Před pár rokama jsem řešil, jak správně natryskovat karburátor Weber, na kterém jsem převrtal druhý difuzer z 23mm na 27mm. Asi na 4tý pokus se mi podařilo karburátor vyladit tak, že motor jel pravidelně s náležitým výkonem. Ovšem mezi první a druhou klapkou byla díra. V případě sešlápnutí plynu do podlahy při cca 2500ot. se projevilo zadušení a až po cca vteřince se motor rozjel tak jak měl. S Markem jsme karburátor dolaďovali na srazu a po osazení větší přechodové trysky II.stupně tento problém navždy zmizel.
Nevím jestli jsi měl karburátor kompletně rozebraný, ale rozhodně doporučuji karburátor kompletně rozebrat (tím myslím do posledního šroubku, včetně oddělání spodní části s klapkami), profoukat kompresorem - a vše nastavit dle knížky. Vlasové vůle na klapkách, táhla atd. Bohužel ne každému motoru plně vyhovuje tovární nastavení trysek, proto se neboj do osazení tryske lehce zasáhnout. Kolikrát je to i přínosem jak na výkonu, tak i na spotřebě. (navíc karburátorů Weber s mechanickou druhou klapkou bylo vícero typů - typ vyznačen na tělese karburátoru)
Pozor také na křivé víčko karburátoru. Někteří lidé jsou totiž trošku ovádi, víčko dotáhnou na fest, skroutí se těleso karburátoru a pod víčkem je přisáván falešný vzduch. U mě se toto ale projevovalo pouze lehce zvýšenou spotřebou a špatnými starty.
Můj karburátor s difuzery 23/27 vypadal, že bude žrát jako prokoplý. Nicméně průměrnou spotřebu jsem měl 7,2l/100Km (motor 1200+snížená hlava o 1mm), přičemž výkonově auto jelo velice solidně (tehdy nejrychlejší 12ka ladasrazu).
Dle Tvého příspěvku tuším, že toto vše píši trošku zbytečně, ale člověk nikdy neví. Nářadí máš koukám (čtu) profesionální
