Elektronická "udělátka"

vše o elektrotechnice

Moderátor: Moderátoři

Cory
Příspěvky: 11606
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Příspěvek od Cory »

jujha :shock: mne by tiez stacilo 5-6 hlášok. Kolko za to chces?
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Uživatelský avatar
Saša
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvek od Saša »

Malý problém je v tom že modul z 02 a pak W.L.(043) je jen jeden . Je 16 let starý to není na závadu jenže už je asi nesehnatelný . Vyrábí se samozřejmne jiné varianty ale musel bych něco skusit . Chvilku počkej kouknu se na ceny a pak dám vědět . Ono by pak chtělo udělat víc kusů páč dělat jeden kus a jednu DPS je neekonomické .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Uživatelský avatar
plavec
Příspěvky: 4715
Registrován: ned črc 22, 2007 19:38
Bydliště: Pelhřimov

kukačky na desítce

Příspěvek od plavec »

Noo, v nový řadě to už řešil tavri(ty pásy).Ale mě se nechce někde shánět ten mikrospínač a hlavně si nejsem jist jestli je to v mých silách, jí zapojit.
Ale k věci: Kukačky fungují tak, že po otočení klíčku v zapalování třikrát zakukají a rozsvítí se všechny symboly co na nich jsou, po pár vteřinách ztichnou a zhasnou.Když pak zjistěj, že třeba nemáš dovřený dveře, tak asi 3x zakukají a rozbliká se symbol dveří, po chvilce přestane kukat ale symbol svítí stále(nebliká-svítí) . U Hladiny fridexu a ostřikovačů to funguje stejně, akorát s tím, že tu hladinu kuntrolují jen při startu- když vyteče fridex za jízdy, tak se kukačky neozvou.
Kontrolky nejsou LED, ale obyčejné žárovičky, které jsou v palubovce :!:
Kolik z toho udělátka vede drátků? Pro mě je ideální, když to bude jednoduchý, a když budu vědět kam přesně který drát zapojit. :wink:
Na prodej přebytečné N.D. na Ladu 111: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... rod%C3%A1m
znamení : KozoHroch :-D
Uživatelský avatar
Saša
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvek od Saša »

plavec píše:Kukačky fungují tak, že po otočení klíčku v zapalování třikrát zakukají a rozsvítí se všechny symboly co na nich jsou, po pár vteřinách ztichnou a zhasnou.Když pak zjistěj, že třeba nemáš dovřený dveře, tak asi 3x zakukají a rozbliká se symbol dveří, po chvilce přestane kukat ale symbol svítí stále(nebliká-svítí) . U Hladiny fridexu a ostřikovačů to funguje stejně, akorát s tím, že tu hladinu kuntrolují jen při startu- když vyteče fridex za jízdy, tak se kukačky neozvou.
Ta kontrola kontrolek na začátku trocha stěžuje situaci musí se to elektronicky vyřešit .
Co se týče počtu drátů tak jsou dva napájecí a co hláška to jeden drát .
For Cory : teď jsem hledal vhodnou náhradu , bohužel doba geniální jednoduchosti je pryč a moduly umožňující adresaci (více hlášek) už vyžadují sériovou adresaci (SPI) nebo složitější I2C což vyžaduje nadřazený procesor a tím pádem program (a to je v mém případě problém) Staré moduly měli "přímou" adresaci (v BCD kódu) což je banalita a nepotřebuje to procesor . Skusím něco ještě pohledat . Jedno řešení tu je ale je to co hláška tak 200 kč .
Mám takoý dojem že za 10 let nebudou be procesoru umět fungovat ani obyčejné vypínače
Naposledy upravil(a) Saša dne čtv bře 05, 2009 19:32, celkem upraveno 1 x.
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Cory
Příspěvky: 11606
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Příspěvek od Cory »

Tak skus, mne by 4 hlašky stacili v pohode.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Uživatelský avatar
plavec
Příspěvky: 4715
Registrován: ned črc 22, 2007 19:38
Bydliště: Pelhřimov

Příspěvek od plavec »

Saša píše:Ta kontrola kontrolek na začátku trocha stěžuje situaci musí se to elektronicky vyřešit
Jestli to budeš mít náročný na vymýšlení a tím pádem i dražší (nejen na součástkách a práci) tak se na to vyprdni.Zase nemusím mít všechno.Chápu "stará řada" je pro Tebe známější a lepší na zkoušení, než desítka :wink: To je prostě neznámý stroj a jsou to pro Tebe hlavně experimenty.
Na prodej přebytečné N.D. na Ladu 111: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... rod%C3%A1m
znamení : KozoHroch :-D
Uživatelský avatar
plavec
Příspěvky: 4715
Registrován: ned črc 22, 2007 19:38
Bydliště: Pelhřimov

Příspěvek od plavec »

Saša píše:Mám takoý dojem že za 10 let nebudou be procesoru umět fungovat ani obyčejné vypínače
Nojo, jednoduché věci už nikdo neumí a čím složitější, tím lepší, protože se má toho víc co rozbít :evil: .A tím pádem si ta firma co to dělá zajišťuje odbyt do budoucna. :wink:
Na prodej přebytečné N.D. na Ladu 111: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... rod%C3%A1m
znamení : KozoHroch :-D
Uživatelský avatar
zelvotron
Příspěvky: 6276
Registrován: čtv lis 23, 2006 10:32
Bydliště: Praha

Příspěvek od zelvotron »

Pro představu :D :

http://www.youtube.com/watch?v=u1r211GAOHo
http://www.youtube.com/watch?v=Ddw1KnrkPl0 (takhle pěkně to pípá, když vypnete motor a necháte klíčky v zapalování)

Uvnitř je plošnej spoj na svislo a "světýlka" jsou SMD diody, tedy to se týká novějších "krátkých" kukaček, ty starší hluboký sem rozebraný neměl.
21113 >>> 21113 >>> 21113

Komu není rady, tomu není pomoci.
Uživatelský avatar
plavec
Příspěvky: 4715
Registrován: ned črc 22, 2007 19:38
Bydliště: Pelhřimov

Příspěvek od plavec »

Nojo kukačky s elegantnějším zvukem. :wink: To já mám ty starý.
Na prodej přebytečné N.D. na Ladu 111: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... rod%C3%A1m
znamení : KozoHroch :-D
Uživatelský avatar
zelvotron
Příspěvky: 6276
Registrován: čtv lis 23, 2006 10:32
Bydliště: Praha

Příspěvek od zelvotron »

To sou ty starý, resp. "hluboký"
21113 >>> 21113 >>> 21113

Komu není rady, tomu není pomoci.
Uživatelský avatar
MartasBrno
Příspěvky: 4442
Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
Bydliště: Brno

Palubní počítač pro VAZ 2101 - Žiguli

Příspěvek od MartasBrno »

Zdravím,
využiju tohoto tématu. Po čtyřech letech studia jsem se dopracoval k tomu, že si v rámci školního projektu stavím vlastní výrobek. Když pominu táborové věci s děckama, bakalářku a teď diplomku, je to za dobu studia asi jediná věc kterou předpokládám dotáhnu do konce. Ale co kudla?
Palubní počítač.
Takže, prosím o názory, jestli se vám to zdá/nezdá, jestli třeba máte zájem a pod... Zajímalo by mne, jaké funkce by normální Ladista uvítal. Já počítám s: okamžitou a průměrnou spotřebou, dojezdem maximálně a dojezdem s aktuálním stylem jízdy a kdyžtak hodinama.
Pro elektroniky:
Mám tam jednočip ATMega 16, hodiny reálného času, EEPROM paměť pro logování veličin (tachograf/černá skříňka, možnost poslání souboru do PC a otevření v Excelu), seriové rozhraní RS232, no a co se týká čidel, tak mám průtokoměr paliva, čidlo dráhy, několik A/D převodníků...
Dělám to jako desku k přišroubování na zadní stranu tachometru do 2101, zatím nevím kam a jak umístím dvouřádkový znakový displej. Asi pod/nad tachometr...
Dnes jsem osadil desku, no a časem bych měl něco naprogramovat ať mám co odevzdat...

Co vy na to?

P.S. výsledek je pravděpodobný,leč sortiment funkcí je nejistý, je to totiž otázka času který nemám.
Naposledy upravil(a) MartasBrno dne ned kvě 24, 2009 02:11, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Saša
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvek od Saša »

MartasBrno píše: zatím nevím kam a jak umístím dvouřádkový znakový displej. Asi pod/nad tachometr...
V tach. 01 je místa víc než dost . Dnes se "ozvu" . Těď jdu na placato .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Uživatelský avatar
XavierX
Příspěvky: 24
Registrován: úte bře 17, 2009 17:50
Bydliště: Banská Bystrica, SVK
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od XavierX »

to MartasBrno:
no tak o toto by záujem určite bol :) To sa chystáš robiť aj vo večšom množstve?
funkcie su OK.
Jedine ak tak pridať to čo nám v 2101 chýba, Voltmeter (dobijanie) a ešte možnosť otáčkomer :)
ale to už príliš fantazírujem.

No a kam to umiestniť? napríklad:
Obrázek
alebo väčší display:
Obrázek
na miesto 3 display
a na 4 ovlácacie gombíky, na prepínanie funkcií
asi :)


Tak veľa zdaru :wink:
LADA 2101 r.v.1975, 5q, biely hrabač
LADA 2101 r.v. 1974
FORD Sierra 2,0 EFI DOHC r.v. 1993
IBA Zadohraby :D
Uživatelský avatar
Saša
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvek od Saša »

Škoda že v roce 86 neexistovaly digitální foťáky . V 02 jsem mněl display v místě"2" ale trochu níž , zasahoval až ke kontrolkám . místa je tam dost . Místo "4" je pro ovládací tlačítka nevhodné (tyč řízení) , měl sem je umístěné vpravo pd teplomněrem vody na zvláštním panílku těsně pod tachometrem . Bylo tam spousty dalších el. blbostí jenže záznam je pouze na videu a to v systému BETA a to ještě na kotouči ! Takže si to asi již neprohlédnu .
Na display může bejt cokoli teploty čehokoli , tlaku , rychlosti a spomínaných věcí kolem spotřeby . Pro otáčkoměr není tato varianta vhodná lepší je "ručička"
Jinak pozor na volbu typu displeje většina "nechodí" za mínusových teplot !
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Uživatelský avatar
MartasBrno
Příspěvky: 4442
Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
Bydliště: Brno

Příspěvek od MartasBrno »

To XavierX:
Voltmetr je možný, to by šlo, stejně musím palubní napětí měřit abych vyloučil vliv jeho kolísání na údaj o množství paliva či teploty motoru, pokud bych je měřil, takže za toto dík, no a to umístění... Já se musím naučit sem vkládat obrázky, pak to bude názorný...
Mám displej, a to je i k Sašově připomínce, který pochází z pro mne neperspektivního "taky palubního počítače z vozu MHD" a je pro nízké teploty s podsvícením.
Palubák z autobusu:
Obrázek
displej:
Obrázek
Rozměr jeho desky je 122x44mm, takže jediná místa co mne napadají jsou mimo tachometr, buď pod ním nad sloupkem řízení, anebo nad přístrojovým štítem, to ale může někomu vadit nebo lákat zloděje... Ale záleží, kdo by jaký displej měl/chtěl, tady je to (až na jednu softwarovou záludnost) celkem variabilní.
Sašo, umístění ovládaní - to je dobrý místo co píšeš, i když zatím, dokud nemám nic naprogramováno, nevím jestli budu nějaká tlačítka vůbec potřebovat. Ale asi jo, záleží co se vejde na displej.
Co se týká otáčkoměru - to je fakt lepší použít rafiku, mám otáčkoměr ze (sory) šáde a sháním k tomu dekl pro montáž na palubku (vnitřní průměr 80mm)
Jo a mohlo by tam být denní počitadlo, který v 01,02 není a ještě mne napadly hodiny.
Ale vše je o tom jak vydrbu s časem, v žádném případě nemůžu nikomu nic slíbit. Sbírám názory.
Na závěr, takhle vypadá moje destička... není to hotové a bohužel nemám nic lepšího než takyfoťák na mobilu
Obrázek
Naposledy upravil(a) MartasBrno dne čtv dub 09, 2009 23:35, celkem upraveno 1 x.
Odpovědět

Zpět na „Elektronická výbava a doplňky auta - BASTLÍRNA“