Vývod do airboxu u Lada 2105???
Moderátor: Moderátoři
Ono to možná bude tak trochu všechno dohromady. Ekologie především - než by tyto výpary, mnohdy opravdu jedovaté, foukaly do atmosféry, raději jsou "recyklovány" v motoru opětovným spálením.
Ovšem ostatní vlivy jsou jistě neméně důležité - svrchní mazání je jedním z nich.....
Ovšem ostatní vlivy jsou jistě neméně důležité - svrchní mazání je jedním z nich.....
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Ja to mam vyvedene to zrezanej plastovej flaseWenca084 píše:Ja to mám odpojené a svedené pod motor , karbec seštelovanej a jezdí to jako vítr , žádný jebání se sajrajtem ve filtrboxu...
Doteraz som mal zasrany cely filter ,jakozto jazdim povacine po meste
ex.VAZ 2102 1974 ex hniloba VS. laminat
ex.VAZ 2101 1973 ... od 27.2.2008 minulost : /
ex.VAZ 2105 1984 ... tuned up 2107 gr. A
BMW E46 318i Touring
BMW E30 318IS 1990 Kinder M3 =)
BMW E30 325i Funwagen/Rallycar under construction
Lada Niva Urban 2017
ex.VAZ 2101 1973 ... od 27.2.2008 minulost : /
ex.VAZ 2105 1984 ... tuned up 2107 gr. A
BMW E46 318i Touring
BMW E30 318IS 1990 Kinder M3 =)
BMW E30 325i Funwagen/Rallycar under construction
Lada Niva Urban 2017
A ja to mam normalne zapojene a od doby co mam bimetalovou klapku na sani predehrate vzduchu, tak mam ve filtrboxu cistouckou, suchoucko, mekoucko a teploucko
ten bordel, ktery se dostava naoru do filtru je totiz voda s olejem a voda se do odvetravani dostane nejvic asi pres filtrboxi, kdyz se saje vlhky chladny vzduch. a automaticke predehrivani tomu brani, takze je klid
ten bordel, ktery se dostava naoru do filtru je totiz voda s olejem a voda se do odvetravani dostane nejvic asi pres filtrboxi, kdyz se saje vlhky chladny vzduch. a automaticke predehrivani tomu brani, takze je klid
Naposledy upravil(a) JmJ dne čtv led 01, 1970 01:00, celkem upraveno 1 x.
VAZ 2104 1.3 1989
- Michal Pokorný
- Příspěvky: 3826
- Registrován: ned led 28, 2007 20:53
Tato debata mi připoměla, že když jsem kdysi koupil jednu 2101 na ND tak ta zde měla takový vynález - přibližně v polovině hadice do filtrboxu bylo vložené "téčko" a hadice vedoucí z tohoto "téčka" byla svedena pod auto.
Bývalý majitel tvrdil, že mu to udělali v autoservisu v Třebenicích.
Už tehdy jsem zapřemýšlel o smyslu takovéto ptákoviny
Bývalý majitel tvrdil, že mu to udělali v autoservisu v Třebenicích.
Už tehdy jsem zapřemýšlel o smyslu takovéto ptákoviny
Marku ty si opravdu myslíš že by to mohlo destruktivně poškodit ty osičky?? Nic jiného podle mě už ne. Pak jsou po cestě jen svody - hlava - ventily - píst, a tyto pohyblivé součásti už jsou mazány olejem z motoru.Marek píše:Ono to možná bude tak trochu všechno dohromady. Ekologie především - než by tyto výpary, mnohdy opravdu jedovaté, foukaly do atmosféry, raději jsou "recyklovány" v motoru opětovným spálením.
Ovšem ostatní vlivy jsou jistě neméně důležité - svrchní mazání je jedním z nich.....
Hodně lidí z fora to má odpojené a kašle na to. Tak asi tak zavažné to nebude si myslím, no nevim. Mě to takle vyhovuje , a motor je takoví svižnější.
Vaz 21061 r.v. 1986 Lada 1500S , Mechanik Lada 1600 MTX , Simson SR70
Ok, už chápu jak je to myšleno s tím, že to zlepší emise. Pořád ale nevím, proč odpojovat hadici z odvětrání, když jdu na emise. Přeci emise hodnotí auto tak, jak bude jezdit na silnici...
Je sice fajn, že po odpojení to projde, ale jezdí to se zapojenou hadicí. Podle mého názoru, zapojená hadice zhorší emise, ale ne tak, aby to neprošlo. Pokud to neprojde, asi je na motoru něco špatně... Napadají mě třeba špatný pístní kroužky, pak to třeba moc fouká a emise jsou v háji.
Je sice fajn, že po odpojení to projde, ale jezdí to se zapojenou hadicí. Podle mého názoru, zapojená hadice zhorší emise, ale ne tak, aby to neprošlo. Pokud to neprojde, asi je na motoru něco špatně... Napadají mě třeba špatný pístní kroužky, pak to třeba moc fouká a emise jsou v háji.
Tvůj názor je mylný. Pravdou je, že u motoru ve vynikajícím technickém stavu s úplně novou olejovou náplní to moc velký vliv mít nemusí (ale má), nicméně i ten nejlepší motor (jako byl například ten můj upravený motor blahé paměti) měl s připojenou hadicí víc než pětkrát vyšší emise ve volnoběhu. Pročpak si myslíte, že před měřením emisí se doporučuje měnit olej? Právě proto, že když nějaký bambula "mechanik" tuto hadici nechá připojenou, máte větší šance, že vám to nerozšteluje (nový olej neobsahuje tolik znečišťujících látek a jeho vliv na složení směsi je menší než u oleje staršího a opotřebeného).popest píše: Podle mého názoru, zapojená hadice zhorší emise, ale ne tak, aby to neprošlo. Pokud to neprojde, asi je na motoru něco špatně... Napadají mě třeba špatný pístní kroužky, pak to třeba moc fouká a emise jsou v háji.
Jak čtu, ujišťuji se, že o karburátorech, problematice emisí a jejich hodnot potažmo seřizování moc nevíte. Bude těžké vás tedy přesvědčit nebo to vysvětlit tak, abyste to pochopili. Ale já to zkusím.
Seřizování emisí je vlastně víc kontrola technického stavu motoru než vlastní seřízení. Jde o toto: při správném nastavení karburátoru (správné tryskování, hladina paliva a předepsaný benzin) a správném nastavení zapalování (odtrh, předstih) musí karburátor nastavený ve volnoběhu na lambda=1,000 (plus minus tři setiny) vykazovat hodnoty emisí udávané tolerancemi tabulkových hodnot. Takže: seřídím hladinu paliva, odtrh a předstih, ohřeju motor na provozní teplotu a při správných volnoběžných otáčkách nastavím šroubem bohatosti směšovací poměr lambda na 1,000. Při kontrole emisí v tomto nastavení motoru musím mít hodnoty CO pod maximální dovolenou mezí (OZON 1,5% a WEBER 4,5%), hodnoty HC méně než 1200 ppm (OZON 800 ppm), hodnotu kyslíku co nejmenší (je dáno méně než 1%) a hodnotu CO2 naopak co nejvyšší (minimálně 12%, lépe přes tuto hodnotu). Když to tak není, mám dvě možnosti - buď motor uškrtit (tím sice CO a HC mírně snížím, ale prudce zvýším NOx, které se sice neměří, ale jsou nejjedovatější) nebo majitele vyhnat s tím, že motor neprošel. Majitel buď odstraní příčinu vysokých emisí (seřídí ventily, vymění vzduchový filtr, svíčky a kabely a podobně) nebo dojede do jiného servisu, kde mu to uškrtí a on projde .
Pokud motor projde ve volnoběhu, zvýší se otáčky na hodnotu kolem 3000 (považováno za provozní otáčky motoru) a měří se znovu. Tato hodnota se již nedá seřídit žádným šroubkem, ale pouze hladinou paliva v plovákové komoře. Tedy: pokud mám správnou hladinu paliva v komoře a správně nastavenou bohatost ve volnoběhu, musí mi i ve vyšších otáčkách motor pracovat na lambda = 1,000 a hodnoty emisí by měly být dokonce nižší než ve volnoběhu (díky pravidelnějšímu chodu a lepšímu hoření směsi).
Takže tolik do úvodu k emisím.
Seřizování emisí má jeden jediný účel - nastavit správnou a ničím nezkreslenou bohatost směsi ve volnoběhu. Bohatost směsi při jiných než volnoběžných otáčkách, tedy v provozu, je nastavuje POUZE výškou hladiny paliva v plovákové komoře. To pro začátek.
Volnoběhový kanál je svým průtokem v porovnání s difuzory hlavních dávkovacích soustav nesrovnatelně menší (dejme tomu tisíckrát). To je pro další vysvětlení rovněž důležitá skutečnost.
Pokud seřizujete bohatost směsi (emise) ve volnoběhu, hlavní dávkovací soustava je nefunkční (klapky jsou uzavřené). Tedy klapkami žádné palivo neproudí, vše teče do motoru pouze volnoběhovým kanálem. Volnoběhový kanál slouží ke dvěma účelům - k umožnění chodu motoru ve volnoběhu (bypass hlavní dávkovací soustavy) a když je motor v zátěži (mám sešlápnutý plyn), slouží volnoběhový kanál jako obohacovač 1.stupně karburátoru, vyrovnávač palivového deficitu v přechodových jevech (společně s akcelerační pumpou).
Pro dobré startování a příjemný chod motoru na volnoběh je nutné mít bohatost směsi dobře seřízenou - to se provádí šroubem bohatosti. Toto nastavení však má vliv i na chod motoru ve zvýšených otáčkách a pokud bohatost ve volnoběhu nebude nastavena správně, motor pojede špatně i v zátěži (protože funkce obohacovače 1.stupně bude nesprávná).
Přisávání výparů z klikové skříně má pokaždé úplně jiné složení. Je to dáno stářím oleje (jeho obsahem znečišťujících látek), teplotou oleje, vlhkostí vzduchu a mnoha jinými faktory. Pokud tedy při seřizování emisí tuto hadici neodpojíte, nikdy se vám nepovede motor seřídit správně. Něco nastavíte a změříte, ale jakmile několikrát prošlápnete plyn, hodnoty i celé seřízení jsou naprosto jinde, tomu můžete věřit. Zatímco když seřídíte karburátor s odpojenou hadicí, máte jej nastavený na základní "defaultní" a jediné správné nastavení. Je pravdou, že po připojení té hadice se emise zhorší (pouze ve volnoběhu!!!), ale nastavení karburátoru je správné - při jízdě totiž volnoběhový kanál pracuje jako obohacovač, jak už jsem tu uvedl, a ten je díky správnému základnímu nastavení bohatosti správně a spolehlivě funkční. Ono je totiž třeba si uvědomit, že díky sešlápnutí plynu letí skrz karburátor do motoru tisíckrát (možná víckrát) víc směsi než volnoběhovým kanálem ve volnoběhu, tudíž přisávání olejových par z motoru na složení směsi vůbec nemá vliv, neb je zanedbatelné. Nicméně důležité v danou chvíli je správné seřízení volnoběhového kanálu (bohatosti) pro správnou funkčnost obohacovače 1.stupně, potažmo celého jízdního komfortu.
Prostě věřte tomu, že při měření emisí neřízených motorů se musí tato hadice odpojovat. Je to dáno předpisy DEKRy. Seřizoval jsem emise na servisech skoro pět let, s předpisy jsem seznámen, protože jsem musel mít platné zkoušky. Takže nevidím důvod, proč o tom diskutujeme, když je to prostě dáno a je to tak (přes to prostě vlak nejede). Je to totéž jako kdybyste chtěli diskutovat o tom, jestli se v uzavřené obci jezdí padesát nebo ne - stejně nesmyslná debata.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Dobře Marku , tuto věc s emisemi Já osobně chápu , a myslím že kluci taky ,
Mě spíš teda zajímá provoz s odpojenou hadicí ( odvětrání klikové skříne) z fitrboxu.
Mnoho lidí tu z fora tak jezdí a nestalo se jim s karburátorem nic,.
Tak si spíš myslím ( podle tvé teorie ) že se to opotřebování může projevit až po najetí více km ( např. 20- 30 Tis/km ). Ale to už je diskutabilní, protože se ty osišky opotřebují tak jako tak i s připojenou hadicí po tolika najetých kilometrech...
Mě spíš teda zajímá provoz s odpojenou hadicí ( odvětrání klikové skříne) z fitrboxu.
Mnoho lidí tu z fora tak jezdí a nestalo se jim s karburátorem nic,.
Tak si spíš myslím ( podle tvé teorie ) že se to opotřebování může projevit až po najetí více km ( např. 20- 30 Tis/km ). Ale to už je diskutabilní, protože se ty osišky opotřebují tak jako tak i s připojenou hadicí po tolika najetých kilometrech...
Vaz 21061 r.v. 1986 Lada 1500S , Mechanik Lada 1600 MTX , Simson SR70
Odpojování "hadice" (systému odvětrávání klikové skříně) se dělá (za provozu) tehdy když je už motor v háji a propouští přes kroužky tolik spalin že již není možno nastavit volnoběh neb se motor dusí vlastními spalinami .
V bloku by mněl bejt podtlak (již psáno) zamezuje prosakování oleje , což odpojením nedosáhneš .
Odpojování hadice u dobrého motoru je nesmysl poněvač podtlak také pomáhá rychleji odstranit nakondenzovanou vlhkost .
V bloku by mněl bejt podtlak (již psáno) zamezuje prosakování oleje , což odpojením nedosáhneš .
Odpojování hadice u dobrého motoru je nesmysl poněvač podtlak také pomáhá rychleji odstranit nakondenzovanou vlhkost .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Saša odpověděl za mě.....
Pokud je motor v dobrém stavu, nemá smysl tuto hadici za provozu odpojovat, protože její připojení nemůže mít vliv na chod motoru či výkon. A pokud už to vliv na výkon má, protože tudy proniká tolik sajrajtu, že to ovlivní chod motoru, je odpojení už celkem buřt, protože ten motor je dávno v kopru.
Pokud je motor v dobrém stavu, nemá smysl tuto hadici za provozu odpojovat, protože její připojení nemůže mít vliv na chod motoru či výkon. A pokud už to vliv na výkon má, protože tudy proniká tolik sajrajtu, že to ovlivní chod motoru, je odpojení už celkem buřt, protože ten motor je dávno v kopru.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)