Vibrující ručička tachometru
Moderátor: Moderátoři
Vibrující ručička tachometru
Při určité rychlosti mi vibruje ručka tachometru. Asi rok to bylo kolem 60km/h, teďka je to už v rozsahu 20 - 90 km/h. Co s tím? Je v čudu budík? Nějaký bowden?
- Tomáš
- Příspěvky: 432
- Registrován: stř led 05, 2005 17:32
- Bydliště: Brno - Starý Bronx
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vibrující ručička tachometru
občas pomůže,když se do bowdenu natlačí grafitová vazelína...hlavně do koncovky u budíku a u převodovkytek píše:Při určité rychlosti mi vibruje ručka tachometru. Asi rok to bylo kolem 60km/h, teďka je to už v rozsahu 20 - 90 km/h. Co s tím? Je v čudu budík? Nějaký bowden?
Re: Vibrující ručička tachometru
Tomáš píše:tek píše:Při určité rychlosti mi vibruje ručka tachometru. Asi rok to bylo kolem 60km/h, teďka je to už v rozsahu 20 - 90 km/h. Co s tím? Je v čudu budík? Nějaký bowden?
Lanko je zakončený více hranem a ten může být už opotřebovaný takže se ti to bude stupnovat až přestane jít úplně.
- Teepee
- Příspěvky: 4331
- Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
- Bydliště: Praha západ
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vibrující ručička tachometru
Odšroubovat převlečnou matici a odpojit bowden od tachometru a do kalíšku (příruby) kapat olej, (motorový, převodový). Aplikovat tak 1-2 kalíšky minimálně.Tomáš píše: občas pomůže,když se do bowdenu natlačí grafitová vazelína...hlavně do koncovky u budíku a u převodovky
Na Š130L ručka kmitala, předchozí majitel uvedl dokonce i do kupní smlouvy, že v servisu vyměnili náhon a že se závada vyskytuje stále, tudíž je pravděpodobně poškozen ukazatel tachometru. No pár kapek oleje a bylo doma v garáži spraveno...
Bílý LADA a okřídlená spol.
Mně to kdysi dělalo též, a to v důsledku přidírání lanka v bowdenu. Po několika měsících to prasklo úplně a jel jsem bez tachometru (né, že bych ho tedy nutně potřeboval..............................
).



RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
S bowdenem tachometru mám následující zkušenosti: namazaný byl až až, nikde nebyla známka nadměrného opotřebení (56000km), ručička házela od 30 do 70km, pak se začala zklidňovat a bylo jedno, šlo-li o kulatý budík 05 nebo panel 07. Vytáhl jsem ho, položil na rovný stůl a zatočil jsem si s ním po ploše stolu. A ejhle, mrskal sebou. Prostě byl jaksi prohnutý neboť se dlouho netočil. Vymyl jsem ho v petroleji, v závitech bylo usazené množství bordelu, po celé délce "pokroutil" v pořádném oblouku, znova vymyl a po vysušení vyrovnal, aby sebou neházel a po namazání dal zpět. Zlepšilo se to, ale kolem 40-50 je to tam trochu pořád. Nakonec i u otcovy 05 to kdysi dělalo celou dobu, co ji měl. Dokonce občas i cvakal a ručička lítala jak pitomá.
-
- Příspěvky: 162
- Registrován: stř bře 16, 2005 22:14
- Bydliště: Brno - Oltec
- Kontaktovat uživatele:
Podle mě to chce pořádně promazat bowden, měnil jsem palubku z 01 na 03 asi přes půl dne a pak nenamazal bowden a říkám si, jé proč se to klepe, a při cestě zpět se už neklepal a utrhl.. Pak jsem sháněl nový a zjistil, že žigulíci mají 2 velikosti bowdenů..
Sch 130(6/04 - 1/06) -- Sch 105 (10/04 - 3/05) -- VAZ 2101(3/05 - 2/06) -- Lada 2107 (2/06 - ) -- Opel Astra F (11/09 - )
East Runner Brigade
<STODOLNÍ II> <III>
East Runner Brigade
<STODOLNÍ II> <III>
pokial viem, tak len 1, ten druhy typ je na Nivu, ne? Raz som iny nemal, tak som ho zalozil a dost rychlo sa pretrhol. I ked namazany bol - prilis sa vsak zohol...Ziko píše:Podle mě to chce pořádně promazat bowden, měnil jsem palubku z 01 na 03 asi přes půl dne a pak nenamazal bowden a říkám si, jé proč se to klepe, a při cestě zpět se už neklepal a utrhl.. Pak jsem sháněl nový a zjistil, že žigulíci mají 2 velikosti bowdenů..
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
- Tomáš
- Příspěvky: 432
- Registrován: stř led 05, 2005 17:32
- Bydliště: Brno - Starý Bronx
- Kontaktovat uživatele:
ten bowden nám dali asi z 125P..proto byl kratšíZiko píše:Podle mě to chce pořádně promazat bowden, měnil jsem palubku z 01 na 03 asi přes půl dne a pak nenamazal bowden a říkám si, jé proč se to klepe, a při cestě zpět se už neklepal a utrhl.. Pak jsem sháněl nový a zjistil, že žigulíci mají 2 velikosti bowdenů..
Tak jsem provedl pokus. Stříknul jsem do toho bowdenu trochu WD-40. Zajímal by mne správný postup, jak se k tomu bowdenu dostat. Odšrouboval jsem ty dva šrouby, co držejí palubku a tahal jsem ven. Bowden je samozřejmě krátký, nejde to vytáhnout úplně, trochu jsem šátral kolem pedálů a tyče volantu, no nakonec se to podařilo ještě trochu povysunout. Potom jsem zalomil všechny prsty u ruky, nějak jsem povolil tu převlečnou matiti a stříknul tam tím sprejem. V mezičase mi vypadly dvě žárovky kontrolky z tachometru, takže další šátrání a hledání, kam která patří. Zajímalo by mne, co se kde ještě musí povolit/vyndat, aby ta palubka šla vysunout úplně ven, aby se bowdenu dalo dostat pohodlněji.
Mohl bych parafrázovat název filmu a akci nazvat "Mazání bowdenu tachometru, first blood"
No, vibrace se neodstranily úplně, ale jsou znatelně menší a tišší, takže minimálně jsem byl na správné cestě
Mohl bych parafrázovat název filmu a akci nazvat "Mazání bowdenu tachometru, first blood"

No, vibrace se neodstranily úplně, ale jsou znatelně menší a tišší, takže minimálně jsem byl na správné cestě
Lada 2105 - po dvaceti letech služby jí došel dech
Renault Megane II - kombi
Renault Megane II - kombi
abyses ktomu dostal pohodlneji,tak ten bowden nejprve odpoj na prevodovce,a pak ty cele budiky vytahnes pohodlneji,k tomu mazaní,ja bych se pripojil k nazoru maznout to tou grafitovou vazelinou,cele to perko vytahnout,namaznout ho jen tak trochu,a dat ho spatky do bovdenutek píše:Tak jsem provedl pokus. Stříknul jsem do toho bowdenu trochu WD-40. Zajímal by mne správný postup, jak se k tomu bowdenu dostat. Odšrouboval jsem ty dva šrouby, co držejí palubku a tahal jsem ven. Bowden je samozřejmě krátký, nejde to vytáhnout úplně, trochu jsem šátral kolem pedálů a tyče volantu, no nakonec se to podařilo ještě trochu povysunout. Potom jsem zalomil všechny prsty u ruky, nějak jsem povolil tu převlečnou matiti a stříknul tam tím sprejem. V mezičase mi vypadly dvě žárovky kontrolky z tachometru, takže další šátrání a hledání, kam která patří. Zajímalo by mne, co se kde ještě musí povolit/vyndat, aby ta palubka šla vysunout úplně ven, aby se bowdenu dalo dostat pohodlněji.
Mohl bych parafrázovat název filmu a akci nazvat "Mazání bowdenu tachometru, first blood"
No, vibrace se neodstranily úplně, ale jsou znatelně menší a tišší, takže minimálně jsem byl na správné cestě
[ Added: út duben 18, 2006 10:14 pm ]
bowden na nivu je delsí asi o 10 cm,tenkrat se mi prerval a ze ziga byl kratkej,Majo píše:pokial viem, tak len 1, ten druhy typ je na Nivu, ne? Raz som iny nemal, tak som ho zalozil a dost rychlo sa pretrhol. I ked namazany bol - prilis sa vsak zohol...Ziko píše:Podle mě to chce pořádně promazat bowden, měnil jsem palubku z 01 na 03 asi přes půl dne a pak nenamazal bowden a říkám si, jé proč se to klepe, a při cestě zpět se už neklepal a utrhl.. Pak jsem sháněl nový a zjistil, že žigulíci mají 2 velikosti bowdenů..
Naposledy upravil(a) Tomik dne úte dub 18, 2006 21:16, celkem upraveno 1 x.
ma smysl to mazat jen ze strany od prevodovky? bo se mi to take tak nejak potrepava, ale nic hrozneho, tak ze bych to (pripadne nechal) promazal, ale nerad bych u toho kuchal palubni desku, prece jen mam obavu, abych tam neco neponicil. proto by me zajimala ciste prakticka zkusenost, jestli se mazivo postupne dostane do celeho lanovodu, kdyz to maznu na strane prevodovky.
VAZ 2104 1.3 1989