Nejsmutnější na tom je, že o této regionální hromadné dopravě rozhodují lidé, kteří s ní naposledy jeli před dvaceti lety a tedy vůbec neví o co jde.
Navíc, když jezdím vlakem z Úštěka do Lovosic tak se mi to oproti autu vyplatí, když si koupím obousměrnou traťovou čtvrtletní jízdenku (ještě výhodněji - zákaznickou).
Ale když pojedu autobusem (kterých tu pár také jezdí) tak musím přestupovat v Litoměřicích a v každém autobuse si u řidiče pěkně zaplatit, bez jakýchkoliv slev. A to mi už dnes vyjde doprava autem levněji.
A když k tomu ještě připočítám komplikace s placením v autobusu

, člověk si pořád někde musí rozměňovat peníze, aby měl drobné, nejlépe přesně. Vidím to u nás v Siřejovicích, když za cestu do Lovosic dám nějakých 13,-Kč a chtěl bych zaplatit padesátikorunou , tak dostanu od řidiče vynadáno jako bych platil tisícovkou.
Tak že než podstupovat takovéto komplikace tak pojedu raději autem a ještě ušetřím. Kolik lidí bude uvažovat stejně jako já ? Že by všichni ?
A jak píše Laďuša, nedej Bože kombinace vlaku a autobusu. Třeba v Litotměřicích je to z horního vlakového nádraží na autobusové nádraží cca 1,5 km.
No, holt na to nemá kraj peníze. Zajímavé ovšem je , že na jiné mnohem méně důležité věci mají peněz dost.
A zrovna ústecký kraj se již na autobusové dopravě vyřádil dost

Kdyby teď měli ony peníze co pan hektman promrh(d)al při jeho snaze vyštípat DPÚK (který měl na rozdíl od současného dopravce šikovný systém dobíjecích čipů na placení jízdného a nemusel tudíž člověk neustále u řidiče chrastit drobnými) tak můžou spoustu regionálních vlaků platit pěkně dlouho.
A když už by u nás třeba měli plnou hubu ekologie, tak ať taky poví jak vyštípali z dopravy v ústeckém kraji DPÚK , který jezdil téměř výhradně EKObusy na zemní plyn. Kdežto současný dopravce má jen obyčejné busy na naftu, a to ještě ,zejména v počátku svého působení u nás, kdejaké ojetiny z Německa.
Kolikpak "drobných" asi panu Šulcovi za tuto akcičku přibylo v soukromém měšci ?
Nakonec s nahrazením vlaků autobusy má již zkušenost jedna kolegyně z práce, potom co byl zrušen provoz na lokálce Lovosice - Most jezdí do práce autobusem. Ovšem zastávku vlaku měla hned za vsí, ale na autobus chodí pěšky 2 km až na křižovatku s hlavní silnicí.
Pro starší ženskou co má 3 roky do důchodu to jistě není právě příjemné, obvzláště ne ve tmě. Ale co je našim hlavounům ve vedení kraje do obyčejných lidí, že ?