Vlaky
Moderátor: Moderátoři
Vozit se nebudu ale kouknout se na páru rozhodně pudu . Jako dítě jsem párou jezdil k babičce . Pární lokomotivu považuji vrchol technické revoluce a umu . Tak technicky krásný stroj už "dnes" nikdo nevyrobí .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
- Teepee
- Příspěvky: 4307
- Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
- Bydliště: Praha západ
- Kontaktovat uživatele:
To sice nevyrobí, ale v rámci rekonstrukcí a cyklických oprav se um našich předků rozhodně neztrácí.Saša píše:Tak technicky krásný stroj už "dnes" nikdo nevyrobí .
http://www.vlaky.net/servis/sprava.asp?id=2202
Bílý LADA a okřídlená spol.
- Michal Pokorný
- Příspěvky: 3826
- Registrován: ned led 28, 2007 20:53
Jo jo, já se také ukážu.Saša píše:Vozit se nebudu ale kouknout se na páru rozhodně pudu
Ale jak je vidět na jedné z fotek, na které jsem dával odkaz ( http://www.trat087.info/jizdy/070210-08.htm ), vpředu majestátně vypadající pára a copak se nám to (v úseku Lovosice - Česká Lípa) schovává a tlačí vzadu ? Že by 742.071
- Laďuša
- Příspěvky: 12128
- Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
- Bydliště: Klatovy / Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Hm, tak já jsem se tady rozvášnil o pořádnej lokomotivě a oni se chytnou toho, co jsem tam hodil jen tak okrajově ....
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11039
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
- Michal Pokorný
- Příspěvky: 3826
- Registrován: ned led 28, 2007 20:53
- Laďuša
- Příspěvky: 12128
- Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
- Bydliště: Klatovy / Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Tak výtky k ní jsem tam popsal, jestli jste si nevšimli, a rozhodně je lepší, než ňáká 810 nebo i příměstský jednotky A jestli pro vás lokomotiva s cca 5MW výkonu neni pořádná, pak teda nevim
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás
- Michal Pokorný
- Příspěvky: 3826
- Registrován: ned led 28, 2007 20:53
Co si bereš 810 do úst ?
Ty jsou u nás na trati ( 087 ) alespoň něco platné, nevím nevím co by tam předvedla ta "tvoje" lokomotiva. Myslím, že by tam byla poněkud bezradná a oněch 5 MW výkonu by jí tam bylo poněkud k hovínku
A co jako čekáš, že ti tu k ní kdo co napíše ? Ty sám tu o ní vrhneš téměř vyčerpávající referát a co k tomu jako máme dodat my , kteří jsme ji viděli tak akorát na fotce v Blesku , v lepším případě i pár vteřin v televizi
Kdežto o 810 či 451/452 se tu může sáhodlouze a vášnivě rozepsat téměř každý
Ty jsou u nás na trati ( 087 ) alespoň něco platné, nevím nevím co by tam předvedla ta "tvoje" lokomotiva. Myslím, že by tam byla poněkud bezradná a oněch 5 MW výkonu by jí tam bylo poněkud k hovínku
A co jako čekáš, že ti tu k ní kdo co napíše ? Ty sám tu o ní vrhneš téměř vyčerpávající referát a co k tomu jako máme dodat my , kteří jsme ji viděli tak akorát na fotce v Blesku , v lepším případě i pár vteřin v televizi
Kdežto o 810 či 451/452 se tu může sáhodlouze a vášnivě rozepsat téměř každý
- Teepee
- Příspěvky: 4307
- Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
- Bydliště: Praha západ
- Kontaktovat uživatele:
Jéžišmarjá, každej má nějakou tu svou "pořádnou" lokomotivu. A srovnávat tu nejposlednější a nejnovější CZ lokomotivu s nejlehčím osobním motorovým vozem ze sedmdesátých let, to snad nebudeme ne?
Jinak já si myslím, že každá lokomotiva je pořádná, je to prostě pořádnej kus materiálu.
Pravdou je, že když se valí žába, nebo peršink tak je to nic, proti tomu když se valí zamračená v čele rychlíku ČB-Praha či zpět, který jezdí přes trať 171 ve dvouhodinových intervalech...
Jinak já si myslím, že každá lokomotiva je pořádná, je to prostě pořádnej kus materiálu.
Pravdou je, že když se valí žába, nebo peršink tak je to nic, proti tomu když se valí zamračená v čele rychlíku ČB-Praha či zpět, který jezdí přes trať 171 ve dvouhodinových intervalech...
Bílý LADA a okřídlená spol.
- Michal Pokorný
- Příspěvky: 3826
- Registrován: ned led 28, 2007 20:53
Ne, že bych tu chtěl ono Laďušovo vlákno zcela nabourat Ale těžko obdivovat nějakou moderní novinku, když se u nás na rychlíku Praha - Děčín stále prohání stroj o 50 let starší. A dost pochybuji, že se na tom v nejbližší době něco změní. Na to totiž našim drahám chybí něco, čemu se říká peníze.
Oni jich tedy mají dostatek, ovšem neustále mizí v nějaké černé díře.
A navíc co chtějí v budoucnu tou lokomotivou tahat ? Myslíte si, že za pár let ještě vůbec někdo bude cestovat vlakem ? (pokud budou vlaky stále vypadat tak jak vypadají)
Však to vidím u nás v práci - vlakem do práce jezdí povětšinou baby pár let před důchodem, co v této fabrice dělají odjakživa a odjakživa tím vlakem jezdily. Ovšem holky v mém věku z těch samých měst či obcí jezdí autem a do vlaku by je nikdo nedostal.
Zrovna nedávno vyprávěla šéfka nádražní restaurace jak dostala hloupý nápad jet za dcerou do Prahy vlakem, říkala , že to už nikdy v životě neudělá.
Dle jejich slov ve vlaku přetopeno, smrad, všude stoletá špína a prosezelé či roztrhané sedačky, jezdit se tam prý dá tak akorát v montérkách, rozhodně ne v normálním oblečení.
Že prý příště nebude litovat pár kroků pěšky a zajde si raději na náměstí a pojede autobusem.
To jsou prostě jen názory a zkušenosti běžných lidí, kteří by rádi vlekem jeli, ovšem nějak na to nemají žaludek.
Tak že dokud bude mít naše železnice takovou pověst tak jí budou supermoderní lokomotivy na prd !
K čemu taková lokomotiva, když za sebou táhne 30 let staré vagony v kterých se uklízelo naposledy před dvaceti lety.
To že paní uklizečka "stáhne" podlahu celého vagónu jednou namočeným hadrem odmítám považovat za úklid. A také si poslední dobou všímám jak vpadají sedačky v soupravách CityElefant - humus , hromady drobků a všelijakých žmolků. Když už se tedy dráhy chlubí pohodlnými látkovými sedačkami, tak ať k nim také pořídí alespoň pár pracovních sil s vysavačem.
Mezi námi , když jezdím do Roudnice n.L. (ať rychlíkem či osobákem) beru si většinou maskáče a černou mikinu či nějaký "hospodský" svetřík. Zatím jsem stále nenašel odvahu vzít si mojí oblíbenou červeno-bílou mikinu.
Já vím, tyto lokomotivy budou určeny spíše na jiné výkony, než na nějaké obyčejné rychlíky Praha - Děčín.
Ovšem uživí celý aparát našich drah těch pár rychlíků vyšší kategorie ? Obejdou se bez těch běžných rychlíků či osobáků ? Asi těžko.
Oni jich tedy mají dostatek, ovšem neustále mizí v nějaké černé díře.
A navíc co chtějí v budoucnu tou lokomotivou tahat ? Myslíte si, že za pár let ještě vůbec někdo bude cestovat vlakem ? (pokud budou vlaky stále vypadat tak jak vypadají)
Však to vidím u nás v práci - vlakem do práce jezdí povětšinou baby pár let před důchodem, co v této fabrice dělají odjakživa a odjakživa tím vlakem jezdily. Ovšem holky v mém věku z těch samých měst či obcí jezdí autem a do vlaku by je nikdo nedostal.
Zrovna nedávno vyprávěla šéfka nádražní restaurace jak dostala hloupý nápad jet za dcerou do Prahy vlakem, říkala , že to už nikdy v životě neudělá.
Dle jejich slov ve vlaku přetopeno, smrad, všude stoletá špína a prosezelé či roztrhané sedačky, jezdit se tam prý dá tak akorát v montérkách, rozhodně ne v normálním oblečení.
Že prý příště nebude litovat pár kroků pěšky a zajde si raději na náměstí a pojede autobusem.
To jsou prostě jen názory a zkušenosti běžných lidí, kteří by rádi vlekem jeli, ovšem nějak na to nemají žaludek.
Tak že dokud bude mít naše železnice takovou pověst tak jí budou supermoderní lokomotivy na prd !
K čemu taková lokomotiva, když za sebou táhne 30 let staré vagony v kterých se uklízelo naposledy před dvaceti lety.
To že paní uklizečka "stáhne" podlahu celého vagónu jednou namočeným hadrem odmítám považovat za úklid. A také si poslední dobou všímám jak vpadají sedačky v soupravách CityElefant - humus , hromady drobků a všelijakých žmolků. Když už se tedy dráhy chlubí pohodlnými látkovými sedačkami, tak ať k nim také pořídí alespoň pár pracovních sil s vysavačem.
Mezi námi , když jezdím do Roudnice n.L. (ať rychlíkem či osobákem) beru si většinou maskáče a černou mikinu či nějaký "hospodský" svetřík. Zatím jsem stále nenašel odvahu vzít si mojí oblíbenou červeno-bílou mikinu.
Já vím, tyto lokomotivy budou určeny spíše na jiné výkony, než na nějaké obyčejné rychlíky Praha - Děčín.
Ovšem uživí celý aparát našich drah těch pár rychlíků vyšší kategorie ? Obejdou se bez těch běžných rychlíků či osobáků ? Asi těžko.
- Laďuša
- Příspěvky: 12128
- Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
- Bydliště: Klatovy / Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
810 jsem si bral do úst a eště i budu
Po tom, co se dráhy rozdělily na osobní a cargo, tak těžko bude osobní doprava vydělávat. To by se musely zrušit ty zastávkový osobáky, vlaky na lokálkach....naopak akorát ty rychlíky a vyšší kvalita, možná příměstský vlaky ve špičkach by za něco stály. Právě že zrušení těch málo využívaných vláčků by ten aparát uživilo líp.
A Michale, tvoje domovský tratě rozhodně nebudou etalonem. Já jsem prostě furt ty špinavý vlaky nikde nepotkal, nepočítam-li to, že jsem žabotlam viděl zvenku. A taky nepočítej s tim, že takovýhle, jak jsi řek supermoderní, lokomotivy budou tahat třicetiletý vozy. Všimnul jsi si někdy těch Ex, IC, EC? Bpeer, Apeer a jim podobný....
Teepee to pěkně shrnul, je třeba hodnotit vlaky a mašiny zvlášť.
Po tom, co se dráhy rozdělily na osobní a cargo, tak těžko bude osobní doprava vydělávat. To by se musely zrušit ty zastávkový osobáky, vlaky na lokálkach....naopak akorát ty rychlíky a vyšší kvalita, možná příměstský vlaky ve špičkach by za něco stály. Právě že zrušení těch málo využívaných vláčků by ten aparát uživilo líp.
A Michale, tvoje domovský tratě rozhodně nebudou etalonem. Já jsem prostě furt ty špinavý vlaky nikde nepotkal, nepočítam-li to, že jsem žabotlam viděl zvenku. A taky nepočítej s tim, že takovýhle, jak jsi řek supermoderní, lokomotivy budou tahat třicetiletý vozy. Všimnul jsi si někdy těch Ex, IC, EC? Bpeer, Apeer a jim podobný....
Teepee to pěkně shrnul, je třeba hodnotit vlaky a mašiny zvlášť.
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11039
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
Do pr*ele, mělo by být přeci státním zájmem, aby dopravní obslužnost byla na vysoké úrovni a ne se pořát ohlížet na to, co to hodí, ale to se v "kapitalismu" jaksi nenosí. Připadá mi to, že se ČD snaží všechy klienty vyhnat. Koneckonců sám osobně raději jedu kamkoliv autem či autobusem i když vlakem mohu skoro zadarmo.Laďuša píše: ... vydělávat ... To by se musely zrušit ty zastávkový osobáky, vlaky na lokálkach....naopak akorát ty rychlíky a vyšší kvalita, možná příměstský vlaky ve špičkach by za něco stály. Právě že zrušení těch málo využívaných vláčků by ten aparát uživilo líp.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
- Laďuša
- Příspěvky: 12128
- Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
- Bydliště: Klatovy / Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Samozřejmě by to mělo bejt státním zájmem, jenomže stát to hází na kraje, dráhy potřebujou peníze na provoz, kraje je asi nemají nebo nechtějí dát, tak to zase hází na stát a prostě je to zakletej koloběh, ve kterým se na občana a jeho obslužnost jaksi moc nehledí...
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás
- Michal Pokorný
- Příspěvky: 3826
- Registrován: ned led 28, 2007 20:53
Ano všimnul, a také jsem si všimnul, že z mého okolí nikdo takového vlaku nikdy nevyužil a patrně ani nevyužije. Potom tedy nevím proč bych měl jejich provoz podporovat ze svých daní.Laďuša píše:Všimnul jsi si někdy těch Ex, IC, EC? Bpeer, Apeer a jim podobný
Já bych spíše viděl budoucnost v oněch regionálnějších rychlících, ovšem to by bylo nutné nějak lidi přesvědčit, aby je využívali. Ale o to se zatím naše dráhy nesnaží ani v nejmenším, ba naopak , jak poznamenal K-L, se snaží ze všech sil všech zákazníků zbavit.
Já osobně jezdím vlakem do Roudnice hlavně proto, že si tam dám pár piv, jinak by mě do vlaku také nikdo nedostal.
Pomalu mi ty naše rychlíky začínají připomínat kdysi pověstný slovenský rychlík Laborec. Kdo s ním někdy v letech 1993-1997 jezdil ví o čem mluvím.
Mimochodem, rozhodně bych u nás nepovažoval provoz regionálního charakteru za málo využívaný, zrovna trať Lovosice - Litoměřice - Česká Lípa mi připadá využívaná celkem slušně, a copak teprve když se něco děje v Úštěku http://www.trat087.info/jizdy/070407-08.htm Ale prostě to ubývá a s přístupem našich drah dál ubývat bude a individuální doprava zvítězí na plné čáře.
Já tedy onen motorák 810 z Lovosic do Úštěka využívám hlavně ze stejného důvodu jako vlak do Roudnice , ale ani jinak mi ty motoráky na této trati nevadí. Mají sice již také nejlepší roky za sebou, ale povětšinou jsou uvnitř čisté a úměrně vytopené - a to je to o co mi jako běžnému cestujícímu jde.
Pravda, ve směru na Českou Lípu se v těch stoupáních 810 docela trápí, ale jinak tuto regionální trať obslouží spolehlivě.
No, Laďušo, nevidím to jinak, než že k nám někdy budeš muset přijet na inspekci
Ale zase na druhou stranu nechci veškerou vinu za úbytek cestujících v regionálnějším typu dopravy házet na dráhy. Svůj podíl na tom má i to, že lidi prostě zpohodlněli a žádný vlak nemůže konkurovat autu, kterým si člověk zajede až před dům a vůbec kam potřebuje.
I když ....... než bych odpoledne (nedej Bože v pátek) jel autem z Lovosic do Litoměřic a nervoval se na ucpaném kruháku, semaforech u Intersparu a věčně rozmláceném mostě tak si v klidu zajdu na nádraží a za 18,- Kč se svezu motorákem.
Ono ani s autobusma to není o moc lepší. Když jsem já ještě jezdil do školy a i na učňák (ale v té době už to sláblo) autobusem ze Siřejovic do Lovosic tak hlavně v ranních spojích bývalo husto.
Jezdila obyčejná krátká Karosa a za ní kloubový Ikarus. Karosa pobrala co pobrala, po ní přijel Ikarus a ten už ten zbytek prostě nějak pobrat musel. Siřejovice jsou poslední vesnice před Lovosicemi na trase Libochovice - Lovosice a když přijel Ikarus a otevřely se dveře tak na nás z poslední schůdku koukaly dvě pr..le cestujících z Vrbičan. Mezi řidičem a dveřmi na schůdcích stálo cca 10 lidí, řidič měl sotva prostor na řazení.
Výhodu to mělo v tom, že jsme neplatili, protože řidič - pan František Grunt - přes tyto lidi zakřičel, ať to zkusíme zadem a otevřel dveře ve vleku, řekl až tam budeme ať zazvoníme. Následovala asi pětimunutová tlačenice , Ikarus se pomalu z hrantého tvaru přeměňoval v kuličku, všichni se tam konečně nacpali, kdo byl zrovna u tlačítka na stropě zazvonil, zavřely se dveře a extrémně přeplněný Ikarus se dal zvolna do pohybu.
Z tohoto stavu by Honza 21061 patrně zešílel, protože když při sjíždění železničního nadjezdu bylo potřeba odbočit vlevo do města a dát přednost zprava, tak museli cestující stojící na posledním schůdku říkat řidiči zda-li může jet, nebo jestli něco jede.
A dnes ....... ? Dnes tu jezdí mrňavý SOR a v něm sedí nějakých 15 - 20 lidí.
- Michal Pokorný
- Příspěvky: 3826
- Registrován: ned led 28, 2007 20:53
Tak mašinka byla nádherná. A jak pěkně voněla olejem, když vjížděla do Litoměřic. Saša jistě dodá nějakou fotodokumentaci. Jen jsem tam solidně vymrzl.Saša píše:Vozit se nebudu ale kouknout se na páru rozhodně pudu . Jako dítě jsem párou jezdil k babičce . Pární lokomotivu považuji vrchol technické revoluce a umu . Tak technicky krásný stroj už "dnes" nikdo nevyrobí .
Jak jsem tak Sašu pozoroval, nabyl jsem dojmu, že WHITE LADY neprojde přestavbou na LPG, ale na páru