Majo píše: Ten motor ma so 112kovym spolocne asi tolko ako s 1.3jkou v samare.
No zase bych to nepřeháněl, ale je to potěšitelný, že se modernizace motoru neodehrála jen v ŘJ, ono jim asi nic jinýho nezbylo, je to prostě další vývojovej stupeň 1,6 16v z desítky (tam už třeba bylo plast. sací potrubí a kat. hned za sběrným potrubím) a je dobře, že se šlo s výkonem nahoru, protože upgrade 1,5 na 1,6 sice znamenal lepší emisní normu, ale taky nepatrně menší výkon a točivej moment ve vyšších otáčkách (v tom opravdu nevidím výhodu, přestože rozhodně nejsem zastáncem línejch "nízkootáčkovejch" motorů, ale zase, když je max. výkon při 5600, tak se mi jeví max. toč. mom. do 4000 optimální, ale samozřejmě záleží na chování motoru v praxi)
Co se týká samotný hodnoty max. výkonu tho motoru tak samozřejmě v dnešní době vzhledem k objemu není oslnivá, spíš tak slabší průměr, ale na druhou stranu si člověk musí uvědomit, že ten motor nemá žádný "novodobý" vyfikundace typu proměnná délka sání, časování ventilů ap. navíc Priora oproti desítce asi moc na váze nepřibrala, takže myslím, že zrovna k motoru nejde mít nějaký zásadní výtky.
Mimochodem nechce se někdo z prioristů zeptat kolik stojí ten vlnovec, co jsem slyšel, tak u starších aut se před tím varuje, že je to v případě nutnosti výměny dražší součástka....