koupil jsem 2110 - poraďte nováčkovi- vady, LPG atd.

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
r520
Příspěvky: 61
Registrován: čtv říj 09, 2008 20:36
Bydliště: budějovice

Příspěvek od r520 »

aha, tak to sibudu muset vzit dovolenou a predem se objednat....
Rudá Střela, jarní spotřeba mezi 6,0-7,0 L/100km
Uživatelský avatar
Puhi
Příspěvky: 2727
Registrován: čtv čer 07, 2007 20:48
Bydliště: Michaelsheep

Příspěvek od Puhi »

plavec píše: JInak Ti budou pasovat disky kol z favorita, maj stejnou rozteč 4x98mm
Ehm, ak sa nemýlim, tak len do roku výroby 92 mali 4x98, potom 4x100 :roll:
Uživatelský avatar
zelvotron
Příspěvky: 6276
Registrován: čtv lis 23, 2006 10:32
Bydliště: Praha

Příspěvek od zelvotron »

To, že by nádrž nemoh přendat se mi zdá jako hovadina, ale v plynu se moc nevyznám, zkusil bych se zeptat i jinýho plynaře.

S tou Sadskou má bohužel Plavec pravdu, ještě možnost Mělník, ale to už je asi lepší Sadská a jsou tam i v sobotu, jinak na fůru věcí bych se nabál to dát nějakýmu šikovnýmu garážistovi, když si dopředu koupíš díly, netřeba hned jezdit přes půl republiky.

Jo a nechci tě strašit, ale vzhledem k tomu kolik máš najeto je dobrý, abys to věděl, pár lidem se tu stalo, že přibližně okolo 60tkm došlo k ulomení ovládající páčky spojky v převodovce (spojka je pak pořád sepnutá). Tu páčku ti pak svaří, nic strašnýho, ale na cestě je to nepříjemný.

Puhi: je to tak, je to samozřejmě ze staršího favorita, jak píšeš a když bych měl na výběr, tak bych pro jistotu bych dal "zesílený" disky z formana (mají čtvercový otvory, favorit má obdélníkový)
21113 >>> 21113 >>> 21113

Komu není rady, tomu není pomoci.
Uživatelský avatar
r520
Příspěvky: 61
Registrován: čtv říj 09, 2008 20:36
Bydliště: budějovice

Příspěvek od r520 »

to zelvotron: aha, díky. no moje disky z fáva mají rozteč 4x98 ale jsou tak obouchaný že jsou na vyhoz. a ty na ladě jsou naprosto 100%
Rudá Střela, jarní spotřeba mezi 6,0-7,0 L/100km
Uživatelský avatar
Saša
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvek od Saša »

Plyn se z auta do auta "přehodit" dá (viz moje 06-ka) , ale musí splňovat některé požadavky . 1-Dárce musí plyn z auta oficielně na DI odhlásit . 2-zařízení musí splňovat "nové" homologační předpisy. Jednoduše se to dá poznat dle Multiventilu na LPG nádrži . Musí být vybaven elektrickým solenoidem přímo na multiventilu .(prostě je tam cívka a do ní vedou dva dráty , nesplést si to s měřením množství)
Co se týče informace že ty Vače nršky vypínají zapalování při brždění motorem je velmi cená . Dle mne by v tom případě šel namontovat i trochu upravený (přepojený) systém z "normálního" íčka . cena tak 15000 nový. a na vrakáči jsem ho koupil za dvojku i s 40L plynu .
V pondělí sdělím přesně .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Uživatelský avatar
plavec
Příspěvky: 4715
Registrován: ned črc 22, 2007 19:38
Bydliště: Pelhřimov

Příspěvek od plavec »

Puhi píše:
plavec píše: JInak Ti budou pasovat disky kol z favorita, maj stejnou rozteč 4x98mm
Ehm, ak sa nemýlim, tak len do roku výroby 92 mali 4x98, potom 4x100 :roll:
Ne nemýlíš se, do roku 92 mají fáčka 4x98 mm a novější jak rok 92 a felda 4x100mm. :wink:
Na prodej přebytečné N.D. na Ladu 111: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... rod%C3%A1m
znamení : KozoHroch :-D
Uživatelský avatar
plavec
Příspěvky: 4715
Registrován: ned črc 22, 2007 19:38
Bydliště: Pelhřimov

Příspěvek od plavec »

A díly jako vodní pumpa, klínový řemen a podobně. A spotřební zboží- třeba i výfuky tak se jako druhovýroba nechají objednat v běžných autodílech.Jen se vyvyruj AutoKelly- proslulá kvalita všeho.Koupil jsem si tam váhu Starline a přesně za měsíc byla na vyhození. :wink:
Na prodej přebytečné N.D. na Ladu 111: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... rod%C3%A1m
znamení : KozoHroch :-D
Uživatelský avatar
r520
Příspěvky: 61
Registrován: čtv říj 09, 2008 20:36
Bydliště: budějovice

Příspěvek od r520 »

tak další moje poznatky :-)

kontrola svíček - jsou zcela ok, vzduchový filtr taky.

musím nechat seřídit světla - svítí hodně doprava nahoru.

profukuje dovnitř otvorem kolem páčky co šteluje zrcátko. pomůže nějaký silikon?

nechápu proč začal fungovat (slyšitelně vrčet) jakýsi větráček ve střeše za lampou. rád bych se toho zbavil - stačí vypojit?

chci si vyměnit olej. kde to má nějaký filtr? vypouštění bude klasicky někde zespoda?

jinak dnes 4 lidi + zavazadla a jede kopec nekopec. paráda.

zatím spokojenost
Rudá Střela, jarní spotřeba mezi 6,0-7,0 L/100km
Uživatelský avatar
Raduz
Příspěvky: 4069
Registrován: úte pro 04, 2007 09:22
Bydliště: Brandýs nad Labem

Příspěvek od Raduz »

r520 píše:ale vzhledem k tomu že má auto 44 tkm, tak snad nebude potřebovat hned tak na servis
á panáček je veselá kopa, vítej..

to r520 ten "větráček" za světlem je něco jako termostat k topení

olej klasika výpušťák zespod, filtr taky klasický válec ze zadu motora,
®; Člen LKCS
Uživatelský avatar
Chester
Příspěvky: 849
Registrován: čtv dub 24, 2008 12:19
Bydliště: Chotěboř

Příspěvek od Chester »

Raduz píše:[

to r520 ten "větráček" za světlem je něco jako termostat k topení
ano přesně tak hlídá teplotu v autě pokud máš ventilátor nastavený na "A". Co se stane při jeho odpojení snad vysvetlovat nemusím. Je to klasická závada, chvilkově pomůže kápnout olej, ale opravdu jen malinko, na hřídelku motorku co je uvnitř u mě cca 5tkm (už ho začínám opět slyšet :( )
2103 1.5. r.v.1977
2111 1.5 16V r.v.2001 (JMJ´s EX)
2112 1.5 16V r.v.2005 +9.12.2022
105SP - kukačka:)
R. Scenic 2005 1.6 16V
Uživatelský avatar
zelvotron
Příspěvky: 6276
Registrován: čtv lis 23, 2006 10:32
Bydliště: Praha

Příspěvek od zelvotron »

Jenom doplním, ten větráček v čidle je vypnutej v krajních polohách ovladače teploty (modrej a červenej puntík), nic moc se s tím vrčením dělat nedá, můžeš koupit novej, vydrží to tak 30t km nevrčet.

Filtr oleje jak píše Raduz, jde tam prostrčit ruku seshora, u 8v je tam trochu horší přístup jak u 16v, pozor je tam blízko výfukový potrubí a trubka s chladící kapalinou, tak ať se nespálíš. Nebo na to můžeš jít zespodu, to se tam dostaneš líp, ale musíš sundat spodní plech, Jo a bacha, hned vedle filtru je čidlo hladiny oleje, tak ať ho neurveš, pár lidem se to stalo.

Jo a v souvislosti s plynem bych doporučoval dát směšovač (myslím tím takový to kulatý větší, vedou do toho hadice od chlazení, nejsem si úplně jistej jak se tomu nadává) na levý uchycení tlumiče, jakoby za baterku, nad převodovku, protože když ti to dají doprava, tak už se k filtru seshora nedostaneš.
21113 >>> 21113 >>> 21113

Komu není rady, tomu není pomoci.
Uživatelský avatar
Saša
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvek od Saša »

zelvotron píše:nejsem si úplně jistej jak se tomu nadává
Dobrá rada (s ohledem na přístup k filtru) . Dané věci se ale říká REDUKTOR nebo splynovač . Dochází v něm k přeměně kapalného LPG na plynou a také slouží jako řízený redukční ventil . SMĚŠOVAČ je ta věc přidaná do sání kde se plyn mísí se vzduchem .
Cose týče větráčku (naživo jsem ho neviděl) ale předpokládám že je podobné konstrukce jako v počítačích . Když začne "kňourat" neváhejte s opravou . Jsou tam jistě bronzová pouzdra a při jejich poškození už je snaha o opravu marná . Vyndat a vyčistit hřídelku a pouzdra . A namazat olejem na šicí stroje , je to "specielni" olej . Mažu jím větráčky v DVD , zesilovačích atd...a zatím bez reklamací . Doufám že to pomůže i ve Vašem případě .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Uživatelský avatar
zelvotron
Příspěvky: 6276
Registrován: čtv lis 23, 2006 10:32
Bydliště: Praha

Příspěvek od zelvotron »

Jo dík za opravu, v plynu se moc nevyznám, jenom o téhle věci vím, že bez vyhřívání může zamrznout a občas jí docela nešikovně namontujou do motorovýho prostoru :-D , i když taky mě mohlo napadnout, že směšovač je až v sání :oops:

Ten větráček se obávám že není moc dobře rozebíratelnej a je hrozně mrňavej (průměr asi 2 cm). Schválně se na to ještě mrknu jenom otázka, jestli ty pozdra nebudou plastový :(
21113 >>> 21113 >>> 21113

Komu není rady, tomu není pomoci.
Uživatelský avatar
plavec
Příspěvky: 4715
Registrován: ned črc 22, 2007 19:38
Bydliště: Pelhřimov

Příspěvek od plavec »

Jo souhlas reduktor si nechej dát na levou stranu.Mě ho dali na pravou a teď si nadávám, když měním Olej.filtr(musím zespoda).Klíč na výpušťák vezmi pořádej očkovej škubák myslím 24.Pošli taky nějaký fotky jak vypadá interiér a motor a tak, jsem zvědavý čumil :shock: :lol:
Na prodej přebytečné N.D. na Ladu 111: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... rod%C3%A1m
znamení : KozoHroch :-D
Uživatelský avatar
Saša
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvek od Saša »

Saša píše:V pondělí sdělím přesně .
Tak teda : Dají se tam namontovat dva systémy . Jednak podtlakový s řízením bohatosti , v tomhle případě se upravuje zapojení zapalování (při LPG se nevypíná) na benzín zůstává vše jak originál . cena 17000 s toroidem .
Druhá možnost je sekvenční "vstřikování" (plyné báze) cena 29000 s toroidem .
Ceny mohou klesnout použitím válcové nádrže .
Výhoda sekvenčního systému je v tom že se dá přehodit do jakéhokoli jiného moderního vozu . Třeba po haváriji . A velmi malá stráta výkonu mezi benzínem a plynem (cca 4 %) .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Odpovědět

Zpět na „Diskuse k modelové řadě“