Originál cyklovač stěračů 2104

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
cenek74
Příspěvky: 23
Registrován: sob lis 22, 2008 16:00
Bydliště: Lutín

Originál cyklovač stěračů 2104

Příspěvek od cenek74 »

Dobrý den,
mám problém. Můj cyklovač stěračů na 2104 v první poloze přepínače zabrčí a setře bez jakékoliv prodlevy. Dal jsem druhý cyklovač - použitý a je to to samé. Podle mě, to vypadá, že se to relátko vevnitř neudrží sepnuté a proto cvaká.
Nevíte někdo kam vedou ty čtyři dráty, nebo nesetkal se stím někdo?
Vlastním: LADA 2101, 2104, 2105, 2106, 2107
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
Příspěvky: 11040
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Křečík Barbuška »

Vždyť tak je to správně, přepneš páčku do první polohy, okamžitě stěrač setře (většinou dvakrát po sobě) a teprve pak začne "cyklovat". Nebo jsi měl na mysli něco jiného? Kdyžtak mrkni do cyklovače, jestli tam není něco volného a očisti kontakty v tom bývá občas potíž.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
samara_yo2
Příspěvky: 7
Registrován: pon led 19, 2009 10:31
Bydliště: Moskva

Příspěvek od samara_yo2 »

a jestli zacitka kontaktu nepomoze sprobuj zamenit rele steracu
PREPACTE ZA JAZYK :oops:
cenek74
Příspěvky: 23
Registrován: sob lis 22, 2008 16:00
Bydliště: Lutín

Příspěvek od cenek74 »

Koko Loko píše:Vždyť tak je to správně, přepneš páčku do první polohy, okamžitě stěrač setře (většinou dvakrát po sobě) a teprve pak začne "cyklovat". Nebo jsi měl na mysli něco jiného? Kdyžtak mrkni do cyklovače, jestli tam není něco volného a očisti kontakty v tom bývá občas potíž.
No právě v tom je ta potíž. Když dám páčku do první polohy, tak místo toho, aby dvakrát setřel a potom začal cyklovat, tak relé okamžitě cvaká a hned setře a potom zase zacvaká a setře pořád dokola. Není tam žádná prodleva. A u funkčního relé je slyšet jedno cvaknutí relé , ale tady například pětkrát, jakoby se relé nedokázalo udržet.

Ještě je možné, že i to druhé vyměněné relé je taky v háji, protože nebylo nové. Seženu ještě jiné a uvidím.
Vlastním: LADA 2101, 2104, 2105, 2106, 2107
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
Příspěvky: 11040
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Křečík Barbuška »

Zrovna nemám čas pohledat cyklovač a zapojení, ale mám pocit, že tam je bimetalový kontakt, ten zkus vyčistit. Pokud ti to tu nikdo neobjasní zkusím příští týden provézt hlubší analýzu :mrgreen: .
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
Marek89
Příspěvky: 1818
Registrován: úte úno 20, 2007 17:45
Bydliště: Čaňa, KE - Okolie
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Marek89 »

Áno, je tam bimetalový kontakt.
Lada 2105

Vaz náš, ktorý si vyvarený
roztoč sa opäť kolesa tvoje,
buď jazda Tvoja na všetkých diaľniciach
a cestach, odpusť nám naše úpravy ako
i my odpúštame Tvoje neduhy a neuved nás
do pokušenia prejsť na inú značku a zbav
nás všetkých protivných techinkov STK.
NATURAL!
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
Příspěvky: 11040
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Křečík Barbuška »

Nicméně cyklovač je ve všech krabicích stejný a tvůj výčet vozů v podpisu je impozantní, zkus ten "podezřelý" v autě, kde to chodí jak má a naopak, tím poruchu omezíš.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
Saša
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvek od Saša »

S tímhle jsem se již také setkal . Napíšu proč to dělá , ale je víc míst kde může být závada tak nepíšu přesně místo . Vlastní cyklovač bude nejspíš v pořádku (prohlídnout) .
Na vině je velký přechodový odpor (studeňák , zaoxidovaný spoj atd..) na napájecí větvi stěračů . Při zapnutí cyklovače přitáhne relé , tím pustí napětí do motorku , zvýšený odběr vyvolá pokles napětí kvůli přechoďáku a relé znova odpadne (odpojí motor) tím se odběr zmenší - zvýší se napětí a relé znova přitáhne . Toto se velni rychle cyklicky opakuje (zadrnčí) , přičemž se motorek vždy o kousek pohne až "najede" na doděh a udělá kyv .
Špatný spoj může bejt jak v páčkách tak kdekoli na spojích (konektorech).
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
Příspěvky: 11040
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Křečík Barbuška »

Ano, se Sašovou podporou jistě problém odhalíš, mmj. permanentní chod je v pořádku?
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
cenek74
Příspěvky: 23
Registrován: sob lis 22, 2008 16:00
Bydliště: Lutín

Příspěvek od cenek74 »

Saša píše:S tímhle jsem se již také setkal . Napíšu proč to dělá , ale je víc míst kde může být závada tak nepíšu přesně místo . Vlastní cyklovač bude nejspíš v pořádku (prohlídnout) .
Na vině je velký přechodový odpor (studeňák , zaoxidovaný spoj atd..) na napájecí větvi stěračů . Při zapnutí cyklovače přitáhne relé , tím pustí napětí do motorku , zvýšený odběr vyvolá pokles napětí kvůli přechoďáku a relé znova odpadne (odpojí motor) tím se odběr zmenší - zvýší se napětí a relé znova přitáhne . Toto se velni rychle cyklicky opakuje (zadrnčí) , přičemž se motorek vždy o kousek pohne až "najede" na doděh a udělá kyv .
Špatný spoj může bejt jak v páčkách tak kdekoli na spojích (konektorech).
Jo tak to je přesně to co si myslím. Zkusím prolést konektory a páčku. Jinak díky za radu.
Vlastním: LADA 2101, 2104, 2105, 2106, 2107
cenek74
Příspěvky: 23
Registrován: sob lis 22, 2008 16:00
Bydliště: Lutín

Příspěvek od cenek74 »

Koko Loko píše:Ano, se Sašovou podporou jistě problém odhalíš, mmj. permanentní chod je v pořádku?
Na stálé stírání není problém.
Vlastním: LADA 2101, 2104, 2105, 2106, 2107
Uživatelský avatar
dmatej
Příspěvky: 2847
Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
Bydliště: Přehýšov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od dmatej »

Páčky, resp. kontakty pod nimi není občas od věci protřít hadrem od Konkoru nebo jinýho oleje. Na Žigulovi původně nešly ani dálkový světla, jak to bylo zelený :)
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
Uživatelský avatar
Puhi
Příspěvky: 2727
Registrován: čtv čer 07, 2007 20:48
Bydliště: Michaelsheep

Příspěvek od Puhi »

samara_yo2 píše:PREPACTE ZA JAZYK :oops:
Prepačime a vitaj, tak sa ti podarilo zaregistrovat sa, no super :D
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
Příspěvky: 11040
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Křečík Barbuška »

Nějaké pokroky?
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Odpovědět

Zpět na „Elektrická soustava“