Podvozok
Moderátor: Moderátoři
dusan, to ci co psal? O jake pruzine?
V tumovi som nasiel:
zadny pruziny 2101:
Prumer dratu vinute pruziny (mm) 12.3 +/- 0.05
vnitrni prumer pruziny (mm) 102 +/- 1
pocet cinnych zavitu 8
smer vinuti pravy
zkusebni zatizeni pruziny (N) 5400
Zadny pruziny 2102: je v principe to iste akurat zatizeni jen 5200N ??
o Nive by nam mohli tiez napsat hosi aky je priemer dratu a vnitrni prumer pruziny, bo ten v tumovy nie je, ale je tu 5650N !!!
V tumovi som nasiel:
zadny pruziny 2101:
Prumer dratu vinute pruziny (mm) 12.3 +/- 0.05
vnitrni prumer pruziny (mm) 102 +/- 1
pocet cinnych zavitu 8
smer vinuti pravy
zkusebni zatizeni pruziny (N) 5400
Zadny pruziny 2102: je v principe to iste akurat zatizeni jen 5200N ??
o Nive by nam mohli tiez napsat hosi aky je priemer dratu a vnitrni prumer pruziny, bo ten v tumovy nie je, ale je tu 5650N !!!
VAZ 2107 ... kdyz milujes, neni co resit
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10571
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
[quote="expa"]dusan, to ci co psal? O jake pruzine?
.
.
.
Zadny pruziny 2102: je v principe to iste akurat zatizeni jen 5200N ??
.
quote]
Ano, to je možná pravda. Já, když koukám do svého Tůmy, tak čtu:
Kontrolní zatížení/délka pružiny ( N/mm )
2101, 21011, 2103, 2106: 2900/273
2102: 3200/278
Z čehož dedukuji, zatížím-li pružinu sedana 2,9 kN, zkrátí se o 27,3 cm a pružina kombí při zatížení 3,2 kM se zkrátí o 27,8 cm. Z čehož mi vyplývá, že materiál na kombi pružinu musí být "silnější".
Ale co nevím, je to, zda právě nepíšu nějakej nesmysl . L. [/b]
.
.
.
Zadny pruziny 2102: je v principe to iste akurat zatizeni jen 5200N ??
.
quote]
Ano, to je možná pravda. Já, když koukám do svého Tůmy, tak čtu:
Kontrolní zatížení/délka pružiny ( N/mm )
2101, 21011, 2103, 2106: 2900/273
2102: 3200/278
Z čehož dedukuji, zatížím-li pružinu sedana 2,9 kN, zkrátí se o 27,3 cm a pružina kombí při zatížení 3,2 kM se zkrátí o 27,8 cm. Z čehož mi vyplývá, že materiál na kombi pružinu musí být "silnější".
Ale co nevím, je to, zda právě nepíšu nějakej nesmysl . L. [/b]
V zásadě jsi to napsal správně, pouze jedno upřesnění: Při zatížení 2,9 kN, resp, 3,2 kN má pružina délku 273 mm, resp. 278 mm, ale ne, že se o tyto hodnoty zkrátí.Luděk Musil píše:Ano, to je možná pravda. Já, když koukám do svého Tůmy, tak čtu:
Kontrolní zatížení/délka pružiny ( N/mm )
2101, 21011, 2103, 2106: 2900/273
2102: 3200/278
Z čehož dedukuji, zatížím-li pružinu sedana 2,9 kN, zkrátí se o 27,3 cm a pružina kombí při zatížení 3,2 kM se zkrátí o 27,8 cm. Z čehož mi vyplývá, že materiál na kombi pružinu musí být "silnější".
Ale co nevím, je to, zda právě nepíšu nějakej nesmysl . L. [/b]
Tak ma napadlo .. ze akurat 2102 ma o jeden zavit dlhsiu pruzinu a otazne jeee, ze ked ju skratis o tu jednu, ci zostava tvrdost, abo polavi, i ked na druhej strasne, kratsia pruzina .. kratsia paka ... vacsia tvrdost .. ale to je pre mna slaby vyrok.Ano, to je možná pravda. Já, když koukám do svého Tůmy, tak čtu:
Kontrolní zatížení/délka pružiny ( N/mm )
2101, 21011, 2103, 2106: 2900/273
2102: 3200/278
Z čehož dedukuji, zatížím-li pružinu sedana 2,9 kN, zkrátí se o 27,3 cm a pružina kombí při zatížení 3,2 kM se zkrátí o 27,8 cm. Z čehož mi vyplývá, že materiál na kombi pružinu musí být "silnější".
Ale co nevím, je to, zda právě nepíšu nějakej nesmysl . L. [/b]
VAZ 2107 ... kdyz milujes, neni co resit
mno upravene tlmice nahodene .. najazdene 2000km kombinovanych terenov a spokojnost, i ked predky pojdu spat na este jemne pritvrdenie, i ked su "N"kove, abo je mozno chyba, ze nemam este dvojty stabilak, na margo Myso ... ono dvojty stabilak sa pouzival aj v zavodnych zigach! Takze skusim to aj ja ... a mozno ten predok uz bude dostatocny. Skusenosti zo zadnych pruzin dodam tiez za chvilu, uz su na ceste.
VAZ 2107 ... kdyz milujes, neni co resit
- Ondra 07
- Příspěvky: 654
- Registrován: stř říj 05, 2005 21:31
- Bydliště: Olomouc / Brno
- Kontaktovat uživatele:
No a jaky pruziny pouzivaji na rally???V tomhle tematu je uz moc informaci najednou... Dvojitej predni stabilizator je jasna vec,tlumice origo repasovany,ale ty pruziny to tema samo pro sebe...Nekdo volhu,nekdo 04,jinej reze zavity....Inu nevim do ceho mam jit potreboval bych to vsechno vyzkouset....
- Ondra 07
- Příspěvky: 654
- Registrován: stř říj 05, 2005 21:31
- Bydliště: Olomouc / Brno
- Kontaktovat uživatele:
Mňo...A toho bych se drzel...Voni to maji totiz odskouseny a vi co je nejlepsi na sportovni jizdu...Ale taky delaji jiny podvozky na rozdilny trate ze...je rozdil jestli litaji takovou tu skoro offroad trat nebo rovnej asfalt....Števo píše:No konkretne madari pouzivaju na rally vpredu struny z volgy, niva a vzadu fiat 125p, Lada04.