hlučný výfuk 2103

Moderátor: Moderátoři

voxo
Příspěvky: 28
Registrován: ned črc 17, 2005 11:50
Bydliště: Bratislava

hlučný výfuk 2103

Příspěvek od voxo »

Zdravím všetkých, neviete mi povedať, čo spôsobuje "prdení" až hučení výfuku? Vypadá to ako zvuk tunovaného výfuku. Je to predný, stredný, alebo zadný diel? Mne sa najviac zdá, že odchádza stredný diel s rezonátorom. V servise mi povedali, že výfuk zatiaľ vyzerá byť ok, ucpali ho a nič neunikalo.

Dík
VAZ 2103, 1978 Yellow express
čmelák
Příspěvky: 1636
Registrován: úte čer 01, 2004 15:29
Bydliště: Trnava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od čmelák »

odletela ti nejaka prepazka a teraz to rezonuje, ked chces spravit vyfuk v trnave mame garaz ;)
Marek
Příspěvky: 5315
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvek od Marek »

Jo přesně - pokud jsi si jist, že spoje jsou dobře utěsněné a nefouká to nikde kolem, pravděpodobně se zbortila přepážka a chrastí.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
čmelák
Příspěvky: 1636
Registrován: úte čer 01, 2004 15:29
Bydliště: Trnava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od čmelák »

podla mna sa ti prepalila prepazka a teraz to hrkoce
voxo
Příspěvky: 28
Registrován: ned črc 17, 2005 11:50
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od voxo »

diky, asi to bude tym. Co mam ale vymenit?
VAZ 2103, 1978 Yellow express
Marek
Příspěvky: 5315
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvek od Marek »

Pokud motor neztratil výkon (což se díky zborcené přepážce a přicpání někdy může stát), nemusíš měnit nic, pokud Ti ten zvuk nevadí. Pokud to chceš řešit, musíš vyměnit ten díl, který je poškozen.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Uživatelský avatar
wlken
Příspěvky: 72
Registrován: pon črc 24, 2006 06:35
Bydliště: Vsetín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od wlken »

Pánové mám dotaz-už měsíc se snažím utěsnit spoj mezi prvním a druhým dílem výfuku,ale bez výsledku..použil jsem už třetí druhý díl(:-D)a pořád to prdí a když přiložím ruku tak citím jak to fouká přes drážky ven..druhý díl je nadoraz,dokonce jsem ho tam zaklepával kladivem..a nic..Obtěžuje to v kabině a hlavně to je slyšet ven,ten zvuk je protivný a u kolemjdoucích evokuje zvuk polorozpadlého vraku,což moje auto rozhodně není:-) Mám tam něco cpát nebo by to mělo těsnit samostatně?
3xVaz 2103(1975,1977,1981), Mazda MX-5 (1997), Peugeot 309 (1993)
Wolf
Příspěvky: 1246
Registrován: úte čer 01, 2004 11:14
Bydliště: Kraj Lučanů
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Wolf »

V tesku prodavali nejakou soupravu na nouzovou opravu vyfuku, i kdyz je to uz dele, co jsem to videl. Dotesnil bych to tim. Doporucuji pouzivat vyfuky Bosal (anebo lepsi), tam neco takoveho nehrozi. Originalni ruske jsou ruzne.
Marek
Příspěvky: 5315
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvek od Marek »

wlken píše:Pánové mám dotaz-už měsíc se snažím utěsnit spoj mezi prvním a druhým dílem výfuku,ale bez výsledku..použil jsem už třetí druhý díl(:-D)a pořád to prdí a když přiložím ruku tak citím jak to fouká přes drážky ven..druhý díl je nadoraz,dokonce jsem ho tam zaklepával kladivem..a nic..Obtěžuje to v kabině a hlavně to je slyšet ven,ten zvuk je protivný a u kolemjdoucích evokuje zvuk polorozpadlého vraku,což moje auto rozhodně není:-) Mám tam něco cpát nebo by to mělo těsnit samostatně?
V životě jsem se u Lady setkal s mnoha nepochopitelnými jevy, ale tohle pochopitelné je. Velmi pravděpodobně máš každý díl výfuku od jiného výrobce a nesedí na sebe průměry trubek. Například já jsem nyní kupoval výfuk na Rencka, kde originál trubka je 44,6 mm, zatímco druhovýroba se s desetinkami neobtěžuje a bouchá to z pětačtyřicítky. Řešil jsem tudíž stejný problém jako Ty.

Vždy je dobré mít všechny díly výfukového systému od jednoho výrobce - tím by mělo být zajištěno, že na sebe sedne přesně a nebude třeba používat ani žádné těsnicí a dotěsňovací pasty a podobné věci. Pokud máš první díl ruský a střední díl třeba polský, klidně se může stát, že vnější průměr roury prvního dílu je originál, ale vnitřní průměr roury dílu středního je větší než by měl být a bude to foukat.

Pomůže snad jen pasta na utěsnění výfukového systému, např. zde:
http://aaavyfuky.cz/index.php?zbozi=219 ... -tmel-190g
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Uživatelský avatar
Laďuša
Příspěvky: 12128
Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
Bydliště: Klatovy / Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Laďuša »

A nebo do spoje natočit azbestovou šňůrku ;)
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]

Chatka 12 forever :toothy10: ►Stodolní II◄ :) Estonian-czech crazy night :partyman: Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno ;) Tři sestry <|||> Ladagang 8) °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova

Haben Sie Bratwurst?

:!: keréklampás :!:
jeremimo
Příspěvky: 137
Registrován: stř dub 22, 2009 13:26
Bydliště: Bratislava SLovensko

Příspěvek od jeremimo »

voxo, nejazdis nahodou aj po dubravke?
Uživatelský avatar
Jelen
Příspěvky: 6713
Registrován: stř kvě 17, 2006 13:33
Bydliště: Střední Čechy

Příspěvek od Jelen »

Nedavno jsem opravoval výfuk. Vem azbestový hadřík, propatlej ho vodním sklem, omotej přez díry a přemotej drátem. Nastartuj, nech zahřát výfuk na provozní teplotu vodní sklo se začne péct a udělá de facto něco, skoro jako sklo.
Osvědčená metoda, je to na vždy, nedavno jsem tak opravil značně rozpadlý výfuk a je jako nový.
Uživatelský avatar
Yellow01
Příspěvky: 1862
Registrován: úte kvě 17, 2005 20:14
Bydliště: Třeboň

Příspěvek od Yellow01 »

Akorát že už to po týhle metodě nikdy nerozebere od sebe. Já používám těsnící pasty a je to bez problémů. Nebo další možnost, navařit tam příruby, který se pak stahujou šroubama.
Uživatelský avatar
wlken
Příspěvky: 72
Registrován: pon črc 24, 2006 06:35
Bydliště: Vsetín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od wlken »

Díky všem za rady! Sranda je že ty dva díly pracovaly spolu v jiném autě a bez problémů a ted ať dělám co dělám tak ten spoj nemůžu utišit...Navíc se k tomu přidal další hluk - v zatáčkách naráží druhý tlumič do kardanu:-D Ty pasty a vodní sklo jsou super,ale já bych ten výfuk rád někdy rozebral,protože budu měnit motor a převodovku a kdovíco ještě...Chci to utěsnit hlavně kvůli STK,kde se jim asi nebude líbit, že napojí výfuk na odsávač a přitom jim budou spaliny foukat pod převodovkou....fakt už nevím..:-(
3xVaz 2103(1975,1977,1981), Mazda MX-5 (1997), Peugeot 309 (1993)
Uživatelský avatar
Ivo
Příspěvky: 1730
Registrován: ned led 29, 2006 19:07
Bydliště: Janovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ivo »

To že použiješ těsnící pastu neznamená, že ty díly od sebe už nerozděláš. Půjde to rozdělat stejně dobře, možná i líp. Takže kup těsnící pastu a hurá do toho.
►Stodolní II◄
Expedice Estonia 2010 :hrob:
Iniciátor všeho zlého! Bacha na mě!
Život je tak rozmanitý. Každej den mě nasere někdo jinej.

Octavia combi 1,9tdi
Vaz 21073 1,7i, r.v. 1998 až 5.3.2012 prodáno
Vaz 21073 1,7i, r.v. 1996 - 19.2.2012 až 20.2.2012 prodáno
Vaz 2107 1,5 AXTEC, LPG r.v.1995 - 3.6.2008 až 3.6.2008 :hrob:
Odpovědět

Zpět na „Hnací soustava“