Podtlakový karburátor na pretlakový???
Moderátor: Moderátoři
Podtlakový karburátor na pretlakový???
Tak, mal som jeden nápad - Ak by sa napríklad pri klasickom žiguláckom webri napojilo turbo pred karburátor, a nejakým spôsobom prepojilo potrubie medzi turbom a webrom s plavákovou komorou karbca(napr vrtnúť dierku do viečka karburátora a prepojiť-jednoducho aby tam bol vždy rovnaký tlak ako v potrubí), nebol by to nakoniec viac-menej pretlakový karbec?
Takže mám aj otázku, ak by sa to aj takto prepojilo, kadiaľ by ten tlak mohol unikať z karburátora (vraj staré webre mali odvzdušňovák plavákovej komory, ale viac neviem)?
No a možno by aj trebalo prerobiť paliv. čerpadlo na elektrické, ale to je momentálne jedno
uff, dufam že som napísal všetko čo som chcel
ps. príspevky typu že mi už načisto hrabe atd. tu čakám, ale nemuseli by byť, takže prosím len príspevky prečo by to nemalo fungovať, prípadne na čo som zabudol a tak...
Dik
Takže mám aj otázku, ak by sa to aj takto prepojilo, kadiaľ by ten tlak mohol unikať z karburátora (vraj staré webre mali odvzdušňovák plavákovej komory, ale viac neviem)?
No a možno by aj trebalo prerobiť paliv. čerpadlo na elektrické, ale to je momentálne jedno
uff, dufam že som napísal všetko čo som chcel
ps. príspevky typu že mi už načisto hrabe atd. tu čakám, ale nemuseli by byť, takže prosím len príspevky prečo by to nemalo fungovať, prípadne na čo som zabudol a tak...
Dik
Já mám taky v plánu dát turbo před (pokud se mi nepoštěstí lacino sehnat horizontálního solexe). Chtěl bych celý karbec uzavřít do boxu, odpadnu tak problémy s jeho utěsněním.
Teď mě napadá, kdyby jsi navrtal díru do plovámový komory a spojil s tím potrubím, neutíkal by tudy náhohou benzín rovnou před karburátor?
Teď mě napadá, kdyby jsi navrtal díru do plovámový komory a spojil s tím potrubím, neutíkal by tudy náhohou benzín rovnou před karburátor?
No podľa toho kde by si to vŕtol že? veď predsa plaváková komora nieje zatopená až po viečkoHoluboSup píše:Teď mě napadá, kdyby jsi navrtal díru do plovámový komory a spojil s tím potrubím, neutíkal by tudy náhohou benzín rovnou před karburátor?
Max by tam unikali výpary
Hmm, tiež zaujímavý nápad totiž došlo mi ako to myslíš, len si neviem predstaviť ako by to v reále vyzeraloHoluboSup píše:Chtěl bych celý karbec uzavřít do boxu, odpadnu tak problémy s jeho utěsněním.
No jo, máš pravdu, občas mě napadají zvláštní a děsivé věciPuhi píše:veď predsa plaváková komora nieje zatopená až po viečko
Jako když na sací potrubí nasadíš krabici od bot , bylo by potřeba předělat ovládání plynu na lanko, rozměry by vycházely zhruba na 25x15x15.Puhi píše:len si neviem predstaviť ako by to v reále vyzeralo
No a + utesnovať okolie hadičiek... a potom keď by si sa chcel k tomu karbcu dostať bol by problém... ale to by bolo podľa toho ako rozoberateľnú by si si tú škatuľu urobil...
neviem, pokiaľ by tu niekto napísal kade by mohol z karbca unikať ten tlak(keďže to fakt neviem), možno by to prepájanie s komorou + možno nejaké blendy bola lepšia možnosť
No ale trochu logiky, teoreticky by už nemal unikať nikade že? pretože aj keď je v ňom podtlak, tak musí byť utesnený, inak by nasával falošný vzduch
neviem, pokiaľ by tu niekto napísal kade by mohol z karbca unikať ten tlak(keďže to fakt neviem), možno by to prepájanie s komorou + možno nejaké blendy bola lepšia možnosť
No ale trochu logiky, teoreticky by už nemal unikať nikade že? pretože aj keď je v ňom podtlak, tak musí byť utesnený, inak by nasával falošný vzduch
Zrejme nie, ale to je len odhad...peet2101 píše:a nevadil by mu velký tlak po připojení turba do plovákové komory??
No to by bola možnosť. No ale podľa mňa na to vplyv nebude mať žiaden keďže tlak turba je väčšinou čo viem tak okolo 1.5 baru, max 2, ale to už radšej do lady asi nieHoluboSup píše:Nejlíp to zjistíš když ho utěsníš pod klapkama, nahoru vyrobíš nějakou přírubu na kterou připojíš kompresor a natlakuješ ho.
Pokud se mluví o plnícím tlaku (třeba 1 bar) tak je jasné že je to hodnota jakoby "přičtená" k atmosferickému tlaku . Na tlakoměru také nezačíná stupnice jedna . Nulový tlak je ten který je zrovna roven atmosférickému .
Pokud bude celý karbec v "krabici" a tudíž na stejném tlaku tak je pouze potřeba zvýšit tlak paliva nad max. plnící tlak rurba , jinak do karbecu nepoteče benzín . V tom případě se musí změnit jehlový ventil páč původní zvýšený tlak neudrží . Pak tu máme pomocný kanálek odvzdušnění kliky , nutno zaslepit .
"Krabici" považuji za možnou ALE zbytečně složitá . Jiná možnost u našich karbeců není řešitelná (těsnění hřídelí , membrána akcelerační pumpy ... a jiné) .
Snižte kompresi na cca 8 dejte pod karbec turbo nejlépe podčtverec motor a pojede to jak střela . No dobrá chtělo by to trošku jinou vačici ale pojede to i s origo dobře .
Pokud bude celý karbec v "krabici" a tudíž na stejném tlaku tak je pouze potřeba zvýšit tlak paliva nad max. plnící tlak rurba , jinak do karbecu nepoteče benzín . V tom případě se musí změnit jehlový ventil páč původní zvýšený tlak neudrží . Pak tu máme pomocný kanálek odvzdušnění kliky , nutno zaslepit .
"Krabici" považuji za možnou ALE zbytečně složitá . Jiná možnost u našich karbeců není řešitelná (těsnění hřídelí , membrána akcelerační pumpy ... a jiné) .
Snižte kompresi na cca 8 dejte pod karbec turbo nejlépe podčtverec motor a pojede to jak střela . No dobrá chtělo by to trošku jinou vačici ale pojede to i s origo dobře .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Tu si niesom istý čo máš na mysli... odvzdušnenie kľuky čo ústí do filtra?Saša píše:pomocný kanálek odvzdušnění kliky
Ano o tejto možnosti viem, ale ide mi o medzichladič(intercooler)Saša píše:Snižte kompresi na cca 8 dejte pod karbec turbo nejlépe podčtverec motor a pojede to jak střela
Saša, dik za príspevok, ale keď sa dostanem k skladaniu druhého auta aj tak to skúsim cez klasický karbec (asi som debil čo? ) pretože zatiaľ ma nikto nepresvedčil prečo by to nemalo fungovať, no až na ihlový ventil
Neviem prečo, ale furt mám také tušenie že by to ísť mohlo, čo už so mnou, ked to nepôjde, tak sa svet nezrúti no
Koukni na schéma odvětrání a zjistíš že je polohou klapky(v karbecu) ovládán malý kanálek (má výstup na hadičku do filtru) . Tudy by to také syčelo a prskalo palivo mimo jiné místa .Puhi píše:Tu si niesom istý čo máš na mysli
Intercooler je pěkná věc ale až v případě že jsou vyčerpány jednodušší metody zvýšení výkonu . Vzduch se v uspořádání "T" pod karbec intenzivně chladí odparem benzínu a snížením tlaku v difuzoru .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Tak díky no, už mi došlo o akom odvetrávaní si písal
Keď sa ti chce, môžeš ich napísať? chcem si utvoriť nejaký ten obrazSaša píše:Tudy by to také syčelo a prskalo palivo mimo jiné místa
No hej, asi si ma presvedčil a budem to potom robiť taktoSaša píše:Intercooler je pěkná věc ale až v případě že jsou vyčerpány jednodušší metody zvýšení výkonu