Teepee píše:Rozhodný den první fáze je sobota, vůz odtahové služby, 130km jedna cesta.
Pak druhá fáze, STK, mám v úmyslu dojet tam co nejdříve, kdyby přeci jen nastal nějaký zádrhel a něco nefungovalo jak má, tak bych to zkoušel dát neprodleně do pořádku.
Třetí fáze - odhlášení-přihlášení je již ošetřeno, rezervace na Registru vozidel Praha na čtvrtek, a zjištění pracovních dní a vytíženosti na Registru vozidel Černošice, kam se stejně pro jistotu později elektronicky zarezervuji.
Takže první dvě fáze jsou uzavřené, na řadě je třetí fáze.
Záznam závad ze včerejší STK:
7072 - Motor a převodovka - těsnost
Jen se to organizačně nepovedlo, na STK v Mníšku pod Brdy měli frmol a i když jsem přijel ve dvě a mají do tří a byl jsem z předchozího dne ohlášen, tak mně nechtěli vzít (infarktovka). Vytelefonovali jsme že STK Femat v Radotíně je do 17.00 (poslední přijem v 16.15) a mají tam prázdno. Vyrazili jsme tam a vše dobře dopadlo. Jen oproti předpokladům nakonec ujeto 63 km. Stav nyní je 83 184km.
Při prohlídce nastaly půvabné okamžiky: např při zkoušce brzd předních nešly ručičky stejně (v zákrytu), ale technik nic neříkal, zkusil to jen jednou. Tak mu říkám, to je takhle v normě? A on: no jo, to je dobrý. V ten moment do válců huply zadní kola a ručičky vylítly v zákrytu
Při prohlídce spodku se zjistilo prolínání převodky řízení, že je od oleje i nosník. Tak měl řečičky, že tady to teče. Pak to ještě teklo vzadu u tlumiče výfuku, ochraný nátěr se tam taky lesknul
. Nakonec povídá: no dyk vono na tom autě nic špatnýho není.
Při zkoušce el. zařízení povídá klakson - dobrý, ostřikovače... Sakra, já v nich ale nemám vodu, tak jí skočím k benzínce koupit. A zavrčel jsem motorkem: dobrý, motorek vrčí, to mi stačí.
Moje dojmy:
Super motor, jde jak ďas, ani jsem neměl potřebu zkoušet, jak jde na obě komory, na první to bohatě stačí. Interiér je sen, nemá jedinou chybičku, neexistuje smítko špíny. Rádio International Panasonic s FM I a středními vlnami a kazetou jsem s pochybnostmi pustil, ale v pohodě na středních naladil, hraje stále a nepřerušovaně a kazeta šlape. Když jsem mámě (pardon, mé drahé polovičce) osolil Beatles byla moje
Lepší rádio než v Sieřře, tam se mi stále ztrácí "signál".
Zjištěné závady:
Levé zadní dveře potřebují seřídit zámek, zavření je nyní násilné.
Uvolněný bovden ovládání kohoutu topení
Nebliká kontrolka ukazatelů směru
Prolíná převodka řízení kolem výstupní hřídele
To jsou drobnosti, ale nejhorší záležitost - vodní pumpa má v háji ložiska, možná se ozývá i alternátor. Pazvuky jsou nehorázné a vodní pumpa má radiální vůli, svádím to na ní. Stejně se musí vyměnit chladící náplň neznámého stáří a nezámrzných kvalit (zatím vycházím z toho že do mrazů se auto mohlo dostat i předtím, ale musím to pro svůj klid prověřit), tak se na to připravím a až bude pěkné počasí (na jaře) to zkusím řešit. Já si říkal už v sobotu při najíždění, že něco slyším a se zmáčknutím spojky to nemizí, teď už vím.
A kdysi asi vyvřela baterka, bude to chtít trochu vyčistit a natřít co je třeba. Dobíjení jsem kontroloval, chvíli jsem měl podezření, že je to špatné (digitál po nastarování motoru ukazoval až 15.00V, ale se světly to bylo akorát, a po nějaké době chodu motoru už to bylo i bez světel OK cca 14,00-14,30V) Ještě to prověřím a ohlídám, mám takovej dobovej wehement se třema diodama do zásuvky zapalovače.
Ale ta jízda, to je radost, pochopitelně se do auta zouvám a hodlám vyhrabat nějaká prostěradla a sedačky při odstávce překrýt, stejně tak na nějaké ty udržovací jízdy. Možná vyhrabu potahy, nevím.
Při čekání na Mníšku jsem zaslechl obdiv z řad čekajích, že to má vidět ještě body svarů na prahách... Na druhou stranu mě překvapilo, že se zezadu ozývají zvuky, které trochu znám z Hnědého a stále je připisuju nějaké závadě v zadní nápravě, protože u Modrého jsem o zadní nápravě vůbec nevěděl. Ale to se vše ukáže časem až to pořádně vypozoruju, zatím jsou víc slyšet ty ložiska z motoru, zřejmě je ten zvuk zezadu normální, teď mi dochází, že jsem ho za celou jízdu zaregistroval jen dvakrát ze začátku pak už ani ne.
Jsem rád, že je na tom co dělat, často mně napadne, že na tohle auto se pro mě přesně hodí přísloví: Chlubit se cizím peřím. Tak časem už to nebude jen cizí, ale i já budu moct nějak přispět.
Timto veřejně děkuji předchozímu majiteli za péči, kterou vozu věnoval.
Bílý LADA a okřídlená spol.