Niva 1,9 Diesel - zkušenosti?

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Makaková
Příspěvky: 5
Registrován: úte bře 03, 2009 10:34
Bydliště: Makakov

Niva 1,9 Diesel - zkušenosti?

Příspěvek od Makaková »

Ahoj, ráda bych získala nějaké informace o komůrkovém atmosferickém 1,9 D. O tomhle motoru toho moc napsáno není. Pokud máte nějaké postřehy, pište. Díky Makaková
Uživatelský avatar
Michael 4x4
Příspěvky: 676
Registrován: pon říj 31, 2005 16:39
Bydliště: Michalovce / Palín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Michael 4x4 »

motor Peugeot, myslím že som tu niekde čítal že z 309. Spotreba tak do 7l kombinovaná
LADA NIVA 4X4 /4x2 1.7i LPG od 28.08.2008
--------------------------------------------------------------
Obrázek
Makaková
Příspěvky: 5
Registrován: úte bře 03, 2009 10:34
Bydliště: Makakov

Příspěvek od Makaková »

Ano, je to motor Peugeot, spíš jsem měla na mysli to, jak je to zpřevodované. Jestli je tam převodovka z benzínu nebo jestli jsou rychlosti delší. A jak se chová v terénu oproti benzínu. Díky
Uživatelský avatar
vik2
Příspěvky: 1904
Registrován: stř črc 20, 2005 14:39
Bydliště: ChomutOFF
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od vik2 »

prevodovky a diferaky jsou podle dostupnych informaci stejne s benzinovejma.

Predni dif je jinak uchycen, ale stale je hlinikovej

Delaji se i TD. tady na foru ji ma Termix.
LR Def 110 300Tdi

Rumunskej trip 2016
Rumunskej trip 2015
Montenegro 2014
Romania Nivama 2009
Marko87
Příspěvky: 5
Registrován: stř kvě 13, 2009 14:18
Bydliště: BA-Ružinov

Příspěvek od Marko87 »

Zdravím všetkých,

Tiež by som rád vedel, ako sa 1,9D (47 kW) správa v teréne. Nie je tento motor slabý?
Vďaka.
Uživatelský avatar
vik2
Příspěvky: 1904
Registrován: stř črc 20, 2005 14:39
Bydliště: ChomutOFF
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od vik2 »

Nemam ji, ale podle toho co o Nivach vim si myslim, ze slabej neni.
Ten motor ma Tocak vetsi jak klasickej 1600 benzin, a zatahuje odspoda.
Neni duvod se obavat 1.9D
LR Def 110 300Tdi

Rumunskej trip 2016
Rumunskej trip 2015
Montenegro 2014
Romania Nivama 2009
Marko87
Příspěvky: 5
Registrován: stř kvě 13, 2009 14:18
Bydliště: BA-Ružinov

Příspěvek od Marko87 »

Vďaka za skúsenosť.
Uživatelský avatar
staneko
Příspěvky: 110
Registrován: sob čer 20, 2009 21:36
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od staneko »

Co se týká vlastností v terénu, tak si myslím, že není čeho se bát .....
Jen občas je problém se servisem ..... myslím s ND ... některý věci (motor) se těžko shání jak u LADY tak u PEUGEOTA ..... jednou jsem si naběhl s opravou starteru .... nepasuje ani ten, ani ten .... :D
Uživatelský avatar
Oldřich
Příspěvky: 15
Registrován: ned říj 12, 2008 21:46
Bydliště: východní čechy

Příspěvek od Oldřich »

Má ta 1.9D řídící jednotku??

Odpověď nemá... Zjištěno... :P
Naposledy upravil(a) Oldřich dne pon dub 12, 2010 06:41, celkem upraveno 1 x.
Martin H.
Příspěvky: 266
Registrován: pon lis 05, 2007 14:38
Bydliště: Voleč

Niva 1,9 D

Příspěvek od Martin H. »

Jenom bych se bál při jízdě v hodně těžkém terénu. Přece jenom originál verze v benzínu má rozvodový řetěz. A motor z Peugeotu 1,9D má rozvodový řemen...při větším rázu na převodové ústrojí a potažmo motor by mohl přeskočit. :D
Uživatelský avatar
mergl
Příspěvky: 45
Registrován: úte říj 05, 2010 21:31
Bydliště: LN
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od mergl »

remen nepreskoci,vzdyt i jine offroady maji remen a nic se nedeje rekl bych ze diesel do nivy bude dobra volba,zavodit s nivou neni potreba a diesel hezky tahne od spodu takze do terenu ideal.
TomasNM
Příspěvky: 198
Registrován: stř pro 23, 2009 14:58
Bydliště: Nové Mesto nad Váhom
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od TomasNM »

Podla mna je diesel do terenu idealny.
Taha odspodu,takze netreba drzat otacky a netrpi tym tudiz spojka.
Spotreba je ovela krajsia.
Nema ziadnu elektroniku a je dokonale tesny,takze staci snorchel a hura s nim pod vodu.
Remen som nikdy nepochopil,preco by mal preskocit,sak ten taha iba cerpadlo a vacku,ktore sa daju v pohode otocit rukou,takze ziadna extra zataz na nom neni,
Teda videl som jedinykrat preskoceny remen na starsom Passate,ale ten preskocil nasledkom toho,ze mu do rozvodov vleteli plavky,ktore chcel pouzit ako nahradu za pretrhnuty vonkajsi remen k vod.pumpe na dialnici.
Uživatelský avatar
zimf
Příspěvky: 18
Registrován: sob říj 23, 2010 17:30
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od zimf »

chci se zeptat co všechno je třeba upravit aby jste napasovaly motor z pažouta do nivy? po skušenostech s " íčkem " o tom uvažuji
Uživatelský avatar
vik2
Příspěvky: 1904
Registrován: stř črc 20, 2005 14:39
Bydliště: ChomutOFF
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od vik2 »

Diesel je vyhodnejsi v lehkem a strednim terenu. v obtiznem a tezkem uz je nanic.
Pro vetsinu lidi na beznem provozu je idealni, uspornej.
Ale jak prijde do tuheho konci.
pouzitelnej rozsah diseselu 2,5tis. otacek???
silnej benzim tahne od 2-6,5. Dukazem jsou trebas zavody. Na ceskem Trialu uz skoro vsichni maji Benziny. V8 Range Rover napriklad.

A tak to bude i s Nivou. 1.9D/TD vs 1.7i/MPi - na bezne jezdeni vyhoda diesel. jak prijde do poradnyho terenu tak tam ten Diesel utrapis. Protoze tady potrebujes skoro furt max. vykon.
LR Def 110 300Tdi

Rumunskej trip 2016
Rumunskej trip 2015
Montenegro 2014
Romania Nivama 2009
TomasNM
Příspěvky: 198
Registrován: stř pro 23, 2009 14:58
Bydliště: Nové Mesto nad Váhom
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od TomasNM »

S tymto tvrdenim si dovolim nesuhlasit. Podla mna je vhodnejsie radsej krutit kolesami pomaly a isto,ako rychlo s plynom na podlahe. Neviem,neni som extra skuseny v offroade,ale to co poznam(a malo toho predsalen neni) zakazdym banujem,ze nemam TD,pripadne pomalsiu redukciu. Holt,to je uspora prvotnych nakladov. 1000e je 1000e v pripade za doplatok za D. Kazdopadne sa pohravam s myslienkou namiesto 16b tam nejaky 19td napchat.
Citroen Evasion 2.1TD
Odpovědět

Zpět na „Diskuse k modelové řadě“