Měřič sytosti paliva?
Moderátor: Moderátoři
- Atex
- Příspěvky: 1826
- Registrován: sob led 13, 2007 17:22
- Bydliště: Frýdek-Místek
- Kontaktovat uživatele:
Měřič sytosti paliva?
No technicka sekce je nejak nefunkcni tak se zeptam zde.
Popis: měřič sytosti palivové směsi ( poměr vzduchu a paliva ) montážní průměr 52 mm -- 4 barevné podsvětlení číselníku - přepínání osvětlení stiskem ALU kroužku
Timto pristrojem chci nastavit smes na jare na svem zigulku, jen se zeptam, neni to jakysi ekonomer doufam? Meri to ciste jenom pomer palivo/vzduch. Nekde sem se taky docetl ze se to zapojuje na seriovou lambdu, je tak? Nerad bych totiz koupil kravinu za 2000 a pak zjistil ze to nebude fungovat. Diky
Popis: měřič sytosti palivové směsi ( poměr vzduchu a paliva ) montážní průměr 52 mm -- 4 barevné podsvětlení číselníku - přepínání osvětlení stiskem ALU kroužku
Timto pristrojem chci nastavit smes na jare na svem zigulku, jen se zeptam, neni to jakysi ekonomer doufam? Meri to ciste jenom pomer palivo/vzduch. Nekde sem se taky docetl ze se to zapojuje na seriovou lambdu, je tak? Nerad bych totiz koupil kravinu za 2000 a pak zjistil ze to nebude fungovat. Diky
Fiat Coupe 16VT+ - T3/4 powered - Simota intake, Big intercooler - Prosport EBC + Defi Boost Gauge - Free 2.5' exhaust - ext. Wastegate, Walbro 255 - Unit managed by lanciahf.eu
Lada 2106, 2006 - 2013 Konec
Bratrstvo Vana Tallinn
Lada 2106, 2006 - 2013 Konec
Bratrstvo Vana Tallinn
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10570
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Měřič sytosti paliva?
Atex píše: ...měřič sytosti palivové směsi ...
zkus nám ještě dát odkaz na stránky. L.
Naposledy upravil(a) Luděk Musil dne stř pro 17, 2008 08:30, celkem upraveno 1 x.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
-
- Příspěvky: 2129
- Registrován: pon lis 01, 2004 19:47
- Bydliště: Brno-Vyškov
- Kontaktovat uživatele:
na to je docela zajimava prastara pomucka "meric bohatosti" (ti, co jsou dodnes poznamenani hnutim Hippies to urco znaj). Jedna se o "svicku s pruhledem" ktera se namontuje namisto jedne svicky a po nastartovani jde videt, jak to ve valci zije a podle barvy plamene se da doseridit bohatost smesi...
Nedovedu si dost dobre predstavit separaci benzinu a vzduchu za ucelem mereni, ani mereni "vahou" vzduchu a prutokem paliva a pomerem. Natoz u zarizeni za dva litry, kdy obchodnik ma tak 1000kc, prekupnici take 1000kc a dopravce 100kc...pak to v te Cine musi delat fakt pro radost...
Nedovedu si dost dobre predstavit separaci benzinu a vzduchu za ucelem mereni, ani mereni "vahou" vzduchu a prutokem paliva a pomerem. Natoz u zarizeni za dva litry, kdy obchodnik ma tak 1000kc, prekupnici take 1000kc a dopravce 100kc...pak to v te Cine musi delat fakt pro radost...
Moudrost nepřichází vždy s věkem. Někdy věk přichází sám.
Starý dům a mladá žena - hojnost práce zaručena.
Práce vyžaduje čím dál větší vzdělání, vzdělání čím dál větší práci.
Starý dům a mladá žena - hojnost práce zaručena.
Práce vyžaduje čím dál větší vzdělání, vzdělání čím dál větší práci.
-
- Příspěvky: 2129
- Registrován: pon lis 01, 2004 19:47
- Bydliště: Brno-Vyškov
- Kontaktovat uživatele:
no podle vseho tam prave lambdu nema, i kdyby ju tam mel od vyroby, uz by byla z duvodu prilisne hmotnosti pryc, jako by jsi ho neznalčmelák píše:ktore zapoji myslim na lambdu
Moudrost nepřichází vždy s věkem. Někdy věk přichází sám.
Starý dům a mladá žena - hojnost práce zaručena.
Práce vyžaduje čím dál větší vzdělání, vzdělání čím dál větší práci.
Starý dům a mladá žena - hojnost práce zaručena.
Práce vyžaduje čím dál větší vzdělání, vzdělání čím dál větší práci.
http://www.opelclub.sk/article.php?14 toto ti neco ukaze
ale dalej co som zistoval tak je lepsie merat teplotu vyf plynov a to napr tymto : http://www.vltava2000.cz/scooter-tuning ... mentID=724
ale dalej co som zistoval tak je lepsie merat teplotu vyf plynov a to napr tymto : http://www.vltava2000.cz/scooter-tuning ... mentID=724
To elektrické mněření z lambdy funguje a je jediné dostupné jak bohatost mněřit v amatérských podmínkách . V podstatě to samé delá ŘJ . Mám vyskoušeno skoro stejné zapojení . A mněření teploty výf. plynů (jeho hodnota) závisí hlavně od předstihu .
PS: Problém mněření lambdou je ale ten že nemněří lineárně nýbrž skokově reaguje na stav bohatá/chudá . Popisovanáý ukazatel bude dobře chdit u íčka , ale na karburaci bude pořád na hodnotě buď chudá nebo bohatá . Ale na lepší nastavení karburátoru dobrá pomůcka (musí se ale vyřešit vytápění a napájení lambdy) .
PS: Problém mněření lambdou je ale ten že nemněří lineárně nýbrž skokově reaguje na stav bohatá/chudá . Popisovanáý ukazatel bude dobře chdit u íčka , ale na karburaci bude pořád na hodnotě buď chudá nebo bohatá . Ale na lepší nastavení karburátoru dobrá pomůcka (musí se ale vyřešit vytápění a napájení lambdy) .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Pro amatérské zjištění stavu lambdy (bohatosti směsi) stačí obyčejný voltmetr. Lambda své údaje zasílá pomocí hodnoty napětí, tuším že u většiny výrobců je při správném nastavení směsi na lambdě 1V.
U karburátorových vozů bych směs ovšem dělal tak, jak popisuje Drobek. Tato průhledná svíčka je docela dobrá věcička. Dříve se používala hlavně pro nastavení směsi při použití více karburátorů na jednom motoru. Směs se tak dala vyladit stejnoměrně na všech karbech.
Pro seřízení směsi na jednom karburátoru mi však přijdou všechny měřidla naprosto zbytečné...
U karburátorových vozů bych směs ovšem dělal tak, jak popisuje Drobek. Tato průhledná svíčka je docela dobrá věcička. Dříve se používala hlavně pro nastavení směsi při použití více karburátorů na jednom motoru. Směs se tak dala vyladit stejnoměrně na všech karbech.
Pro seřízení směsi na jednom karburátoru mi však přijdou všechny měřidla naprosto zbytečné...
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Tušíš špatně 1V = bohatá směs . Možná tě zmáto číslo "1" (bezrozmněrné) .Je to číslo označované jako lambda a je to pomněr vzduchu a paliva při ideálním pomněru (14.7kg vzduchu na 1kg paliva) . Bohužel jak jsem psal klasická lambda neumí měřit spojitě . Hodnota "skoro ideální" je někde kolem 450mV jenžě to obyč. lambda neumí a v tomto bodě se "překlápí" skokově k 800mV-bohatá nebo 100-200mV chudá .Vašátor píše:tuším že u většiny výrobců je při správném nastavení směsi na lambdě 1V.
Voltmetrem se dá velmi dobře zjistit zda li u íčka funguje selá smyčka bohatosti .V-metr se připojí na výstup lambdy (ohřátý motor) a napětí na něm musí pulzovat mezi 200 a 800mV .zelvotron píše:Voltmetrem na lambdě nic nenaměří - viz Sašův příspěvek, akorát mu tam budou skákat čísla, když už tak osciloskop...
PS: existují i takzvané širokopásmové lambdy ale ty jsou drahé a v autech se používají méně -Ty mněří spojitě (třeba Bosch LSU4). Má 5 drátů . Používá se u motorů s přímým vstřikem paliva.
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Tenhle „aparátek“ http://www.vltava2000.cz/...epartmentID=724 je prachsprostá zlodějina, poněvadž každý multimetr (už od 400 Kč) má v příslušenství termočlánek a umí (krátkodobě) měřit teploty až do cca 800 st.C .
Pokud chcete měřit multimetrem napětí na lambda sondě ,stačí ,když před mm zařadíte integrační článek s časovou konstantou cca 5 sec (lambda sonda překmitává s frekvenci 0,2 až 0,5 sec) . Paralelně k přístroji připojíme kondenzátor cca 1000 mirkofaradů a do serie (před kondenzátor) odpor cca 5 kohmů . Přístroj pak bude měřit střední hodnotu napětí na LS tedy u dobré LS cca 450 mV . Lepší je měřit ručkovým v –metrem s vysokým vnitřním odporem – min 50 kohm/V .
P.S. platí pro vozy se řídící jednotkou vstřikování .
Pokud chcete měřit multimetrem napětí na lambda sondě ,stačí ,když před mm zařadíte integrační článek s časovou konstantou cca 5 sec (lambda sonda překmitává s frekvenci 0,2 až 0,5 sec) . Paralelně k přístroji připojíme kondenzátor cca 1000 mirkofaradů a do serie (před kondenzátor) odpor cca 5 kohmů . Přístroj pak bude měřit střední hodnotu napětí na LS tedy u dobré LS cca 450 mV . Lepší je měřit ručkovým v –metrem s vysokým vnitřním odporem – min 50 kohm/V .
P.S. platí pro vozy se řídící jednotkou vstřikování .
Podle mě je úplně nejlepší multimetr s True RMS a dynamickým záznamem dat, který měří danou veličinu několiksetkrát za vteřinu a umí zapisovat do paměti nejmenší a největší hodnotu. Navíc taky umí vypočítat střední hodnotu dané veličiny za celý čas měření.
Tento multimetr mám a v podobných situacích si jej neumím vynachválit. Problém jen je, že to není multimetr za pár stovek, ale za pár tisíc.
Tento multimetr mám a v podobných situacích si jej neumím vynachválit. Problém jen je, že to není multimetr za pár stovek, ale za pár tisíc.
A o tom to všechno je .Než dát za jednoúčelový měřič teploty 2850 Kč , tak je lepší koupit si multimetr s fcí true RMS ,jejichž cena začíná na 924 Kč bez DPH . Dotyčný "machr" však
musí vědět,že proud z elektrárny nejde měřit v zásuvce a spoustu dalších věcí.
P.S. For Hurikan - pro běžná měření (vč. teploty)používám "pouťák" za 120 Kč ,pro lepší něco podobného jako Ty .
musí vědět,že proud z elektrárny nejde měřit v zásuvce a spoustu dalších věcí.
P.S. For Hurikan - pro běžná měření (vč. teploty)používám "pouťák" za 120 Kč ,pro lepší něco podobného jako Ty .
Koukám, že sem asi o měsíc opožděnej za Atexem, nad lambdou začínám přemejšlet až teď.
Takže adresa na ten Atexův měřák je tady: http://uni.autodoplnky.cz/autostyle-mer ... d-s3363257
Píšou, že čidla a mont. mat je součástí dodávky, ale na jinejch stránkách s obdobnym budíkem píšou, že se připojuje na původní lambdu ve voze:
http://tcoshop.com/product_info.php?cPa ... ts_id=1678
Navíc je cena litr rozdíl ve prospěch toho s čidlem a mont. materiálem.
Tak teda nevim. Už si na něco přišel Atexi?
Takže adresa na ten Atexův měřák je tady: http://uni.autodoplnky.cz/autostyle-mer ... d-s3363257
Píšou, že čidla a mont. mat je součástí dodávky, ale na jinejch stránkách s obdobnym budíkem píšou, že se připojuje na původní lambdu ve voze:
http://tcoshop.com/product_info.php?cPa ... ts_id=1678
Navíc je cena litr rozdíl ve prospěch toho s čidlem a mont. materiálem.
Tak teda nevim. Už si na něco přišel Atexi?
VAZ 1800kk na prvočinitele