Vývod do airboxu u Lada 2105???

Moderátor: Moderátoři

Uživatelský avatar
holmer83
Příspěvky: 34
Registrován: úte úno 03, 2009 11:59
Bydliště: Prostějov

Vývod do airboxu u Lada 2105???

Příspěvek od holmer83 »

Zdravím všechny, chtěl jsem se zeptat jestli někdo neví na co slouží vývod z bloku motoru do airboxu u Lada 2105?? Pokazde kdyz se totiz podivám do airboxu tak je tam hroznyho svinstva, takova pena, ktera vypada jako kdyz se dostava treba voda do oleje, tak to vzdycky vycistim a za chvili se to tam udela znovu. Tak jsem tentokrat nastartoval auto bez filtru a co nevidim, z toho vyvodu v airboxu pri volnobehu odstrikuje nejaka kapalina a urcite se to tim padem semtam dostane i do sani, coz by mohlo zpusobovat to ze auto na volnobeh jakoby semtam vynecha. Posilam fotku toho o cem mluvim,nenapada me jakou by to mohlo mit funkci, zatim jsem to radeji nezaslepoval, ale nemyslim si ze by to co to ted dela bylo v poradku.

fota:
http://img27.imageshack.us/my.php?image=75816677.jpg
http://img141.imageshack.us/my.php?image=62248423.jpg
http://img27.imageshack.us/my.php?image=52688995.jpg
Naposledy upravil(a) holmer83 dne úte bře 17, 2009 11:01, celkem upraveno 1 x.
Miuvek
Příspěvky: 46
Registrován: pon kvě 26, 2008 12:42
Bydliště: Konická vrchovina

Příspěvek od Miuvek »

Celá tato soustava slouží k odsávání zplodin z prostoru klikové skříně.
Vyčistit odlučovač oleje na bloku motoru - odpojit hadici, sunat víčko a vyčistit prostor pod ním.
Naposledy upravil(a) Miuvek dne úte bře 17, 2009 11:01, celkem upraveno 1 x.
VAZ 2107 *1986 (2008 - ...)
Uživatelský avatar
JmJ
Příspěvky: 6586
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Příspěvek od JmJ »

Je to odvetravani klikove skrine. Bordel, ktery z klikovky leti (vypary oleje, trocha spalin a pripadne vlkhkost) se prozene motorem a spali.

Pokud ti z toho leti moc bordelu, tak tu hadici vycisti a taky vycisti odlucovac oleje. To je vec, ktera je schovana dole v bloku motoru, tam co ta hadice zacina. Rozebrat to neni problem, jen opatrne, at ti neco nezahuci dolu do motoru. Je potreba to jednou za par let vypucovat.

Kapalina co z toho leti je nejspis voda s olejem. Vzdusna vlhkost se do motoru dostane bezne, ale pri rozumne dlouhych cestach se zas odpari. Pokud jezdis jen krate vzdalenosti, tak se olej nezahreje a vlhkost se neodpari. Pokud najedes malo, tak musim olej menit rekneme po jednom roce, i kdyz je to treba jen 4000 km.
VAZ 2104 1.3 1989
Uživatelský avatar
holmer83
Příspěvky: 34
Registrován: úte úno 03, 2009 11:59
Bydliště: Prostějov

Příspěvek od holmer83 »

Jo chlapi dik, predpokladal jsem ze to bude neco jako udlucovac. Asi uz to bude docela dosti zaneradene, protoze na volnobeh toho do airboxu odstrikuje docela dost, tedy alespon me se zda. Vycistim to a uvidim.
Uživatelský avatar
Petr HC
Příspěvky: 2295
Registrován: stř lis 21, 2007 11:27
Bydliště: Hořice

Příspěvek od Petr HC »

Vývod z klikové skříně do sání má jeětě jeden neopominutelný efekt a to vytvoření podtlaku v klikové skříni, který brání prolínání oleje těsněními klikovky okolo řemenice a do spojkové skříně, u řemenového rozvodu i okolo gufera vačkové hřídele.
Marek
Příspěvky: 5315
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvek od Marek »

A v neposlední řadě je to způsob svrchního mazání motoru. Olejové výpary jsou mastné a pomáhají mazat součásti motoru, které nejsou v přímém kontaktu s motorovým olejem, jako například části karburátoru, sací ventily a podobně.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
peet2101
Příspěvky: 1096
Registrován: čtv lis 20, 2008 20:47
Bydliště: Záříčí CZ

Příspěvek od peet2101 »

Marek píše:A v neposlední řadě je to způsob svrchního mazání motoru. Olejové výpary jsou mastné a pomáhají mazat součásti motoru, které nejsou v přímém kontaktu s motorovým olejem, jako například části karburátoru, sací ventily a podobně.
Podle téhle věty usuzuju že není zas tak dobrý nápad používat oddechoví filtr když se výpary pak nedostanou do karbecu že?
Low and Slow
Teoretik
BA3 2101 *1978
BA3 21011 *1977
East side custom shop za zahradou
__________________________________
Marek
Příspěvky: 5315
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvek od Marek »

peet2101 píše:
Marek píše:A v neposlední řadě je to způsob svrchního mazání motoru. Olejové výpary jsou mastné a pomáhají mazat součásti motoru, které nejsou v přímém kontaktu s motorovým olejem, jako například části karburátoru, sací ventily a podobně.
Podle téhle věty usuzuju že není zas tak dobrý nápad používat oddechoví filtr když se výpary pak nedostanou do karbecu že?

Máš pravdu - určitě NEodpojovat a NEpoužívat oddechový filtr.

Tato blbina se používá jen u soutěžních motorů, kde se nehraje na jeho životnost, ale na potřebu získat maximální výkon (ono totiž to odvětrávání maličko výkon ubírá, protože "znečišťuje" směs).

Mimochodem - jedna velmi důležitá poznámka - hadice odvětrávání klikové skříně se při měření emisí musí odpojit!!! Jinak podstatně zkreslí výsledek měření a mechanik karburátor uškrtí (důsledky všichni známe - mizerné starty, mizerný volnoběh, vyšší spotřeba). Málokde před měřením emisí mechanik tuto hadici odpojí, zpravidla se tím nikde nezabývají, a to je průser jak mraky!!! Jestli si vzpomínáte vy, kteří jste mě viděli při práci - já tuto hadici při seřizování karburátoru zásadně odpojuji vždycky.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Uživatelský avatar
Petr HC
Příspěvky: 2295
Registrován: stř lis 21, 2007 11:27
Bydliště: Hořice

Příspěvek od Petr HC »

Marek píše: Mimochodem - jedna velmi důležitá poznámka - hadice odvětrávání klikové skříně se při měření emisí musí odpojit!!! Jinak podstatně zkreslí výsledek měření a mechanik karburátor uškrtí (důsledky všichni známe - mizerné starty, mizerný volnoběh, vyšší spotřeba). Málokde před měřením emisí mechanik tuto hadici odpojí, zpravidla se tím nikde nezabývají, a to je průser jak mraky!!! Jestli si vzpomínáte vy, kteří jste mě viděli při práci - já tuto hadici při seřizování karburátoru zásadně odpojuji vždycky.
Vidíš, toto jsem si neuvědomil, ale nějaký instinkt mi říkal, že to na STK seřizují nějak blbě. Proto jsem si vždy před STK poznamenal nastavení karburátoru a předstihu a pokud po jejich seřízení šel motor hůře, (což bylo skoro vždy) vrátil jsem původní nastavení (emise/neemise) a „fertig“ . Možná by mne za to dnes Bursík kamenoval, ale účel světí prostředky.
Jo a před mnoha a mnoha lety se do paliva čtyřdobých motorů (zejména motocyklů), přidával tzv. vrchový olej . Dnes tuto funkci asi zastávají aditiva.
Uživatelský avatar
holmer83
Příspěvky: 34
Registrován: úte úno 03, 2009 11:59
Bydliště: Prostějov

Příspěvek od holmer83 »

Je fakt že s tím podtlakem v klikovém prostoru to má taky logiku, takže určitě zaslepovat nebudu a pořádně to vyčistím. Jinak psal jsem tu před měsícem o jízdě na tři nebo dva válce u mé Lady 2105 a problém byl už vyřešen,vyměnil jsem svíčky, kabely, víčko rozdělovače a motor šlape jako hodinky a i hodně pěkně táhne. Jediná věc která zůstava je mírné pocukávání při jizdě na málo plynu a to podle toho co jsem tady pročítal by mohla být špatná hladina(asi nízká) paliva v karburátoru. Jinak jezdím pořád na Speciál 91 a četl jsem tady že klidně je možno Naturál 95, takže začnu tankovat ten a uvidím co to udělá s projevem motoru.
Uživatelský avatar
Lada Rider
Příspěvky: 1067
Registrován: pon črc 03, 2006 21:39
Bydliště: Brno

Příspěvek od Lada Rider »

holmer83 píše:takže určitě zaslepovat nebudu
no kebyze to zaslepis tak najskor vyrazi dade tesnenie :D
СЕКТОР ГАЗА парты
Marek
Příspěvky: 5315
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvek od Marek »

Lada Rider píše:
holmer83 píše:takže určitě zaslepovat nebudu
no kebyze to zaslepis tak najskor vyrazi dade tesnenie :D
No tak především vyletí měrka oleje jako neřízená raketa, a nebude to dlouho trvat :wink:.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Uživatelský avatar
Lada Rider
Příspěvky: 1067
Registrován: pon črc 03, 2006 21:39
Bydliště: Brno

Příspěvek od Lada Rider »

Marek píše:No tak především vyletí měrka oleje jako neřízená raketa, a nebude to dlouho trvat .
jaj to som si neuvedomil ze mierka tam drzi "najslabsie" :lol:
СЕКТОР ГАЗА парты
Miuvek
Příspěvky: 46
Registrován: pon kvě 26, 2008 12:42
Bydliště: Konická vrchovina

Příspěvek od Miuvek »

Rozdrbání motoru na emisích - taky jsem nevěřil, dokud jsem nezažil. Neboli jak z Lady udělat Š120. :(
Spotřeba se přitom nehla k lepšímu, protože tím víc tomu člověk šlape na krk a výsledek je stejný, akorát jízdní pohoda na ...
VAZ 2107 *1986 (2008 - ...)
Marek
Příspěvky: 5315
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvek od Marek »

Miuvek píše:Rozdrbání motoru na emisích - taky jsem nevěřil, dokud jsem nezažil. Neboli jak z Lady udělat Š120. :(
Spotřeba se přitom nehla k lepšímu, protože tím víc tomu člověk šlape na krk a výsledek je stejný, akorát jízdní pohoda na ...

Ovšem pokud si před seřízením hadici odpojíš (třeba na spodní straně, aby to nebylo tak nápadné), budeš spokojený.
Je to stejně zvláštní, protože ti mechanici to mají v popisu práce tu hadici odpojit (u neřízených motorů se to musí).
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Odpovědět

Zpět na „Hnací soustava“