Brzdy - účinost a vadnutí
Moderátor: Moderátoři
Tak to tam asi nemám, zítra to omrknu.Nebude to na připojení mlhovek?
Na prodej přebytečné N.D. na Ladu 111: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... rod%C3%A1m
znamení : KozoHroch
znamení : KozoHroch
tavri píše:plavec píše:Zkus to vyfotit, vůbec nevím oč jde.
Na pravé straně mám ten konektor zapojen a vede kamsi do kabiny- je tam špatně vidět kvůli lpg a pak to mám tak jako Ty- vede do toho svazku (husího krku) a ztrácí se kdesi pod chladičem.Zkusím to ještě rozpojit a spojit co to udělá. Něco mi říká, že to bude k alternátoru ale proč?
Na prodej přebytečné N.D. na Ladu 111: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... rod%C3%A1m
znamení : KozoHroch
znamení : KozoHroch
Při dlouhé jízdě v mokru mě taky na 05ce hučí zadní brzdy. Po častějším brždění se to postupně ztratí. Všechno je ale zcela OX. Nikdy mě to na žádném autě nedělalo, takže to bude s největší pravděpodobností vinou materiálu obložení paken zadních brzd.
Když jste tady rozebírali účinnost brzd, tak mě napadla ještě jedna nezmíněná možnost. Na 211x je většina brzd shodná se Samarou. Největší rozdíl je ve větším průměru kotoučů a tedy i plochy obložení. Jelikož jsou, aspoň jak jsem pochopil, samotné brzdící pístky stejné jako na Samaře, která má kotouče menší, nemůže být jádro pudla zde? Při stejné síle působící na pedál a tím i stejném tlaku pístku a současně větší ploše obložení, je na 1cm2 vyvíjen vlastně nižší tlak než v Samaře a proto nemůže být účinnost brzd při stejném tlaku na pedál stejná.
Každopádně je to dobrý námět na některý sraz, kde by se mohl uskutečnit srovnávací test brzd mezi jednotlivými modely.
Když jste tady rozebírali účinnost brzd, tak mě napadla ještě jedna nezmíněná možnost. Na 211x je většina brzd shodná se Samarou. Největší rozdíl je ve větším průměru kotoučů a tedy i plochy obložení. Jelikož jsou, aspoň jak jsem pochopil, samotné brzdící pístky stejné jako na Samaře, která má kotouče menší, nemůže být jádro pudla zde? Při stejné síle působící na pedál a tím i stejném tlaku pístku a současně větší ploše obložení, je na 1cm2 vyvíjen vlastně nižší tlak než v Samaře a proto nemůže být účinnost brzd při stejném tlaku na pedál stejná.
Každopádně je to dobrý námět na některý sraz, kde by se mohl uskutečnit srovnávací test brzd mezi jednotlivými modely.
Mám za to, že destičky samara a 10 jsou stejný a rozdíl je jen v tom, že těžiště jejich plochy působí u 10 na větším poloměru kotouče => vetší brzdící moment. A pak už je jen otázka jestli to zvýšení je uměrný vetší hmotnosti.Hurikán píše: Když jste tady rozebírali účinnost brzd, tak mě napadla ještě jedna nezmíněná možnost. Na 211x je většina brzd shodná se Samarou. Největší rozdíl je ve větším průměru kotoučů a tedy i plochy obložení. Jelikož jsou, aspoň jak jsem pochopil, samotné brzdící pístky stejné jako na Samaře, která má kotouče menší, nemůže být jádro pudla zde? Při stejné síle působící na pedál a tím i stejném tlaku pístku a současně větší ploše obložení, je na 1cm2 vyvíjen vlastně nižší tlak než v Samaře a proto nemůže být účinnost brzd při stejném tlaku na pedál stejná.
Hurikán píše: Každopádně je to dobrý námět na některý sraz, kde by se mohl uskutečnit srovnávací test brzd mezi jednotlivými modely.
Jsem pro, aspoň ty Kamy dřív sjeduzelvotron 4. 2. píše: Jinak já jsem pro praktickej pokus, tohle je pořád teoretizování, kdyžtak mi to připomeňte na srazu
21113 >>> 21113 >>> 21113
Komu není rady, tomu není pomoci.
Komu není rady, tomu není pomoci.
Mne tiež v zadu hučali brzdy len za mokra. Nepískali, ako keby bolo zodreté obloženie, ale-šuchot hluk. Dôvod? Podlepované brzdové obloženie na pakniach.
Mne tiež auto nebrzdilo. Dôvod? Poodlepované obloženie, tečúci valček na jednej strane v zadu, zdvihnutý zadok a nenastavený regulátor tlaku.
Neopotrebované pakne=zadok nebrzdí
LADA+výborný servis=výborné brzdy
Mne tiež auto nebrzdilo. Dôvod? Poodlepované obloženie, tečúci valček na jednej strane v zadu, zdvihnutý zadok a nenastavený regulátor tlaku.
Neopotrebované pakne=zadok nebrzdí
LADA+výborný servis=výborné brzdy
Ale ono jde o to, alespoň v mém případě, že se ty brzdy rychle přehřály. Brzdily docela dobře, ale brzy uvadly.Hurikán píše:Když jste tady rozebírali účinnost brzd, tak mě napadla ještě jedna nezmíněná možnost. Na 211x je většina brzd shodná se Samarou. Největší rozdíl je ve větším průměru kotoučů a tedy i plochy obložení. Jelikož jsou, aspoň jak jsem pochopil, samotné brzdící pístky stejné jako na Samaře, která má kotouče menší, nemůže být jádro pudla zde? Při stejné síle působící na pedál a tím i stejném tlaku pístku a současně větší ploše obložení, je na 1cm2 vyvíjen vlastně nižší tlak než v Samaře a proto nemůže být účinnost brzd při stejném tlaku na pedál stejná.
1991 až 1995 Š 445 (r. v. 1958)
1994 až 1999 LADA 2101 (r. v. 1980)
1998 až 2003 Lada 21061 - 1500s (r. v. 1984)
2002 až 2008 Lada 2111 (r. v. 2000)
2008 dosud Honda Civic 1,4 Si, 6g sedan (r. v. 1998) - Vendelín
1994 až 1999 LADA 2101 (r. v. 1980)
1998 až 2003 Lada 21061 - 1500s (r. v. 1984)
2002 až 2008 Lada 2111 (r. v. 2000)
2008 dosud Honda Civic 1,4 Si, 6g sedan (r. v. 1998) - Vendelín
Presne tak. Ja som zatiaľ to vednutie brzd nezažil, ale to len kôli tomu, že som jazdil za iných pomienok ako ty. Predsa nemám iné auto ako si mal ty Erik. Takže sme o krok ďalej. Netvrdíme, že to auto nebrzdí, ale že brzdy vednú. Prečo? Väčšina tu tvrdí, že je to o zlej konštrukcii tohoto modelu. No ja si to nemyslím. Samozrejme, že sa môžem mýliť.
No zatiaľ som to nikde nenačítal, že je to tak, akurát tu. Som presvedčený, že keby som problém s brzdami mal ja, tak by som ho vyriešil, ale mňa topánka netlačí. No priznám sa, že toto čo tu o brzdách čítam je strašné a nedá mi nereagovať.
Čo s týmto problémom, ktorý sa na prvý pohľad zdá byť neriešiteľný a pripisuje sa na vrub Lady?
Podľa mňa ak sa má toto auto opraviť, tak min. tak ako to bolo pred tým, alebo aby to bolo lepšie ako pred tým. A prípad brzd je podľa mňa práve druhý prípad.
Takže, podľa vás má zmysel, aby som tu dával stránky typu: http://www.autolada.ru/viewtopic.php?t=206213 Má zmysel ten prekladač
Lebo podľa mňa len toto je cesta tie brzdy poriešiť, samozrejme ak sá tie diely dajú kúpiť.
No zatiaľ som to nikde nenačítal, že je to tak, akurát tu. Som presvedčený, že keby som problém s brzdami mal ja, tak by som ho vyriešil, ale mňa topánka netlačí. No priznám sa, že toto čo tu o brzdách čítam je strašné a nedá mi nereagovať.
Čo s týmto problémom, ktorý sa na prvý pohľad zdá byť neriešiteľný a pripisuje sa na vrub Lady?
Podľa mňa ak sa má toto auto opraviť, tak min. tak ako to bolo pred tým, alebo aby to bolo lepšie ako pred tým. A prípad brzd je podľa mňa práve druhý prípad.
Takže, podľa vás má zmysel, aby som tu dával stránky typu: http://www.autolada.ru/viewtopic.php?t=206213 Má zmysel ten prekladač
Lebo podľa mňa len toto je cesta tie brzdy poriešiť, samozrejme ak sá tie diely dajú kúpiť.
Nepodarilo sa mi to pustiť cez prekladač, myslím stránku http://www.autolada.ru/viewtopic.php?
Tam píše Omadem: Najazdil som 28000 km, hluk zo zadu, akoby sa úplne opotrebovalo obloženie. Bolo pôvodné. Kúpil som nové, nejaké hovnisté, asi začiatok niečoho. V servise dali dole bubny a obloženie bolo ako nové na hrúbku, hovoria, netreba meniť. No naliehal som a vymenili ho. Teraz žiadny hluk, všetko mäkko a komfortne a hlavne brzdí normálne. Takže podľa Omadema, je jedno čo dáme do bubnov, hlavné je je, že tam nie je to čo dávajú v závode.
O brzdových kotúčoch ALNAS: http://www.alnas.ru/alternative/diski
varianty brzdových kotúčov:http: //www.exist.ru/cat/cat/parts.aspx?m=86500008andp=6BC00007
Brzdy, porovnanie Lady s inými auto: http://www.tataauto.ru/news/2004/02/03/205.html
Tieto dva stránky sú uvedené na poslednej stránke.
A ešte: http://www.autolada.ru/viewtopic.php?t=205680andstart=0
Tam píše Omadem: Najazdil som 28000 km, hluk zo zadu, akoby sa úplne opotrebovalo obloženie. Bolo pôvodné. Kúpil som nové, nejaké hovnisté, asi začiatok niečoho. V servise dali dole bubny a obloženie bolo ako nové na hrúbku, hovoria, netreba meniť. No naliehal som a vymenili ho. Teraz žiadny hluk, všetko mäkko a komfortne a hlavne brzdí normálne. Takže podľa Omadema, je jedno čo dáme do bubnov, hlavné je je, že tam nie je to čo dávajú v závode.
O brzdových kotúčoch ALNAS: http://www.alnas.ru/alternative/diski
varianty brzdových kotúčov:http: //www.exist.ru/cat/cat/parts.aspx?m=86500008andp=6BC00007
Brzdy, porovnanie Lady s inými auto: http://www.tataauto.ru/news/2004/02/03/205.html
Tieto dva stránky sú uvedené na poslednej stránke.
A ešte: http://www.autolada.ru/viewtopic.php?t=205680andstart=0
Rudo, ono záleží i na stylu jízdy. Mě brzdy zvadly celkem 2 x za těch skoro 6 let, co jsem Ladu měl. Jinak to brzdilo dobře. Byly tam původní kotouče, destičky byly pokaždé jíné, kapalina měněná. Na technické to prošlo. Asi by pomohlo koupit jiné kotouče.
1991 až 1995 Š 445 (r. v. 1958)
1994 až 1999 LADA 2101 (r. v. 1980)
1998 až 2003 Lada 21061 - 1500s (r. v. 1984)
2002 až 2008 Lada 2111 (r. v. 2000)
2008 dosud Honda Civic 1,4 Si, 6g sedan (r. v. 1998) - Vendelín
1994 až 1999 LADA 2101 (r. v. 1980)
1998 až 2003 Lada 21061 - 1500s (r. v. 1984)
2002 až 2008 Lada 2111 (r. v. 2000)
2008 dosud Honda Civic 1,4 Si, 6g sedan (r. v. 1998) - Vendelín