Karburátor-přechod na 2.stupeň

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
Marek Doležal
Příspěvky: 146
Registrován: pon pro 29, 2008 00:06
Bydliště: Pardubice

Karburátor-přechod na 2.stupeň

Příspěvek od Marek Doležal »

Již delší dobu laboruju s karburátorem (první typ s druhou komorou otevíranou pouze mechanicky-pedálem).Po delší ustálené jízdě když chci prudce akcelerovat projeví se menší díra při přechodu na druhý stupeň.Tohle se neobjeví pokud jedu sportovnější jízdou, jen při určité rychlosti přidávání plynu.Taky se to neobjeví při otáčkách nad 3000. Dělá to moje 21011 i 2103.Samozřejmostí je že mech. stav motoru i zapalování je ok - několikrát prověřeno motortestrem Bosch i mým Paltestem vč. kontroly kompresních tlaků. Zatím to dělali všechny Lady, které mi přišly pod ruku.
Je to konstrukční nedostatek vyplívající ze systému ovládání škrtících klapek, nebo tento problém někdo z vás úspěšně vyřešil? :roll:
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9457
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vašátor »

Zkus zvětšit trysku přechodového stupně druhé komory (v Tůmovy popsáno jako palivová tryska běhu naprázdno). Jedná se o trysku umístěnou ihned pod víčkem, ze strany ventilového víka.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Petr HC

Příspěvek od Petr HC »

"Vytahaná" membrána akcelerační pumpičky. Dávkuje méně benzinu .
Uživatelský avatar
Marek Doležal
Příspěvky: 146
Registrován: pon pro 29, 2008 00:06
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od Marek Doležal »

Membrána je nová. Trysku jsem nezkoušel z obavy vyšší spotřeby. Zkoušel jsem pouze hnout hladinou asi o 1mm výš - celkem bez ůspěchu. Teď je zase vše podle předpisu výrobce.
Zvláštní je že podle analyzátoru je směs spíš bohatší, zároveň svíčky jsou vypálený ůplně do běla, což spíš odpovídá opaku, spotřeba je taky v normě.... No nakonec tu trysku stejně asi zkusím, nakonec vrátit se to dá vždy a práce to taky moc nedá. :P :D
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9457
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vašátor »

Tryska přechodu je víceméně pouze právě pro přechod mezi I. a II. komorou. Navýšení spotřeby by nemělo nastat.
Můžu se zeptat s jakou spotřebou jezdíš?
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Petr HC

Příspěvek od Petr HC »

Stále to vidím na akcelerační systém . A) Membrána se musí dotahovat mezi přírubky tak, aby nebyla prohnutá – tedy cca v 1/2 svého zdvihu . B) může být „přicpaná“ trubička ke trysce nebo samotná tryska. C) velký „obtokový“ otvor AP (bránící vstřikování při pomalé akceleraci - benzin dovede „vyšlehat“ i otvor v mosazné trysce, natož v otvor v Al-Zn slitině) D) benzin stříká na klapku a ne do potrubí .
Pokud toto vše víš, zapomeň na moje připomímky – už jsem tady jednou za dobře míněnou radu dostal vynadáno.
Uživatelský avatar
Marek Doležal
Příspěvky: 146
Registrován: pon pro 29, 2008 00:06
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od Marek Doležal »

k té spotřebě: 21011 při každodenní jízdě do práce (rozumněj 7km tam a 7 zpátky)v zimním období je spotřeba těsně pod 10litry(9,8l/100km), to samé v létě je kolem 9l/100km, při delších jízdách se zahřátým motorem se spotřeba pohybuje okolo osmi litrů na sto(normální jízda bez nějakého šetření, ale zároveň zádný honění).Pod osm litrů se dostanu zřídka, ale nad 10 jsem se snad nedostal nikdy- ani když mně to "chytne" :shock: Když to sčítnu za rok tak to dělá 8,9l/100km. Spotřebu u 2103 ještě nemám objektivně podchycenou, zatím to vypadá dost podobně.
K té druhé radě: - jsem rád za každý názor či radu, bez nich se často člověk motá vjednom problému pořád dokola. :axe: :mrgreen:
Uživatelský avatar
Marek Doležal
Příspěvky: 146
Registrován: pon pro 29, 2008 00:06
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od Marek Doležal »

Co jsem ještě zkoušel: - kontrola dávky akcelerační pumpičky (na deset zdvihů)
- kontrola zvýšení obsahu CO ve výf.plynech po akceleraci na prázdno
(spíše orientační)
- různé nastavení štěrbiny druhé škrtící klapky (ohledně působe-
ní na přechodový kanálek)
- různé nastavení předstihu (+-5°)
- kontrola zapalování pomocí mobilního osciloskopu za jízdy
zejména při akceleraci, kdy jsou právě na zapalování největší
nároky (oscilogram by mněl odhalit zdali opravdu dochází k
přeskoku jisker ve všech válcích).
- vizuální kontrola sacího potrubí - možnost přisávání falešného
vzduchu
Už mi prostě docházej rozumy!!!!! :roll:
Jste moje POSLEDNÍ naděje!!! :?: :!: :idea: :idea: :cry: :roll:
Pája
Příspěvky: 991
Registrován: ned čer 06, 2004 19:51
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Pája »

Co si představuješ pod pojmem "Po delší ustálené jízdě" a v jaký poloze máš pedál?
Uživatelský avatar
Marek Doležal
Příspěvky: 146
Registrován: pon pro 29, 2008 00:06
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od Marek Doležal »

Motor zahřátej na provozní teplotu. Jedu třeba 60km/h a úsek 5km dlouhej, pak pozvolna přišlapuju plyn a auto ochotně reaguje, až do doby kdy začnu otevírat druhou komoru. Pak to cukne a pokračuje to plynule dál. Studenej motor s povytaženým sytičem to nedělá.Už jsem zkoušel i karbec z 2103 - to samý!!!
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9457
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vašátor »

Před pár rokama jsem řešil, jak správně natryskovat karburátor Weber, na kterém jsem převrtal druhý difuzer z 23mm na 27mm. Asi na 4tý pokus se mi podařilo karburátor vyladit tak, že motor jel pravidelně s náležitým výkonem. Ovšem mezi první a druhou klapkou byla díra. V případě sešlápnutí plynu do podlahy při cca 2500ot. se projevilo zadušení a až po cca vteřince se motor rozjel tak jak měl. S Markem jsme karburátor dolaďovali na srazu a po osazení větší přechodové trysky II.stupně tento problém navždy zmizel.

Nevím jestli jsi měl karburátor kompletně rozebraný, ale rozhodně doporučuji karburátor kompletně rozebrat (tím myslím do posledního šroubku, včetně oddělání spodní části s klapkami), profoukat kompresorem - a vše nastavit dle knížky. Vlasové vůle na klapkách, táhla atd. Bohužel ne každému motoru plně vyhovuje tovární nastavení trysek, proto se neboj do osazení tryske lehce zasáhnout. Kolikrát je to i přínosem jak na výkonu, tak i na spotřebě. (navíc karburátorů Weber s mechanickou druhou klapkou bylo vícero typů - typ vyznačen na tělese karburátoru)

Pozor také na křivé víčko karburátoru. Někteří lidé jsou totiž trošku ovádi, víčko dotáhnou na fest, skroutí se těleso karburátoru a pod víčkem je přisáván falešný vzduch. U mě se toto ale projevovalo pouze lehce zvýšenou spotřebou a špatnými starty.

Můj karburátor s difuzery 23/27 vypadal, že bude žrát jako prokoplý. Nicméně průměrnou spotřebu jsem měl 7,2l/100Km (motor 1200+snížená hlava o 1mm), přičemž výkonově auto jelo velice solidně (tehdy nejrychlejší 12ka ladasrazu).

Dle Tvého příspěvku tuším, že toto vše píši trošku zbytečně, ale člověk nikdy neví. Nářadí máš koukám (čtu) profesionální :-)
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
Marek Doležal
Příspěvky: 146
Registrován: pon pro 29, 2008 00:06
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od Marek Doležal »

To zní dobře !
Každopádně vyzkouším tu přechodovou trysku vymněnit.To už se trošku opakuju...
Musí to však počkat do jara mám teď autíčko malinko rozdělaný, začal jsem totiž dělat plechařinku a motor je asi to největší co mi z auta zbylo! :mrgreen:
Jinak pokud by někdo chtěl Paltest tak jeden bych prodal (mám dva trochu zbytečně :mrgreen: ) za symbolickou cenu.
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9457
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vašátor »

Pal test? Možná bych se hlásil :). :!: Uvažuju, že bych něco takového do budoucna pořídil. Více přes SZ (soukromé zprávy), ať to tu zbytečně nezaplácáváme :wink:
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
Marek Doležal
Příspěvky: 146
Registrován: pon pro 29, 2008 00:06
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od Marek Doležal »

Vašátor píše:Pal test? Možná bych se hlásil :). :!: Uvažuju, že bych něco takového do budoucna pořídil. Více přes SZ (soukromé zprávy), ať to tu zbytečně nezaplácáváme :wink:


Trochu válčím s kompem, tak doufám že ti došla nabídka. Kdyby ne tak se ještě ozvi!

[ Komentář přidal: Vašátor: so leden 03, 2009 19:27 ]
Ozývám se ... nedošla
Odpovědět

Zpět na „Hnací soustava“