Co s tím je, v háji převod v motorku? Kdyžtak se rozepiš v tématu stahování okýnekterezab píše:pro plavce:
jak jsem psala výše nové stahování stojí 3000,- dle informací od Lady na Koněvce. Já jsem zatím neplatila nic - raději si to zkusím prohodit se zadníma dveřma.
Váha vzduchu a další čidla motoru
Moderátor: Moderátoři
Re: váha vzduchu
21113 >>> 21113 >>> 21113
Komu není rady, tomu není pomoci.
Komu není rady, tomu není pomoci.
Zdravím všetkých majiteľov TAZikov, čiže Lavórikov, presne tak ich nazývajú ich majitelia v Rusku. TAZiki t.j. všetky Lady. Cory, neviem čo je to Kinčeš. Je to autotrh? Chodím do Auto Šoku a do Lonžeronu. Martina, zatiaľ čo som načítal na RU fóre, "odchádzajúci" modul zapaľovania sa prejaví tak, že pri problémoch s motorom počuť od motora niečo čo pripomína klepanie ventilov. Ak sa predáva v Čechách za 10 litrov, tak v RU stojí jeden apol. No marí sa mi, že sa predáva ešte nejaký zahraničný, ktorý je 3 krát drahší. No pri poruchách motora vadné moduly RU skoro vôbec nespomínajú. Peter, tlak benzínu som meral podľa knižky, je v poriadku. Som druhým majiteľom auta, auto má servisnú knižku a bolo kúpené na lízing vo Zvolene r.v. 2001 a je Janvar 5.1. Tavri, a jemu podobní, informácie nevyzobávam na RU fóre ako si to spomínal, ale som zazegistrovaným členom Lady online klubu. Prijali ma perfektne a môžem povedať, že je tam veľmi živo a veselo.Musim ešte napísať, že Lada je neskutočná hračka. Je to snáď jediná značka, na svete, ktorá po splnení emisných predpisov sa ešte dá komplet opraviť v garáži doma. Už som tu spomínal že neodporúčam zamieňanie elektronických súčiastok medzi sebou. Zdôvodním: pri každej výmene nefunkčného čidla motora sa musií riad. jednotka reštartovať a to nie len odpojením batérie, ale aj pomocou zapnutého a vypnutého zapaľovania. Toto ste nevedeli a ani ja. Urobil som to. Takže môj motor už nekľakol ale znovu ožil, akurát ešte potrháva na otáčkach do 2000. Napíšte ak ste mali podobný problém čo tomu bolo. Mne na RU fóre tvrdia, že je to lambdou, ale chvíľu mi to potrvá kým pôjdem znova do Užhorodu. Od 2000 otáčok to ale ide perfektne. O tom programovaní vám ešte napíšem.
Sú neďaleko od vlakovej stanice, ja tam idem podľa mapy. Lonžeron je na ulici Koševoho a Auto Šok je na ul. Ankudinova. Autošok je lacnejší a je tam toho viac a je tam aj predajňa nových áut. Pri Lonžerone je zasa servis. Cori, tie obchody sú pre mňa naj. čo som tam objavil len preto, že mám desiatkovu radu, takže dúfam, že aj ty máš tiež desiatku, lebo ak máš niečo staršie, tak obchodov je tam viac. Autotrh poznám, a niektorý predavači mi pripadajú ako čistí podvodníci. A je tam len jeden autotrh?
Cory,cez mesto. Martina, s tým zapaľovacím modulom je možno aj správny typ. Keď ti v jednom prípade menili modul, tak si mala simptómy, že do 2000 otáčok motor trhal a potom už išiel dobre? Skús si spomenúť. Čo sa týka mnou spomínaného reštaru odpojením baterky na tri až peť minú, zapnutím zapaľovnia na dvadsať sekúnd a jeho vypnutím, chvíľu treba počkať až cvakne, potom už len motor naštartovať, mi jeden z moderátorov na RU fóre napísal, že je to len bájka. No mne to zafungovalo a niektorý tam tvrdia, že bez toho to neide, dokonca, jeden napísal, že má v aute počítač, ktorým reštart robí aj počas jazdy. No moja Gamma to nedokáže.
rudo,
tohle nebyl můj případ, ale tuším, že v mělníce říkali, že právě jeden člověk měl problémy s tím, že pod určité otáčky mu motor netahal a až od určité hranice (tuším asi 3 tisíce otáček, ale to myslím není důležité) šel v pohodě. a právě že elektronika žádnou závadu nehlásila, tak si s tím taky lámali hlavu a nakonec prej ten člověk přišel s tímhle nápadem na modul zapalování že to našel někde na nějakém ruském fóru
tady stojí modul cca 6 tisíc CZK, 1,5 tisíce je teda fakt pěkná cena, tak to by snad i za zkoušku stálo.
tak přeju ať se ti auto brzo podaří zprovoznit k plné spokojenosti
m.
tohle nebyl můj případ, ale tuším, že v mělníce říkali, že právě jeden člověk měl problémy s tím, že pod určité otáčky mu motor netahal a až od určité hranice (tuším asi 3 tisíce otáček, ale to myslím není důležité) šel v pohodě. a právě že elektronika žádnou závadu nehlásila, tak si s tím taky lámali hlavu a nakonec prej ten člověk přišel s tímhle nápadem na modul zapalování že to našel někde na nějakém ruském fóru
tady stojí modul cca 6 tisíc CZK, 1,5 tisíce je teda fakt pěkná cena, tak to by snad i za zkoušku stálo.
tak přeju ať se ti auto brzo podaří zprovoznit k plné spokojenosti
m.
Vďaka. Musím ešte počkať a keď pôjdem do Užhorodu, tak vymením Lambdu sondu. RU udávajú jej životnosť 75000km. Ak to nepomôže, tak skúsim oskúšať Zapaľovací modul. Ak to nepôjde, tak pôjdem do servisu. No myslím si na 99%, že je to on. Ešte k tomu reštartu: až dvaja moderátori na RU fóre tvrdia, že je to blbosť. Že pri výmene čidiel nie je potrebný žiadny reštart.
Při poruše některých čidel přejde řídící jednotka do t.zv. nouzového režimu , čímž umožní dojetí vozu do servisu (za cenu zvýšené spotřeby,zhoršených parametrů motoru atd.) . Takže restart po výměně vadného čidla je nutný .rudo. píše:... Že pri výmene čidiel nie je potrebný žiadny reštart.
U některých ŘJ (mám potvrzeno u Bosch MP7.0xx) ,dochází ke korekcím "samoobučenija" (což je obdoba nouzového režimu) i v běžném provozu (např. při použití paliva s nízkým oktanovým číslem). I poté je nutný restart nebo softwarový výmaz "samoobučenija" .Podle mých informací (SW ICD) ,ŘJ Janvar tuto funkci nemá.
Vyměnil sem senzor polohy škrtící klapky bez resetu řj a přesto to problém víceméně odstranilo Ale možná bych to zrestartoval, stačí tedy na pár minut odpojit aku?
Mimochodem Rudo, nechci prudit, ale mohl by jsi prosím používat odstavce... Takto jsou Tvoje příspěvky dost nepřehledný, což je škoda, vzhledem k často hodnotným informacím v nich.
Mimochodem Rudo, nechci prudit, ale mohl by jsi prosím používat odstavce... Takto jsou Tvoje příspěvky dost nepřehledný, což je škoda, vzhledem k často hodnotným informacím v nich.
21113 >>> 21113 >>> 21113
Komu není rady, tomu není pomoci.
Komu není rady, tomu není pomoci.
Áno, to má logiku, že reštart po výmene vadného čidla je nutný.
1.spôsob reštartovania: odpojenie baterky- mažú sa chyby z pamete, ktorá je závislá na baterke
2.spôsob:odpojíme mínus na 3 až 5 min. Zapojíme mínus, zapneme zapaľovanie na jedny udávajú 20sk a druhý na 25sek, vypneme zapaľovanie, chvíľku počkáme a naštarujeme, takto by sa mala reštarovať pameť po výmene vadného čidla. Dvaja RU moderátori tvrdia, že je to blbosť, ale to čo píše Peter má predsa logiku.
3.spôsob: studený motor nahrejeme, vypneme ho, odpojíme mínus, necháme vychladnúť, zapojíme mínus, zapneme zapaľovanie na 25 sek. (iný údaj som nenašiel) vypneme zapaľovanie na chvíľu (cvakne), naštartujeme motor. Toto by mal byť reštart voľnobežných otáčok.
Čidlo polohy škrtiacej klapky vyzerá ako najčastejšie menené čilo a či to znamená, že je aj najporuchovejšie, tak to neviem.
Váha vzduchu: je veľmi citlivá na vlhkosť a prach, dá sa celkom jednoducho premerať. Predávajú sa: GM, Bosh, Siemens a ruská. Ruské sú dva typy: O280 218-037 a 0280 218-004. Tak tie ruské nie su medzi sebou zameniteľné, bez zásahu do pamete.
A preto mi auto nechcelo ísť.! Dignostikoval závadu som na začiatku správne, ale kúpil som nesprávnu váhu vzduchu. Ak toto číta niekto zo slovenska, tak túto novú váhu vzduchu 0280 218-004 predám za 1000 sk.
Váha vzduchu, ktorá už nie je úplne v poriadku zvyšuje spotrebu motora, píšu bývalí bratia a to by aj trocha vysvetľovalo rozdiely v spotrebe.
Pri poruche váhy vzduchu, preberá na seba jej funkciu čidlo škrtiacej klapky, pri tom nemusí byť hlásená porucha motora. Takže odpojením váhy vzduchu si môžeme preveriť činnosť čidla škrtiacej klapky, ale toto je len moja úvaha.
Odstavce, nevedel som ich robiť. Na počítači sedím len kôli Lade a nechcem stále otravovať manželku.
1.spôsob reštartovania: odpojenie baterky- mažú sa chyby z pamete, ktorá je závislá na baterke
2.spôsob:odpojíme mínus na 3 až 5 min. Zapojíme mínus, zapneme zapaľovanie na jedny udávajú 20sk a druhý na 25sek, vypneme zapaľovanie, chvíľku počkáme a naštarujeme, takto by sa mala reštarovať pameť po výmene vadného čidla. Dvaja RU moderátori tvrdia, že je to blbosť, ale to čo píše Peter má predsa logiku.
3.spôsob: studený motor nahrejeme, vypneme ho, odpojíme mínus, necháme vychladnúť, zapojíme mínus, zapneme zapaľovanie na 25 sek. (iný údaj som nenašiel) vypneme zapaľovanie na chvíľu (cvakne), naštartujeme motor. Toto by mal byť reštart voľnobežných otáčok.
Čidlo polohy škrtiacej klapky vyzerá ako najčastejšie menené čilo a či to znamená, že je aj najporuchovejšie, tak to neviem.
Váha vzduchu: je veľmi citlivá na vlhkosť a prach, dá sa celkom jednoducho premerať. Predávajú sa: GM, Bosh, Siemens a ruská. Ruské sú dva typy: O280 218-037 a 0280 218-004. Tak tie ruské nie su medzi sebou zameniteľné, bez zásahu do pamete.
A preto mi auto nechcelo ísť.! Dignostikoval závadu som na začiatku správne, ale kúpil som nesprávnu váhu vzduchu. Ak toto číta niekto zo slovenska, tak túto novú váhu vzduchu 0280 218-004 predám za 1000 sk.
Váha vzduchu, ktorá už nie je úplne v poriadku zvyšuje spotrebu motora, píšu bývalí bratia a to by aj trocha vysvetľovalo rozdiely v spotrebe.
Pri poruche váhy vzduchu, preberá na seba jej funkciu čidlo škrtiacej klapky, pri tom nemusí byť hlásená porucha motora. Takže odpojením váhy vzduchu si môžeme preveriť činnosť čidla škrtiacej klapky, ale toto je len moja úvaha.
Odstavce, nevedel som ich robiť. Na počítači sedím len kôli Lade a nechcem stále otravovať manželku.
ha, Petře, nám se občas houpou otáčky na volnoběhu takže to by mohlo být teoreticky tím čidlem škrtící klapky? nebo se ty otáčky při poruše drží standadně na těch 1200?Petr HC píše:A naopak . Při poruše čidla ŠK přebere jeho funkci VV . Projeví se to stoupnutím volnoběžných otáček z cca 800 na cca 1200 (a zvýšenou spotřebou) . Platí pro ŘJ MP7.0H .
takže Rudo, už ti to jede v pohodě? bylo to tou záměnou váhy vzduchu? nebo to ještě zlobí při těch nízkých otáčkách?
jo a jinak po tom finančním masakru za ND z minulého týdne už nám zase vesele svítí kontrolka. už mě asi jebne, sem tam nechala nacpat novej katalyzátor místo vyklepnutí právě aby to nesvítilo jen tak a ono zas.
minule nám to svítilo taky, měli jsme někde špatnej kontakt u káblu váhy vzduchu....paradoxně v době, kdy to chcípalo a nestartovalo, tak se kontrolka nerozsvítila
m.