nastavení volnoběhu u 2107i 2104i
Moderátor: Moderátoři
Lambda nemá vliv na chod motoru když je studená . Ohřátí může trvat i několik minut . Po tuhle dobu řídí chod motoru ŘJ z paměti a je v takzvané otevřené smyčce .Patrac píše:že by něco zaznamenávala lambda?? špatnýho při studeným motoru?
Do normálního stavu (uzavřená smyčka) se dostane až jsou splněny jisté podmínky (je ohřátá lambda a dává měnící se signál , teplota motoru je přes 32°C a motor běží určitou dobu 6s-5min dle teploty v momentu startu).
Po spuštění studeného motoru "kecají" do volnoběhu tato čidla : snímač tlaku (černá kostka s hadičkou) , čidlo teploty vzduchu , č.teploty vody , snímač polohy klapky a tlak paliva . Toť vše . Volnoběh ovládá ŘJ pomocí krokového motorku .
Skuste změřit tlak paliva je velmi důležitý právě v době kdy není signál z lambdy a ŘJ "jede z paměti . Komprese a tlak paliva se sebou souvisí .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
jak ten tlak paliva zmerim? doma k tomu nejspis nic nemam
zas kdyz by byl malej tak by to nestacilo davat palivo pri ostrejsi jizde ne?
zas kdyz by byl malej tak by to nestacilo davat palivo pri ostrejsi jizde ne?

E36 330i coupe skoro Alpina, Mauritiusblau Metallic - Crash Packet
Dokud karu nerozdelas, nevis o ni nic
Chatka 12 forever
Buková Drift Challenge Team
Romania team 2009
Dokud karu nerozdelas, nevis o ni nic

Chatka 12 forever
Buková Drift Challenge Team
Romania team 2009
Nevím o kolik by se tlak musel snížit aby to bylo znát hodně toho uřídí lambda . Při nižším tlaku pouze ŘJ prodlouží dobu vstřiku . Jenže v době studeného motoru lambda nejde a ŘJ dávkuje dle tabulky a neví že tak stříká méně paliva .Maysner píše:kdyz by byl malej tak by to nestacilo davat palivo pri ostrejsi jizde ne?
Ke změření tlaku stačí "T" kus mezi filtr a hadici ke vstřikovači + manometr (třeba na vodu) POZOR na čistotu .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
- Marek Doležal
- Příspěvky: 146
- Registrován: pon pro 29, 2008 00:06
- Bydliště: Pardubice
Kterou kompresi máš namysli? Dynamickou?Saša píše: Komprese a tlak paliva se sebou souvisí .

Oči se ti vykulí, až uvidíš Žiguli !
http://marad.rajce.idnes.cz/
http://marad.rajce.idnes.cz/
I to je možné . Skus jestli po ohřátí funguje lambda a celý řídící systém . Přepni na benzín ! vem měřák a "píchni" ho na výstup z lambdy , pokud máš LPG je na tento výstup připojen ještě káblík do elektroniky LPG . Na tomto výstupu se musí pokud je vše v pořádku měnit střídavě napětí (100 - 800 mV) , čísla budou "skákat" . Pokud se napětí nebude měnit ani při prudším přidání a ubrání plynu je nejspíš vadná lambda nebo její výstup je někde "něčím" zatížen (skusmo odpoj drát od LPG) . Já mám na řídící elektronice pro servoventil LPG zelenou LED která bliká podle lambdy . koukni jestli jí tam nemáš taky . Funguje pouze při LPG . tím lze jednoduše také testnout lambda .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
- Patrac
- Příspěvky: 3740
- Registrován: stř srp 04, 2004 12:15
- Bydliště: Brno - King field
- Kontaktovat uživatele:
Dneska mi drobek donese druhou lambdu vyměním to a uvidím. Pokud to bude o.k. tak je to jasnéSaša píše:I to je možné . Skus jestli po ohřátí funguje lambda a celý řídící systém . Přepni na benzín ! vem měřák a "píchni" ho na výstup z lambdy , pokud máš LPG je na tento výstup připojen ještě káblík do elektroniky LPG . Na tomto výstupu se musí pokud je vše v pořádku měnit střídavě napětí (100 - 800 mV) , čísla budou "skákat" . Pokud se napětí nebude měnit ani při prudším přidání a ubrání plynu je nejspíš vadná lambda nebo její výstup je někde "něčím" zatížen (skusmo odpoj drát od LPG) . Já mám na řídící elektronice pro servoventil LPG zelenou LED která bliká podle lambdy . koukni jestli jí tam nemáš taky . Funguje pouze při LPG . tím lze jednoduše také testnout lambda .
mmj od jaké teploty začíná Lambda pracovat??? tedy od kolika stupňů kecá do provozu auta
Lada Niva M:1/8,5
Kia Cee´d SW 12.12.2011- ???
21044 - ice dream rising 1.11.2006-19.12.2011
2107 - red storm rising 1.5.2003-1.11.2006
Kia Cee´d SW 12.12.2011- ???
21044 - ice dream rising 1.11.2006-19.12.2011
2107 - red storm rising 1.5.2003-1.11.2006
Už jsem to někde psal , je více podmínek uzavření celé regulační smyčky . jen skráceně (lambda nad 300°C , teplota vody nad 32°C , motor běží déle než 6s - 5 min (dle teploty při startu) otáčky kliky nad 460 ot/min) .
Lambdu NEMĚŇ , napřed se přesvěč jestli je vadná ! Je to dost citlivá věc na manipulaci a není těžké jí při demontáži poškodit . NEPOVLOVAT za studena ! min. teplota výfuku 60°C .
Lambdu NEMĚŇ , napřed se přesvěč jestli je vadná ! Je to dost citlivá věc na manipulaci a není těžké jí při demontáži poškodit . NEPOVLOVAT za studena ! min. teplota výfuku 60°C .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
- Patrac
- Příspěvky: 3740
- Registrován: stř srp 04, 2004 12:15
- Bydliště: Brno - King field
- Kontaktovat uživatele:
O víkendu to zkusím přeměřit. mmj kdyaž bude ta lambda jak píšeš zatížena např LPG a jinak bude dobrá co pak s tím??Saša píše:I to je možné . Skus jestli po ohřátí funguje lambda a celý řídící systém . Přepni na benzín ! vem měřák a "píchni" ho na výstup z lambdy , pokud máš LPG je na tento výstup připojen ještě káblík do elektroniky LPG . Na tomto výstupu se musí pokud je vše v pořádku měnit střídavě napětí (100 - 800 mV) , čísla budou "skákat" . Pokud se napětí nebude měnit ani při prudším přidání a ubrání plynu je nejspíš vadná lambda nebo její výstup je někde "něčím" zatížen (skusmo odpoj drát od LPG) . Já mám na řídící elektronice pro servoventil LPG zelenou LED která bliká podle lambdy . koukni jestli jí tam nemáš taky . Funguje pouze při LPG . tím lze jednoduše také testnout lambda .
Lada Niva M:1/8,5
Kia Cee´d SW 12.12.2011- ???
21044 - ice dream rising 1.11.2006-19.12.2011
2107 - red storm rising 1.5.2003-1.11.2006
Kia Cee´d SW 12.12.2011- ???
21044 - ice dream rising 1.11.2006-19.12.2011
2107 - red storm rising 1.5.2003-1.11.2006
Pokud je vše v elektronice LPG v pořádku tak jí to "nezatíží" . Může tam ale nastat porucha a tím ovlivňovat výstup z lambdy . Proto jsem to napsal . Máš tam tu LED ?
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
tak cely muj problem jsem vyresil diky majovi. kdyz jsem byl u nej a menil jsem filtrbox vsiml si ze mam prirubou na lpg zaslepen kanalek ke krokovymu motorku volnobehu. po prozkoumani jsem zjistil ze staci prirubu otocit. osadila se pri montazi lpg privodem plynu dopredu(tak jak jsem videl u jinych icek s lpg). ted mi tam vede plyn zezadu a kanal volnobehu uz funguje jak ma




E36 330i coupe skoro Alpina, Mauritiusblau Metallic - Crash Packet
Dokud karu nerozdelas, nevis o ni nic
Chatka 12 forever
Buková Drift Challenge Team
Romania team 2009
Dokud karu nerozdelas, nevis o ni nic

Chatka 12 forever
Buková Drift Challenge Team
Romania team 2009