16V hlava
Moderátor: Moderátoři
Osobně mám dojem, že 16V hlava je pro motory Lada k ničemu. Nikdo z vás, pánové, totiž nebude schopen takto upravený motor odladit, aby jel jak byste chtěli.
Pokud osadíte motor šestnáctiventilovou hlavou, budete se muset smířit s tím, že jej odsoudíte k práci ve vysokých a velmi vysokých otáčkách. Motory pro takové otáčky by určitě neměly mít dlouhý zdvih (takže motory 1500 a 1600 NEE) a motory s krátkým zdvihem s kubaturou 1200 a 1300 ccm jsou natolik málo výkonné a jejich potenciál toho moc navíc nenabízí, že se to absolutně nevyplatí.
I kdybyste osadili motor Lada hlavou se šestnácti ventily, čím byste takový motor chtěli krmit? I kdybyste ho krmili nějakým soutěžním karburátorem (nebo párem karburátorů), nikdy k tomu nebudete schopni odladit výfukové potrubí a zapalování. Bez brzdy ani omylem. Nehledě ke skutečnosti, že vás takový motor doslova sežere (spotřeba 30 - 60 litrů na 100 km je víc než jasným důkazem).
Navíc celá tato "přestavba" by vyšla na tak nekřesťanské prachy, že byste museli být milionáři.
A co to bude platné, když i po takových peripetiích vám kterékoli moderní auto s motorem v serii ujede, kdy si vzpomene...............? Nejen, že ten motor nikdy nebudete schopni vyladit tak, aby jel jak má, ale především nemáte na to tuhost karoserie, stabilitu podvozku, brzdy, rozchod kol, zavěšení přední nápravy a mnoho jiných maličkostí.
Spadněte na zem.
Ale nikomu to nechci rozmlouvat, jen teoretizuju.
Pokud osadíte motor šestnáctiventilovou hlavou, budete se muset smířit s tím, že jej odsoudíte k práci ve vysokých a velmi vysokých otáčkách. Motory pro takové otáčky by určitě neměly mít dlouhý zdvih (takže motory 1500 a 1600 NEE) a motory s krátkým zdvihem s kubaturou 1200 a 1300 ccm jsou natolik málo výkonné a jejich potenciál toho moc navíc nenabízí, že se to absolutně nevyplatí.
I kdybyste osadili motor Lada hlavou se šestnácti ventily, čím byste takový motor chtěli krmit? I kdybyste ho krmili nějakým soutěžním karburátorem (nebo párem karburátorů), nikdy k tomu nebudete schopni odladit výfukové potrubí a zapalování. Bez brzdy ani omylem. Nehledě ke skutečnosti, že vás takový motor doslova sežere (spotřeba 30 - 60 litrů na 100 km je víc než jasným důkazem).
Navíc celá tato "přestavba" by vyšla na tak nekřesťanské prachy, že byste museli být milionáři.
A co to bude platné, když i po takových peripetiích vám kterékoli moderní auto s motorem v serii ujede, kdy si vzpomene...............? Nejen, že ten motor nikdy nebudete schopni vyladit tak, aby jel jak má, ale především nemáte na to tuhost karoserie, stabilitu podvozku, brzdy, rozchod kol, zavěšení přední nápravy a mnoho jiných maličkostí.
Spadněte na zem.
Ale nikomu to nechci rozmlouvat, jen teoretizuju.
Naposledy upravil(a) Marek dne sob led 03, 2009 10:32, celkem upraveno 1 x.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11040
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
5 jich bylo vyrobena a šestá je na Ladě 2105, vzdušnou čarou od mého domu asi 1km, životnost toho motoru je dvě hodiny a jedna motohodina je spočítaná na 100 000Kč:) Kamarád potkal bývalého závodníka Metalexu a ten jej zavedl do garáže:)
zde
Kua vsecko hraje pro ty podnikatelse zazobane prasata ....
Tak a už zbývá jen ten Jelen a můžeme vytáhnout oponu.
Dostal ste Bludišťáka!
Klikněte zde pro zobrazení.
Kua vsecko hraje pro ty podnikatelse zazobane prasata ....
Tak a už zbývá jen ten Jelen a můžeme vytáhnout oponu.
Dostal ste Bludišťáka!
Klikněte zde pro zobrazení.
Pájo, pochybuju, že by ji prodal... Ale mám slíbené domluvení audience..
zde
Kua vsecko hraje pro ty podnikatelse zazobane prasata ....
Tak a už zbývá jen ten Jelen a můžeme vytáhnout oponu.
Dostal ste Bludišťáka!
Klikněte zde pro zobrazení.
Kua vsecko hraje pro ty podnikatelse zazobane prasata ....
Tak a už zbývá jen ten Jelen a můžeme vytáhnout oponu.
Dostal ste Bludišťáka!
Klikněte zde pro zobrazení.
Ad ACI:
Tak nezapomeň foťák ssebou a fotit a fotit a fotit a fotit a fotit a pak nám poslat odkaz.A co zbytek?Je někde k vidění v akci?A nebo už pouze leží v depozitáři některého technického muzea?
Tak nezapomeň foťák ssebou a fotit a fotit a fotit a fotit a fotit a pak nám poslat odkaz.A co zbytek?Je někde k vidění v akci?A nebo už pouze leží v depozitáři některého technického muzea?
2103 - красное октябрь
21061 - экспедиционной машине/էքսպեդիցիոն մեքենա/საექსპედიციო მანქანა
2101 - Lahváček (Echt veterán 1975)
21061 - экспедиционной машине/էքսպեդիցիոն մեքենա/საექსპედიციო მანქანა
2101 - Lahváček (Echt veterán 1975)
to bude zhruba stejnej údaj, kterej mi říkal ten připitej borec..Pája píše: Jinak Lada motor vrtlej na dva litry s toudle hlavou měl 200 ps a auto cca 800kg
zde
Kua vsecko hraje pro ty podnikatelse zazobane prasata ....
Tak a už zbývá jen ten Jelen a můžeme vytáhnout oponu.
Dostal ste Bludišťáka!
Klikněte zde pro zobrazení.
Kua vsecko hraje pro ty podnikatelse zazobane prasata ....
Tak a už zbývá jen ten Jelen a můžeme vytáhnout oponu.
Dostal ste Bludišťáka!
Klikněte zde pro zobrazení.
To je motor 2112, to už mě taky napadlo Na bloku jsou pořád závity na krabicový úchyty, takže jedinej závažnější problém je termostat, kterej trčí dozadu, tj do příčky mezi motorem a kabinou a se spojkou, pak trošku asi se svody výfuku.
Ovšem nebude jednoduchý ten motor sehnat vzhledem k rozšířensti 10 řady u nás
21113 >>> 21113 >>> 21113
Komu není rady, tomu není pomoci.
Komu není rady, tomu není pomoci.
To není až tak zajímavý, tam cpát tenhle motor. Je to sice 16V, ale výkonovej nárůst není nic moc, jak sme mohli vidět na srazech.
A borec psal, že to chce oturbit a to už moch udělat rovnou s origo 8V. U turba to nehraje takovou roli, kolika ventilama to protlačí.
A co dělá Acibuk a ten jeho 16V soused???
A borec psal, že to chce oturbit a to už moch udělat rovnou s origo 8V. U turba to nehraje takovou roli, kolika ventilama to protlačí.
A co dělá Acibuk a ten jeho 16V soused???
VAZ 1800kk na prvočinitele