zakmitne. Kroková ručička ide monotónne tak, ako ju riadi elektronika. A krok má dostatočne malý na dojem plynulosti. A myslím si, že krokový motor je výrobne lacnejší a výrazne mechanicky robustnejší ako V-meter s 270° výchylkou - jemná cievočka, uloženie hriadeľa, pružinky, montáž. A elektronika je ba babku. Predpokladám, že vo väčšine nových aut je to tak, ak nie vo všetkých. Ale iba predpokladám. Ale to vlastne nebol predmet môjho dotazu.