NIVA1.7i, SPI GM; r.v.98 - zhasne a nenaštartuje
Moderátor: Moderátoři
NIVA1.7i, SPI GM; r.v.98 - zhasne a nenaštartuje
mám Nivu 21214, 1.7i s jednobodovým vstrekom GM, rok výroby 1998, asi bez imobilizéru.
- a mám obrovský a zatiaľ neriešiteľný problém: auto mi nenaštartuje, resp. naštartuje a chvíľu motor beží po tom zhasne. Dokonca naštartujem, prejdem niekoľko sto metrov a počas jazdy zhasne. Otočím kľúčom a ono naštartuje, prejdem nejaký kilometer a opäť zhasne a potom je to už ťažšie. Štartujem, naskočí, beží nejakú tú sekundu a zhasne. Takto dookola aj niekoľkokrát naštartujem a on zhasne. Potom ako by nič naštartuje, ja prejdem aj niekoľko kilometrov kým ho sám zahasím. V horšom prípade štartujem, kým sa nevybije aku a koniec - už len odťah.
- auto som mal naposledy v servise a vymenili mi vstrekovač GM za niekoľkotisíc - auto však robí to isté, prejdem pár sto metrov, kilometer a zhasne a opäť tortúra zo štartovaním. Tlak paliva od čerpadla dobrý, iskru dáva, check engine svieti a po naštartovaní zhasne, palivový filter vymenený, palivová nádrž čistá. Som z toho na vetvi a auto mám už vyše mesiaca takto nepojazdné. Poraďte prosím.
- a mám obrovský a zatiaľ neriešiteľný problém: auto mi nenaštartuje, resp. naštartuje a chvíľu motor beží po tom zhasne. Dokonca naštartujem, prejdem niekoľko sto metrov a počas jazdy zhasne. Otočím kľúčom a ono naštartuje, prejdem nejaký kilometer a opäť zhasne a potom je to už ťažšie. Štartujem, naskočí, beží nejakú tú sekundu a zhasne. Takto dookola aj niekoľkokrát naštartujem a on zhasne. Potom ako by nič naštartuje, ja prejdem aj niekoľko kilometrov kým ho sám zahasím. V horšom prípade štartujem, kým sa nevybije aku a koniec - už len odťah.
- auto som mal naposledy v servise a vymenili mi vstrekovač GM za niekoľkotisíc - auto však robí to isté, prejdem pár sto metrov, kilometer a zhasne a opäť tortúra zo štartovaním. Tlak paliva od čerpadla dobrý, iskru dáva, check engine svieti a po naštartovaní zhasne, palivový filter vymenený, palivová nádrž čistá. Som z toho na vetvi a auto mám už vyše mesiaca takto nepojazdné. Poraďte prosím.
niva 21214, 1.7i, 1 bod GM
Mě něco podobneho dělat imobilizer (jenom zkroucený dráty do sebe) přestávalo mi běžet palivový čerpadlo, zkus natáhnout drát s kontrolkou od nádrže, po zapnutí zapalování musí čerpadlo běžet 3 vteřiny a potom po celou dobu dokud se točí motor. Typoval bych to na špatnej kontakt,nebo rele někde v obvodu řízení motoru.
Pepa
Pepa
2101 r.v.09.1971
21073 r.v.06.1996
21044 r.v. 1998
21073 r.v.06.1996
21044 r.v. 1998
mako 111 - pravděpodobně je vadné čerpadlo v nádrži nebo stratí napájení jak píše Pepa.
Je třeba do vstřikovacího okruhu před regulátor tlaku paliva připojit malý tlakoměr aby jsme mohli pozorovat tlak za chodu motoru. Tlak je 1 bar /atm/ u soustav s jednobodovým vstřikováním.
Pokud musíme měřit tlak za jízdy, dáme delší hadice a tlakoměr uvážeme ke stěrači abychom na nej viděli.
Pokud jsi manuálně zručný, můžeš nahradit orig. čerpadlo čerpadlem z Felicie - je levnější.
Taky můžeš použít starší z jakéhokoliv auta co má čerpadlo v nádrži - lhostejno jestli benzín nebo nafta.
Je třeba do vstřikovacího okruhu před regulátor tlaku paliva připojit malý tlakoměr aby jsme mohli pozorovat tlak za chodu motoru. Tlak je 1 bar /atm/ u soustav s jednobodovým vstřikováním.
Pokud musíme měřit tlak za jízdy, dáme delší hadice a tlakoměr uvážeme ke stěrači abychom na nej viděli.
Pokud jsi manuálně zručný, můžeš nahradit orig. čerpadlo čerpadlem z Felicie - je levnější.
Taky můžeš použít starší z jakéhokoliv auta co má čerpadlo v nádrži - lhostejno jestli benzín nebo nafta.
nové palivové čerpadlo
teda je to už zo servisu nejaký týždeň doma. S novým čerpadlom. V servise ju mechanik nechal bežať na voľnobeh celý deň. 10 - 15 krát mu počas toho zhasla, ale otočním kľúčika opäť naskočila a motor bežal. zakaždým keď zhasla, pootočil kľúčom a naštartovala. Zobral som ju domov otestovať. Prvé dni som urobil niekoľko kratších aj dlhších jázd a išla bez problémov. Asi na štvrtý deň po nikoľkokilometrovej jazde počas jazdy niekoľkokrát trhlo motorom - ako keď zhasne a vzápätí naskočí. Na ďalší deň som jazdil celý deň terén do večera v pohode. Večer keď som sa vracal domov ako som vyšiel z terénu na cestu po pár metroch zhasla - a opäť stará známa patália: nenaštartovala!!! Po 20 alebo aj 30 pokusoch, kedy motor naskočil a po prejdení niekoľkých metrov zhasol, som ho úspešne naštartovala a odfrčal domov. Nasledujúci deň som ju celý deň skúšal naštartovať - nič, len točilo motorom a ani raz nechytilo, tak som to vzdal. Nasledujúci deň len tak z recesie som cez stiahnuté okno na dverách pootočil kľúčom v zapaľovaní a čuduj sa svete Niva na prví šup naštartovala a tak mi ide až do dnes. Medzitým som bol opäť v teréne a párkrát mi pri jazde motorom thlo akože chce zhasnúť ale opäť chytilo. - tak mám obavy, že ma necha niekde už nafurt. A nemám ani potuchy čo je toto za poruchu! p. s. veko nádrže som samozrejme povolil - no nijaká zmena.
niva 21214, 1.7i, 1 bod GM
Vpředu na řemenici je snímač polohy klikovky . Skus ho vyčistit a skontrolovat konektor a kabely . Koukni i na připevnění řemenice (matka) množí se poruchy těhle řemenic . Koukni také na zapalovací blok (čistota konektorů . Vypadá to na elektrickou závadu . CHtělo byto byť jednoduché záznamové zařízení (relé v samodržném zapojení) připojit k napájení zapalovacího bloku a tím zjistit zda nedojde ke krátkododému výpadku napájení . (impulsem ho "nahodit" pak už drží samo , a když dojde k výpadku tak odpadne a už se nenahodí i když se napájení obnoví . Tím by šlo vyloučit tuhle závadu .
Vím že tenhle spusob zjištění nepravidelné závady asi sám nezvládneš ale jestli někdo ve Tvém okolí rozumí eletrice tak by to mohl pochopit a pomoct Ti s tím .
PS: Vždy je lepší když to nefunguje vůbec . Tyhle "mžikové závady" se spravují vždy špatně .
Vím že tenhle spusob zjištění nepravidelné závady asi sám nezvládneš ale jestli někdo ve Tvém okolí rozumí eletrice tak by to mohl pochopit a pomoct Ti s tím .
PS: Vždy je lepší když to nefunguje vůbec . Tyhle "mžikové závady" se spravují vždy špatně .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Motor -- 1.7 V záběru cuká,kouří a dusí se.
Zdravím vás pánové. Moje Niva 1.7i r.v.96 mě nechce poslouchat. Začalo to chcípáním motoru po zahřátí na provozní teplotu. Toto jsem odstranil- měl jsem propálený zapalovací kabely a vevnitř rezavý. Dal jsem i nové svíčky. Teď mi to sic nechcípe,ale při studeným motoru to nemá ten správný výkon. No a po zahřátí to do kopce když přidám začne cukat,dusit se a tahat jako by vynechávala nějaká svíčka. No a do toho to černě hulí. Myslím,že by to mohla dělat váha vzduchu,ale chci se nejdřív zeptat jestli se vám to náhodou už někomu nestalo než pojedu do Lady na výčet chyb. Jo a když jedu do toho kopce a lehle uberu plyn tak to valí. Palivovej filtr téže nový.
Naposledy upravil(a) Marian123 dne úte říj 13, 2009 09:16, celkem upraveno 1 x.
Touto záludnou věc motor 1.7 spi nemá tudíš se nemůže pokazit .Marian123 píše:Myslím,že by to mohla dělat váha vzduchu
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
To sem si taky myslel,ale bylo mi řečeno, že je to to majé čidlo zavrtané v obalu vzduchového filtru. Čidlo množství nasávaného vzduchu nebo tak nějak se to jmenuje podle katalogu.Saša píše:Touto záludnou věc motor 1.7 spi nemá tudíš se nemůže pokazit .Marian123 píše:Myslím,že by to mohla dělat váha vzduchu