OT Prosím o pomoc s Octavii I 1,6i 55kw rv.1998 - nestartuje

Rozpravy o drobných muškách vašich neVAZových miláčků.

Moderátor: Moderátoři

Uživatelský avatar
fakír
Příspěvky: 82
Registrován: úte čer 26, 2007 10:52
Bydliště: Desná v Jiz.horách
Kontaktovat uživatele:

OT Prosím o pomoc s Octavii I 1,6i 55kw rv.1998 - nestartuje

Příspěvek od fakír »

Moje prosba je trochu OT a patří uplně na jiné forum než na tohle, ale protože Ladaforum považuji asi za nejlepší forum na webu tak to zkusím snad mi někdo pomůže.

Octavia 1,6i 55kw nechce startovat otočím klíčkem a zhasnou kontrolky a nic äni cvaknutí prostě ticho pak klíček pustím a kontrolky se rosvítí po výměně aku za nový chvíli ok ale už zase nestartuje. Vyčistil a nakonzervoval jsem kontakty kolem baterky a motoru ale nic pokud je motor teplý tak startuje pokud je studený tak nic.

Já myslím že by mohl být problém se startérem, ale než ho kuchnu tak bych to rád s někým probral ....víc hlav víc rozumu.

(na slavným škodovackým foru mi nikdo neodpověděl ani slovo tam defekti řešej jen jestli maj auto předfaceliftem nebo po faceliftu a kdo je před face tak je totální nula)
Naposledy upravil(a) fakír dne pát lis 14, 2008 14:33, celkem upraveno 3 x.
Nemo
Příspěvky: 784
Registrován: stř pro 07, 2005 23:50
Bydliště: Praha-západ

Příspěvek od Nemo »

fakír píše:po výměně aku za nový chvíli ok ale už zase nestartuje.
A jak tedy vypadá napětí na baterce?
Dobíjí to vůbec? Na kolik V?

Odběr z baterky při vypnutém zapalování?
Lada ? - tím jezdit, není normální !
>2121- ? hniloba s velkou budoucností! Již vyvařená a bojeschopná.
Uživatelský avatar
fakír
Příspěvky: 82
Registrován: úte čer 26, 2007 10:52
Bydliště: Desná v Jiz.horách
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od fakír »

Dobíjí 13.9 - 14,2 V napětí na baterce naposledy při problému 12,4 všechno elektrický funguje bez problémů když zapnu světla tak napětí klesne na 11,6 (motor není nastartovaný) baterka je nová.
Nemo
Příspěvky: 784
Registrován: stř pro 07, 2005 23:50
Bydliště: Praha-západ

Příspěvek od Nemo »

A ten startér se někdy líně převalí, nebo je to jen jedna ze dvou variant - nastartuje v pohodě/ani se nehne?

....vypadá to, že bude potvora skutečně muset ven. Chtělo by to někde splašit ohmické hodnoty vinutí.... :roll: ale ví pambuch :P , třeba to může být i mechanický problém.
Startér z oktávky jsem jakživo neviděl. Bolí to moc, ho vykuchat?
Lada ? - tím jezdit, není normální !
>2121- ? hniloba s velkou budoucností! Již vyvařená a bojeschopná.
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9404
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vašátor »

Měřil jsi "černý odběr" proud z baterie při vyplém klíčku? Mohla se šlehnou dioda v alternátoru, která ti, když auto stojí, vyžhaví baterku. A to celkem velice rychle.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Marek
Příspěvky: 5316
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvek od Marek »

Jestli nepomůže oprava startéru, může to klidně dělat kontaktová část spínací skříňky. Řešil jsem to mnohokrát, především u starých typů Octavií (tedy před rokem 2000).
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Uživatelský avatar
Patrac
Příspěvky: 3740
Registrován: stř srp 04, 2004 12:15
Bydliště: Brno - King field
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Patrac »

ehmm teda nechci kecat ale stejný problém jsem řešil u kamaráda na jeho autě. baterka se tvářila O.K. světla kontrolky vše fachalo a nic. na kabel to nastartovat nešlo. pak jsme vyměnili baterky a na brnknutí naskočil. Zkus dát jinou baterku od někoho půjčenou a myslím že to bude O.K.
Nevím proč to nechtělo jet na kabel ale prostě to ani necuklůo startérem !!
Lada Niva M:1/8,5
Kia Cee´d SW 12.12.2011- ???
21044 - ice dream rising 1.11.2006-19.12.2011
2107 - red storm rising 1.5.2003-1.11.2006
Drobek81
Příspěvky: 2129
Registrován: pon lis 01, 2004 19:47
Bydliště: Brno-Vyškov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Drobek81 »

Sestra měla to samé u Octavie 1,9TDi...zůstala trčet a po odtahu do servisu výměna baterky a jelo se dál. Jak píše předseda, zkus dát baterku z jiného auta a uvidíš...za to nic nedáš :wink:
Moudrost nepřichází vždy s věkem. Někdy věk přichází sám.
Starý dům a mladá žena - hojnost práce zaručena.
Práce vyžaduje čím dál větší vzdělání, vzdělání čím dál větší práci.
Pisty
Příspěvky: 308
Registrován: stř srp 02, 2006 18:11
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od Pisty »

Patrac píše:stejný problém jsem řešil u kamaráda na jeho autě. baterka se tvářila O.K. světla kontrolky vše fachalo a nic. na kabel to nastartovat nešlo. pak jsme vyměnili baterky a na brnknutí naskočil.
No je to jednoduche preco sa ta baterka takto chova. Niektory vnutorvy nitovany spoj je zly ale staci na prenos cca50A ale ked sa spusti starter tam su prudy skoro skratove cez 300A tak spoj sa zahreje a vznikne obrovsky ubitok az uplne prerusenie akumulatora. Je to casta zavada.

Jednoznacne treba vyskusat inu baterku.
Naposledy upravil(a) Pisty dne pát lis 14, 2008 09:45, celkem upraveno 2 x.
Oltcit club 11R, 1984, červena, 05/08 rip , Žiguli 2101, 1200, 1976 zelena, LPG. 04/07 rip ,Lada 2105,1300, 1984 zlta, LPG 08/08 sell ,Daewoo Nubira1, 1998, 1600 DOHC. Zelena LPG
Uživatelský avatar
Teepee
Příspěvky: 4311
Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
Bydliště: Praha západ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Teepee »

Jaké je napětí na svorkách AKU, když je startér, resp. klíček "v akci". Protože jestli napětí AKU neklesá pod cca 10,5-11V a startér se přesto netočí a měl by, pak není problém v baterce ale někde "na trase" či startéru samotném.

Jinak jiný AKU už zkoušel, efekt byl pouze dočasný.

Taky bych zkusil oměřit napětí na svorkách startéru, odhalila by se tím spínací skříňka (dle Markova tipu), nebo nějaké špatné spojení na trase.
Bílý LADA a okřídlená spol.
Uživatelský avatar
Saša
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvek od Saša »

Shrnuto podtrženo ... dát jinou na 100% funkční bateriji . Změřit jestli při vypnutém klíčku nemá auto "černý"odběr (max 50mA) a i to jsem hodně nadsadil . Skusit nastartovat a mněřit úbytek napětí na bateriji . Pokud startér točí "líně" a napětí na bateriji je nad 11V je někde u (ve) startéru "studeňák . Pokud ale napětí klesne pod 10 V (a někdy se i zahřeje přívodní kabel k startéru) je problém v samotném startéru . Nejlepší je ale měřit proud pomocí "klešťového" A-metru . Většinou jsou volná pouzdra a rotor se kříží (nemusí to nastat pokaždé) jednou nastartuje jednou ne . Není ani vylouceno že se startér "kouše" do zubů . Toť test který to musí odhalit .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Uživatelský avatar
fakír
Příspěvky: 82
Registrován: úte čer 26, 2007 10:52
Bydliště: Desná v Jiz.horách
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od fakír »

Aku je fungl nová a když otočím klíčkem tak nenastane žádná akce vůbec se nesepne cívka na startéru.
Uživatelský avatar
Patrac
Příspěvky: 3740
Registrován: stř srp 04, 2004 12:15
Bydliště: Brno - King field
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Patrac »

fakír píše:Aku je fungl nová a když otočím klíčkem tak nenastane žádná akce vůbec se nesepne cívka na startéru.
je takový problém otestovat třeba starší jinou? :wink:
Lada Niva M:1/8,5
Kia Cee´d SW 12.12.2011- ???
21044 - ice dream rising 1.11.2006-19.12.2011
2107 - red storm rising 1.5.2003-1.11.2006
Uživatelský avatar
fakír
Příspěvky: 82
Registrován: úte čer 26, 2007 10:52
Bydliště: Desná v Jiz.horách
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od fakír »

Problém to není, ale dával jsem fungl novou teď v pondělí kvuli tomu že to nechce startovat proto si myslím, že výměna zase za jinou baterku je blbost je tam nová 55ah baterie dal jsem ji skušebně do dieselovýho auta s i s touhle "na diesela slabou baterkou" jsem ho studenýho natočil jako nic tak že baterku bych vynechal.
Uživatelský avatar
Saša
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvek od Saša »

fakír píše:Aku je fungl nová a když otočím klíčkem tak nenastane žádná akce vůbec se nesepne cívka na startéru.
Tohle je popis na nic .
Rozsvítí se kontrolky ? Pokud ano , skontroluj jestli Ti de "proud" do cívky startéru-pokud ne skontroluj funkci spínací skříňky atd ... určitě je tam pomocné relé a možná i imobilizér který blokuje startování (bývá tam studeňák na relé) atd...
Vem do ruky žárovku s kusem drátu a za chvilku není co řešit . Obvod startéru je banalita .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Odpovědět

Zpět na „Technické problémy“