Předstih:
Moderátor: Moderátoři
To, zda má rozdělovač podtlakovou regulaci či ne, nemá absolutně žádný vliv, proto nechápu onen dotaz, Majo - zrovna Ty???!!!
Jinak na LPG nastavuji stejný předstih jako při benzinu, a to na horní hranici tolerance udávané výrobcem. Neumím si představit, že při každém přepnutí do benzinu to půjdu pod kapotu přelaďovat!!! Poněkud podivný dotaz, myslím.
Navíc experimentovat s předstihem formou "pootočím rozdělovačem, až to bude nejlepší" je malinko hazard. Předstih musí sedět v toleranci +- 2 stupně v celém rozsahu provozních otáček, proto takové "ladění" považuji přinejmenším za amatérské.
Jinak na LPG nastavuji stejný předstih jako při benzinu, a to na horní hranici tolerance udávané výrobcem. Neumím si představit, že při každém přepnutí do benzinu to půjdu pod kapotu přelaďovat!!! Poněkud podivný dotaz, myslím.
Navíc experimentovat s předstihem formou "pootočím rozdělovačem, až to bude nejlepší" je malinko hazard. Předstih musí sedět v toleranci +- 2 stupně v celém rozsahu provozních otáček, proto takové "ladění" považuji přinejmenším za amatérské.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
-
- Příspěvky: 2129
- Registrován: pon lis 01, 2004 19:47
- Bydliště: Brno-Vyškov
- Kontaktovat uživatele:
nejen amaterske ale i nebezpecne pro motor.Muze dojit k podpaleni ventilu...Marek píše:Navíc experimentovat s předstihem formou "pootočím rozdělovačem, až to bude nejlepší" je malinko hazard. Předstih musí sedět v toleranci +- 2 stupně v celém rozsahu provozních otáček, proto takové "ladění" považuji přinejmenším za amatérské.
Jistě. A mimochodem - LPG si taky rád střelí do sání, zejména má-li méně předstihu. To je potom tóčo!!!Drobek81 píše:nejen amaterske ale i nebezpecne pro motor.Muze dojit k podpaleni ventilu...Marek píše:Navíc experimentovat s předstihem formou "pootočím rozdělovačem, až to bude nejlepší" je malinko hazard. Předstih musí sedět v toleranci +- 2 stupně v celém rozsahu provozních otáček, proto takové "ladění" považuji přinejmenším za amatérské.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
- Teepee
- Příspěvky: 4307
- Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
- Bydliště: Praha západ
- Kontaktovat uživatele:
Ou jé, když si vzpomenu, jak jsem na jaře 2004 dolaďoval Modrého LADU skutečnému majiteli (tchánovi) a on bloumaje pod kapotu a na mne, jak se snažím od oka nastavit směs a vzduch nově namontovaného karburátoru povídá. No de to ňák divně a na co je tohle kolečko. Já povídám no na posunutí předstihu. A tak s ním začal kroutit. Oba jsme zkonstatovali, že když se předstih o stupínek (možná dva) posunul (nevím přesně kam, myslím, spíš zmenšil) tak motor běžel klidněji. Nechal jsem to s tím, že Marek to na srazu obliká a uvidí se.
No a Marek pak pověděl: sakra, jediný, na co nemusím šahat je předstih. A jal se vyndavat pružinku z odstřediové regulace...
A pak že vod voka nééé
PS: no to spíš pro pobavení a pro seznámení s náhodou. Nikoli pro zpochybnění předchozích příspěvků.
No a Marek pak pověděl: sakra, jediný, na co nemusím šahat je předstih. A jal se vyndavat pružinku z odstřediové regulace...
A pak že vod voka nééé
PS: no to spíš pro pobavení a pro seznámení s náhodou. Nikoli pro zpochybnění předchozích příspěvků.
Bílý LADA a okřídlená spol.
Jelikož tyto auta dělám několik let tak můžu konstatovat že po určitém počtu najetých KM se rozvodový řetěz vytahuje takže se stupně posouvají a tím pádem se musí naladit předstih znovu.
Za svou existenci jsem neviděl jeden podpálenej ventil a to jsem několik aut měl i opravoval včetně gufer na ventilech
Na LPG jezdím od převratu a vždy se to nastavilo stejně na benzín jak na plyn ale na plyn je lepší o stupeń víc přidat jinak je to na plyn mrtvola
Pokud to někomu střelí do sání tak to není správně nastavený to je jasný
Takže když to shrnu nevim o autě které má najeto 150tis. i více aby se ladilo jako novej motor.Na Škodovce se dělájí rozvody po 100tis
Lada má výhodu že je tam šponovák ale když se řetěz vytahne tak se
kola rozvodu pootočí a předstih je v háji
Kolečko tam bylo dáváno na dva druhy benzinu je to vačkové kolečko
s kterým se dá ubrat nebo přidat ale je to nouzovka
Za svou existenci jsem neviděl jeden podpálenej ventil a to jsem několik aut měl i opravoval včetně gufer na ventilech
Na LPG jezdím od převratu a vždy se to nastavilo stejně na benzín jak na plyn ale na plyn je lepší o stupeń víc přidat jinak je to na plyn mrtvola
Pokud to někomu střelí do sání tak to není správně nastavený to je jasný
Takže když to shrnu nevim o autě které má najeto 150tis. i více aby se ladilo jako novej motor.Na Škodovce se dělájí rozvody po 100tis
Lada má výhodu že je tam šponovák ale když se řetěz vytahne tak se
kola rozvodu pootočí a předstih je v háji
Kolečko tam bylo dáváno na dva druhy benzinu je to vačkové kolečko
s kterým se dá ubrat nebo přidat ale je to nouzovka
-
- Příspěvky: 2129
- Registrován: pon lis 01, 2004 19:47
- Bydliště: Brno-Vyškov
- Kontaktovat uživatele:
OK kdyz si to nekdo dela doma "na kolene" tak beru ze na to vesmes staci i zarovka nebo hruby odhad,jezdit to taky bude.Ale pokud je stroboskop tak staci nastavit predepsanou hodnotu a je to bez problemu...
mmj to se divim ze jsi nevidel podpalene ventily, to je docela bezny jev...A vznika to v dusledku spatne ventilove vule nebo nestastne nastavenym predstihem...Ale to je snad jasny Pravdou je ze se nepodpali hned, ze to chvili trva.
mmj to se divim ze jsi nevidel podpalene ventily, to je docela bezny jev...A vznika to v dusledku spatne ventilove vule nebo nestastne nastavenym predstihem...Ale to je snad jasny Pravdou je ze se nepodpali hned, ze to chvili trva.