Potřebuji poradit
Moderátor: Moderátoři
Potřebuji poradit
Potřebuji vědět jaký vrtání je druhej výbrus fiat 131 rally, je někde v republice cesta k vyvážení kliky do 8500ot-9000ot.min? Jakou spojku měly závodní lady 1600? resp.lišila se od série? Co je možný sehnat za ventily? Jaký ventily měla lada 1600rally? Jaký tvrdosti ventilových pružin se dají splašit? Jak se lišila ložiska v převodovce u závodních lad oproti sérii? Je reálný přeložiskovat stávající? Popř co bylo jinak. Netušíte v čem se liší převodovka 131rally od série lady-resp jde namontovat do lady?
Počítám správně: při otáčkách motoru 8500ot.min. zařazeném 3rychlostním stupni při koncovém 4,3 bude rychlost 150km/h; tedy při 4rychlostním stupni to vychází na 8500ot.min.na 225km/h? ->> 225km/h je utopie mám představu, že 8500ot.min. bude 180km/h -->> je reálná šance sestavit takové odstupňování převodovky? Jsou k sehnání nějaké lepší synchrony? Je převodovka, která snese dlouhodobě řazení ve vysokých otáčkách?
Je rélné postavit 5q na 4,44dif? Jaká je šance tento dif.koupit? Snese takto převodovaný auto plný využití výkonu na kubatuře 1,7 série a to i na první rychlostní stupěň? Tedy 8500ot. na jedničku?
Jaký vložky válců měl fiat 131rally (vnější průměr)?
Jaký rozdíly jsou v ložiskách na klice od lady 2101 - 2107? Jaký ložiska měla závodní lada1600? V jaký rychlosti začne vybrovat kardan - tedy v kolika otáčkách?
V čem se liší maďarský svody od svodů lady 1600 rally?
Je k sehnání 2x opravárenská sada na Dellorto 40?
Jde z nějaké sériové vačky nabrousit 312°?
Zvládne sériový startér kompresní poměr 12,5-13?
Máte někdo zkušenosti s další dvojicí tlumičů na zadní nápravě? Existuje výkres kam s nimi?
Jak vyztužit uložení zadní nápravy v kastli, resp jak posílit držáky nápravy?
Jaký chladič oleje do lady?
Máte někdo zkušenosti s přímým náporovým sáním rovnou na kapotě do filtru a způsob jak se zbavit vody z náporu?
Jaký jsou maximální povolené otáčky vodní pumpy a alternátoru? Jaký se dají sehnat řemenice? Máte někdo zkušenosti s elektrickým náhonem vodní pumpy?
Existují nějaké schválené brzdové kotouče na předek, který by byli vzduchem chlazené zevnitř?
za odpovědi předem dík je to spousta otazníků a nedaří se mi už 14dni nikde nic najít...
Počítám správně: při otáčkách motoru 8500ot.min. zařazeném 3rychlostním stupni při koncovém 4,3 bude rychlost 150km/h; tedy při 4rychlostním stupni to vychází na 8500ot.min.na 225km/h? ->> 225km/h je utopie mám představu, že 8500ot.min. bude 180km/h -->> je reálná šance sestavit takové odstupňování převodovky? Jsou k sehnání nějaké lepší synchrony? Je převodovka, která snese dlouhodobě řazení ve vysokých otáčkách?
Je rélné postavit 5q na 4,44dif? Jaká je šance tento dif.koupit? Snese takto převodovaný auto plný využití výkonu na kubatuře 1,7 série a to i na první rychlostní stupěň? Tedy 8500ot. na jedničku?
Jaký vložky válců měl fiat 131rally (vnější průměr)?
Jaký rozdíly jsou v ložiskách na klice od lady 2101 - 2107? Jaký ložiska měla závodní lada1600? V jaký rychlosti začne vybrovat kardan - tedy v kolika otáčkách?
V čem se liší maďarský svody od svodů lady 1600 rally?
Je k sehnání 2x opravárenská sada na Dellorto 40?
Jde z nějaké sériové vačky nabrousit 312°?
Zvládne sériový startér kompresní poměr 12,5-13?
Máte někdo zkušenosti s další dvojicí tlumičů na zadní nápravě? Existuje výkres kam s nimi?
Jak vyztužit uložení zadní nápravy v kastli, resp jak posílit držáky nápravy?
Jaký chladič oleje do lady?
Máte někdo zkušenosti s přímým náporovým sáním rovnou na kapotě do filtru a způsob jak se zbavit vody z náporu?
Jaký jsou maximální povolené otáčky vodní pumpy a alternátoru? Jaký se dají sehnat řemenice? Máte někdo zkušenosti s elektrickým náhonem vodní pumpy?
Existují nějaké schválené brzdové kotouče na předek, který by byli vzduchem chlazené zevnitř?
za odpovědi předem dík je to spousta otazníků a nedaří se mi už 14dni nikde nic najít...
- Laďuša
- Příspěvky: 12129
- Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
- Bydliště: Klatovy / Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Maximální otáčky alternátoru jsou někde uvedený, něco mě řiká, že jsou možná v mej ročníkovce
Ale každopádně takhle to točit...no nevim, ale vsaď se, že ty závodní auta měnily motory a jiný namáhaný části jako na běžícím pásu. Takže tě to stejně zdechne, toť muj názor.
Ale každopádně takhle to točit...no nevim, ale vsaď se, že ty závodní auta měnily motory a jiný namáhaný části jako na běžícím pásu. Takže tě to stejně zdechne, toť muj názor.
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás
Ohledně alternátoru je pomoc velmi jednoduchá - dá se mu velká řemenice, čímž se mu sníží otáčky. Motor stejně bude běhat v otáčkách tam vysokých, že alternátor bude dobíjet bez problémů (protože jeho otáčky tam budou provozní). Trvale altík snese otáčky 13000 rpm, což při převodu do rychla 2,04:1 odpovídá otáčkám motoru 6400 rpm. Stačí altík osadit o maličko větší řemenicí a je to.
Motory Fiat 131 nevím, že by byly rally. Jediný motor označovaný Rally byl motor 128 s kubaturou 1300 (vrtání 86 mm x zdvih 55,5 mm). Ten určitě neměl vložky, ale monoblok stejně jako Lada.
Spojit pětirychlostní stříň s difem 4,44:1 je normální a běžné. Je třeba pouze vyměnit soukolí náhonu tachometru, aby ten ukazoval správně, jinak v tom nevidím problém.
Spojka - dal bych přítlačák z Nivy a širokou lamelu a mělo by to vydržet i slušné přetížení (já měl 135 Nm a 77 kW na seriové patnáctkové spojce).
Ventily se tu už řešily - je třeba sehnat nějaký katalog ventilů pro všechny vozy (nebo aspoň ruské vozy) a hledat. Směrodatný je pouze rozměr délky ventilu (průměr dříku se dá řešit výměnou vodítek). Vyšší tuhost pružin ventilů lze dosáhnout buď jejich podložením nebo použitím úplně jiných pružin (koupit je někde v prodejně s tímto tovarem). Z příručky lze jednoduše zjistit jejich sílu, tak se podle toho seženou silnější.
Kliky a jejich uložení jsou u všech motorů Lada naprosto identické, s tím se nic dělat nedá.
Chladič oleje doporučuji náporový. Mezi blok a filtr se udělá mezipříruba, z níž se vyvedou tlakové hadice do prostoru masky a tam se přimontuje hliníkový chladič oleje (z čehokoli, třeba ze starého erka).
Sériový startér tam vysoký stupeň komprese určitě nezvládne. Máme v našich řadách několik motorů s kompresním poměrem kolem 11 - 11,5:1 a už je problém.
Seriová vačka jde nabrousit na cokoli, ale musí se to umět (dělají to snad jen Maďaři). Navíc není nabroušení jako nabroušení. Ono nejde jen o to udělat tam 312°, ale hlavně o to, jaký bude tvar náběžné a úběžné hrany jednotlivých vaček, jaký bude zdvih ventilů a jak velký jejich střih. To vše se musí pečlivě spočítat a navrhnout, jinak to nikdy nebude ono.
Na zadní nápravě víc než dvojice tlumičů chybí zkrutný stabilizátor. Když se tlumiče vyrobí po domácku, úplně stačí jen tak jak jsou - není třeba dávat jim druhý do páru. Ale ten stabík tam chybí jako sůl.
Majkle, co zase vymejšlíš, chlape jeden ???
Motory Fiat 131 nevím, že by byly rally. Jediný motor označovaný Rally byl motor 128 s kubaturou 1300 (vrtání 86 mm x zdvih 55,5 mm). Ten určitě neměl vložky, ale monoblok stejně jako Lada.
Spojit pětirychlostní stříň s difem 4,44:1 je normální a běžné. Je třeba pouze vyměnit soukolí náhonu tachometru, aby ten ukazoval správně, jinak v tom nevidím problém.
Spojka - dal bych přítlačák z Nivy a širokou lamelu a mělo by to vydržet i slušné přetížení (já měl 135 Nm a 77 kW na seriové patnáctkové spojce).
Ventily se tu už řešily - je třeba sehnat nějaký katalog ventilů pro všechny vozy (nebo aspoň ruské vozy) a hledat. Směrodatný je pouze rozměr délky ventilu (průměr dříku se dá řešit výměnou vodítek). Vyšší tuhost pružin ventilů lze dosáhnout buď jejich podložením nebo použitím úplně jiných pružin (koupit je někde v prodejně s tímto tovarem). Z příručky lze jednoduše zjistit jejich sílu, tak se podle toho seženou silnější.
Kliky a jejich uložení jsou u všech motorů Lada naprosto identické, s tím se nic dělat nedá.
Chladič oleje doporučuji náporový. Mezi blok a filtr se udělá mezipříruba, z níž se vyvedou tlakové hadice do prostoru masky a tam se přimontuje hliníkový chladič oleje (z čehokoli, třeba ze starého erka).
Sériový startér tam vysoký stupeň komprese určitě nezvládne. Máme v našich řadách několik motorů s kompresním poměrem kolem 11 - 11,5:1 a už je problém.
Seriová vačka jde nabrousit na cokoli, ale musí se to umět (dělají to snad jen Maďaři). Navíc není nabroušení jako nabroušení. Ono nejde jen o to udělat tam 312°, ale hlavně o to, jaký bude tvar náběžné a úběžné hrany jednotlivých vaček, jaký bude zdvih ventilů a jak velký jejich střih. To vše se musí pečlivě spočítat a navrhnout, jinak to nikdy nebude ono.
Na zadní nápravě víc než dvojice tlumičů chybí zkrutný stabilizátor. Když se tlumiče vyrobí po domácku, úplně stačí jen tak jak jsou - není třeba dávat jim druhý do páru. Ale ten stabík tam chybí jako sůl.
Majkle, co zase vymejšlíš, chlape jeden ???
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Re: Potřebuji poradit
Miči píše:Je rélné postavit 5q na 4,44dif? Jaká je šance tento dif.koupit? Snese takto převodovaný auto plný využití výkonu na kubatuře 1,7 série a to i na první rychlostní stupěň? Tedy 8500ot. na jedničku?
1.7 v techto otackach ti tu nejspis nikdo nepovi. kdo ji ma na strikacce zvlada to max 6500 ot pak nastupuje omezovac. na karbu to tocili i 7500 ot
madarsky ladeny svodu jsou lepe k sehnaniMiči píše: V čem se liší maďarský svody od svodů lady 1600 rally?
madari brousej vacky primo na lady. majo nebo stevo vi neco vicMiči píše: Jde z nějaké sériové vačky nabrousit 312°?
v zadnym pripade. ale z nivy by mohl, popripade madarskej, majo kupoval na uaMiči píše: Zvládne sériový startér kompresní poměr 12,5-13?
Miči píše: Máte někdo zkušenosti s další dvojicí tlumičů na zadní nápravě? Existuje výkres kam s nimi?
Petanek2101 to udelal na svou 01ku. ma i naky fotky. jakej to ma vliv ti ale nepovi. mmj toto tema uz tu nekde je
schvaleny asi ee. ale kdyz bys prekopal predni brzdy muzes tam dat nejaky z italaMiči píše: Existují nějaké schválené brzdové kotouče na předek, který by byli vzduchem chlazené zevnitř?
E36 330i coupe skoro Alpina, Mauritiusblau Metallic - Crash Packet
Dokud karu nerozdelas, nevis o ni nic
Chatka 12 forever
Buková Drift Challenge Team
Romania team 2009
Dokud karu nerozdelas, nevis o ni nic
Chatka 12 forever
Buková Drift Challenge Team
Romania team 2009
Teď už nic, ale měl jsem možnost sehnat motor z rallyový lady 1600 s dvojicí karburátorů dellorto 40, podle brzdy to dávalo 130koní. Jinak fiat 131 v rally verzi prý byl a jezdilo to i u nás, tuhle informaci jsem právě získal od toho známýho co mi to nabídl...ale teď už je to jedno. Víc ti povím osobně, je toho moc na psaní sem.Marek píše:Ohledně alternátoru je pomoc velmi jednoduchá - dá se mu velká řemenice, čímž se mu sníží otáčky. Motor stejně bude běhat v otáčkách tam vysokých, že alternátor bude dobíjet bez problémů (protože jeho otáčky tam budou provozní). Trvale altík snese otáčky 13000 rpm, což při převodu do rychla 2,04:1 odpovídá otáčkám motoru 6400 rpm. Stačí altík osadit o maličko větší řemenicí a je to.
Motory Fiat 131 nevím, že by byly rally. Jediný motor označovaný Rally byl motor 128 s kubaturou 1300 (vrtání 86 mm x zdvih 55,5 mm). Ten určitě neměl vložky, ale monoblok stejně jako Lada.
Spojit pětirychlostní stříň s difem 4,44:1 je normální a běžné. Je třeba pouze vyměnit soukolí náhonu tachometru, aby ten ukazoval správně, jinak v tom nevidím problém.
Spojka - dal bych přítlačák z Nivy a širokou lamelu a mělo by to vydržet i slušné přetížení (já měl 135 Nm a 77 kW na seriové patnáctkové spojce).
Ventily se tu už řešily - je třeba sehnat nějaký katalog ventilů pro všechny vozy (nebo aspoň ruské vozy) a hledat. Směrodatný je pouze rozměr délky ventilu (průměr dříku se dá řešit výměnou vodítek). Vyšší tuhost pružin ventilů lze dosáhnout buď jejich podložením nebo použitím úplně jiných pružin (koupit je někde v prodejně s tímto tovarem). Z příručky lze jednoduše zjistit jejich sílu, tak se podle toho seženou silnější.
Kliky a jejich uložení jsou u všech motorů Lada naprosto identické, s tím se nic dělat nedá.
Chladič oleje doporučuji náporový. Mezi blok a filtr se udělá mezipříruba, z níž se vyvedou tlakové hadice do prostoru masky a tam se přimontuje hliníkový chladič oleje (z čehokoli, třeba ze starého erka).
Sériový startér tam vysoký stupeň komprese určitě nezvládne. Máme v našich řadách několik motorů s kompresním poměrem kolem 11 - 11,5:1 a už je problém.
Seriová vačka jde nabrousit na cokoli, ale musí se to umět (dělají to snad jen Maďaři). Navíc není nabroušení jako nabroušení. Ono nejde jen o to udělat tam 312°, ale hlavně o to, jaký bude tvar náběžné a úběžné hrany jednotlivých vaček, jaký bude zdvih ventilů a jak velký jejich střih. To vše se musí pečlivě spočítat a navrhnout, jinak to nikdy nebude ono.
Na zadní nápravě víc než dvojice tlumičů chybí zkrutný stabilizátor. Když se tlumiče vyrobí po domácku, úplně stačí jen tak jak jsou - není třeba dávat jim druhý do páru. Ale ten stabík tam chybí jako sůl.
Majkle, co zase vymejšlíš, chlape jeden ???
mam aj ja otazku aky je rozdiel medzi 1200a1500-vkovim blokom paslo bi mi do 1200-koveho bloku vnutro z 1500-ky mislim piesti kluku a ojnice lebo vrtanie je take iste tak jaki je v tom vlastne rozdiel ?akratka chcem spravit z 1200 bloku vnutro 1500 a ci to tam pasuje diki
ja mam 21061 r.v.86 a este aj kombi 2104 r.v.89 1300
piesty nechas, klukovky vymenis za klukovku z 1,5ky, pouzijes kratsie ojnice, mozno budes musiet upravit piesty a mozno znizovat blok - jednoducho sa to neoplati a je omnoho vyhodnejsie a istejsie zohnat 1,5 blok a vymenit kus za kus
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Podla toho ake ojnice zoženie, jednoducho musi dostat taky nedobeh piestu ako je v 1,5ke a to je ak sa nemylim 2mm?Malda píše:Pri snizovani bloku by si to este zhorsil, ne?
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Treba kvuli souhlasu cisla motoru s TP a s tim spojena mensi pojistka Ikdyz v dnesni dobe, kdy se da udelat vymaz motoru, to je asi bezpredmetny.Cory píše:no ved prave, naco vyrabat motor, ktory existuje (hoci ten vyrobeny by nebol tak isty )
mimochodem, tak pekny auto a je tak zbastleny tou cernou maskou a hroznejma poklicema a ty blinkry, no skoda mluvit. fuj
Calling name Bastl One
Calling name Bastl One