Podtlakový karburátor na pretlakový???

Moderátor: Moderátoři

Pája
Příspěvky: 991
Registrován: ned čer 06, 2004 19:51
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Pája »

rosta píše:a není jednodušší vyměnit karb za přetlakový typ třeba z renaultu 5 turbo? :?:
Všude se jich válej hromady...
VAZ 1800kk na prvočinitele
Uživatelský avatar
HoluboSup
Příspěvky: 78
Registrován: ned dub 29, 2007 12:02
Bydliště: Třebíč

Příspěvek od HoluboSup »

Saša píše: změnit jehlový ventil páč původní zvýšený tlak neudrží
Jejda, to mě nenapadlo... Jak to vyřešit?
rosta píše:a není jednodušší vyměnit karb za přetlakový typ třeba z renaultu 5 turbo? :?:
Ne, Renaul 5 turbo bylo malosériově vyráběný závodní auto, narozdíl od běžného R5 má motor vzadu a je o dost širší. Navíc se jich většina vyrobila se vstřikováním. Těžko takový auto někde seženeš, o dílech ani nemluvím.
V každé diskusi na téma turbo+karbec se nakonec všichni shodnou, že nejlepší bude sehnat přetlakovej karbec z rencka, ale nikdy jsem neslyšel o někom kdo by to tak nakonec opravdu udělal :roll:

Teďka jsem něco našel http://www.inzercenet.cz/inzerat/prodej ... bo-9710282
Naposledy upravil(a) HoluboSup dne ned úno 08, 2009 13:59, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Petanek2101
Příspěvky: 1106
Registrován: sob bře 04, 2006 16:56
Bydliště: Trutnov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Petanek2101 »

Pája píše:
rosta píše:a není jednodušší vyměnit karb za přetlakový typ třeba z renaultu 5 turbo? :?:
Všude se jich válej hromady...
ted jsem to chtel napsat :lol:
Mno a už je po bastlu,ať jsou mu hutě lehké.
Pája
Příspěvky: 991
Registrován: ned čer 06, 2004 19:51
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Pája »

HoluboSup píše:
Saša píše: změnit jehlový ventil páč původní zvýšený tlak neudrží
Jejda, to mě nenapadlo... Jak to vyřešit?
Nejdřív si změř, kolik ti tlačí origo čerpadlo, jestli bude vůbec potřeba zvedat tlak. Já si myslim, že nebude. Pokud to teda nechceš nafukovat k prasknutí hned na první pokus.
VAZ 1800kk na prvočinitele
Uživatelský avatar
HoluboSup
Příspěvky: 78
Registrován: ned dub 29, 2007 12:02
Bydliště: Třebíč

Příspěvek od HoluboSup »

25 kPa...
Pája
Příspěvky: 991
Registrován: ned čer 06, 2004 19:51
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Pája »

Hmm, tak jestli dobře počítám, tak to nestačí ani na čtvrt baru tlaku turba. No nic, tak zvýšit. A zkusit, co vydrží origo ventil.
VAZ 1800kk na prvočinitele
Trevor
Příspěvky: 759
Registrován: ned zář 04, 2005 19:09
Bydliště: Šurany -SK
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Trevor »

:D je vzdy dobre sledovat tieto diskusie o turbe s karburatorom. Stale sa tu spomina pretlakovy karburator z R5 ktory nikdy nikto v zivote nevidel a mozno ani v skutocnosti neexistuje je to len mytus :lol: :P

Kazdy tu hlada sposob ako sa to neda. Dorabat turbo na atmosfericky motor je v pripade ze to clovek nemysli naozaj ale naozaj vazne dobra picovina. Hodte tam cely motor z niecoho a bude klud. Alebo ked uz teda davat turbo tak tam proste hodte icko z nejakeho turbo benzinaku a bude to daleko lepsie ako vase karburatory na ktore aj tak nezozenete potrebne veci aby ste to aspon ako tak naladili. Icko vam dnes nacipuje kazdy lamer aj odbrzdi a vysledok bude uzastny :P
530i
Chatka 12 4ever :mrgreen:
Expedicia Eesti 2010
Uživatelský avatar
Puhi
Příspěvky: 2727
Registrován: čtv čer 07, 2007 20:48
Bydliště: Michaelsheep

Příspěvek od Puhi »

tak vidíš, aj ty tu píšeš že sa to nedá :lol: a jebačka s iným motorom, prípadne s ičkom a turbom na lada motor je podľa mňa robota čo sa = vyrobeniu nového karbcu z kopy železa za pomoci vŕtačky a sekáča, takže... :mrgreen:
podľa mňa sa to musí dať, len sa ešte nenašiel ten šialenec ktorý by sa s tým naťahoval cez klasiku,tému som založil aby sa pomaličky hľadala možnosť ako to urobiť, ktorá zrejme existuje, a sranie tu o tom že tam nadrb pretlakáč z fuega abo renaultu, kt. je málo je rada na hovno, to je asi tak, že ak by ti praskla poloos tak by som ti napísal že rovno kúp nové auto :wink: Jednoducho treba si overiť čo sa overiť dá a potom to nahodiť a už len experimentovať, vychytávať muchy atď :roll:
Uživatelský avatar
Saša
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvek od Saša »

Škoda že nemám dílnu , Udělal bych to do nějakého "šrotu" pro ukázku že to chodí . Montáž turba pod karbec je ověřená věc . Znám víc lidí co mají takhle upravený motor v letadle a chodí to bez problémů . Prakticky se nic nemusí nastavovat jen udělat nové svody a část výfuku .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Uživatelský avatar
Puhi
Příspěvky: 2727
Registrován: čtv čer 07, 2007 20:48
Bydliště: Michaelsheep

Příspěvek od Puhi »

hmm, Saša, teoreticky ani tie zvody by sa nemuseli robiť nie? :scratch: od turba rúra a príruba rovno na klasické zvody... alebo trepem? :roll:
Uživatelský avatar
Saša
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvek od Saša »

Aby to "nějak" vypadalo tak jo
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Uživatelský avatar
Puhi
Příspěvky: 2727
Registrován: čtv čer 07, 2007 20:48
Bydliště: Michaelsheep

Příspěvek od Puhi »

tak potom viac-menej "len" ten výfukový diel, hmm, a niesu tam pri tom systéme potom nejaké "zádrhele?" napríklad či sa nedostane benzín do oleja cez turbo keďže v turbe je už vzduch spolu s benzínom?
Uživatelský avatar
Saša
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvek od Saša »

Puhi píše: niesu tam pri tom systéme potom nejaké "zádrhele?" napríklad či sa nedostane benzín do oleja cez turbo keďže v turbe je už vzduch spolu s benzínom?
No kdybys trochu zapřemejšlel tak zjistíž že to není možné , protože olej je pod větším tlakem v ložisku turba než tlak vzduchu okolo .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Cory
Příspěvky: 11605
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Příspěvek od Cory »

Dalej by som poradil zvysit tlak oleja podlozenim redukcneho ventilu...neviem ako sa da vyriest vystup oleja z motora pre turbo, mna napadla ta rozdvojka na meranie tlaku oleja.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Uživatelský avatar
Saša
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvek od Saša »

Cory píše:neviem ako sa da vyriest vystup oleja z motora pre turbo
Mezikusem blok/filtr oleje z 1.3 (05 řemen) .
Cory píše:Dalej by som poradil zvysit tlak oleja podlozenim redukcneho ventilu
Myslíš že 4 bar je málo ?
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Odpovědět

Zpět na „Zajímavé úpravy a vylepšení“