ano. rozumny bus jede o pul 10, tedy pokud nechci v sobotu vstava v 6Drobek81 píše:ale k nám bus jezdí, tak bys mohl jezdit busem...nebudeš mezi těmi 50%
Pokračování ótéček z jiných témat, aneb nechceme bludišťáka
Moderátor: Moderátoři
- Pavel V.
- Příspěvky: 265
- Registrován: úte zář 30, 2008 17:53
- Bydliště: Loucká u Velvar
- Kontaktovat uživatele:
Teepee píše:Nenamítám nic, z Tvého popisu si myslím, že tím autem jet musíš. Pročumět někde dvě hodiny denně za ušetřených 40korun, nebo dokonce, když jedete dva, vydělaných 50Kč, to není co řešit.
U nás je to trochu jiné. Vlak jede na stanici metra 27 minut. Autem je to "do města" asi 30km, většinu cesty v obci, v ranní špičce, čas se neušetří. Je to jen o tom, že přece nebudu jezdit sockou, když můžu jet služebákem. Já mít služební auto, tak s ním stejně nejezdím, Jižní spojka je věčně zasekaná, rychlejší a klidnější to mám vlakem a metrem, celkem za 8 500Kč ročně. (to je cca 50Kč denně), zatímco autem bych najel asi 90-100km denně, při spotřebě Sierry asi tak 280Kč denně. (vim, měl bych jiný auto, v plynu)
Něco trochu jiného je ta cesta na nádraží. Pěšky je to 8 minut. Když bych jel autem, tak asi 5-6 minut (otřít okna, zaparkovat u přeplněného nádraží). Celej den sedím u PC, takže chodím pěšky. Bohužel bydlím u silnice, po které na nádraží přijíždějí auta z obcí "nad námi", takže když já vyjdu na vlak, zrovna jede nejvíc aut, protože velké procento z nich míří k nádraží (Škodovky 120tky, Favoriti, a podobné nízkonákladové plečky). Nicméně autobus jezdí ráno asi 2x za hodinu. Tak já nevím, kde je zakopanej pes.
Kdo musí ať jede. Já naštěstí nemusím, ale rád bych se dostal v klídku přes silnici a stihnul vlak.
Jenže ono je to o tom, že spousta z těch co u nás jedou, jsou líný jak vši, soused je zdravej jak řípa, ale na to nádraží si prostě autem dojede, je asi lepší proplétat se pak při odjezdu z nádraží autem mezi lidmi, než se projít parkem, kolem potoka...
Móc pěkně se ty tvoje stránky čtou, jak by mi to z voka vypadlo Držím palce jo a chlape aktualizuj!
VAZ 2102 zvaný Žíža
Právěže píšu z vlastní zkušenosti. To, že sám nemám "pořádné" auto, neznamená, že jsem jiným autem než ladou nikdy nejel (jako řidič) a nemůžu tedy srovnávat. Řídil jsem i auta s "high-tech" výbavou a vím, že mi dost těchto věcí (skoro všechny ) vadily. Už i posilovač řízení zhoršuje kontakt řidiče s povrchem vozovky a informace, pokud vůbec nějaké dostane, jsou hodně zaokrouhlené.OndrejGTi píše:... sami nemate poriadne auto, ABS ste niektori v zivote nevideli a pisete o nom. Nech napise niekto, kto ma auto s ABS/ESP a povie, ze to je somarina. Taky nazor budem brat a nie nazor takychto saskarov s ladou ktora je vrcholom toho, co chceli dosiahnut v zivote... Niektore nazory tu mnohi mate strasne mimo realneho sveta...
A to už se nezmiňuju třeba o takovém extrému, kdy jsme se s jedním známým (co má mmj. najeto několik milionů km) málem zabili, když se mu v krizové situaci skoro nepovedlo, díky přítomnosti ABS v novém autě, dostat toto auto do rotace (hodin), aby v nich "zabrzdil" na omezeném prostoru. Přitom se jedná o manévr, který umí.
Je to něco podobného, jako když řídící systém nového letadla pilotovi nedovolí provést nějaký manévr, který by umožnil zachránit letadlo a lidi od kolize a to jen z toho důvodu, že je manévr s daným parametrem mimo "letovou obálku" která je nastavená v paměti počítače. Pak může pilot jen tupě sedět a čekat až dojde k nárazu.
A co se týká reálného světa, tak ani všemožné vynálezy nezmění fyzikální zákony. Ty platily, platí a platit budou, jen si to někteří lidé poblouznění novými hračkami nejsou ochotní přiznat.
U letadla je to blbost největší, ale třeba takový posilovač řízení je věc hodně dobrá, sám ho v autě mám a jsem za to šťastnej. Jinak letadla maj taky "posilovače", ale maj namontován TZV. umělý cit, kdy letadlo dá vědět pilotovi do řízení co se děje, například při přetažení zlehkne řízení, ve velkých rychlostech ztěžkne a tak dále. Třeba to někdy narvou i do aut, jestli to tam teda už neni.
Jelen, jasné, jasné. Ony už sice dnes jsou i posilovače s progresivním účinkem, ale asi až najednu výjimku jsem se zatím nesetkal s tím, že by opravdu neměly negativní vliv na "čitelnost" silnice. Třeba když jsem řídil jeden Saab, tak se při překročení určité rychlosti posilovač úplně vypnul. Jenže co v menších rychlostech? Já mám rád, když i při parkování poznám podle síly potřebné na řízení, jaký je podklad.
- Pavel V.
- Příspěvky: 265
- Registrován: úte zář 30, 2008 17:53
- Bydliště: Loucká u Velvar
- Kontaktovat uživatele:
Mám najeto asi už dost cca padesát tisíc ročně minimum kilometrů s Volhou (kombi) Gaz69 Vaz a teď brázdím silnice Volvem 940 z roku 1994. Má servořízení (tedy kapalinové) má ABS má jeden pytel a má bezpečnostní vzpěry ve dveřích a rámu karoserie SIPS. Koupil jsem ho (tedy vyměnil za Felíci) kus za kus. Spotřeba a předesílám že 95% je to dálnice nebo jiné "volné" silnice zbytek pak město je 8,5-8,9 litru. Mám to auto rád a už je v některých věcech s Elektronikou tedy řídící jednotka motoru čidla ABS atd... Přiznávám ovšem že to je maximální hranice kam zajít pak už je auto Elektronikou napěchované a postaví li si hlavu je ámen nejedete. Možná proto miluju auta co jdou natočit klikou.
Závěrem denně se Žížou jezdit si nedovedu představit, nicméně každá jízda s ním je svátek mám to rád a těším se nato je to pomalá jízda krajinou a kochání se výhledy po okolí.
Závěrem denně se Žížou jezdit si nedovedu představit, nicméně každá jízda s ním je svátek mám to rád a těším se nato je to pomalá jízda krajinou a kochání se výhledy po okolí.
VAZ 2102 zvaný Žíža
- Teepee
- Příspěvky: 4307
- Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
- Bydliště: Praha západ
- Kontaktovat uživatele:
Díky za pochvalu, ale časem tady z mých postojů asi vysosáš, kde je problém. Není čas a garáž na auto, pak je tudíž značná otrávenost a bohužel už rezignace, což je vidět na stavu stránek. Navíc jsem si v srpnu koupil kolo a vrátil se do svých začátků způsobů odreagování se pohybem. A víc si užiju vyjížďku na kole, než autem.Pavel V. píše:Móc pěkně se ty tvoje stránky čtou, jak by mi to z voka vypadlo Držím palce jo a chlape aktualizuj!
Bílý LADA a okřídlená spol.
To samé platí pro mně . (Ford Galaxi , Mazda Xedos 9 , Audi A4 kombi , Fábie kombi) - to jsou modernější auta se kterýma sem tam jezdím .Hurikán píše:To, že sám nemám "pořádné" auto, neznamená, že jsem jiným autem než ladou nikdy nejel
S Hurikánem plně souhlasím . Mám najeto cca 1mil. km a ještě mně nepřestalo bavit řídit ! auto . Nechci bejt řízen . Někteří zde ví že jsem po odstavení 043 uvažonal o koupi jiného auta , padla volba na VOLVO 850 (kvůli bezpečnosti a dezignu) , ale po zjištění že je to předohrab (velmi špatná skušenost s Fábijí na namrzlé cestě) vyhrála zase KLASICKÁ koncepce pohonu .
Z různých vylepšení bych chtěl pouze posilovač řízení , který by se ovšem musel vypnout při překročení třeba 30km/h
Ps: Vždy když je sníh tak se těším jak si vychutnám zatáčky projížděné smykem a když už nějaký smyk příjde "sám od sebe" vím co mám z autem dělat . Bojím se lidí kteří spoléhají na různé systémy a říkají : že je z toho přední náhon výtáhne , že mají elektronický stabilizační systém atd . Říkají Ono ti tam bliká žlutý trojůhelníček ESP a ten zabrání smyku a pak se diví že jsou mimo vozovky a říkají něco o poruše že to jelo jen rovně .
Například pro autoškoly bych tyhle vymoženosti (skratky ABS, ESP, ASR...) zakázal a naučil řidiče řídit ! Takový "řidč" zhýčkaný skratkama obvykle při prvním smyku neví co s tím a pokračování je pak v TN (tel. noviny) .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
- Pavel V.
- Příspěvky: 265
- Registrován: úte zář 30, 2008 17:53
- Bydliště: Loucká u Velvar
- Kontaktovat uživatele:
Volvo jedin dvojky sedmy a devítky!!!! KLASIKÁÁÁSaša píše:To samé platí pro mně . (Ford Galaxi , Mazda Xedos 9 , Audi A4 kombi , Fábie kombi) - to jsou modernější auta se kterýma sem tam jezdím .Hurikán píše:To, že sám nemám "pořádné" auto, neznamená, že jsem jiným autem než ladou nikdy nejel
S Hurikánem plně souhlasím . Mám najeto cca 1mil. km a ještě mně nepřestalo bavit řídit ! auto . Nechci bejt řízen . Někteří zde ví že jsem po odstavení 043 uvažonal o koupi jiného auta , padla volba na VOLVO 850 (kvůli bezpečnosti a dezignu) , ale po zjištění že je to předohrab (velmi špatná skušenost s Fábijí na namrzlé cestě) vyhrála zase KLASICKÁ koncepce pohonu .
Z různých vylepšení bych chtěl pouze posilovač řízení , který by se ovšem musel vypnout při překročení třeba 30km/h
Ps: Vždy když je sníh tak se těším jak si vychutnám zatáčky projížděné smykem a když už nějaký smyk příjde "sám od sebe" vím co mám z autem dělat . Bojím se lidí kteří spoléhají na různé systémy a říkají : že je z toho přední náhon výtáhne , že mají elektronický stabilizační systém atd . Říkají Ono ti tam bliká žlutý trojůhelníček ESP a ten zabrání smyku a pak se diví že jsou mimo vozovky a říkají něco o poruše že to jelo jen rovně .
Například pro autoškoly bych tyhle vymoženosti (skratky ABS, ESP, ASR...) zakázal a naučil řidiče řídit ! Takový "řidč" zhýčkaný skratkama obvykle při prvním smyku neví co s tím a pokračování je pak v TN (tel. noviny) .
VAZ 2102 zvaný Žíža
- Marek89
- Příspěvky: 1818
- Registrován: úte úno 20, 2007 17:45
- Bydliště: Čaňa, KE - Okolie
- Kontaktovat uživatele:
Vie mi niekto povedať, že čo by som mal robiť keby som dostal šmyk ? V autoškole o takých veciach nehovoria nič a to je škoda. Ináč ako sa dá kontrolovane prejsť zákruta šmykom ?
Lada 2105
Vaz náš, ktorý si vyvarený
roztoč sa opäť kolesa tvoje,
buď jazda Tvoja na všetkých diaľniciach
a cestach, odpusť nám naše úpravy ako
i my odpúštame Tvoje neduhy a neuved nás
do pokušenia prejsť na inú značku a zbav
nás všetkých protivných techinkov STK.
NATURAL!
Vaz náš, ktorý si vyvarený
roztoč sa opäť kolesa tvoje,
buď jazda Tvoja na všetkých diaľniciach
a cestach, odpusť nám naše úpravy ako
i my odpúštame Tvoje neduhy a neuved nás
do pokušenia prejsť na inú značku a zbav
nás všetkých protivných techinkov STK.
NATURAL!
zalazi aky smyk dostanes, ale ked ti ustreli zadok, volant vytocit do tej strany, kam uteka zadok a uprat plyn alebo vytlacit spojku. to si musis vyskusat sam niekde na parkovisku
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Ty nehrajes Need for Speed? Tam to vychytavas podvedome Jinak to je predevsim o treninku. Zaklad je dat kola do protipohybu a nepridavat plyn (pokud to je na snehu), spis i ubrat. Jinak Maysner upresni.Marek89 píše:Vie mi niekto povedať, že čo by som mal robiť keby som dostal šmyk ? V autoškole o takých veciach nehovoria nič a to je škoda. Ináč ako sa dá kontrolovane prejsť zákruta šmykom ?
mimochodem, tak pekny auto a je tak zbastleny tou cernou maskou a hroznejma poklicema a ty blinkry, no skoda mluvit. fuj
Calling name Bastl One
Calling name Bastl One