Výměna převodovky podruhé
Moderátor: Moderátoři
Sraz se až na ten závěr opravdu vydařil. Počasí nám přálo (mimo neděle).
Tažení Nivy na laně až do Brna byla zkušenost doslova k nezaplacení. Největší chyba asi byla, že se všechny silné vozy poslaly pryč, takže jsme tam s Luďkem zbyli jen my tři s třináctistovkama. Na lano se to uvázalo asi tak 4 km za Bechyní. První, kdo se chopil odpovědného úkolu byl K-L. Já jsem si vzal na starost vedení kolony a zajištění hladkého průjezdu všemi záludnými místy. Vše jem hlásil vysílačkou K-L. BA3 to jistil zezadu a uděloval pokyny k předjetí autům vlekoucím se zanámi. K-L byl současně retranslační stanice pro BA3 (měli jsme dva páry vzájemně nekompatibilních vysílaček). Cesta probíhala relativně bez problémů až do Pelhřimova. Kus za ním jsme dojeli avii “jedoucí neuvěřitelnou rychlostí 25 km/h” Po chvíli zvažování jsme se rozhodli tuto překážku zdolat. Já jsem avii předjel bez problémů, ale co s K-L a jeho 1,5 tunou na laně? Šlápl jsem tedy tomu za krk a projel si trasu dopředu. Přitom jsem počítal a registroval protijedoucí auta. Když jsem si byl jistý že se vytvořil dostatečný prostor a současně pokud možno vhodný úsek pro předjetí, tak jsem dal pokyn a K-L zahájil manévr dne. Já mezitím pádil dopředu a dával pozor na protijedoucí auta. Naštěstí se manévr zdařil tak, jak byl naplánovaný, ale pěkně jsem se zpotil. K-L asi ještě víc. Řidič avie to asi nepochopil, protože část manévru probíhala několika zatáčkama a částečně stoupáním. Pokračovali jsme dál a čekali co nás ještě potká. Nečekali jsme dlouho. Asi za 15 minut jsme dojeli další avii jedoucí asi 35. Tentokrát jsme se nerozmýšleli dlouho a rozhodli se teď už nacvičený manévr zopakovat. Vše proběhlo dle minulého scénáře a naštěstí dopadlo opět dobře. Kousek před Jihlavou mi K-L hlásil nedostatek PHM, tak jsme se rozhodli zastavit, dotankovat a vyměnit tažný vůz tak, jak jsme se domlouvali už v Bechyni. Výsledek této zastávky už znáte. Vzhledem k této kolizi jsme se rozhodli neriskovat poškození dalšího auta a tak jsme pokračovali v původní sestavě. Cestou do Velké Bíteše nás nepotkalo nic zvláštního mimo dvou osobáků courající se s přívěsem. Ty jsem najížděním, blikáním a troubením vydeptal tak, že nám radši uhli a pustili nás. V Bíteši jsem z důvodu zcela chaotického dopravního značení udělal navigační chybu, takže jsme se ocitli na cestě do Náměště/Osl. Sice jsme si toho všimli rychle, ale na otočení nikde nebylo dost místa. Nakonec jsme se rozhodli pokračovat dál s tím, že ve světle toho co nás potkalo je zajížďka nepodstatná. To jsme ale nevěděli, že je silnice od poloviny zavřená a je tam objížďka. Nakonec jsme se tou šíleně rozbitou, úzkou, zatáčkovitou a kopcovitou silnící dostali do Kralice/Osl. Odtud již to bylo až do Brna v pohodě.
Suma sumárum: celou cestu jsme i se všemi zastávkami, tankováním atd. ujeli za 4,5 hod. což znamená neuvěřitelný průměr 47 km/hod. Nejvyšší rychlost jaké K-L dosáhl byla téměř 110 km/hod. V některých vesnicích na nás budou asi dlouho vzpomínat. Lada jedoucí na jedničku při 6.000 otáčkách asi nebývá častým jevem. Smekám a hluboce se skláním před výkonem K-L a jeho vozu.
Omlouvám se za dlouhý příspěvek, ale po tomto zážitku jsem si nemohl pomoct.
Tažení Nivy na laně až do Brna byla zkušenost doslova k nezaplacení. Největší chyba asi byla, že se všechny silné vozy poslaly pryč, takže jsme tam s Luďkem zbyli jen my tři s třináctistovkama. Na lano se to uvázalo asi tak 4 km za Bechyní. První, kdo se chopil odpovědného úkolu byl K-L. Já jsem si vzal na starost vedení kolony a zajištění hladkého průjezdu všemi záludnými místy. Vše jem hlásil vysílačkou K-L. BA3 to jistil zezadu a uděloval pokyny k předjetí autům vlekoucím se zanámi. K-L byl současně retranslační stanice pro BA3 (měli jsme dva páry vzájemně nekompatibilních vysílaček). Cesta probíhala relativně bez problémů až do Pelhřimova. Kus za ním jsme dojeli avii “jedoucí neuvěřitelnou rychlostí 25 km/h” Po chvíli zvažování jsme se rozhodli tuto překážku zdolat. Já jsem avii předjel bez problémů, ale co s K-L a jeho 1,5 tunou na laně? Šlápl jsem tedy tomu za krk a projel si trasu dopředu. Přitom jsem počítal a registroval protijedoucí auta. Když jsem si byl jistý že se vytvořil dostatečný prostor a současně pokud možno vhodný úsek pro předjetí, tak jsem dal pokyn a K-L zahájil manévr dne. Já mezitím pádil dopředu a dával pozor na protijedoucí auta. Naštěstí se manévr zdařil tak, jak byl naplánovaný, ale pěkně jsem se zpotil. K-L asi ještě víc. Řidič avie to asi nepochopil, protože část manévru probíhala několika zatáčkama a částečně stoupáním. Pokračovali jsme dál a čekali co nás ještě potká. Nečekali jsme dlouho. Asi za 15 minut jsme dojeli další avii jedoucí asi 35. Tentokrát jsme se nerozmýšleli dlouho a rozhodli se teď už nacvičený manévr zopakovat. Vše proběhlo dle minulého scénáře a naštěstí dopadlo opět dobře. Kousek před Jihlavou mi K-L hlásil nedostatek PHM, tak jsme se rozhodli zastavit, dotankovat a vyměnit tažný vůz tak, jak jsme se domlouvali už v Bechyni. Výsledek této zastávky už znáte. Vzhledem k této kolizi jsme se rozhodli neriskovat poškození dalšího auta a tak jsme pokračovali v původní sestavě. Cestou do Velké Bíteše nás nepotkalo nic zvláštního mimo dvou osobáků courající se s přívěsem. Ty jsem najížděním, blikáním a troubením vydeptal tak, že nám radši uhli a pustili nás. V Bíteši jsem z důvodu zcela chaotického dopravního značení udělal navigační chybu, takže jsme se ocitli na cestě do Náměště/Osl. Sice jsme si toho všimli rychle, ale na otočení nikde nebylo dost místa. Nakonec jsme se rozhodli pokračovat dál s tím, že ve světle toho co nás potkalo je zajížďka nepodstatná. To jsme ale nevěděli, že je silnice od poloviny zavřená a je tam objížďka. Nakonec jsme se tou šíleně rozbitou, úzkou, zatáčkovitou a kopcovitou silnící dostali do Kralice/Osl. Odtud již to bylo až do Brna v pohodě.
Suma sumárum: celou cestu jsme i se všemi zastávkami, tankováním atd. ujeli za 4,5 hod. což znamená neuvěřitelný průměr 47 km/hod. Nejvyšší rychlost jaké K-L dosáhl byla téměř 110 km/hod. V některých vesnicích na nás budou asi dlouho vzpomínat. Lada jedoucí na jedničku při 6.000 otáčkách asi nebývá častým jevem. Smekám a hluboce se skláním před výkonem K-L a jeho vozu.
Omlouvám se za dlouhý příspěvek, ale po tomto zážitku jsem si nemohl pomoct.
To bych se divil že bys to neodležel.Ten výkon co jste oba Ludínci podali tak to teda smekám.Já a Hurikán jsme ždímali tu deku ( mrtvej pes ) a čučeli jsme kolik s toho vyteklo vody a vtom jste celou dobu leželi.Luděk Musil píše:Máš na mysli fyzické či psychické zdraví? Bolí mě v krku a hlas na tom tím pádem také není nejlíp (možná je to i tím studeným pivem).Luděk Ondrůch píše:No jo, jenže v podmínkách za jakých se to dělalo se ani nedivím že jsme na to nepřišli. Doufám žes to přežil ve zdraví
Pouze vím, že výměnu převodovky přesunu do sekce málo oblíbených činností (zatím nevím, zda-li před nebo až za výměnu kohoutu topení a seřizování ventilů )
- Ctirad Vyskočil
- Příspěvky: 410
- Registrován: stř dub 13, 2005 21:05
- Bydliště: Morašice u Znojma
- Kontaktovat uživatele:
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11040
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
Hurikáne skvělý popis, sám bych to nepopsal lépe.
Jinak dnes jsem za použití soupravy různých kladiv zapůjčenými z práce naprosto bez fantazie vymlátil zadní část vozu do standardní podoby, oblepil izolačkama (buď zdráv Drobku), aby dírama neteklo, už jen aby přišlo pěkné počasí na povrchové úpravy a bude zase dobře. Jen pro zajímavost, odhadem jsem to jel asi cca 15l na 100Km.
Jinak dnes jsem za použití soupravy různých kladiv zapůjčenými z práce naprosto bez fantazie vymlátil zadní část vozu do standardní podoby, oblepil izolačkama (buď zdráv Drobku), aby dírama neteklo, už jen aby přišlo pěkné počasí na povrchové úpravy a bude zase dobře. Jen pro zajímavost, odhadem jsem to jel asi cca 15l na 100Km.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
- Luděk Ondrůch
- Příspěvky: 1511
- Registrován: pon srp 01, 2005 12:59
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
To Hurikán : Napsal jsi to velmi výstižně.A jelikož jsme ještě neměli dost času to probrat tak se to budu snažit v krátkosti podat ze svého úhlu.
Po té co jsi Markovi dal pokyn pro předjeti aut a Marek mě tak někteří řidiči to pochopili správně a jiní se projevili jako totální TUPCI.
2 příklady : dal jsem pokyn pro předjetí a poté co mě řidič vyššího auta předjel tak zpomalil což jsem si hned nevšiml měl jsem za to že jede za nivou a čeká na vhodnou dobu pokračovat v předjíždění ale po té co mě začala šumět vysílačka a já kouknul na pravo tak jsem vyděl k-l a nivu v stoupání a nechápal jsem co je to přede mnou za blbce.Tak jsem dal za 2 na úrovni toho blbce za 3 a po chvilce jsem dojel svoji kolonu.
Po druhé jsem udělal opět gesto pro předjetí a řidič udělal to samé akorád se držel kousíček za nivou když jsem uviděl několik příležitostí pro předjetí a řidič nic tak jsem ho předjel na zpět a to na prase levý a v zápětí pravý blinkr a sotva místo na auto jsem se tam srostě nacpal.
Řidič byl asi pohoršen takže několik km jsem jel pod dálkovými světli a on pod brzdovým a couvacím světlem.
Po té co jsi Markovi dal pokyn pro předjeti aut a Marek mě tak někteří řidiči to pochopili správně a jiní se projevili jako totální TUPCI.
2 příklady : dal jsem pokyn pro předjetí a poté co mě řidič vyššího auta předjel tak zpomalil což jsem si hned nevšiml měl jsem za to že jede za nivou a čeká na vhodnou dobu pokračovat v předjíždění ale po té co mě začala šumět vysílačka a já kouknul na pravo tak jsem vyděl k-l a nivu v stoupání a nechápal jsem co je to přede mnou za blbce.Tak jsem dal za 2 na úrovni toho blbce za 3 a po chvilce jsem dojel svoji kolonu.
Po druhé jsem udělal opět gesto pro předjetí a řidič udělal to samé akorád se držel kousíček za nivou když jsem uviděl několik příležitostí pro předjetí a řidič nic tak jsem ho předjel na zpět a to na prase levý a v zápětí pravý blinkr a sotva místo na auto jsem se tam srostě nacpal.
Řidič byl asi pohoršen takže několik km jsem jel pod dálkovými světli a on pod brzdovým a couvacím světlem.
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11040
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
Zatím ještě přemýšlím jakou technologii zvolím, ale z vnitřní strany kufru to asi bude chtít lamino a venku tmel, pod čelo pěnu a bude to O. K.Luděk Ondrůch píše:Pokud potřebuješ, tak pro tebe mám 1,5 l. epoxidu s tvrdidlem a nějakou tkaninu.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
- Luděk Ondrůch
- Příspěvky: 1511
- Registrován: pon srp 01, 2005 12:59
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Takže práce na převodovce už probíhají. Na 5 kvaltu se přidřelo pouzdro mezi hřídelí a ozubeným kolečkem a byla poměrně dost obroušená vidlička na 5 a 4 stupni. Myslím, že to byl pozůstatek toho jak se už dříve kvůli rozsypanému ložisku roztrhlo pětkový kolo a že jsem to při opravě přehlídl, načež se to pomalu přidíralo až to překročilo únosnou mez a kouslo se to natvrdo. Musel jsem koupit obě dvě části pouzdra pátého stupně + všechny 3 vidličky + pružinky + těsnění = cca 2300,- kč. Cenu za práci upřesním po ukončení opravy.
2 500 kč to není zrovna málo. Ale což auti to potřebuje tak proč mu to nekoupit.Luděk Ondrůch píše:Takže práce na převodovce už probíhají. Na 5 kvaltu se přidřelo pouzdro mezi hřídelí a ozubeným kolečkem a byla poměrně dost obroušená vidlička na 5 a 4 stupni. Myslím, že to byl pozůstatek toho jak se už dříve kvůli rozsypanému ložisku roztrhlo pětkový kolo a že jsem to při opravě přehlídl, načež se to pomalu přidíralo až to překročilo únosnou mez a kouslo se to natvrdo. Musel jsem koupit obě dvě části pouzdra pátého stupně + všechny 3 vidličky + pružinky + těsnění = cca 2300,- kč. Cenu za práci upřesním po ukončení opravy.
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10572
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Jen pro upřesnění - v zadním víku 5-převodovky je uložen 5. rychlostní stupeň a zpátečka. Takže se jedná o vidličku V. a R.Luděk Ondrůch píše: .......... Na 5 kvaltu se přidřelo pouzdro mezi hřídelí a ozubeným kolečkem a byla poměrně dost obroušená vidlička na 5 a 4 stupni. Myslím, že to byl pozůstatek toho jak se už dříve kvůli rozsypanému ložisku roztrhlo pětkový kolo ..........
Ve vlastním těle převodovky jsou potom vidličky III-IV a I-II.
Jinak nachlazení přechází ze suché formy a mírné teploty ve vlhkou formu a bez teplot, takže to bude dobrý (denné nyní chlastám tak 3 l čaje).
L.
- Patrac
- Příspěvky: 3740
- Registrován: stř srp 04, 2004 12:15
- Bydliště: Brno - King field
- Kontaktovat uživatele:
apropó ta vlhká forma je v které části těla???Luděk Musil píše:Jen pro upřesnění - v zadním víku 5-převodovky je uložen 5. rychlostní stupeň a zpátečka. Takže se jedná o vidličku V. a R.Luděk Ondrůch píše: .......... Na 5 kvaltu se přidřelo pouzdro mezi hřídelí a ozubeným kolečkem a byla poměrně dost obroušená vidlička na 5 a 4 stupni. Myslím, že to byl pozůstatek toho jak se už dříve kvůli rozsypanému ložisku roztrhlo pětkový kolo ..........
Ve vlastním těle převodovky jsou potom vidličky III-IV a I-II.
Jinak nachlazení přechází ze suché formy a mírné teploty ve vlhkou formu a bez teplot, takže to bude dobrý (denné nyní chlastám tak 3 l čaje).
L.
Lada Niva M:1/8,5
Kia Cee´d SW 12.12.2011- ???
21044 - ice dream rising 1.11.2006-19.12.2011
2107 - red storm rising 1.5.2003-1.11.2006
Kia Cee´d SW 12.12.2011- ???
21044 - ice dream rising 1.11.2006-19.12.2011
2107 - red storm rising 1.5.2003-1.11.2006
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10572
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele: